Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

190 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...


Του Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου
Δημοσιογράφου – Αμυντικόυ Αναλυτή

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Στρατοί και Τακτικές,
τ.12, σελ.4, Μάρτιος 2011, Αιγίς Εκδοτική.

Πέρασαν 190 χρόνια από τότε που οι Έλληνες αποφάσισαν να λάβουν τα όπλα και να διεκδικήσουν μόνοι τους, ενάντια σε κάθε πρόβλεψη και πολιτική ρεαλισμού, την ελευθερία τους. Σήμερα δύο αιώνες σχεδόν μετά από την «ελληνική τρέλα» τα περισσότερα από τα ζητούμενα της Επανάστασης περιμένουν να δικαιωθούν.
Για μας τους «νεοέλληνες» η υπόθεση της εξέγερσης κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας συνεχίζει να αντιμετωπίζεται με τις γνωστές ιδεοληπτικές προκαταλήψεις, καθότι ως κοινωνία έχουμε αποφασίσει (συνειδητά ή μη) να μην ασχολούμαστε με το – απολύτως απαραίτητο για την επιβίωσή μας – ιστορικό παρελθόν.
Έτσι επιτρέψαμε στους «σύγχρονους Γότθους» να επιχειρήσουν την εκ νέου συγγραφή μέχρι και παραχάραξη του ιστορικού παρελθόντος, ωθούμενοι από κίνητρα που περισσότερο σχετίζονται με την ικανοποίηση μιας νέο-φαναριώτικης οσφυοκαμπτικής λογικής προσέγγισης με την «αλήθεια του άλλου», όπου στην προκείμενη περίπτωση είναι η τουρκική ιστοριογραφία.
Εκείνοι οι γνωστοί-άγνωστοι, επώνυμοι και ανώνυμοι ήρωες που έθεσαν τη ζωή και τις οικογένειές τους σε κίνδυνο, πολέμησαν, τραυματίστηκαν και πολλοί από εκείνους σκοτώθηκαν, γιατί πίστευαν ότι είναι προτιμότερο να ρισκάρεις να πεθάνεις στην μάχη, παρά να ζεις στην εξαθλίωση κάτω από το ανελέητο σκήπτρο μιας αδιάφορης ξένης εξουσίας. Όμως για να επιλέξεις συνειδητά το «ελευθερία ή θάνατος» πρέπει προηγουμένως να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου, ποιος και τι είσαι. Οι Έλληνες του 1821 δεν αποτελούν παρθενογεννήματα μιας ιδεολογικής τάσης που εκδηλώθηκε με την Γαλλική Επανάσταση η οποία έφερε την έννοια έθνος στο ιστορικό προσκήνιο. Οι πρόγονοί μας πίστευαν ότι αποτελούσαν μέρος μιας ολότητας, την οποία αποκαλούσαν με σεβασμό «γένος» και θεωρούσαν ότι το κέντρο της Ρωμιοσύνης ήταν η Κωνσταντινούπολη. Γι’ αυτό ήταν σύνηθες φαινόμενο σε γάμους, σε βαπτίσεις και σε κάθε κοινωνική εκδήλωση, σε χωριά και πόλεις να εύχονται μεταξύ τους: «και του χρόνου στην Πόλη!». Η έννοια Έλληνας, παρότι είχε κακοποιηθεί στο παρελθόν, συνέχιζε να αποτελεί την προμετωπίδα του γένους. Όπως οι αρχαίοι πρόγονοί τους θεωρούσαν εαυτούς ως Αχαιούς, Ίωνες, Δωριείς και Αιολείς, αλλά όταν κινδύνευε η κοινή ελευθερία προέβαλλαν δυναμικά το συνδετικό κρίκο «Ελλην», έτσι και εκείνοι που ήλπιζαν να δουν να κυματίζει ο δικέφαλος αετός των Παλαιολόγων στις επάλξεις των τειχών της βασιλεύουσας, αισθάνονταν ότι τηρούσαν την ίδια ακριβώς παρακαταθήκη.
Δεν είχαν ανάγκη κανέναν πεφωτισμένο Έλληνα ή φιλέλληνα του εξωτερικού για να τους εξηγήσει τι είναι με πολιτικούς όρους, γιατί αδιάλειπτα επί 368 έτη πολεμούσαν τον κατακτητή ως πιστοί στρατιώτες του μαρμαρωμένου βασιλιά, την μεταφυσική έλευση του οποίου εύχονταν και ήλπιζαν.
Πολεμούσαν στο πλευρό των Βενετών, των Γάλλων, των Ισπανών, των Αυστριακών, των Ρώσων, που τους χρησιμοποιούσαν «ξεδιάντροπα» προκειμένου να προωθήσουν τα δικά τους σχέδια, υπογράφοντας επικερδείς συνθήκες πάνω στα πτώματα αμέτρητων χιλιάδων πολεμιστών και γυναικοπαίδων που εξοντώθηκαν από τον μουσουλμάνο κατακτητή. Όταν έπεσε η Κων/πολη «το καύχημα των Ελλήνων» κανείς δεν κατάφερε τους «Ρωμαίους» που μιλούσαν ελληνικά, αισθάνονταν και σκέπτονταν ελληνικά να ξεχάσουν ποιοι είναι. Αυτοί όμως που προσπαθούν να το κάνουν σήμερα κυκλοφορούν δίπλα μας, είναι καθηγητές, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, οι οποίοι δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης αν δεν υπήρχαν εκείνοι οι απελπισμένοι Έλληνες…
Υπογράφω αυτό το σχόλιο γιατί πιστεύω από τα βάθη της ψυχής μου ότι η Επανάσταση που ξεκίνησε το 1821 δεν έχει τελειώσει. Ότι άρχισε στην Μολδοβλαχία και στην Πελοπόννησο, στα νησιά του Αιγαίου και επεκτάθηκε όπου μπορούσε να σηκωθεί καριοφίλι ή σπαθί, να αρμενίσει άλμπουρο και να ηχήσει κανόνι, δεν ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Όσο υπάρχουν σήμερα ραγιάδες στο πνεύμα που πιστεύουν ότι με το να διαγράψουν το παρελθόν μας, θα χαροποιήσουν τους «προστάτες μας» και θα ξεχάσουμε ότι πριν 190 χρόνια πολεμούσαμε για την πίστη και τον κοιμισμένο αυτοκράτορά μας, οι σημαίες δεν πρέπει να υποστυλωθούν. Κάθε φορά που ο λαός μας θα βγαίνει στους δρόμους για να φωνάξει για την ελευθερία και το δίκαιο, όχι γιατί πιστεύει στα σημερινά κόμματα – ελεεινά απομεινάρια της πολιτικής των τριών προστάτιδων δυνάμεων – αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο θα δηλώνει την οργή του για την προσπάθεια συνέχισης της χειραγώγησης από τους ίδιους διαχρονικούς πάτρωνες, οι φωνές των οπλαρχηγών θα ακούγονται. Κι όσο τα τουρκικά πλοία και αεροπλάνα θα εισβάλλουν στο Αιγαίο, καμιά «στρατηγική ψυχραιμία» δεν θα μπορεί να κρατήσει τον θυμό που βράζει μέσα στα στήθη εκείνων που οι προπάπποι τους δεν «κιότεψαν» από το μέγεθος της δύναμης του Οθωμανού δυνάστη.
Η Επανάσταση θα έχει κλείσει τον κύκλο της και οι ψυχές των νεκρών θα αναπαυθούν οριστικά, όταν το γένος θα αγαλλιάσει με το χαρμόσυνο μήνυμα της επιστροφής της Κων/πολης. Όταν ο λαός δεν θα είναι υπόδουλος στα δάνεια των διεθνών τοκογλύφων και η χώρα θα έχει απαλλαγεί από τη ραγιάδικη νοοτροπία. Το λάβαρο θα υποστυλωθεί όταν θα υπάρξει σύνταγμα που δεν θα διαιωνίζει την ολιγαρχία, αλλά θα υπερασπίζει τα εθνικά συμφέροντα, θα τηρούνται οι νόμοι και οι διεφθαρμένοι δεν θα έχουν καμιά θέση στην πατρίδα. Οι πολιτικοί και οι πολίτες θα μάθουν να λειτουργούν στην έννοια του Εμείς και όχι του Εγώ. Όταν ότι ξεκίνησε να δημιουργήσει ο Καποδίστριας θα ξαναβρεί τον δρόμο του, από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια θα αποφοιτούν πεπαιδευμένοι πολίτες.
Τότε όλοι μας θα είμαστε περήφανοι που δημιουργήσαμε το κράτος που ονειρεύτηκαν οι προπάτορές μας, θα το προστατεύουμε γιατί θα το νοιώθουμε επιτέλους «δικό μας», Ελληνικό. Εκείνη την ημέρα η Ελλάδα θα ανήκει πραγματικά στους Έλληνες… 

http://koukfamily.blogspot.com/2011/03/190.html 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters