Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

ΕΘΝΙΚΗ ΑΥΤΟΛΥΠΗΣΗ, ΑΥΤΟΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ


Του
Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά  

Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντού Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών

 

Η ψυχολογία των εθνών ερευνά τα διακριτά ψυχολογικά χαρακτηριστικά ενός έθνους, τις διαθέσεις, τις αξίες, τα κίνητρα και τις ικανότητές του, καθώς και την αναγωγή των ψυχολογικών χαρακτηριστικών στην κοινωνιολογία, στην κοινωνική ψυχολογία, στην πολιτική επιστήμη και την ανθρωπολογία.

Η εθνική ψυχολογία καθορίζει την πολιτική, τον βαθμό της εθνικής συνείδησης, τις διακρατικές σχέσεις, καθώς και την ισχύ μιας χώρας.

Η εθνική ψυχολογία διαμορφώνεται πολιτικά κυρίως από εχθρικές χώρες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Γερμανία, η οποία μετά το 1871 επιχείρησε να επηρεάσει τη βρετανική λογοτεχνία, και συνεπώς τη συλλογική βρετανική ψυχολογία, πρακτική την οποία ο Ernst Leisi ονόμασε «nationalpsychologische methode», δηλαδή «πολιτικό επηρεασμό». Την ίδια εποχή επιχειρήθηκε και ο ιστορικός «πολιτικός επηρεασμός», ο οποίος αποτέλεσε τον πρόδρομο του «συνωστισμού», με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους εκπροσώπους της βρετανικής αρχαιολογικής σχολής, οι οποίοι απέτυχαν να αποκρυπτογραφήσουν τη Γραμμική Β, επειδή θεωρούσαν ότι αποτελεί τμήμα των σημιτικών γλωσσών. Και μόνο η υπόθεση ότι η Γραμμική Β είναι ελληνική γραφή επέτρεψε την άμεση αποκρυπτογράφησή της από τον ερασιτέχνη αρχαιολόγο Βέντρις. Παρά το γεγονός ότι τα εθνικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά είναι δύσκολο να μετρηθούν, είναι βέβαιο ότι χαρακτηρίζουν τη συλλογική αντίδραση των λαών στα γεγονότα. Οι Άγγλοι, επί παραδείγματι, είναι ένας πολεμικός λαός που δεν ανέχεται «μύγα στο σπαθί του». Αν εξαιρέσουμε το Brexit, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βρετανική εκστρατεία στα Νησιά Φόκλαντ (ή Μαλβίνες) στον νότιο Ατλαντικό, στην Ανταρκτική, μετά την εισβολή της Αργεντινής.

Παρά το γεγονός ότι τα νησιά απέχουν 8.064 μίλια από τις βρετανικές ακτές, η Θάτσερ δεν δίστασε να οργανώσει μία από τις πιο ριψοκίνδυνες επιχειρήσεις στην παγκόσμια στρατιωτική ιστορία. Στον αντίποδα της βρετανικής ψυχολογίας βρίσκεται η νεοελληνική. Οι Ελληνες, από πολεμικός λαός που ήταν μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εκφυλίστηκαν στα «φοβισμένα γατάκια» τού σήμερα, κυρίως μετά τη Μεταπολίτευση. Σε αντίθεση με την αντίδραση του αγγλικού λαού, στην πολιτική και κοινωνική ζωή στην Ελλάδα έχει επικρατήσει η «γατοψυχολογία» του «εθνάρχη». Αυτή περιγράφεται συνοπτικά με τη φράση «Η Κύπρος κείται μακράν». Η άνευ ελληνικής αντίδρασης και αντιποίνων εκδίωξη του Ελληνισμού από την Κωνσταντινούπολη, οι Συνθήκες Ζυρίχης και Λονδίνου, η απόσυρση της μεραρχίας από την Κύπρο, που επέτρεψαν την τουρκική εισβολή στο νησί το 1974, η ελληνική απραξία στη δεύτερη τουρκική εισβολή, τα Ίμια, η υποβάθμιση του τουρκικού κινδύνου και οι παραχωρήσεις από τους Σημίτη – Τσίπρα – Μητσοτάκη είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα νεοελληνικής «γατοψυχολογίας».

Όμως, εκτός των ψυχολογικών διαπιστώσεων, αυτό που έχει ενδιαφέρον δεν είναι να αναλυθεί η πολιτική στάση. Άλλωστε, έγκυροι διεθνείς αναλυτές είχαν προβλέψει την ελληνική αφωνία αμέσως μετά την εμφάνιση του «Oruc Reis» στις ελληνικές θάλασσες, έστω κι αν μερικοί εντός Ελλάδος αφελώς πίστευαν το αντίθετο.

Το σημαντικό είναι να αναλυθούν τα αίτια της πολιτικής και κοινωνικής νεοελληνικής δειλίας και υποχωρητικότητας. Έχει ήδη παρουσιαστεί η θέση ότι το κύριο αίτιο της νεοελληνικής φοβίας είναι η κοινωνική κατάσταση της συλλογικής «αυτολύπησης» και «αυτοθυματοποίησης», που καλλιέργησε η η ελληνική Αριστερά μετά τη στρατιωτική ήττα της, προβάλλοντας έκτοτε μαζικά στη συλλογική συνείδηση την εικόνα του «θύματος», επιτυγχάνοντας την πολιτική «αγιοποίηση». Η συχνή αναφορά στη Δεξιά, στα ξερονήσια, στις εξορίες και τις πολιτικές διώξεις ήταν μια ορθή στρατηγική, που άλωσε τον λαϊκό ψυχισμό μέσω της συμπόνιας και, συνεπώς, επέβαλε την ιδεολογική και πολιτική επικράτηση μετά τον Εμφύλιο. Όμως, η πολιτική επιτυχία είχε και το τίμημά της. Το αίσθημα της θυματοποίησης δεν έχει ακόμα αποβληθεί από τα στελέχη της Αριστεράς σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο, αλλά, αντιθέτως, έχει περάσει μαζικά στο υποσυνείδητο και στη στάση ζωής, και κατ’ επέκταση στη συλλογική ψυχή, του έθνους.

Η ιδεολογική επικράτηση της Αριστεράς θα σημάνει και την επιβολή στη λαϊκή ψυχή της αυτολύπησης και της αυτοθυματοποίησης, όπου τα θύματα συνεχώς υποχωρούν και δικαιολογούν τους θύτες τους. Η συλλογική συμπεριφορά της Αριστεράς, των πολιτικών και, συνεπώς, και της Ελληνικής κοινωνίας στο σύνολό της είναι παρόμοια με εκείνη των πρώτων χριστιανών, όπου η προσωπική θυσία και η αυτολύπηση είναι αυτοσκοπός, επειδή πιστεύουν ότι η δικαίωση για τα πάθη θα έλθει από τους άλλους και όχι από τους ίδιους – για τους χριστιανούς από τον Θεό και για την κοινωνία και τους πολιτικούς από τους «άλλους». Αυτή η καταστροφική αυτολύπηση και αυτοθυματοποίηση είναι η ψυχολογική θέση που κατέστησε τη χώρα μια απέραντη δυστοπική χωματερή ψυχών. Τελευταίο και χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτολύπησης και αυτοθυματοποίησης είναι ο εργαζόμενος στο μετρό, ο οποίος ευχήθηκε «να είναι καλά τα παιδιά», αναφερόμενος στα κτήνη που τον σακάτεψαν.

 

https://www.newsbreak.gr/apopseis/161860/ethniki-aytolypisi-aytothymatopoiisi/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters