Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

ΠΡΟΤΑΓΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ




Το όραμα της δρακογενιάς εκείνης του εθνικού ξεσηκωμού δεν ήτο απλώς και μόνο μια “μικρά και έντιμος Ελλάς”.

Του Γιάννη Χ. Κουριαννίδη
Ιδρυτή και Διευθυντή του περιοδικού ''ΕΝΔΟΧΩΡΑ''
Δημοτικού σύμβουλου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική»

Το όραμα εκείνης της γενιάς ήταν η απελευθέρωση της πατρίδος αλλά και του Ελληνισμού ολόκληρου, την ελευθερία δε τούτη να τη βίωνε με αξιοπρέπεια και ισοτίμως με τα λοιπά έθνη. Απλοελληνιστί τούτο σήμαινε πως ο καθείς -σε όποια θέση κι αν βρίσκεται- να κάνει σωστά τη δουλειά του, με συνέπεια και αφοσίωση, με πειθαρχία και πίστη, με ακλόνητες συντεταγμένες και με πυξίδα το συμφέρον του έθνους. Οπως ακριβώς κι εκείνοι που πρωτάρχισαν τον μεγάλο ξεσηκωμό».

Στα λόγια του καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Μιχαήλ Δανίκα (προδημοσίευση από το άρθρο του στον ειδικό αφιερωματικό τόμο για το 1821, που θα κυκλοφορήσει σύντομα από το περιοδικό «Ενδοχώρα») αποτυπώνεται με ενάργεια ο σκοπός του Αγώνα. Αυτός που οδήγησε τα βήματα εκατοντάδων χιλιάδων γνωστών και αγνώστων ηρώων και μαρτύρων του Ελληνισμού στον δρόμο της αυταπάρνησης και της θυσίας προς το ύψιστο αγαθό της ελευθερίας.

Ο Αγώνας αυτός είναι ασύμβατος με τα προτάγματα της εποχής μας. Μια εποχή που βαφτίζει το αφύσικο ως «διαφορετικότητα», που δεν πρέπει να είναι απλώς σεβαστή, αλλά και να κυριαρχεί τελικά ως «κανονικότητα». Που η ελευθερία από πρόκληση εθνικής διεκδίκησης γίνεται απλά κοινωνικό δικαίωμα.

Αυτή η «ελευθερία», όμως, δεν είναι άξια ηρώων και αυταπάρνησης. Είναι «ελευθερία» περιορισμένη σε αξιακά αλλά και χρονικά όρια. Ανίκανη να εμπνεύσει τους ανθρώπους ως ιδανικό που θα τους οδηγήσει ακόμη και στη θυσία της ίδιας τους της ζωής. Διαπιστώσαμε πρόσφατα μέχρι ποιου σημείου μπορεί να φτάσει ένας τέτοιος «αγώνας», με την περίπτωση του αρχιδολοφόνου της 17 Νοέμβρη.

Η παραμικρή σύγκριση θα ήταν προσβολή για όποιον Παπαφλέσσα και Διάκο, για τις Σουλιώτισσες και τις Ναουσαίες ηρωίδες, για τους δεκάδες χιλιάδες σφαγμένους και εξανδραποδισθέντες της Χίου, των Ψαρών, της Κάσου, της Σαμοθράκης.

Η επίγνωση της ασημαντότητάς τους οδηγεί κάποιους εθνομηδενιστές να χαρακτηρίζουν την 25η Μαρτίου «ψευδοϊστορική επέτειο», να δηλώνουν ότι ο Εθνικός μας Ύμνος «προσβάλλει τις μειονότητες» ή να κακοποιούν τις φορεσιές του αγώνα μετατρέποντάς τες σε φολκλορικά αξεσουάρ με την υπογραφή διεθνών οίκων μόδας!

Οι ίδιοι είναι που ψάχνουν εναγωνίως να εντοπίσουν μελανά σημεία στο ξέσπασμα του Ελληνισμού ύστερα από αιώνες σκοταδισμού και απάνθρωπης σκλαβιάς, σε μια προσπάθεια απαξίωσης της έγερσης του έθνους μας, πέρα και πάνω από κοινωνικές διαφοροποιήσεις και τοπικισμούς, χαρακτηριστικά τόσο ξένα και ενάντια στις υλιστικές ιδεοληψίες τους.

Όλοι αυτοί μισούν οτιδήποτε εθνικό, διότι αντιστρατεύεται το δικό τους κοινωνικοπολιτικό αφήγημα, είτε αυτό ονομάζεται «πάλη των τάξεων» είτε «κρατισμός του κεφαλαίου».

Η απάντηση των απλών πολιτών στην προσπάθεια απαξίωσης των μηνυμάτων της Εθνεγερσίας του ᾽21 ήταν συγκλονιστική! Παρά τη στρέβλωση των μηνυμάτων αυτών από την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία, έργω τε και λόγω, παρά τη χυδαιότητα πολλών τηλεοπτικών παραγωγών και παρά τις απαγορεύσεις με πρόσχημα είτε τον κορωνοϊό είτε λόγους διασφάλισης της τάξης, οι Έλληνες τίμησαν με τον δικό τους τρόπο την 25η Μαρτίου, σε όλες τις ιδιαίτερες πατρίδες του Ελληνισμού. Από τη Νέα Ορεστιάδα και την Κομοτηνή, μέχρι το Ηράκλειο της Κρήτης και τη Ζάκυνθο, αλλά και από τη Βόρειο Ηπειρο μέχρι την Κύπρο και την Κριμαία. Είτε με σεμνές καταθέσεις στεφάνων σε προτομές και μνημεία του Αγώνα είτε με μοτοπορείες και συγκεντρώσεις, νέοι κυρίως άνθρωποι φώναξαν προς τις ηγεσίες του τόπου ότι το μήνυμα του Αγώνα για εθνική ανεξαρτησία παραμένει ζωντανό και επίκαιρο ως πρόταγμα για την ολοκλήρωσή του. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters