"τον τε μηδέν τώνδε μετέχοντα ουκ απράγμονα, αλλ' αχρείων νομίζομεν" - ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΕΙΝΟΣ ΑΘΛΙΟΣ ΑΧΡΗΣΤΟΣ .........(ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ Β'40 .ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ)...................... «παρά δύναμιν τολμηταί και παρά γνώμην κινδυνευταί και εν τοις δεινοίς ευέλπιδες» (Θουκυδίδου, Ιστορίαι, Α’ 70)
Ετικέτες
- ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
- ΑΙΓΑΙΟ
- ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
- ΑΟΖ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
- ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ
- ΒΙΒΛΙΑ
- ΒΙΝΤΕΟ
- ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
- ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ
- ΒΥΖΑΝΤΙΟ
- ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
- ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ
- ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
- ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
- ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40
- ΘΡΑΚΗ
- ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
- ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ
- ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ
- ΚΥΠΡΟΣ
- ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
- ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ
- ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
- ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- ΠΑΙΔΕΙΑ
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011
ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΣΤΟΝ ''ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ'' ΗΡΟΔΟΤΟ
ΣΤΟ ΦΩΣ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΛΙΑΚΗ ΛΕΜΒΟΣ ΤΟΥ ΧΕΟΠΑ
Αποκαλύφθηκε, και μάλιστα με την παρουσία κοινού, η δεύτερη από τις ηλιακές λέμβους που έχουν εντοπιστεί δίπλα από την Μεγάλη Πυραμίδα του Χέοπα στη Γκίζα της Αιγύπτου.
Η ξύλινη λέμβος είχε εντοπιστεί το 1987 με ηλεκτρομαγνητικά ραντάρ. Επρόκειτο για τη δεύτερη του είδους στον χώρο μετά την εντυπωσιακή εκείνη λέμβο που είχε έρθει στο φως το 1954 στη Ν. πλευρά της Μεγάλης Πυραμίδας. Ενώ όμως η πρώτη λέμβος εκτίθεται σε ειδικό μουσείο δίπλα στην πυραμίδα, δεν συνέβη το ίδιο και με τη δεύτερη, που παρέμεινε καλυμμένη με το αρχαίο της λίθινο περίβλημα. Μόλις πρόσφατα έγινε δυνατόν – μέσω της τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Waseda της Ιαπωνίας – να μετακινηθεί το λίθινο αυτό κάλυμμα, το οποίο αποτελείται από σαράντα τμήματα, με σκοπό τη συντήρηση και μελέτη της.
Για να εορταστεί το γεγονός αλλά και η αιγυπτο-ιαπωνική συνεργασία που το πέτυχε, η μετακίνηση προγραμματίστηκε να γίνει μπροστά σε κοινό και με την παρουσία του Ζάχι Χαουάς και διάφορων Ιαπώνων επίσημων προσκεκλημένων. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες η «επιχείρηση» στέφθηκε με επιτυχία. Μετά την αποκάλυψη, η 4.500 ετών λέμβος αποσυναρμολογήθηκε και το ξύλο της μεταφέρθηκε σε εργαστήριο για να συντηρηθεί και να αποκατασταθεί.
155 ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΘΑ ΤΟΥΣ ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΙΩΠΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ!
Ιδιαίτερα αφού η χώρα αυτή φαίνεται να “παίζει” στον διεθνή στίβο, χωρίς αντίπαλο. Και μιας και είναι της μόδας, σαν το ματς να είναι στημένο από πριν, προκειμένου κάποιοι να κερδίσουν τεράστια ποσά. Από που το συμπεραίνουμε αυτό; Δυστυχώς η ΕΥΠ, δεν πρόκειται ποτέ να δώσει στην δημοσιότητα ηχογραφημένες συνομιλίες παραγόντων της πολιτικής σκηνής της χώρας μας, οι οποίοι θεωρούν ότι θα πρέπει η χώρα μας να “κάτσει πίσω”, να “φάει κανά δύο γκόλ”.
Δεν χρειάζεται άλλωστε, καθώς κάποια “μέλη” της ομάδος, έχουν από καιρό δηλώσει την πρόθεσή τους να μην παίξουν μπάλα, αφού θεωρούν το ματς εντελώς ασήμαντο, και κάπως οπισθοδρομικούς τους “οπαδούς”, δηλαδή τους Έλληνες, οι οποίοι περιμένουν από την ομάδα να κατέβει για να κερδίσει το μάτς.
Ακόμη όμως και να μην υπήρχαν αυτές οι δηλώσεις, υπάρχουν όλες οι υπόλοιπες ενδείξεις του στημένου. Η χαρακτηριστική ολιγωρία στις “κρίσιμες φάσεις” και τα “πουλήματα της μπάλας”, από αυτούς που θα έπρεπε να τρώνε σίδερα.
Όπως για παράδειγμα το ζήτημα της... αεροκλωτσιάς του επιθετικού στην περίπτωση, την οποία έφερε στην Βουλή, πριν λίγες ημέρες ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος. Η χώρα μας είχε μια καλή ευκαιρία να “σκοράρει”. Δεν την χρησιμοποίησε όμως καν για να κάνει ευκαιρία. Σε τι αναφερόμαστε;
Σε μια, κατά γενική παραδοχή, πρωτοφανή σε ειλικρίνεια, συνέντευξη του πρώην Πρωθυπουργού των Σκοπίων, Λιούμπκο Γκεοργκέφσκι, στον δημοσιογράφο Μιλένκο Νεντελκόφσκι, του Σκοπιανού τηλεοπτικού σταθμού “Kanal 5”. Όπου συζητώντας για την Ελληνικότητα της Αρχαίας Μακεδονίας, ο σκοπιανός πολιτικός διέλυσε κυριολεκτικά με μοναδική ενάργεια και στοιχειοθετημένες ιστορικές θέσεις, τις ανιστόρητες ανοησίες των πολιτικών ηγεσιών του κρατιδίου τις τελευταίες δεκαετίες.
Όπως σημειώνει στην ερώτησή του ο κ. Βελόπουλος “πέραν της ειδικής σημασίας και βαρύτητος ιστορικών αναφορών του πρ. Πρωθυπουργού των Σκοπίων στα ζητήματα της Μακεδονίας μας, που χρήζουν μελέτης και μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν από πλευράς μας, είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι σε όλη την διάρκεια της συνεντεύξεως αυτής (με πολύ φανερό τρόπο), η προσπάθεια του δημοσιογράφου να εμποδίσει και ακόμα και να καταφέρει να ανακόψει την διατύπωση του λόγου του καλεσμένου του, βλέποντας ότι δεν “οδεύει” εκεί που πιθανότατα θα ανέμενε! Φθάνει στο σημείο ο δημοσιογράφος, στο τέλος της συνεντεύξεως να “απειλήσει” τον σκοπιανό πολιτικό, ότι κανείς στην χώρα του δεν συμφωνεί μαζί του, με πρώτους τους επιφανείς “ιστορικούς” του κρατιδίου”.
Και ρωτά ο βουλευτής του ΛΑΟΣ τον αρμόδιο υπουργό, κατ' αρχάν εάν έχει ... ακούσει για την συγκεκριμένη τηλεοπτική συνέντευξη, αλλά και με ποιούς τρόπους προτίθεται το υπουργείο και η κυβέρνηση να “εκμεταλλευθεί” επωφελώς την συγκεκριμένη κίνηση του Σκοπιανού πολιτικού.
Δεν είναι η πρώτη φορά βέβαια που μία τέτοια ευκαιρία θα πάει “τζάμπα” για την ελληνική πλευρά. Είναι πολλές οι φορές που τέτοιου είδους; ευκαιρίες έχουν “πετάξει” αφού οι Έλληνες πολιτικοί είναι πια βέβαιο ότι θεωρούν το συγκεκριμένο ζήτημα, ως απλά μια υπόθεση διαχείρισης πολιτικού κόστους και όχι ως έναν αγώνα. Γι' αυτούς είναι ήδη σαν να βρίσκονται στην “συνέντευξη τύπου”...'
Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011
ΧΩΡΙΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ!
ΠΕΡΙ ΑΛΟΣ
Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΑΔΕΡΦΗΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΚΟΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ GR - (ΑΞΙΖΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΙ)
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΔΩ
ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΠΥΡΡΟ ΔΗΜΑ!
Είναι ή δεν είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλους ο Πύρρος Δήμας;
ΟΔΕΓ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΣΥΜΒΑΤΕΣ
Τρίτη 28 Ιουνίου 2011
ΒΡΗΚΑΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΠΛΟΙΟ ΣΤΟ ΒΟΣΠΟΡΟ! - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
Σημαντικότατη αρχαιολογική ανακάλυψη στην Κωνσταντινούπολη. Οι αρχαιολόγοι που συμμετέχουν στις ανασκαφές του υποθαλάσσιου τούνελ στο Βόσπορο, ανακοίνωσαν ότι βρήκαν ένα βυζαντινό πλοίο το οποίο χρονολογείται από τον 5ο αιώνα μ.Χ. και θεωρείται πως είναι ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα αρχαία ναυάγια που έχουν βρεθεί ποτέ στον κόσμο.
Το θέμα το έφερε στο φως της δημοσιότητας ο δημοσιογράφος Ομέρ Ερμπίλ από την εφημερίδα Radikal, που δημοσίευσε αποκλειστικές φωτογραφίες από το ναυάγιο. Οι αρχαιολόγοι δεν επιτρέπουν σε κανέναν εργαζόμενο να φωτογραφήσει οτιδήποτε.
Οι τούρκοι αρχαιολόγοι, αναφέρουν ότι το πλοίο που βρέθηκε, μετέφερε αμφορείς και έχει μήκος 15 μέτρων και πλάτος 5 μέτρων. Τα περισσότερα αντικείμενα στο πλοίο δεν έχουν φθαρεί και αυτό εντυπωσιάζει τους αρχαιολόγους.
« Συνήθως σε ναυάγια αυτό που απομένει και ανακαλύπτουμε είναι το 8 με 10% του πλοίου. Στο συγκεκριμένο πλοίο αυτό το ποσοστό φτάνει στο 50%. Ακόμη και τα αντικείμενα που μετέφερε είναι σε καλή κατάσταση. Με αυτή την ανακάλυψη θα αποκτήσουμε σημαντικά στοιχεία για τη ναυτική δύναμη του Βυζαντίου. Όταν ολοκληρώσουμε το έργο μας θα δούμε το πλοίο ολόκληρο» δηλώνει ο αρχαιολόγος Σιρρί Τσομλεκτσί.
« Είναι το μεγαλύτερο μεταφορικό πλοίο της εποχής, το οποίο έχει ανακαλυφθεί. Δεν υπάρχει προηγούμενο παράδειγμα στον κόσμο να έχει βρεθεί αρχαίο πλοίο το οποίο είναι σε καλή κατάσταση όπως και το φορτίο του» τονίζει ο ίδιος.
Το βυζαντινό πλοίο, θεωρείται ότι βυθίστηκε στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης λόγω κάποιας καταιγίδας. Οι αρχαιολόγοι προσπαθούν να βρουν από ποιο λιμάνι έφτασε στην Κωνσταντινούπολη αλλά και ποια πορεία ακολουθούσε.
Η υποθαλάσσια σήραγγα της Κωνσταντινούπολης η οποία κατασκευάζεται για τη διέλευση τρένων κάτω από το Βόσπορο θεωρείται και ένα από τα σημαντικά έργα για τις αρχαιολογικές ανακαλύψεις,. Πριν από λίγους μήνες είχε βρεθεί ανθρώπινος σκελετός 8500 ετών. Παράλληλα έχουν βρεθεί ευρήματα από 35 πλοία και τα φορτία τους.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, είχε «παραπονεθεί» για τις καθυστερήσεις που προκαλούνται στο έργο της κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών και με υποτιμητικό τρόπο είχε δηλώσει « επειδή οι αρχαιολόγοι βρίσκουν κάποια αγγεία και κάποια πιάτα καθυστερούν ολόκληρο έργο».
Όλο το έργο της ανασκαφής του πλοίου θα ολοκληρωθεί στα τέλη του καλοκαιριού. Η υποθαλάσσια σήραγγα της Κωνσταντινούπολης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια.
OnAlert.gr
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΤΑΝΤΟΥΝ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ...
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΔΩ
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ
Όλα ξεκίνησαν όπως φαίνεται από την εισαγωγή των μαθηματικών και της θεωρίας των αριθμών από τους Πυθαγόρειους στην αρχιτεκτονική. Τότε χρησιμοποίησαν γεωμετρικές χαράξεις στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων και ειδικότερα των θεάτρων. «Ειδικά ο σχεδιασμός των θεάτρων επηρεάστηκε σημαντικά από την ακουστική, η οποία διαμορφώνεται σε επιστήμη από τον Αριστόξενο τον Ταραντίνο. Ο Βιτρούβιος στο πέμπτο βιβλίο του αναλύει την αρμονική θεωρία του Αριστόξενου και παραθέτει μουσικό διάγραμμα του Αριστόξενου. Το διάγραμμα αυτό δεν έχει σωθεί. Είναι όμως εύκολο να το αναπαραστήσουμε με βάση τις περιγραφές του Βιτρούβιου. Ο Αριστόξενος μας δίνει τις ακριβείς θέσεις και τις προδιαγραφές των "ηχείων", δηλαδή των αντηχούντων αγγείων».
Εκτός από τις αρχαίες πηγές, «σύγχρονες ακουστικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στα αρχαία θέατρα έχουν εφαρμοστεί βασικές αρχές σχεδιασμού που εξασφαλίζουν ηχοπροστασία, ακουστική ζωντάνια, διαύγεια και καταληπτότητα του θεατρικού λόγου. Μια από τις βασικότερες αρχές είναι η ενίσχυση της φωνής με έγκαιρες, θετικές ηχοανακλάσεις επάνω σε στοιχεία του θεάτρου (δάπεδο ορχήστρας, πρόσοψη κτιρίου σκηνής, λογείο), για την εξασφάλιση ενός φυσικού, αυτοδύναμου (παθητικού) μεγαφώνου, που αναπληρώνει τις ενεργειακές απώλειες, κυρίως στα υψηλότερα καθίσματα του κοίλου». Το θέατρο ως λόγος και τέχνη εξελίχθηκε μαζί με το κτίριο της σκηνής, τη σκηνογραφία και την τεχνολογική υποστήριξή της. Οι «σκηνικοί αγώνες» απαιτούσαν τέσσερις έως πέντε παραστάσεις την ημέρα. Έπρεπε λοιπόν τα σκηνικά να αλλάζουν γρήγορα και εύκολα. Τα θέατρα διέθεταν «θύρες», μεγάλα ανοίγματα στο κτίριο της σκηνής, τα οποία καλύπτονται με ζωγραφισμένους ξύλινους πίνακες ή υφασμάτινα πετάσματα.
Για την αυτόματη αλλαγή των σκηνικών αναφέρεται πως είχαν την «περίακτο», μια πρισματική περιστρεφόμενη κατασκευή. Είχαν επίσης το «εκκύκλημα» το «ημικύκλιο» και το «στροφείο», κυλιόμενες εξέδρες, τη «μηχανή» ή «κράδη» και την «γέρανο» για τη μεταφορά στον αέρα ανθρώπων ή των «από μηχανής θεών» και το «θεολογείο», εξέδρα στην οποία κάθονταν οι θεοί για να μιλήσουν με τους θνητούς. Για την αναπαράσταση καιρικών φαινομένων είχαν το «κεραυνοσκοπείο» και το «βρονείο», καθώς και τη «χαρώνεια κλίμακα», υπόγειο διάδρομο για την άνοδο και κάθοδο στον κάτω κόσμο των χθόνιων θεών και των φαντασμάτων.
Η σύγχρονη έρευνα για τον αρχαίο μηχανολογικό εξοπλισμό των θεάτρων καταλήγει σε αντικρουόμενες απόψεις, υποστηρίζει ο κ. Καραδέδος, γιατί βασίζεται σε ελλιπή δεδομένα. «Στο πρόσφατα ανασκαμμένο Θέατρο του Δίου, όμως, παρά την κακή κατάσταση διατήρησής του, σώθηκαν αρκετά στοιχεία, τα οποία τεκμηριώνουν τη θέση και εν μέρει τη λειτουργία αρκετών από τους θεατρικούς μηχανισμούς, όπως των "περιάκτων", του "θεολογείου", της "γέρανου", της "χαρώνειας κλίμακας", του "κεραυνοσκοπείου", καθώς και ανασυρόμενης αυλαίας χωρισμένης σε τρία τμήματα».
ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΔΙΕΝΕΙΜΑΝ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Στην αρχή επιχείρησαν να κλείσουν χορηγία από την τούρκικη πρεσβεία ενώ είχαν πρόθεση να υψώσουν τη σημαία της Τουρκίας στην πόλη του Ναυπλίου καθώς το φεστιβάλ ήταν αφιερωμένο στους Τούρκους καλλιτέχνες.
Εκατοντάδες δημοσιογραφικά μέσα ξεσηκώθηκαν εναντίον τους και τελικά δεν είδαμε τη σημαία με την ημισέληνο να κυματίζει, όμως η ξεφτίλα συνεχίστηκε...
Ε.Κ.
Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011
Η ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Tην περίοδο 1874-1875 η Αθήνα συνταράσσεται από τα επονομαζόμενα «στηλιτικά» πολιτικά επεισόδια, με αποκορύφωμα τους προπηλακισμούς κυβερνητικών βουλευτών από εξεγερμένους πολίτες λόγω επαναλαμβανόμενων συνταγματικών παραβάσεων οι οποίες συνίστανται στη λήψη κοινοβουλευτικών αποφάσεων- και ιδίως στην ψήφιση του προϋπολογισμού- χωρίς την ύπαρξη της απαρτίας που επιβάλλει το Σύνταγμα του 1864.
Τις μεθοδεύσεις αυτές καταδικάζει ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών και η Νομική Σχολή Αθηνών, με τις αντιπολιτευόμενες εφημερίδες να ξεσηκώνουν την κοινή γνώμη δημοσιεύοντας σε πρωτοσέλιδες ατιμωτικές «στήλες» τα ονόματα των βουλευτών που υπερψηφίζουν τα αντίστοιχα νομοσχέδια.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ "Γ. ΑΒΕΡΩΦ" ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΗΡΗ "ΟΛΥΜΠΙΑΣ" - Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ
Οι επισκέπτες ακούν με προσοχή, από τον Ιωάννη Σ. Θεοδωράτο, πως ο Κουντουριώτης έδρασε στην Ναυμαχία της Έλλης. ΦΩΤΟ: Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου |
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ
ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΤΣΑΜΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ! ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ!
"Είμαστε οι νόμιμοι ιδιοκτήτες" ...της Ηπείρου! - λένε οι Τσάμηδες |
o Dashamir Tahiri |
Κυριακή 26 Ιουνίου 2011
7 ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ
Του Θεόδωρου Ρουμπάνη
Την Κυριακή του Πάσχα του 1821 απαγχονίζεται ο Γρηγόριος Ε'. Είναι ο έβδομος Πατριάρχης που θανατώνεται στους 20 αιώνες ιστορίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Το σκήνωμά του πετάχτηκε στον Κεράτιο κόλπο, όπου το ανέσυρε ένας Κεφαλονίτης πλοίαρχος και το μετέφερε στην Οδησσό
Στους 20 αιώνες ιστορικής διαδρομής του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ο Γρηγόριος Ε΄ είναι ο 237ος Αρχιερέας του. Απαγχονίστηκε στις 10 Απριλίου 1821, απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα.Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ,ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ
Αναφερόμαστε στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τις τελευταίες εβδομάδες στο πολύ ευρύτερο πατριωτικό κίνημα. Ποιά είναι αυτή; Ουσιαστικά ή ανυπαρξία πολιτικής ή όποιας άλλης παρέμβασης την ώρα μάλιστα που οι κοινωνικές εξελίξεις τρέχουν, με το πολιτικό σύστημα να εμφανίζεται γυμνό επιχειρημάτων και το κίνημα των «Αγανακτισμένων» να κλέβει όλα φώτα της δημοσιότητας.
Απότοκα αυτής της προαναφερθείσης αδυναμίας είναι και τα αποτελέσματα δημοσκόπησης τα οποία είδαν το φώς της δημοσιότητας την περασμένη εβδομάδα και από την μία στο ΛΑΟΣ δίνουν ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων μηνών και από την άλλη συμπεριλαμβάνουν την Χρυσή Αυγή στα λοιπά κόμματα. Βέβαια εδώ υπάρχει και η εύκολη απάντηση ότι οι δημοσκοπήσεις δεν είναι έγκυρες, ότι υπηρετούν συγκεκριμένα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ότι οι δημοσκόποι είναι πρώην αριστεροί κλπ. Δηλαδή όταν οι δημοσκοπήσεις μας εξυπηρετούν τα προηγούμενα δεν ισχύουν και τα θυμόμαστε όταν τα νούμερα δεν μας κάνουν;
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και ας δούμε την πραγματικότητα κατάματα. Και ο ΛΑΟΣ το υψηλότερο ποσοστό του το συγκέντρωσε στις ευρωεκλογές του 2009 όταν με αφορμή ένα κοράνι, η Αθήνα είχε καεί από τις διαδηλώσεις μουσουλμάνων μεταναστών. Και η Χρυσή Αυγή πέτυχε το ποσοστό της στην Αθήνα πέρυσι αλλά και την σημαντική δημοσκοπική της παρουσία έπειτα, όταν τα κανάλια έβριθαν από δακρύβρεχτα ρεπορτάζ για τα γκέτο της Αθήνας. Ένα μόλις μήνα πριν, με αφορμή την τραγική δολοφονία στην πλ. Βικτωρίας η πλειοψηφία των Ελλήνων ταυτίστηκε με τις θέσεις των πατριωτών στο μεταναστευτικό. Έπειτα όμως σιωπή. Έφτασε το μεσοπρόθεσμο και οι «Αγανακτισμένοι» και όλοι ασχολούνται μαζί τους. Αυτό το γεγονός δεν σημαίνει πως λύθηκε το μεταναστευτικό αλλά αντίθετα καταδεικνύει το πώς η διαμορφούμενη επικαιρότητα μπορεί να σου πάρει, όποτε θέλει, το χαλί κάτω από τα πόδια.
Το ζήτημα είναι, στην συγκεκριμένη πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα, το τι έκαναν ΛΑΟΣ και Χρυσή Αυγή τα οποία ζητούν την ψήφο των συμπατριωτών μας. Από την μία ο ΛΑΟΣ επιδόθηκε σε μία οικουμενολογία (δώσε και σε μένα υπουργείο μπάρμπα) την ώρα που η πλειοψηφία απαξίωνε ακριβώς το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ενώ παράλληλα βρέθηκε σε μία αντιπαράθεση με την ΝΔ, αντάξια επιχειρημάτων που ανταλλάσσουν οι χειρότερες «κυράτσες» μίας πολυκατοικίας. Στην άλλη πλευρά, η Χρυσή Αυγή επαναπαύθηκε στις δάφνες των γεγονότων στην πλ. Βικτωρίας και στο κέντρο, απαξιώνοντας με τάση ζηλοφθονίας το κίνημα των «Αγανακτισμένων». Δυστυχώς οι λαθρομετανάστες δεν συναινούν προφανώς στο να κάνουν κάθε ημέρα ειδεχθή εγκλήματα για να ξεσηκώνουν την κοινή γνώμη.
Αυτό που τραγικά καταδεικνύεται είναι η έλλειψη μίας πραγματικής πολιτικής από το πατριωτικό κίνημα. Αγκυλωμένο στο εφήμερο, ζαλισμένο από την όποια πρόσκαιρη επιτυχία, αρκείται στα συνθήματα και τις «ωραίες» εμφανίσει και χάνει την ουσία. Μία ουσία που βρίσκεται στο χτίσιμο μίας ολοκληρωμένης πολιτικής, εθνικής και κοινωνικής πρότασης. Με θέσεις και όχι κραυγές, με ριζοσπαστισμό αλλά και ρεαλισμό, με βάσεις και όχι εφήμερη τηλεοπτική προχειρότητα. Με όραμα που βρίσκεται πέραν των όποιων επικείμενων εκλογών.
Το πολιτικό σύστημα πάντα ή θα μας πολεμάει ή θα θέλει να μας απορροφήσει, ειδικά τώρα που κλονίζεται η όποια νομιμότητά του. Το ζήτημα είναι να μπορούμε να το γκρεμίσουμε προτείνοντας λύσεις και όχι μόνο τηλεοπτικό λέγειν ή μπράτσα σε πλατείες.
ΑΝΟΧΥΡΩΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΜΠΡΟΣ ΣΕ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Σάββατο 25 Ιουνίου 2011
Η «ΠΑΝΩ» ΚΑΙ Η «ΚΑΤΩ» ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
του Κωνσταντίνου Π.Ρωμανού
Καθηγητή Πανεπιστημίου Αιγαίου
Με αφορμή την κατάσταση στην πλατεία Συντάγματος να διατυπώσω μερικές παρατηρήσεις γενικότερης σημασίας. Υπάρχει η «πάνω πλατεία», δηλαδή ο χώρος απέναντι από το κτίριο του Κοινοβουλίου και η «κάτω πλατεία», δηλαδή η κατ' εξοχήν πλατεία, η οποία από τρεις πλευρές είναι χαμηλότερη απ' το επίπεδο του δρόμου.
ΟΛΟ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 19:00 ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ κ ΝΙΚΟΥ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΒΕΤΡΕΡΑΝΩΝ ΘΕΜΑ : ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ
Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>συνειδηση>καταγωγη>φυλη>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.φυλετικη>
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ
Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.
ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ
"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)
ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ
''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''
''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''
ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ
ἐπισταμένους πρὸς εἰδότας ὅτι δίκαια μὲν ἐν τῷ
ἀνθρωπείῳ λόγῳ ἀπὸ τῆς ἴσης ἀνάγκης κρίνεται, δυνατὰ δὲ
οἱ προύχοντες πράσσουσι καὶ οἱ ἀσθενεῖς ξυγχωροῦσιν. –
κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"
ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89
Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ
“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.
Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ
Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.
Μ. Κούντερα