Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΤΡΙΤΑΝΑΚΟΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΚΟΠΙΑΝΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ»


Του Ιωάννη Αμπατζόγλου
  

Ακτινοφυσικού Ιατρικής, διδάκτωρ του Ιατρικού Τμήματος του ΔΠΘ και Επιστημονικά Υπεύθυνου του Τμήματος Ιατρικής Φυσικής του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης.

 

Στις 9 Ιανουαρίου η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ κατέθεσε τριτανακοπή κατά της υπ’ αριθμ. 27/28-7-2022 διάταξης του Ειρηνοδικείου Φλώρινας περί Αναγνώρισης Σωματείου με την φερόμενη επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ».

Το υλικό που είχαμε συλλέξει για το συγκεκριμένο φιλοσκοπιανό σωματείο έτσι και αλλιώς ήταν αρκετό ώστε να αποτελέσει τον κεντρικό κορμό των επιχειρημάτων μας στο κείμενο της τριτανακοπής. Όμως και μέρος της υπόλοιπης αρθρογραφίας μας, σχετικά με την προδοτική Συμφωνία των Πρεσπών, όπως και το σκεπτικό του δικηγόρου και μέλους του σωματείου μας κ. Θαλή Καραγιαννόπουλου, που κατέθεσε την τριτανακοπή, συμπεριλήφθηκαν σε αυτήν.

Ήδη από τον Ιούλιο του 2022 σε άρθρο1 παρουσιάσαμε αναλυτικά το συγκεκριμένο φιλοσκοπιανό «Κέντρο» και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους σε άλλο άρθρο2 κάναμε αναφορά τόσο στις εθνικές περιπέτειες που μας βάζει αυτό το «Κέντρο» όσο και στην ευθύνη των δικαστών που το αναγνώρισαν. Συγκεκριμένα είχε αναφερθεί το εξής: «τεράστια ευθύνη έχουν και οι δικαστές που αναγνώρισαν το συγκεκριμένο σωματείο. Εάν υπάρχει ακόμα ανεξάρτητη δικαιοσύνη θα πρέπει να παρέμβει και να πράξει τα δέοντα σχετικά με τη λειτουργία αυτού του σωματείου-καρκινώματος ώστε να αντιμετωπιστεί πριν να είναι πολύ αργά».

Η επιχειρηματολογία μας στο κείμενο της τριτανακοπής ξεκινάει με το γεγονός ότι το «Κέντρο» αυτό εκμεταλλεύεται τη λεγόμενη «μακεδονική γλώσσα» που αναφέρει η Συμφωνία των Πρεσπών και με μεθοδικό τρόπο προετοιμάζει ουσιαστικά μειονότητα ψευτομακεδόνων στη χώρα μας. Γίνεται αναφορά στις φαντασιώσεις των ιδρυτών του συγκεκριμένου «Κέντρου» ότι τάχα η ψευτομακεδονική γλώσσα ομιλείται σε περίπου 500 χωριά της βορείου Ελλάδος αλλά και η κομιτατζίδικη τακτική τους να θέλουν να προφέρονται τα ονόματά των κατοίκων αλλά και τα τοπωνύμια των περιοχών αυτών στη σλαβική τους μορφή, π.χ. να μη λένε «Στέφανος» αλλά «Στέβο», να μη λένε «Γρούιος» αλλά «Γκρουέφσκι», να μη λένε «Φλώρινα» αλλά «Λέριν» κ.λπ. Επίσης, μεταξύ των άλλων το «Κέντρο» έχει ως σκοπό τη διδασκαλία αυτής της γλώσσας στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.

Στη συνέχεια αναφέραμε ορισμένα στοιχεία τα οποία αφορούν στη Συμφωνία των Πρεσπών και στην εφαρμογή της αλλά και στην απόφαση 1448/2009 του Αρείου Πάγου και είναι τα ακόλουθα:

1) Μπορεί να κυρώθηκε η Συμφωνία των Πρεσπών στην ελληνική Βουλή με το νόμο 4588/2019, όμως η διαδικασία από την πλευρά των Σκοπίων δεν ήταν νόμιμη. Η κύρωση στο σκοπιανό κοινοβούλιο δεν έφερε την υπογραφή του προέδρου των Σκοπίων (τότε ήταν ο Γκιόργκε Ιβανόφ) όπως προβλέπεται από τη Συμφωνία των Πρεσπών, αλλά από τον τότε πρόεδρο του κοινοβουλίου Ταλάτ Τζαφέρι.

Επίσης, η Συμφωνία των Πρεσπών αναφέρει στο άρθρο 1, παρ. 4γ ότι «Το Δεύτερο Μέρος, εφόσον το αποφασίσει, θα διεξαγάγει δημοψήφισμα». Τα Σκόπια αποφάσισαν να διεξάγουν δημοψήφισμα, όμως οι ψηφίσαντες σε αυτό ήταν λιγότεροι από το 37% των εγγεγραμμένων, ενώ βάσει του σκοπιανού συντάγματος για είναι ένα δημοψήφισμα έγκυρο θα πρέπει να υπάρξει συμμετοχή τουλάχιστον 50%, επομένως το συγκεκριμένο δημοψήφισμα ήταν άκυρο.

2) Ο τέως πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, σε άρθρο3 του ανέφερε ότι σε περίπτωση μη τήρησης της Συμφωνίας των Πρεσπών από την πλευρά των Σκοπίων, η Ελλάδα θα πρέπει να καταστήσει σαφή τη θέση της, «Κυρίως δε την θέση της, σύμφωνα με την οποία σε μια τέτοια περίπτωση θ’ ασκήσει, κατά την κρίση της, τα δικαιώματα που της παρέχουν πρωτίστως οι διατάξεις των άρθρων 56 και 60 της Σύμβασης της Βιέννης, είτε για την καταγγελία της Συμφωνίας των Πρεσπών, είτε για την αποχώρηση από αυτή. Είτε, επίσης, για λήξη της ως άνω Συμφωνίας ή για την αναστολή εφαρμογής της».

Στο ίδιο άρθρο ο κ. Παυλόπουλος αναφέρει και τα εξής:

«Επίσης, πρέπει ν’ αποκλεισθεί και οιαδήποτε πρόοδος ως προς την κύρωση, από την Βουλή των Ελλήνων, των πρόσθετων πρωτοκόλλων συνεργασίας στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Πρεσπών», «…το δικαίωμα καταγγελίας ή αποχώρησης από την Συμφωνία των Πρεσπών συνάγεται από την ίδια την φύση της. Πραγματικά, τι νόημα έχει η “διαιώνιση” μιας Συμφωνίας αυτής της μορφής αν η αμφισβήτησή της εκ μέρους ενός των συμβαλλόμενων Μερών είναι τέτοια, ώστε να την καθιστά “γράμμα κενό περιεχομένου”;»

Επομένως η Συμφωνία των Πρεσπών, κατά τον κ. Προκόπη Παυλόπουλο, είναι δυνατόν να ακυρωθεί.

3) Το Σωματείο μας (Επιτροπή Ελληνισμού), το οποίο ιδρύθηκε στις 25 Ιανουαρίου 2021, έχει καταμετρήσει μέχρι σήμερα 294 παραβιάσεις της Συμφωνίας των Πρεσπών από τα Σκόπια. Αυτός ο αριθμός των παραβιάσεων είναι απλά ένα δείγμα και αυτό επειδή στην πραγματικότητα οι παραβιάσεις από τα Σκόπια είναι καθημερινές και κυριολεκτικά αμέτρητες. Μάλιστα έχουμε ενημερώσει τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με τις παραβιάσεις, τον Σεπτέμβριο του 2021 (τότε είχαμε καταμετρήσει 162 παραβιάσεις) και τον Σεπτέμβριο του 2022 (τότε είχαμε καταμετρήσει 263 παραβιάσεις). Οι παραβιάσεις αυτές με όλα τα αναλυτικά στοιχεία που τις συνοδεύουν (λινκ, φωτογραφίες κ.λπ.) βρίσκονται στην ιστοσελίδα της Επιτροπής Ελληνισμού και συγκεκριμένα στο λινκ https://www.epitropiellinismou.gr/post/499.

4) Η Απόφαση 1448/2009 του Αρείου Πάγου αναφέρει πως «δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος και κατά συνέπεια μακεδονικός πολιτισμός και μακεδονική γλώσσα». Με την απόφαση αυτή δεν επιτράπηκε η ίδρυση φιλοσκοπιανού σωματείου με ονομασία «Στέγη Μακεδονικού Πολιτισμού» με έδρα τη Φλώρινα. Μεταξύ των άλλων στη συγκεκριμένη απόφαση του Αρείου Πάγου αναφέρονται τα εξής:

«Προκειμένου να αποκατασταθεί η ιστορική αλήθεια ως προς το σφετερισμό του ονόματος της Μακεδονίας από το νεοσυσταθέν Κράτος των Σκοπίων (FYROM), το οποίο επιχειρεί να αποκτήσει εθνική ταυτότητα με όνομα που αποτελεί ιστορική, πολιτιστική και εθνική κληρονομιά της Ελλάδας, είναι αναγκαίο να επισημανθούν συνοπτικά τα ακόλουθα ιστορικά δεδομένα. Ο όρος Μακεδονία, από αρχαιοτάτων χρόνων είναι όρος ιστορικός και γεωγραφικός και όχι εθνολογικός. Οι Μακεδόνες δεν είναι, ούτε υπήρξαν κατά το πρόσφατο και το απώτερο παρελθόν, ιδιαίτερος εθνολογικός σχηματισμός. Απλώς, ως Μακεδόνες, ονομάζονται ανέκαθεν οι κάτοικοι της γνωστής από την αρχαιότητα περιοχής της Ελληνικής Μακεδονίας, όπως αντίστοιχα ονομάζονται, Θράκες, οι κάτοικοι της Θράκης, Θεσσαλοί, οι κάτοικοι της Θεσσαλίας κ.ο.κ., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχα Θρακική ή Θεσσαλική Εθνικότητα. Επομένως, Μακεδόνες κατά την εθνικότητα δεν υπάρχουν και ούτε μπορούν να “δημιουργηθούν”, στα πλαίσια του συλλογικού αυτοπροσδιορισμού των κατοίκων της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας, όπως πιο κάτω αναφέρεται. Επιπλέον, οι αρχαίοι Μακεδόνες, ήταν αναμφισβήτητα Έλληνες, δωρικό ή κατ’ άλλη έκδοση, αιολικό φύλο…

Πριν από το 1944 “Μακεδονία” ως σλαβικό κράτος και “Μακεδονικό Έθνος”, ως ιδιαίτερη εθνότητα ήταν έννοιες παντελώς άγνωστες. Στις 2-8-1944, κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής, ο Κροάτης Τίτο δημιούργησε το Γιουγκοσλαβικό ομόσπονδο κράτος (ένα από τα έξι της τότε Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας που προέκυψε ως ενιαίο Κράτος το 1918), της λεγόμενης Δημοκρατίας της Μακεδονίας, με πρωτεύουσα τα Σκόπια. Έως τότε, οι κάτοικοι της περιοχής των Σκοπίων δεν είχαν ούτε σερβική, ούτε βουλγαρική, παρά τα φιλοβουλγαρικά αισθήματα των περισσότερων κατοίκων της και πολύ περισσότερο, δεν είχαν “μακεδονική” εθνική συνείδηση. Την τελευταία, τους έπεισε να την αποκτήσουν ο Τίτο, προκειμένου να αποκολλήσει τους Σκοπιανούς από το άρμα των Βουλγάρων, έχοντας ως απώτερο σκοπό, την σύσταση ενιαίου μακεδονικού κράτους, υπό σλαβικό μανδύα και την έξοδο της χώρας του στο Αιγαίο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στην περίοδο του μεσοπολέμου, η κυβέρνηση του Βελιγραδίου υποστήριζε, ότι οι κάτοικοι της περιοχής Σκοπίων ήταν Σέρβοι. Αργότερα, όμως, για να υποβοηθηθεί η προσπάθεια “μακεδονοποίησης” του πληθυσμού της Λ. Δ. Μακεδονίας, που κατοικείτο τότε από ακαθόριστης εθνικότητας πληθυσμούς, με υπεροχή των σλαβόφωνων, αλβανόφωνων και τουρκόφωνων, έπρεπε να αναπτυχθούν όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα λαό, ως διαφορετικό έθνος, δηλαδή η γλώσσα, η ιστορία και ο πολιτισμός. Καταρχήν, ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε στη λεγόμενη “μακεδόνικη” γλώσσα, που αποτελείτο κατά βάση από λέξεις σλαβικής προέλευσης, εμπλουτισμένη και με ελληνικές αυτούσιες ή παραλλαγμένες, καθώς επίσης και λέξεις τουρκικές, βλάχικες, αλβανικές κ.λ.π. Το ιδίωμα αυτό στην ουσία ήταν η δυτική διάλεκτος της βουλγαρικής γλώσσας, την οποία ομιλούσαν οι κάτοικοι της περιοχής των Σκοπίων. Μετά το 1944, Σκοπιανοί γλωσσολόγοι προσπάθησαν να αφαιρέσουν όλα τα βουλγαρικά στοιχεία από τη διάλεκτο αυτή και να τα αντικαταστήσουν με λέξεις σερβοκροατικές, ώστε να μπορεί η λεγόμενη “μακεδόνικη” γλώσσα, έτσι όπως εξελίχθηκε, να γίνει πλέον κατανοητή από τους σερβοκροατικούς πληθυσμούς της βόρειας Γιουγκοσλαβίας».

5) Η κατάπτυστη Συμφωνία των Πρεσπών, η οποία έχει υπογραφεί και από την ελληνική πλευρά, βαφτίζει «μακεδονική γλώσσα» την βουλγαρική διάλεκτο των Σκοπιανών.

Η επιστημονική όμως θέση σχετικά με την μακεδονική διάλεκτο, δηλαδή την διάλεκτο των αρχαίων Μακεδόνων, είναι ξεκάθαρη. Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού εξέδωσε το 2012 σε τέσσερις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά) έναν τόμο με τίτλο «Αρχαία Μακεδονία: Γλώσσα, ιστορία, πολιτισμός»4 σε επιμέλεια του τότε Αναπληρωτή Καθηγητή γλωσσολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιου Κ. Γιαννάκη. Ο τόμος αυτός περιέχει τις μελέτες τεσσάρων ξένων επιφανών επιστημόνων, του Michael Zahrnt Καθηγητού αρχαίας ιστορίας του Πανεπιστημίου της Κολωνίας, του Emilio Crespo Kαθηγητού ελληνικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Μαδρίτης (Universidad Autónoma de Madrid) και Επιτίμου Μέλους της Επιτροπής Ελληνισμού, του Αrthur Muller Καθηγητού ελληνικής αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Lille3/IUF και Διευθυντή ερευνών της Γαλλικής Σχολής Αθηνών (École française d’Athènes) και του Julián Méndez Dosuna Καθηγητού ελληνικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Salamanca (Catedrático de Filología Griega). Στην εισαγωγή του τόμου ο επιμελητής κ. Γιαννάκης μεταξύ των άλλων αναφέρει το εξής:

«Συμπερασματικά, οι τέσσερις μελέτες του τόμου συμβάλλουν αποφασιστικά στη διαλεύκανση της ταυτότητας της γλώσσας του βασιλείου της αρχαίας Μακεδονίας. Οι ιστορικές μαρτυρίες, τα αρχαιολογικά δεδομένα, και τα πολιτισμικά στοιχεία, οι φιλολογικές και οι γλωσσικές μαρτυρίες προτείνουν ανεπιφύλακτα τη θέση της μακεδονικής μεταξύ των διαλέκτων της αρχαίας ελληνικής. Ιδιαίτερα οι δυο τελευταίες μελέτες των Emilio Crespo και Julián Méndez Dosuna, που αναλύουν και συζητούν τα γλωσσικά δεδομένα, ταξινομούν τη μακεδονική μεταξύ των διαλέκτων της ελληνικής εντάσσοντάς την στις διαλέκτους της βορειοδυτικής ομάδας, με στενές σχέσεις με τον κλάδο της δωρικής. Όταν οι ιστορικές, αρχαιολογικές, φιλολογικές και άλλες σχετικές μαρτυρίες εναρμονίζονται με τα γλωσσικά δεδομένα, η τελική εικόνα είναι πιο ολοκληρωμένη και πλήρης, και οι μελέτες του συγκεκριμένου τόμου αναζητούν και πιστεύουμε ότι επιτυγχάνουν ακριβώς αυτό το αποτέλεσμα».

Επομένως η μακεδονική διάλεκτος των αρχαίων Μακεδόνων ήταν ξεκάθαρα ελληνική διάλεκτος.

6) Ακόμα όμως και με βάση τη Συμφωνία των Πρεσπών, την οποία εμείς σε κάθε περίπτωση θεωρούμε προδοτική, δεν θα μπορούσε να υπάρξει το συγκεκριμένο φιλοσκοπιανό σωματείο, αφού η πιο πάνω συμφωνία περιορίζει την σκοπιανή «μακεδονική γλώσσα» εκτός των ελληνικών συνόρων. Βέβαια, το πρόβλημα θα υπάρξει εάν τέτοιου είδους ψευτομακεδονικά σωματεία ιδρυθούν εκτός Ελλάδας σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Αυτό η Συμφωνία των Πρεσπών το επιτρέπει και τότε η σκοπιανή προπαγάνδα πραγματικά θα οργιάσει αφού δεν θα υπάρχει τρόπος ακύρωσης και εξαφάνισης αυτών των σωματείων.

Στο Καταστατικό της Επιτροπής Ελληνισμού και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, «Σκοποί και Μέσα επίτευξης» αναφέρονται μεταξύ άλλων ως σκοποί «η προάσπιση των εθνικών μας δικαίων» και «Η ανάδειξη της ελληνικότητας της Μακεδονίας, της ελληνικής καταγωγής των Μακεδόνων και της αρχαίας μακεδονικής διαλέκτου ως μίας αρχαίας ελληνικής διαλέκτου». Επομένως, βάση του Καταστατικού μας ως οφείλαμε στραφήκαμε κατά της αναγνώρισης αυτού του ανθελληνικού «Κέντρου». Τώρα θα πρέπει οι δικαστές να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να ακυρώσουν και να εξαφανίσουν την απόφαση που αναγνωρίζει το συγκεκριμένο φιλοσκοπιανό σωματείο. Μία πολύ θετική εξέλιξη στο θέμα αυτό είναι το γεγονός ότι η εισαγγελέας Πρωτοδικών Φλώρινας κ. Αναστασία Καλαϊτζή άσκησε στις 29 Δεκεμβρίου 2022 ανακοπή5 κατά της απόφασης του Ειρηνοδικείου Φλώρινας που αναγνώρισε το συγκεκριμένο «Κέντρο» και το πιθανότερο πλέον σενάριο είναι ότι αυτό μετά από την εκδίκαση της συγκεκριμένης ανακοπής θα πάψει να υπάρχει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει ο αγώνας μας κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών, επειδή όπως αναφέρθηκε πιο πάνω οι Σκοπιανοί μπορούν –με βάση τη Συμφωνία των Πρεσπών– να ιδρύουν τέτοια «Κέντρα μακεδονικής γλώσσας» σε όλο τον κόσμο εκτός Ελλάδος.

 

1 https://www.epitropiellinismou.gr/post/1588.

2 https://www.epitropiellinismou.gr/post/1930.

3 https://www.constitutionalism.gr/oi-prosfates-politikes-exelixeis-stin-voreia-makedonia/.

4 Αρχαία Μακεδονία: Γλώσσα, ιστορία, πολιτισμός, εκδ. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 2012, σ. 9.

5 https://www.thepressroom.gr/ellada/eisaggeliki-parembasi-gia-kentro-makedonikis-glossas-sti-florina.


ΑΝΤΙΒΑΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters