Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

ΑΜΦΙΠΟΛΗ:ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ - ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ

Τι απαντά στην Αμερικανίδα αρχαιολόγο η Λίνα Μενδώνη

Ενώ το μυστήριο ως προς το ποιος είναι θαμμένος στο εντυπωσιακό ταφικό μνημείο στην Αμφίπολη παραμένει, τα σενάρια ότι ο τύμβος Καστά συνδέεται με τον Μέγα Αλέξανδρο φουντώνουν.

Σύμφωνα με το xronometro.com, η Αμερικανίδα αρχαιολόγος Ντόροθι Κινγκ -που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και έχει γίνει αντιπαθητική στην Ελλάδα επειδή υποστηρίζει την παραμονή στο Βρετανικό Μουσείο των Γλυπτών του Παρθενώνα- με ανάρτηση της στο προσωπικό της ιστολόγιο, θίγει το θέμα της εύρεσης επιγραφών στον τάφο στην Αμφίπολη στην ανασκαφή του μεγάλου τύμβου επισημαίνοντας ότι δεν βρέθηκαν μέσα, αλλά έξω από τον τάφο. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι σε μία από αυτές εμφανίζεται το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και δηλώνει πεπεισμένη ότι στην Αμφίπολη βρίσκεται ο τάφος του Μακεδόνα βασιλιά.

Πιο αναλυτικά η ίδια σημειώνει, μην περιμένετε να βρεθούν μεγάλες επιγραφές αλλά μικρές, τόσο μικρές όσο ένα μονόγραμμα, που ωστόσο στο παρελθόν αποδείχθηκε χρήσιμο για την εξαγωγή συμπερασμάτων σε άλλα μνημεία. Όσον αφορά στην Αμφίπολη τονίζει πως όταν έγινε θέμα η εύρεση των επιγραφών, ο «ντόρος» δεν είχε σχέση με κάτι που εντοπίστηκε την συγκεκριμένη ημέρα αλλά πολύ νωρίτερα, καθώς αφορά σε εύρημα που ήταν γνωστό όταν επισκέφτηκε το χώρο της ανασκαφής, στις 12 Αυγούστου, ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς. Επ’ αυτού η Αμερικανίδα αρχαιολόγος γράφει ότι βρέθηκαν δύο επιγραφές αλλά περιορίζεται να σχολιάσει μόνο την μία, αυτή που είναι έξω από τον τάφο και όχι την δεύτερη, αυτή που σήμερα φυλάσσεται στο μουσείο της Αμφίπολης.

Για να στηρίξει τους ισχυρισμούς της, η κυρία Κινγκ δημοσιεύει φωτογραφία στην οποία υποστηρίζει ότι εμφανίζεται το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και μάλιστα προσθέτει ότι στην φωτογραφία που δόθηκε στη δημοσιότητα είναι σαν να το έχουν καλύψει με στόκο, για να μη φαίνεται, προφανώς. Μάλιστα, στη συνέχεια παραθέτει φωτογραφία του περιβόλου με το επίμαχο σημείο αλλά και εικόνες από νομίσματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στα οποία εμφανίζεται το ίδιο μονόγραμμα, ώστε να κάνει κανείς μία σύγκριση.


Η ίδια λέει πως δεν θα πρέπει να περιμένουμε την ανακάλυψη μιας τόσο συναρπαστικής επιγραφής, όσο αυτή που θα έλεγε: «Αλέξανδρος, εδώ είναι δεμένο το άλογό του και θάφτηκε στην Αμφίπολη» και προσθέτει ότι αυτού τους είδους το μονόγραμμα ήταν σημαντικό για τη χρονολόγηση του ναού της Αθηνάς στο Ίλιον, που ο Αλέξανδρος είχε υποσχεθεί στη διαθήκη του.




Στην συνέχεια, η κυρία Κινγκ αναφέρεται -μεταξύ άλλων- και στο Λιοντάρι της Αμφίπολης επισημαίνοντας ότι συμφωνεί με την άποψη ότι πολλά από τα μάρμαρα που βρέθηκαν πλησίον του ανήκουν στον περίβολο του μνημείου και καταλήγει σε σχέση με τα σενάρια που υπάρχουν για το ποιος είναι θαμμένος στον τάφο ότι «η αίσθησή μου είναι ότι ένα μνημείο αυτού του μεγέθους θα μπορούσε να έχει κατασκευαστεί μόνο για τον Αλέξανδρο, πιθανόν ως ένα οικογενειακό μαυσωλείο, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε για την ταφή του».



Η αρχαιολόγος δεν παραλείπει να σχολιάσει και το περίφημο πλέον ψηφιδωτό που βρέθηκε μέσα στον τάφο. Σχετικά με το κενό που υπάρχει στο κέντρο του ψηφιδωτού, εκφράζει την άποψη ότι φιλοξενούσε κάποιο βωμό και δεν είναι φυσική φθορά. «Ίσως να υπήρχε ένα μικρό δοχείο/βωμός που φιλοξενούσε μια φωτιά που φώτιζε το δωμάτιο και το μωσαϊκό, λίγο πριν από τις μαρμάρινες πύλες του 3ο δωματίου» λέει. «Ο βωμός είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά αν είχε προγραμματιστεί, το σχέδιο του μωσαϊκού θα μπορούσε πιθανότατα να το έχουν περάσει γύρω από αυτόν. Αν αυτό προστέθηκε αργότερα, το μάρμαρο θα στεκόταν από μόνο του και δεν θα χρειάζονταν να το βλάψει», προσθέτει.



Η σχετική ανάρτηση έχει γίνει από τις 13 Οκτωβρίου και δεν έχει ούτε επιβεβαιωθεί ούτε διαψευσθεί. Εκείνο που κάνει αξιοσημείωτη την συγκεκριμένη δημοσίευση δεν είναι μόνο η ιδιότητα της κυρίας Κινγκ, ως αρχαιολόγου, ούτε η συστηματική ενασχόλησή της με την γλυπτική και την διακόσμηση μεγάλων αρχαίων ελληνικών μνημείων, αλλά κυρίως το γεγονός ότι έχει πολύ καλή πληροφόρηση σχετικά με την ανασκαφή και μέχρι σήμερα σχολιάζοντας σε τακτική βάση τις ανακαλύψεις στην Αμφίπολη έχει δικαιωθεί στις εκτιμήσεις της.

Η απάντηση της Λίνας Μενδώνη
«Η ύπαρξη γραμμάτων στον περίβολο έχει ανακοινωθεί ήδη από το 2013, δεν είναι κάτι που απέκρυψε κανείς», σχολίασε σχετικά η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, χωρίς να απαντά αν πρόκειται ή όχι για το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

«Πρόκειται για τεκτονικά γράμματα-σύμβολα τα οποία ήταν σημάδια των μαστόρων-κατασκευαστών του περιβόλου για να τοποθετούν σωστά τις πλάκες», σημείωσε ακόμη, προσθέτοντας ότι αυτά «επίσης βοηθούν πολύ στην σωστή χρονολόγηση του τάφου.Π.χ. το γράμμα Ε είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο και το συναντάμε στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα».

«Τώρα σχετικά με το αν σημαίνουν και κάτι παραπάνω αυτό μπορεί να το αποδείξει μόνο η μελέτη που θα γίνει», κατέληξε η κυρία Μενδώνη.



http://www.protothema.gr/culture/article/422020/dorothi-king-to-monogramma-tou-megalou-alexandrou-vrethike-stin-amfipoli/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters