Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΡΓΑΚΟΥ : «Η ΠΑΤΡΙΣ ΤΟΥ ΧΑΒΑΛΕ»

Του Ιωάννη Καργάκου
 
Δανειζόμαστε τον τίτλο από το ομώνυμο ποίημα του Σταύρου Γαλανάκη.
Αντιγράφουμε κάποιους στίχους:
«Παράγει και πολιτικούς
και εκλογές και νόμους
και δίνει πάντα άσυλο
σ’ όλους τους παρανόμους...»


Όπως θα καταλάβατε περί ασύλου ο λόγος. Παράλογος λόγος βέβαια. Αφού εκ του μη όντος ανακαλύπτουμε «προβλήματα» λες κι όλα τα άλλα τα έχουμε λύσει. Συγκεκριμένα περί πανεπιστημιακού ασύλου. Αλλά κι αυτό εν ασυλία βουλευτές το ψήφισαν.
Αυτοί που τη δεκαετία του 60 είχαν εισηγηθεί το άσυλο το έκαναν για «να μην έχουμε τους πασίγνωστους ‘μυστικούς της Ασφάλειας’ στα πόδια μας». Οι ίδιοι έκαναν σύνθημά τους το 114, το ακροτελεύτιο άρθρο του τότε Συντάγματος που όριζε ότι: «Η τήρησις του παρόντος Συντάγματος αφιερούται εις τον Πατριωτισμόν των Ελλήνων». Προφητικά, διότι το 67 ήλθε ή φέραμε τη Δικτατορία. Όταν το τανκ έριξε την πύλη του Πολυτεχνείου, αυτοί που ήταν μέσα δεν είχαν ασυλία. Ούτε ο καθηγητής της Γεωπονικής, ο Θεόφιλος Φραγκόπουλος, είχε. Είχαν όμως... αρχές. Κάποιοι βέβαια από αυτούς, λίγο μετά, εξαργύρωσαν μια αγωνιστική στιγμή για ένα ραχατλήδικο παρόν και μέλλον. Καμιά άλλη γενιά δεν απήλαυσε τόσα πολλά. Ούτε των Βαλκανικών, ούτε του 40-41, ούτε του 55 στην Κύπρο... Παρόλα αυτά έκανε κι εκείνη η γενιά κάτι. Αν ήθελε το άσυλο, το ήθελε άσυλο ιδεών, όχι αλητών.
Όταν οι φασιστικές ορδές του Φράνκο όρμησαν στο πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκα ο τότε πρύτανης και διάσημος ελληνιστής Μιγκέλ ντε Ουναμούνο (1864-1936) ορθώθηκε απέναντί τους και τους είπε:
«Βρισκόμαστε στο ναό του πνεύματος και της διανόησης. Εγώ είμαι ο αρχιερέας του. Εσείς βεβηλώνετε τον άγιο χώρο. Θα νικήσετε επειδή έχετε περισσότερη κτηνώδη δύναμη. Αλλά δεν θα κερδίσετε κανέναν. Για να κερδίσετε, χρειάζεται να πείσετε. Και για να πείσετε σας χρειάζεται αυτό ακριβώς που σας λείπει: λογική και δίκιο στον αγώνα. Το θεωρώ ανώφελο να σας ζητήσω να σκεφτείτε την Ισπανία. Τελείωσα».
Ούτε αυτός είχε άσυλο...
Αλλά, κι αν είχαν όλοι αυτοί άσυλο, σε τι θα τους ωφελούσε; Δεν θα έμπαινε το τανκ στο Πολυτεχνείο και οι ορδές του Φράνκο στο πανεπιστήμιο της Σαλαμάνκα;
Σε μια δημοκρατία δεν χρειάζεται άσυλο ιδεών. Σε μια δικτατορία είναι ανώφελο!
Άσυλο πλέον έχουν μόνο οι τρελοί, οι ανίατοι και τα ελληνικά πανεπιστήμια. Είναι κι αυτό μια ακόμα πρωτιά ελληνική. Το μόνο στο οποίο δεν μιμούμαστε άλλες χώρες. Μόνο εδώ υπάρχει. Προτείνω το άσυλο να γενικευθεί: οι εκπαιδευτικοί της μέσης γιατί να μην έχουν; Οι δικαστές; Οι ιερείς στο κήρυγμα;
Η αρχαία Σπάρτη δεν είχε τείχη, γιατί την προστάτευαν τα στήθη των παλληκαριών της. Η ελευθερία λόγου και έκφρασης προϋποθέτει θάρρος, όχι εξασφάλιση. Μια κοινωνία που θυσιάζει την ελευθερία για την ασφάλεια, έλεγε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, δεν αξίζει τίποτε από τα δύο. Οι «απόγονοί» του το πράττουν για να αντιμετωπίσουν την τρομοκρατία. Εμείς για να την ενισχύσουμε. 

Υ.Γ. Χαβαλέ στη γλώσσα του ελληνικού μέλλοντος, την τουρκική, είναι αυτό που οι Ιταλοί λένε σαβούρα, αυτό που στα Ελληνικά λέμε έρμα και σημαίνει το βάρος που προστίθεται στο κύτος σκάφους για σταθερότητα και ισορροπία. Χαβαλέ κάνουμε, σαβούρα γίναμε. Έρμα όμως δεν έχουμε. Γι’ αυτό γίναμε έρμαιο του κάθε συλευτού. Συλώ = κλέβω, λεηλατώ.


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters