Δευτέρα, 1 Απριλίου 2019

ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΑΝΕΜΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΚΡΑ ΔΕΞΙΑ» - ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ

Του Ιωάννη Χρ. Γιαννάκενα
Συγγραφέως - διευθυντή εκδόσεων Πελασγός
 
Ελλιπής και παραμορφωτική οπτική, αντιφάσεις και προχειρότητα χαρακτηρίζουν το νέο βιβλίο της αναπληρώτριας καθηγήτριας του Πάντειου Πανεπιστημίου Βασιλικής Γεωργιάδου με τίτλο «Η Ακρα Δεξιά στην Ελλάδα, 1965-2018» (εκδόσεις Καστανιώτη). Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αναφορά της στον καθηγητή Δημήτριο Βεζανή. Η βιβλιογραφία του Βεζανή την οποία παραθέτει είναι ελλιπέστατη, καθώς απουσιάζουν ηχηρά το πολύτομο έργο του «Γενική Πολιτειολογία», αλλά και άλλα βιβλία του, όπως, π.χ., «Η Ιδέα του Κράτους παρ’ Ελλησι» (1949) και «Ο Ανώτατος Αρχων» (1944), τα οποία επίσης είναι κεφαλαιώδους σημασίας, προκειμένου να ιχνηλατηθεί η ιδεολογία του ανδρός. Κατόπιν αυτών των ελλείψεων, δεν προκαλεί εντύπωση ο ισχυρισμός της κυρίας Γεωργιάδου ότι «ο Βεζανής… μύησε το περιβάλλον Πλεύρη σε μια φυλετική εκδοχή του λεγόμενου ‘‘ελληνικού εθνικισμού’’» (σελ. 36). Γι’ αυτόν τον ισχυρισμό της η κυρία Γεωργιάδου δεν παραπέμπει σε καμιά συγκεκριμένη πηγή, ενώ αγνοεί -προφανώς- ότι ο Βεζανής απέρριπτε αναφανδόν τη θεωρία του φυλετισμού.

Συγκεκριμένα, ο Βεζανής είχε χαρακτηρίσει τη φυλετική θεωρία αυθαίρετη και αναπόδεικτη, καθώς «ουδεμία φυλετική θεωρία ηδυνήθη ν’ αποδείξη το προβάδισμα του φυλετικού παράγοντος και να εξηγήση τα κοινωνικά και ιστορικά φαινόμενα βασιζομένη αποκλειστικώς εις αυτόν» («Γενική Πολιτειολογία», 1951, Μέρος Α΄, σελ. 50), και καταφερόταν εναντίον των «μεθυσμένων με το φυλετικό αφιόνι ηλιθίων» (στο ίδιο, σελ. 51). Επομένως, αποκλείεται ο Βεζανής να «μύησε» οποιονδήποτε σε μια θεωρία την οποία ο ίδιος με σφοδρότητα απέρριπτε!

Επιπλέον, η κυρία Γεωργιάδου εντοπίζει ως ιδεολογικό στοιχείο στον ελληνικό εθνικισμό του Βεζανή την «ακρότητα ως απόρριψη της αριστοτελικής μεσότητας» (σελ. 36). Ομως -αντίθετα με τον ισχυρισμό της κυρίας Γεωργιάδου-, ο Βεζανής θεωρούσε την έννοια του «μέτρου», δηλαδή τη μεσότητα μεταξύ υπερβολής και ελλείψεως, τη φιλοσοφική, καλλιτεχνική, επιστημονική και κοινωνική έκφραση των Ελλήνων («Η Αιωνία Νεότης των Ελλήνων», 1950, σελ. 469).

Μάλιστα, η κυρία Γεωργιάδου πέφτει και σε αντιφάσεις, καθώς από τη μία ισχυρίζεται ότι «ο ίδιος ο Πλεύρης είχε επηρεαστεί από τον… Βεζανή» (σελ. 35) και, έπειτα από μόλις τρεις σελίδες, αναφέρει ότι «το Κ4Α και ο επικεφαλής του [Πλεύρης] δεν φαίνεται να εντρύφησαν ιδιαιτέρως στο έργο του [Βεζανή]» (σελ. 38). Πώς λοιπόν ο Βεζανής επηρέασε τον Πλεύρη, χωρίς όμως ο τελευταίος να εντρυφήσει ιδιαιτέρως στο έργο του πρώτου; Από τα προαναφερθέντα, ένα είναι σίγουρο: ότι η κυρία Γεωργιάδου μιλά για τον Βεζανή με προχειρότητα, καθώς εκείνη σίγουρα δεν έχει «εντρυφήσει ιδιαιτέρως» στο έργο του!

Ακόμα μία ένδειξη της προχειρότητας της κυρίας Γεωργιάδου αποτελεί το γεγονός ότι χαρακτηρίζει την πρόταση για σύσταση «σωματειακής Βουλής» «καθαρά φασιστικής έμπνευσης» (σελ. 157, υποσημείωση 22), αγνοώντας προφανώς ότι την πρόταση αυτή υποστήριζε αναφανδόν ο -δημοκρατικών φρονημάτων- καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Αλέξανδρος Σβώλος («Το Νέον Σύνταγμα και αι Βάσεις του Πολιτεύματος», 1928, σελ. 161-210), ενώ, αντιθέτως, ο «φασίστας» Βεζανής εξέφραζε σκεπτικισμό απέναντί της και θεωρούσε ότι η σωματειακή Βουλή θα είχε αξία αν είχε μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα («Θεωρία του Κράτους», 1932, σελ. 193)!

Τα παραδείγματα αυτά δίνουν μια εικόνα για όλο το βιβλίο, το οποίο έχει αρκετές κραυγαλέες ελλείψεις που εντοπίζονται εύκολα από όσους έχουν κάποια γνώση του χώρου της ευρύτερης «εθνικής Δεξιάς». Συγκεκριμένα, η κυρία Γεωργιάδου:

• μιλά για την «Εθνική Παράταξη», χωρίς να κάνει αναφορά στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του επικεφαλής της Σπύρου Θεοτόκη («Πολιτικαί Αναμνήσεις», 1986),
• μιλά για το ΕΝΕΚ και την ιδεολογία του, χωρίς να κάνει αναφορά στο βιβλίο του Ιωάννη Σχοινά «Τιμή μας η πίστις στο Eθνος» (Νέα Θέσις, 2014), το οποίο συγκεντρώνει όλα τα ιδεολογικά κείμενα του κινήματος,
• μιλά για τον ΛΑΟΣ χωρίς να κάνει αναφορά ούτε στη Νεολαία του, η οποία είχε αξιόλογη δράση και συμμετοχή στις φοιτητικές εκλογές, ούτε στο περιοδικό της («Απόδραση»),
• δεν κάνει καμιά αναφορά στο περιοδικό «Patria», το οποίο ήταν το αξιολογότερο του ευρύτερου πολιτικού χώρου από το 2007 ως το 2012,
• μιλά για τη Χρυσή Αυγή χωρίς να κάνει καμιά αναφορά στο -κομβικό από πλευράς διατύπωσης της επίσημης ιδεολογίας της- Β΄ Συνέδριό της του 1992 και το σχετικό βιβλίο του Ν. Μιχαλολιάκου «Για μια μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη», ενώ, τέλος, μιλά για τη Χ.Α. χωρίς να κάνει αναφορά στο περιοδικό «Μαίανδρος», το οποίο από τα τέλη του 2012 αντικατέστησε το περιοδικό «Χρυσή Αυγή».

Παρ’ όλα αυτά, οι εκδόσεις Πελασγός ευχαριστούν την κυρία Γεωργιάδου για τις αναφορές που κάνει στα βιβλία τους, αν και είναι ανεξήγητη η πλήρης αποσιώπηση του βιβλίου του Γιάννη Κολοβού «Ακρα Δεξιά και ριζοσπαστική Δεξιά στην Ελλάδα και στη Δυτική Ευρώπη: 1974-2004» (Πελασγός, 2005), το οποίο ήταν το πρώτο -και παραμένει το μόνο- στην ελληνική βιβλιογραφία που κάνει συστηματική ιδεολογική ανάλυση όλων των κομμάτων της «εθνικής Δεξιάς». Και είναι ανεξήγητη η αποσιώπηση, γιατί το βιβλίο αυτό το γνωρίζει η κυρία Γεωργιάδου, καθώς έκανε σχόλια για αυτό στις 04/03/2006, στον «Ιό» της «Ελευθεροτυπίας». Θεωρούμε ότι λόγοι στοιχειώδους επιστημονικής αντικειμενικότητας και τιμιότητας επέβαλλαν την καταγραφή του εν λόγω βιβλίου στη βιβλιογραφία από την κυρία Γεωργιάδου.

Επιπλέον, την ενημερώνουμε -αν δεν το γνωρίζει ήδη- ότι από τις εκδόσεις μας έχει κυκλοφορήσει και βιβλίο για τον ΛΑΟΣ («Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός: η ιδεολογία, οι εκλογές και οι ψηφοφόροι», 2016) και πρόκειται σύντομα να κυκλοφορήσει και βιβλίο-ανάλυση της ιδεολογίας του καθηγητή Δημητρίου Βεζανή. Αν η κυρία Γεωργιάδου μάς γνωρίσει μια διεύθυνση αλληλογραφίας της, οι εκδόσεις μας προτίθενται να της αποστείλουν αντίτυπα των εν λόγω βιβλίων χωρίς επιβάρυνσή της, προκειμένου να «εντρυφήσει» περισσότερο στο θέμα και να αποκτήσει ακριβέστερη εικόνα για την ιδεολογία και την πολιτική πορεία προσώπων και κομμάτων της εθνικής Δεξιάς στη χώρα μας.



ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.