Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ : Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ, Ο ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΗΣ, ΟΙ ΔΙΧΟΝΟΙΕΣ, Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ!



Της Κατερίνας Σιδέρη

Ο πρώτος κυβερνήτης του Ελληνικού ανεξάρτητου κράτους και πρώην υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας, ο ιθύνων νους Ιωάννης Καποδίστριας, συντέλεσε στην μεταρρυθμιστική αλλαγή πλεύσης του ρου της μεταπολεμικής Ελλάδας!

Με καταγωγή από οικογένεια ευγενών γνωστή και για την πολιτική της δράση, ο Ιωάννης Καποδίστριας γεννήθηκε στην Ενετοκρατούμενη Κέρκυρα στις 10 Φεβρουαρίου του 1776. Σπούδασε στην Ιταλία ιατρική, νομική και φιλοσοφία και από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τα κοινά όπου τα διαπιστευτήριά του διαύγεια πνεύματος, ευγένεια, οξυδέρκεια και ηθική του έπλεκαν το εγκώμιο για την μετέπειτα πολιτική του καριέρα.

Διορίζεται Γραμματέας Επικρατείας της Ιόνιας Πολιτείας και διοικεί με σύνεση, όραμα και φιλελεύθερες βουλήσεις σε μια εποχή που η Τούρκικη απειλή παραμονεύει σε κάθε βήμα. Την ίδια εποχή, περί το 1807, γνωρίζει τις δυναμικές προσωπικότητες που θα πρωταγωνιστήσουν μετέπειτα στην πορεία της Ελληνικής Επανάστασης, τους ξακουστούς οπλαρχηγούς, Μάρκο ΜπότσαρηΝικηταράΟδυσσέαΑνδρούτσο και Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και εμπνέεται από τον πατριωτισμό, την ανδρεία, το ψυχικό τους σθένος και τη δίψα τους για την ελευθερία

Η δράση του στο πολιτικό γίγνεσθαι ξεπερνά τα όρια της Ελλάδος και το 1809 ο Καποδίστριας μεταβαίνει στη Ρωσία με σκοπό τη συνεισφορά του στα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα της εισβολής του Ναπολέοντα, ο οποίος θα συνδράμει με το έργο του για αρκετά χρόνια. Η καρδιά του όμως χτυπά στον παλμό της υποδουλωμένης Ελλάδας, γι’ αυτό με τα πρώτα ψεγάδια της πολυπόθητης εξέγερσης κατά του Τουρκικού ζυγού, δε κρύβει τις απόψεις του για τη στήριξη του Αγώνα οραματιζόμενος μια Ελλάδα ελεύθερη, έρχεται σε ρήξη με τον Τσάρο, έχοντας ως αποτέλεσμα τη φυγή του στη Γενεύη όπου ορκίζεται αρωγός της Επανάστασης με κάθε μέσον.    

Μπορεί να βρίσκεται μακριά από την καρδιά των εξελίξεων δε παύει όμως ούτε στιγμή να γνωστοποιεί τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας και τις οικονομικές ανάγκες που απαιτεί η μεγάλη χίμαιρα που ακούει στο όνομα «πόλεμος» σε υψηλά ιστάμενα πρόσωπα, συγκεντρώνοντας με αυτόν τον τρόπο κάθε είδους βοήθεια, πέραν της οικονομικής για την ενίσχυση και τη στήριξη του ελληνικού γένους. Δεν θεωρείται ήσσονος σημασίας να μάχεται κάποιος εκτός πεδίου σύγκρουσης. Ο αγώνας έχει ανάγκη από ισάξιους μαχητές, κάθε λογής. Πολλοί αναδείχθηκαν πολεμώντας με θάρρος, με τόλμη, με παλικαριά. Άλλοι πάλι πολέμησαν με το λόγο, την πειθώ, με τη διπλωματία και με δυναμισμό, θέτοντας στη διάθεση του Αγώνα τα δικά τους όπλα, ισάριθμα και πολύτιμα. 

Προς τα τέλη του πολέμου, η συνέλευση της Τροιζήνας στις 30 Μαρτίου του 1828, εκλέγει τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννη Καποδίστρια, ενός κράτους εξαθλιωμένου από τον πόλεμο, που με περίσσια υπομονή προσπαθεί να ανασυνταχθεί από τις στάχτες του και να ορθοποδήσει ευθαρσώς και με αξιοπρέπεια. Ο Καποδίστριας φτάνει στην Ελλάδα στις 7 Ιανουαρίου του 1829όπου πλήθος κόσμου τον αποθεώνει, εναποθέτοντάς του τις ελπίδες όλων για γρήγορη επούλωση των πληγών του αιμοσταγούς πλην αποτελεσματικού Αγώνα. 

Η φτώχεια του λαού, οι κακουχίες και η κρατική οικονομική καταστροφή δε θορύβησαν ούτε λεπτό τον Κυβερνήτη όπου με διπλωματία, σκληρό αγώνα, δυναμική, προσωπική οικονομική στήριξη και μεθοδευμένες αναπτυξιακές τακτικές έδωσε χροιά αισιοδοξίας στο αναδιοργανωμένο κράτος. Στήριξε την εκπαίδευση τυπώνοντας βιβλία, τη γεωργία ιδρύοντας γεωργικές σχολές (αξίζει να αναφερθεί ότι ήταν ο πρώτος που εισήγαγε στη χώρα την πατάτα ως γεωργική καλλιέργεια), την οικονομίακαθιερώνοντας τη νέα νομισματική μονάδα του κράτους το Φοίνικα και τάχθηκε υπέρ της καταστολής των εμφύλιων διαμαχών που εκ των ων ουκ άνευ αποτελούσε τροχοπέδη για την ομόνοια και την ευημερία του έθνους.  

Ο κατάλογος με τις ευεργεσίες του κατέστη αρκετά μεγάλος. Ίδρυσε δικαστήρια για την πάταξη της ανομίας και την τήρηση της τάξης, αναδιοργάνωσε τον στρατό γιατί ανά πάσα ώρα και στιγμή ο κίνδυνος μιας νέας Οθωμανικής εισβολής ήταν υπαρκτός, οργάνωσε την πρώτη απογραφή και σε σύγκριση με το σήμερα, έθεσε σε ισχύ το θεσμό της καραντίνας για να προστατεύσει το κράτος από τις κατά καιρούς μολυσματικές ασθένειες!

Η συνεχής και αέναη δράση του, οι εξοντωτικοί ρυθμοί εργασιών και η αύρα επιτυχίας που ανέπνεε, έθεσαν τις βάσεις για να ανθίσουν ζιζάνια δυσαρέσκειας, αντιπαλότητας και έχθρας. Οι αποστάτες άρχισαν να εισβάλουν στο κράτος και η αντιπαράθεση με μια από τις ισχυρότατες οικογένειες της Μάνης τους Μαυρομιχάληδες βρισκόταν προ των πυλών. Η ψυχική κούραση και η έλλειψη ψυχραιμίας ενήργησαν ερήμην του καθιστώντας τον εριστικό και οξύθυμο με αποκορύφωμα την αψυχολόγητη αυτενέργειά του να φυλακίσει τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη πράξη απερισκεψίας που θα αποβεί μοιραία για την ίδια τη ζωή του.

Γράφοντας με κόκκινα γράμματα τους τίτλους τέλους ενός άξιου υπερασπιστή της απελευθερωμένης Ελλάδας, τα νεότερα μέλη της οικογένειας Μαυρομιχάλη, δολοφονούν εξαπίνης τον Ιωάννη Καποδίστρια στο Ναύπλιο, στις 27 Σεπτεμβρίου 1831, αφήνοντας μετέωρο ολόκληρο το έθνος.  

Μπορεί πρόσκαιρα να ανακάμφθηκε η αναστήλωση της Ελλάδας, ωστόσο, το δαιδαλώδες επιτήδευμα της ανέγερσης εκ θεμελίων του ελληνικού κράτους με πρωτεργάτη τον Ιωάννη Καποδίστρια είχε μόλις αρχίσει και έμελλε να παρασύρει στο διάβα της άξιους οραματιστές συνοδοιπόρους, που με αυταπάρνηση και αλτρουισμό θα συνέχιζαν την πορεία που είχε ο ίδιος χαράξει…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters