Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ...


Του 
Γιάννη Χ. Κουριαννίδη
Ιδρυτή και Διευθυντή του περιοδικού ''ΕΝΔΟΧΩΡΑ''
Δημοτικού σύμβουλου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική»

Κάθε χρόνο αυτή την περίοδο, που ανακοινώνονται οι βάσεις εισαγωγής στις σχολές, ανοίγουν διάφορες συζητήσεις για την κατάσταση στην ελληνική Παιδεία, για την όλο και προϊούσα απαξίωση του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια κ.λπ. Ολα αυτά, βεβαίως, για λίγες ημέρες. Μετά η συζήτηση καταλαγιάζει και τα προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται…

Ένα από τα προβλήματα αυτά, που υπερβαίνει μάλιστα τα στενά εκπαιδευτικά όρια, αγγίζοντας ένα σοβαρό εθνικό θέμα, αφορά την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης μας. Επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου είχε ψηφιστεί νόμος που όριζε ποσόστωση 0,5%, βάσει της οποίας μπορεί ένα μουσουλμανόπαιδο από τη Θράκη να εισέρχεται προνομιακά σε όποια σχολή επιθυμεί.

Αυτό ήταν κάτι που υποτίθεται πως θα λειτουργούσε ως κίνητρο, προκειμένου να μειωθεί η φυγή νέων Ελλήνων μουσουλμάνων στα πανεπιστήμια της γειτονικής Τουρκίας, κάτι που οφείλεται φυσικά στο ότι τα μουσουλμανόπαιδα της Θράκης μας υποχρεώνονται να σπουδάζουν σε μειονοτικά σχολεία, όπου βασικά μαθήματα διδάσκονται στην τουρκική γλώσσα.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση γνωστού μου μουσουλμάνου Πομάκου από χωριό της Ξάνθης, ο οποίος είχε μετοικήσει με τη σύζυγό του προ πολλών ετών στη Βοιωτία, όπου γεννήθηκαν τα δύο παιδιά τους, τα οποία φυσικά πήγαν τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σε δημόσιο ελληνικό σχολείο της περιοχής. Οταν όμως η επιχείρηση στην οποία εργαζόταν έκλεισε, ο άνθρωπος δεν έβρισκε πια εργασία στην περιοχή και αναγκάστηκε να επιστρέψει στο χωριό του, όπου τα παιδιά του ήταν πλέον αναγκασμένα να πηγαίνουν σε μειονοτικό δημοτικό σχολείο, μη γνωρίζοντας ούτε μία λέξη τουρκικά!

Αυτή και μόνο η περίπτωση καταδεικνύει ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο ότι πολλά μουσουλμανόπαιδα ακόμη και σήμερα καταλήγουν στα πανεπιστήμια της Τουρκίας, όσο το γιατί γίνεται αυτό. Πολύ απλά, διότι δεν έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε ένα μουσουλμανόπαιδο να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ελληνικής πανεπιστημιακής σχολής. Τι να την κάνει, δηλαδή, τη δυνατότητα να εισέρχεται, λ.χ., στη Νομική Σχολή της Κομοτηνής ή της Θεσσαλονίκης, όταν η γνώση της ελληνικής γλώσσας περιορίζεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα;

Ως αποτέλεσμα, η κατάληξη είναι συνήθως το παιδί να εγκαταλείπει τις σπουδές του απογοητευμένο, αναζητώντας άλλες διεξόδους εκπαίδευσης ή επαγγελματικής αποκατάστασης και έχοντας δαπανήσει πολύτιμα χρόνια της ζωής του άσκοπα.

Από την άλλη πλευρά, έχει αποδειχτεί ότι μουσουλμανόπαιδα των οποίων οι οικογένειες είχαν τη δυνατότητα να τους παράσχουν την ευκαιρία να σπουδάσουν σε δημόσια ελληνικά σχολεία (συνήθως εγκαταλείποντας τα χωριά τους και μετακομίζοντας στα αστικά κέντρα) είχαν ιδιαιτέρως αξιοσημείωτες επιδόσεις, πέτυχαν σε σχολές που επεδίωκαν, ακόμη και χωρίς τη χρήση του ευεργετικού νόμου, ανταγωνιζόμενα επάξια τους χριστιανούς συνομηλίκους τους!

Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν μια πραγματικότητα: Ότι η «ευεργετική» διάταξη Παπανδρέου έχει αποβεί κενό γράμμα. Έχει δημιουργήσει αιτιολογημένα δυσαρέσκεια στην πλευρά του χριστιανικού πληθυσμού της Θράκης για αθέμιτο ανταγωνισμό, ενώ απέτυχε σχεδόν απόλυτα στον σκοπό της.

Ο μόνος τρόπος να βοηθηθούν ουσιαστικά τα παιδιά των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης μας να σπουδάσουν με αξιώσεις στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προς τούτο υποδομές και προϋποθέσεις, δηλαδή να ιδρυθούν στα χωριά τους ελληνικά σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να σπουδάζουν σε αυτά τα παιδιά όσων μουσουλμανικών οικογενειών το επιθυμούν. Ολα τα άλλα είναι απλώς προσχηματικά και επιφέρουν τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα.

https://www.newsbreak.gr/apopseis/245737/tis-imeteras-paideias/ 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters