Τρίτη, 12 Μαΐου 2020

ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ

Του Χαράλαμπου Β. Κατσιβαρδά
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
www.katsivardas-dimitriadou.gr


Ορθόδοξη Αλήθεια 06.05.2020

Διαρκούσης της περιόδου της υγειονομικής κρίσεως, με τις παλινωδίες της Διοικούσας Εκκλησίας καθώς και με την επαμφοτερίζουσα αδρανή στάση της, εις την επίθεση την οποία δέχθηκε, ιδίως δια  Ιερό μυστήριον της Θείας Μεταλήψεως, δημιουργήθηκε ένα βαθύ χάσμα, μεταξύ του Χριστεπώνυμου πληρώματος συμπεριλαμβανομένου του Κλήρου και της Διοικήσεως.

Η πόλωση αυτή, ανάγεται εις την πρωτόφαντη και επονείδιστη εκκωφαντική σιωπή της Διοικούσης Εκκλησίας, ιδίως εις τις ακραίες περιπτώσεις όπου Ιερείς, προφανώς δίκην παραδειγματισμού, σύρθηκαν σιδηροδέσμιοι προς την Εισαγγελία, συλληφθέντες εις τα πλαίσια του αυτοφώρου, επειδή, άνοιξαν τον Ιερό Ναό, κοινώνησαν μεμονωμένα άτομα, με συνέπεια να τους ασκηθεί ποινική δίωξη και συνάμα να τους επιβληθεί ιδιαζόντως επαχθές διοικητικό πρόστιμο.

Υπό των κατασταλτικών λοιπόν, αυτών μέτρων η Εκκλησία, εξανδραποδίστηκε καθολικώς εις την πολιτεία, απεμπολώντας πάσα μορφή διοικητικής αυτοτέλειας αλλά και πνευματικής ισχύος, τουναντίον απέδειξε ότι είναι ενδοτική άνευρη και αδιάφορη να μεταγγίσει το μήνυμα της Αναστάσεως του Χριστού και της Θυσιαστικής Σταυρώσεως του Κυρίου μας, δια την ημετέραν  Σωτηρία.

Το δε εξοργιστικό είναι ότι  η κοινή γνώμη, ταύτισε, δια της παθητικής της στάσεως του Αρχιεπισκόπου, ότι η Εκκλησία, περιορίζεται αποκλειστικά και μόνον εις τα εσχατολογικά ζητήματα, άρα εισέτι και αν σφραγιστούν καθολοκληρίαν οι λειτουργίες διαρκούσης της Μεγάλης Εβδομάδας, δεν συνέβη ουδένα πρόβλημα, προς τους Πιστούς. 

Την αλγεινή αυτή εντύπωση την καλλιέργησε δια της στάση της η Διοικούσα Εκκλησία, ότι δηλαδή, η Θεία Ευχαριστία και οι ημέρες του Εκουσίου Πάθους, αποτελούν ένα ακινητοποιημένο φολκλόρ, μία συμπαθητική παράδοση η οποία όμως, δεν έχει να μας κομίσει κάτι αναφορικώς προς την υπαρξιακή μας ελευθερία,  την οντολογία μας ως ανθρώπους, την ανησυχία μετά τον Θάνατο, ούτε ότι ο λόγος της Εκκλησίας, καθίσταται πύρινος και αείποτε επίκαιρος δίδοντας λύσεις εις το άγος της καθημερινότητας.

Άρα λοιπόν λοιπόν, επιβλήθηκε η άποψη ότι η Εκκλησία καθίσταται εφάμιλλης αξίας, με κάποιες έτερες παραδόσεις, απονεκρωμένες συνήθειες, οι οποίες όμως δεν νοηματοδοτούν την ζωή σου, αλλά ούτε σου αποκαλύπτουν λύσεις δίδοντας σου ζωτικής σημασίες απαντήσεις εις τα ακανθώδη και βασανιστικά καθημερινά σου ερωτήματα.

Κατά συνέπεια λοιπόν, δέον όπως αναλογιστούμε, τι θέλουμε, επιζητούμε μία Εκκλησία, ευέλικτη η οποία θα ευρίσκεται απανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα  και ο λόγος του Ευαγγελίου θα καθίσταται δεόντως αρωγός και θεραπαινίδα ως προς την καθημερινότητά μας, ή μια «Θεσμική» βραδυκίνητη Εκκλησία, η οποία ενσυνειδήτως δεν θα διακονεί  τα κοινωνικά ζητήματα και θα αποτελεί απλώς ένα παρωχημένο θεσμό;


Εν κατακλείδι φρονώ ότι η ζώσα Ορθόδοξη παράδοσή μας, ως κιβωτός του Γένους μας αλλά και ως η δομική σταθερά της εθνικής μας ταυτότητας αλλά και της Νομικής μας παραδόσεως,  επιβάλλεται να αποτελέσει το νάμα και το εφαλτήριο δια την αναγέννησή μας ως έθνος, καθότι ο Χριστός μιλάει εις την Καρδιά μας και η Ελληνο-Ορθόδοξη παράδοση συνιστά μία εμπεριστατωμένη αντιπρόταση νοηματοδοτήσεως του βίου μας εν σχέσει προς τον αυτοπροσδιορισμό του έθνους μας εις τα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και των Διεθνών Οργανισμών Χριστός Ανέστη.


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters