Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΑΝΕΦΕΡΕ ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΦΟΒΑΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑ! ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΜΕ : ''ΚΥΡΙΟΙ'' (...) ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΟΙ ''ΦΥΛΑΚΕΣ''.

Το αλβανικό κανάλι Top Channel παρουσίασε,  μια όψη των ελληνικών διεκδικήσεων επί της Βορείου Ηπείρου, το οποίο είναι το νότιο τμήμα της σημερινής Αλβανίας, θίγοντας, συγχρόνως, το ζήτημα των μουσουλμάνων αλβανικής καταγωγής, οι έφυγαν από την Ελλάδα στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, λόγω του ότι είχαν συνεργαστεί με τις ναζιστικές δυνάμεις της Κατοχής.

 Ας δούμε, λοιπόν, πως περιγράφει μια ‘εκδρομούλα’ που πραγματοποίησε μια ομάδα του αλβανικού καναλιού, σε χωριά της Θεσπρωτίας, και τα μηνύματα που προσπαθεί να περάσει στον αλβανικό λαό:
 Η ιστορία των ελληνο-αλβανικών σχέσεων είναι γεμάτη από ευαίσθητες στιγμές οι οποίες έχουν στρατιωτικές και διπλωματικές προεκτάσεις. Τα Τίρανα αντιμετωπίζουν με ιστορική ανεκτικότητα τις πιέσεις που ασκούνται, από το ελληνικό κράτος, αλλά, και των ελληνικών πολιτικών ομάδων, τα οποία επιδιώκουν την πραγματοποίηση του ονείρου της Βορείου Ηπείρου. Στο μεταξύ η (Δείτε τα βίντεο και τι λένε οι Αλβανοί κατσαπλιάδες!)...
 Αλβανία διστάζει να θέσει στο τραπέζι, σήμερα, το μοναδικό πραγματικό πρόβλημα που υπάρχει μεταξύ των δύο χωρών: Την Χαμερία (Τσαμουριά).



Πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι, στα χνάρια που άφησαν το 1944, οι χιλιάδες Αλβανοτσάμηδες, που σφαγιάστηκαν και εκδιώχθηκαν από τη γη τους, τα ίχνη των οποίων δεν έχουν σβήσει τελείως ακόμη και σήμερα, 67 χρόνια μετά. Η Ηγουμενίτσα, οι Φιλιάτες και άλλες πόλεις είναι τόσο θορυβώδεις που είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τα σημάδι μιας περιόδου, την οποία οι νέοι επιδιώκουν να αποκρύψουν. Και αυτό εκδηλώνεται από τον φόβο που δείχνουν όταν βλέπουν την αλβανική κάμερα. Μετά, περίπου από δύο ώρες, φθάσαμε στο χωριό Margëlliç (Μαργαρίτι), στο οποίο μένουν 1200 κάτοικοι και βρίσκεται ανάμεσα στους γήλοφους της καταπράσινης Θεσπρωτίας. Μπαίνοντας στο χωριό διακρίνει κανείς αμέσως το ισχυρό σύμβολο που παραπέμπει σε μια άλλη ιστορία, σε μια ιστορία που δεν μπορεί να εξαλειφθεί από τη γη αυτήν. Είναι ο Μιναρές, του παρατημένου Τζαμιού, σε ένα χωριό που δεν υπάρχει ούτε ένας Μουσουλμάνος. Το χωριό σήμερα περιβάλλεται από ορθόδοξες εκκλησίες που σκιάζουν το παρελθόν αυτής της περιοχής που κάποτε μιλούσε μια διαφορετική γλώσσα. Στην κορυφή του χωριού, βρίσκονται μερικές δεκάδες ερείπια σπιτιών που μιλούν για αυτό που συνέβη εδώ, πριν από 67 χρόνια με τους Τσάμηδες. Οι περισσότεροι από τους νέους ιδιοκτήτες έχουν καταλάβει τους στάβλους και άλλα συντρίμμια, που άφησαν οι αντάρτες όταν εγκατέλειψαν τα εδάφη αυτά.



Η παρουσία μας στην Μαργαρίτι ήταν αποδεκτή για λίγα λεπτά, κατόπιν αγανακτισμένοι οι κάτοικοι μας ζήτησαν να αποκρύψουμε την κάμερα του Top Channel, μεταξύ των οποίων ήταν και ο πρόεδρος του χωριού. Με την πίεση που δεχθήκαμε η μόνη λύση ήταν να έχουμε την κάμερα κρυφή. Ο πρόεδρος του χωριού, υποστηριζόμενος από την αστυνομία, μας ανάγκασαν να τους ακολουθήσουμε στο γραφείο του. Μας είπαν επανειλημμένα, για να μας γίνει κατανοητό, ότι η επίσκεψη μας έχει προκαλέσει ανησυχία σε όλο το Μαργαρίτι. «Να κάνετε μια επιστολή προς το Δημαρχείο και την Αστυνομία. Αν δεν έχετε κάμερα στο χέρι δεν έχετε κανένα περιορισμό, ούτε από την αστυνομία ούτε από κανέναν άλλον», είπε ο πρόεδρος του χωριού. Οι αρχηγοί του χωριού ακολουθώντας τις οδηγίες που έλαβαν από τις αρχές της Ηγουμενίτσας, λένε ότι μόνο 6 οικογένειες αλβανών ζουν στο Μαργαρίτι. «Οι οικογένειες των Αλβανών ήρθαν εδώ το 2001, και αυτές ήταν οι μοναδικές στην περιοχή που ήρθαν εδώ και 90 χρόνια», θα πει ένας εκπατριζόμενος εκτός κάμερας. Με την μετανάστευση που παρατηρείται γράφεται μια άλλη ιστορία που συνδέει του Αλβανούς με το Μαργαρίτι, ενενήντα χρόνια μετά. Μετά την σύντομη μας αυτή συνέντευξη που κράτησε λίγα λεπτά από την ομάδα του αλβανικού καναλιού, τεθήκαμε πάλι σε αυστηρή παρακολούθηση από τρία, τουλάχιστον, αστυνομικά αυτοκίνητα.

Η παρακολούθηση αυτή άρχισε όταν πρωτοήρθαμε στο χωριό Μαργαρίτι, από τότε μας παρακολουθούσαν δύο οχήματα της ελληνικής αστυνομίας και ένα μπλε χρώματος, αδιάλειπτα από πολύ κοντά. Συχνά η παρακολούθηση γινόταν με αλλαγή αυτοκινήτων και προσωπικού, αλλά χωρίς να εγκαταλείψουν το παρακολουθούμενο όχημα του Top Channel. Όταν πλησιάσαμε τα σύνορα, μόνο ένας από αυτούς φορώντας πολιτικά- ο οποίος καταγράφηκε στο βίντεο- προσπάθησε να καθυστερήσει την διέλευση μας από το σταθμό των συνόρων ελέγχοντας τις άδειες που είχε η ομάδα του αλβανικού καναλιού. Μετά από 40 λεπτά, παίρνοντας το δρόμο για την Αλβανία αφήναμε πίσω μας ό, τι πιο άσχημο, από έναν τεράστιο έγκλημα το οποίο απαιτεί δικαιοσύνη. Και πέρα από όλα αυτά, κυριάρχησε ο πυρετός του εθνικισμού του γείτονα, που φοβήθηκε την τηλεοπτική φωτογραφική μηχανή, για να μην εκτεθεί η άσχημη πλευρά του. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τους Έλληνες πολιτικούς, τους Ελληνο-αμερικανούς μετανάστες, τους εθνικιστές όλων των αποχρώσεων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο ή όχι της Αθήνας, δημοσιογράφους, διπλωμάτες και βουλευτές, οι οποίοι έρχονται στην Αλβανία μόνο και μόνον να πραγματοποιήσουν ομιλίες για να μην λησμονήσουμε ότι τα εδάφη αυτά είναι ελληνικά.

Αυτοί όλοι, τα κάνουν όλα αυτά, όχι λόγω της ταπεινής πολιτικής μας, αλλά κυρίως γιατί η Αλβανία δεν έχει να κρύψει τίποτε από την Ελλάδα, παρά μόνο να ζητήσει μεγαλόφωνα τα δικαιώματα των Τσάμηδων. Αυτή είναι η πηγή του Ελληνικού Φόβου, γιατί οι Έλληνες γνωρίζουν ότι όλα αυτά στοιχειώνουν έναν πανικό, ότι βρισκόμαστε σε μια σκηνή του εγκλήματος, το οποίο ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί. Συγχρόνως οι Έλληνες πολιτικοί και η Εκκλησία ασχολούνται με εγκλήσεις των κατοίκων της Κορυτσάς και των άλλων νότιων περιοχών που ζουν οι Έλληνες, και φοβούνται, ένα ντοκιμαντέρ που δεν επιδιώκει να σπείρει το μίσος και τον εθνικισμό, αλλά απλά να θέσει επί τάπητος τα ελληνικά εγκλήματα που θυμίζουν την γενοκτονία.



ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters