Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Η ΔΥΣΤΥΧΊΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΘΕΟΣ - ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ κ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

Πολλοί είναι της γνώμης ότι η πίστη στον Θεό είναι η χειρότερη μορφή εξάρτησης, διότι στην πραγματικότητα καταργεί παντελώς την ελευθερία του ανθρώπου.
Η πίστη στον Θεό δεν συνεπάγεται καμιά απολύτως εξάρτηση κι αυτό επειδή -προκειμένου να είναι πραγματική και γνήσια- προϋποθέτει τη δική μας ελεύθερη προαίρεση και βούληση.
Όποιος πιστεύει στον Θεό αληθινά και πραγματικά δεν το κάνει εξαναγκαστικά, αλλά ελεύθερα, με τη δική του απολύτως ελεύθερη βούληση.
Πίστη εξαναγκασμένη δεν είναι πίστη! 

Πρόλογος
ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΑΝΤΑ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΩΣΑΝΤΑ ΕΑΥΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Χωρίς Θεό
Η ελευθερία της πίστης
Η δυστυχία της απιστίας
Η άγνοια ως αιτία της απιστίας
Ο εγωισμός ως αιτία της απιστίας
Ο φόβος ως αιτία της απιστίας
Ελευθερία και απιστία
Πόλεμος κατά του... ανυπάρκτου
Η υποκρισία των πιστών ως αιτία της αθεΐας
Πίστη και λογική
Ο παρεξηγημένος χριστιανισμός
Τραγικότητα της αθεΐας
Δυστυχία των ανέλπιδων αθέων
Χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται
Η Εκκλησία οδηγός πίστεως
Πώς δικαιολογούνται οι άθεοι
Ο Χριστός ως ιστορικό πρόσωπο
Ο Άγιος Παΐσιος για τη θεότητα του Χριστού
Ο Άγιος Παΐσιος και ο Ν. Καζαντζάκης
Τα είδωλα της αθεΐας κατά τον Άγιο Παΐσιο
Η ειδωλολατρία της αθεΐας
Η προσήλωση της αθεΐας στο "μηδέν"
Το ζήτημα της απόδειξης του Θεού
Η απόδειξη του Θεού από την επιστήμη
Η έννοια της απόδειξης
Γενικώς για το αντικείμενο της απόδειξης
Το νομικό αντικείμενο της απόδειξης
Οι άθεοι απεύχονται την απόδειξη του Θεού
Η σχέση του Θεού με το Σύμπαν
"Θεόν ουδείς πώποτε εώρακεν"
Η περί Θεού γνώση
Ο Γ. Γκαγκάριν για τη γνωριμία του Θεού
Ο Βαλεντίν Πετρώφ για τον Γκαγκάριν
"Είπεν άφρων ουκ εστί Θεός"
Ο παραλογισμός των άθεων
Μάρτυρες και "μάρτυρες"
Μαρτυρία περί πίστεως
"Τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός"
"Εν αρχή ην ο Λόγος"
Η σχετικότητα της αθεΐας
Φόβος και αγωνία - Φτώχεια και ελπίδα
Η αμηχανία του άπιστου!
Η σχιζοφρένεια της αθεΐας
Η "τιποτολογία" της αθεΐας
Τα τάλαντα των αθέων
Η Παλαιά Διαθήκη οδηγεί στην αθεΐα;
Η αλήθεια της Καινής Διαθήκης
Η μελέτη της Καινής Διαθήκης
Η περίπτωση του Ι. Αυγουστίνου
Η αθεΐα του Καζαντζάκη
Ένας συμπαθής άθεος. Ερνέστος Ρενάν
Ο "Κανόνας" της Αγίας Γραφής
Ο ιδιαίτερος γραφικός χαρακτήρας της Κ. Δ.
Η κατηγορία: "πίστευε και μη ερεύνα"
Η αλήθεια για τον Παπισμό
Ο Δαρβίνος πρότυπο των άθεων!
Η θεωρία της εξελίξεως των ειδών
Μια άλλη περί της εξελίξεως αντίληψη
"Bing Bang"
"Πάτερ ημών"
"Ουκ ήλθον διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι"
Ταπείνωση: Δύναμη ή αδυναμία;
Η περί δυνάμεως θεωρία του Νίτσε
Η αθεϊστική περί ελευθερίας αντίληψη
Αθεΐα και αγάπη
Ευαγγέλιον αγάπης το Ευαγγέλιο του Χριστού
Η χριστιανική αγάπη
Ο Ύμνος της αγάπης
Ο ακατανόητος ζήλος των αθέων για την κόλαση
Φύση και σκοπός της κόλασης
Το αναπάντητο κακό ως απόδειξη της υπάρξεως του Θεού
Η δύναμη του αυτοελέγχου του ανθρώπου
Το αυτεξούσιο του ανθρώπου
Κόλαση είναι οι άλλοι!
Κόλαση ο εαυτός μας!
Αθεΐα: Η θρησκεία των πλουσίων
Σχέση πλούτου και πενίας με την πίστη
Ο πλούσιος αρνείται τον Θεό επειδή φοβάται για τα πλούτη του
Η δυστυχία οδηγεί κατά κανόνα στον Θεό!
Το πρόβλημα των αθέων είναι η κακοπιστία και όχι η απιστία τους
Η έλλειψη της αγάπης είναι η τραγικότητα της αθεΐας
"Ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να ζει ελεύθερος"
Είναι η δυστυχία απόδειξη της ανυπαρξίας του Θεού;
Είναι η ευτυχία απόδειξη της υπάρξεως του Θεού;
"Εν τω κόσμω θλίψιν έχετε"
Το επιτάφιο επίγραμμα του Καζαντζάκη
Η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον
Φόβος και "φόβος"
Στρατευμένη αθεΐα
Ζαν Πωλ Σάρτρ
Σύγκρουση καθηκόντων
"Μητρός τε και πατρός..."
Ο υπεράνθρωπος του Σάρτρ
Μπέρτραντ Ράσσελ
Φ. Νίτσε
Καλλίτερη η πίστη ή η απιστία
"Εγώ ειμί ο Κύριος και ο διδάσκαλος"
"Θεός ανέκφραστος, απερινόητος, αόρατος, ακατάληπτος"
Προσωπικές εμπειρίες
Επίλογος
Ευρετήριο ονομάτων και πραγμάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters