Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΥΡΙΑΝΝΙΔΗ : Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ

Του Ιωάννη Κουριαννίδη
Δημοτικού Συμβουλου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική» info@thess-el-poli.gr

Σαν έπεσε η βαλανιδιά
άλλοι κόψανε ένα κλαδί, το μπήξανε στο χώμα
καλώντας για προσκύνημα στο ίδιο δέντρο,
άλλοι θρηνούσαν σ’ ελεγεία
το χαμένο δάσος τη χαμένη τους ζωή,
άλλοι φτιάχνανε συλλογές από ξεραμένα φύλλα
τις δείχνανε στα πανηγύρια βγάζανε το ψωμί τους,
άλλοι διαβεβαίωναν τη βλαπτικότητα των φυλλοβόλων
διαφωνώντας όμως στο είδος ή και στην ανάγκη αναδάσωσης,
άλλοι, μαζί κ’ εγώ, υποστήριζαν πως όσο υπάρχουν
γη και σπόροι υπάρχει δυνατότητα βαλανιδιάς.
Το πρόβλημα του νερού παραμένει ανοιχτό.


Τίτος Πατρίκιος («Αλληγορία»)

Ως κανονικότητα νοείται η συνηθισμένη ή η καθορισμένη ροή των γεγονότων σύμφωνα με κάποιους κανόνες, γενικής καθ΄ ομολογίαν αποδοχής τους. Η όποια κανονικότητα έχει γίνει αποδεκτή σε βάθος χρόνου, μέσα από ένα σύστημα αξιών με το οποίο πορεύεται μία κοινωνία διαμορφώνοντας τη δική της κοσμοαντίληψη. Η μεταβολή αυτής της κανονικότητας γίνεται βαθμιαία και αργά, μη γινόμενη συνήθως αντιληπτή παρά μόνο μετά από καιρό μέσα από μία διαδικασία αναπόλησης του παρελθόντος.
Υπάρχουν βεβαίως και γεγονότα που μεταβάλλουν βίαια την καθημερινότητά μας και οδηγούν σε μία απότομη διαμόρφωση νέων κανόνων που την διέπουν. Αρκεί, όμως, αυτό για να γίνουν αποδεκτοί αυτοί οι νέοι κανόνες από το κοινωνικό σύνολο; Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού, λ.χ., έγινε αιτία να μην τιμήσουμε μεγάλες γιορτές της θρησκείας και του έθνους μας, να αποξενωθούμε από αγαπημένα μας πρόσωπα, να αφήσουμε ασυνόδευτους φίλους και συγγενείς στο τελευταίο τους επίγειο ταξίδι, να βιώσουμε γενικά πρωτόγνωρες και τραγικές καταστάσεις.
Μετά τη χαλάρωση των μέτρων που ελήφθησαν, στη «νέα κανονικότητα» που η κυβέρνηση ευαγγελίζεται, επανέρχεται ως απειλή η επανεφαρμογή τους αλλά, το κυριώτερο, η θεσμική διατήρηση ή καθιέρωση συμπεριφορών, σε βαθμό που θα πρέπει να ομιλούμε πλέον όχι για «νέα κανονικότητα», αλλά για μία «νέα κοινωνικότητα». Ο όρος «κοινωνική αποστασιοποίηση», που επελέγη κατά την εφαρμογή των αυστηρών μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού, δεν ήταν απλώς μία ατυχής διατύπωση της αναγκαιότητας για την διατήρηση αποστάσεων μεταξύ των ανθρώπων, αλλά στην πραγματικότητα αποτύπωσε την διάρρηξη των κοινωνικών σχέσεων σε επίπεδο είτε διαπροσωπικής επαφής είτε συλλογικής δραστηριότητας. Αποστασιοποίηση είναι η αδράνεια, η απραξία, η απομάκρυνση, η έλλειψη στάσης έναντι γεγονότων που συμβαίνουν γύρω μας.
Για να μη φτάσουμε στο σημείο να θρηνούμε με ελεγειακό ύφος μια κανονικότητα που θα έχει απωλεσθεί, για να μη προσκυνούμε στη μνήμη της κομμένα και στέρφα κλαδιά της, για να μη σωρεύουμε τα ξεραμένα φύλλα του παλαιού μεγαλείου της για τα πανηγύρια ενός καιροσκοπικού βιοπορισμού μας, για να υπερασπιστούμε τις αξίες της που μας κράτησαν για χρόνια πριν φυλλοβολήσουν, για να συμφωνήσουμε στην αναγκαιότητα αναστήλωσής της στην ίδια γη και με τον ίδιο σπόρο, θα πρέπει να βρούμε το νερό της ζωής της: τον Άνθρωπο. Χωρίς αυτόν ποτέ η νέα κανονικότητα δεν θα γίνει αισθητή ως φυσιολογικότητα. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εργασία, η δημοκρατία της τηλεδιάσκεψης, η αναγκαιότητα του πλέξιγκλας ποτέ δεν θα γίνουν αποδεκτά ως κανονικότητα. Πάντα θα στέκουν ως επιβολή μιας στιγμής που τείνει να στιγματίσει την αιωνιότητα. Ποτέ δεν θα χαμογελάσουν τα μάτια και δεν θα εκφραστεί η εγκαρδιότητα πίσω από μια μάσκα. Γι’ αυτό και πάντα θα υποβόσκει η απειλή της ανατροπής της…



Γιάννης Χ. Κουριαννίδης
εφ.δημοκρατία 6/5/2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.