Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΥΡΚΙΣΜΟΥ

Στις 11.05.11 προβλήθηκε στην Κομοτηνή, στον κινηματογράφο ODEON, το ντοκυμανταίρ «Πρόσθεση, όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, όχι διαίρεση» του Προγράμματος Φραγκουδάκη.

Ήταν μια προβολή που είχε επίσημο χαρακτήρα μιας και ήταν παρούσες οι Φραγκουδάκη και Δραγώνα. Το παρόν και το «κλίμα» έδωσαν με την παρουσία τους ο μεταφραστής του Τούρκου προξένου καθώς και εκπρόσωποι του Συλλόγου Δασκάλων Ε.Π.Α.Θ., οι οποίοι αν και πομακικής καταγωγής (Κέχρος, Χλόη κτλ), έχουν προσχωρήσει πλήρως στους μηχανισμούς του τουρκικού εθνικισμού. Επίσης, με το καλημέρα διαβάστηκε από την Φραγκουδάκη χαιρετισμός του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Αμέτ Χατζηοσμάν ο οποίος μιλούσε για κατάθεση νομοσχεδίου σύμφωνα με το οποίο καταργείται η Ε.Π.Α.Θ. Με το που διάβασε το συγκεκριμένο απόσπασμα η Φραγκουδάκη, ακούστηκαν ενθουσιώδη χειροκροτήματα από τους επισήμους (μουσουλμάνους και ... χριστιανούς!).


Στη συνέχεια, προβλήθηκε το ντοκυμανταίρ στο οποίο διαπιστώνει κανείς τους άξονες του Προγράμματος που κλίνουν απροκάλυπτα προς την τουρκική πλευρά συμφερόντων.


1. Το κυρίαρχο στοιχείο για το Πρόγραμμα είναι η διγλωσσία: ελληνικά και τουρκικά. Τα παιδιά θεωρούνται τουρκόφωνα ανεξαρτήτως καταγωγής. Όλες οι δραστηριότητες που υποστηρίζουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας έχουν στήριξη από την τουρκική γλώσσα. Η πομακική γλώσσα παρουσιάζεται στο ντοκυμανταίρ ως ...φολκλόρ, ως κάτι το ...γραφικό. Ενώ η ρωμανί αγνοείται προκλητικά.


2. Ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στα ΚΕΣΠΕΜ. Εκεί έγιναν σεμινάρια ξένων γλωσσών για τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετείχαν στο Πρόγραμμα (βλ. και άρθρο στο φ. 48), με σκοπό οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν την μητρική γλώσσα των παιδιών. Η μόνη γλώσσα που διδάχθηκε μέχρι σήμερα είναι ΜΟΝΟ τα τουρκικά. Ούτε λόγος για τα πομακικά ή την ρωμανί.


3. Επιμορφωτικά παιχνίδια: τα μουσουλμανάκια στα πλαίσια του Προγράμματος έπαιζαν επιμορφωτικά παιχνίδια στους υπολογιστές με κυρίαρχες γλώσσες τα τουρκικά και τα ελληνικά.


Κινητά ΚΕΣΠΕΜ με τουρκόφωνους διαμεσολαβητές4. Κινητές μονάδες του ΚΕΣΠΕΜ: Οι καθηγήτριες που πήγαν με τα βανάκια στα ορεινά Πομακοχώρια συνοδεύονταν από οδηγούς, οι οποίοι έπαιζαν και το ρόλο «διαμεσολαβητών» μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παιδιών. Αυτοί οι οδηγοί και διαμεσολαβητές ήταν εκτουρκισμένοι Πομάκοι. Με έκπληξη είδαμε οδηγούς από την τουρκόφωνη Οργάνη ή άτομα με σπουδές στην Τουρκία να ανεβαίνουν στα Πομακοχώρια και να συνεννοούνται στα τουρκικά με τα παιδιά. Πού να τολμήσουν τα καημένα Πομακόπουλα να εκφραστούν στα πομακικά; Ο φόβος του Τούρκου παραμονεύει.


5. Νηπιαγωγεία (δημόσια): εκτός από την νηπιαγωγό που συνεννοείται με τα παιδιά στα ελληνικά, επιλέχθηκαν και μουσουλμάνες νηπιαγωγοί που μιλούσαν με τα παιδιά στα τουρκικά. Δεν είδαμε στο ντοκυμανταίρ καμία νηπιαγωγό να μιλάει στα πομακικά ή στην ρωμανί. Άλλωστε, είναι γνωστή η πρόθεση της Δραγώνα από τη θέση που είχε παλιά ως Γραμματέας Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης να μετατρέψει τα δημόσια νηπιαγωγεία σε δίγλωσσα (δηλαδή σε μειονοτικά)! Και καθόλου τυχαίο όπως γράψαμε και στο φ.50 ότι πλέον και τουρκόφωνοι νηπιαγωγοί αναλαμβάνουν μόνοι τους δημόσιο νηπιαγωγείο (όπως έγινε π.χ. φέτος με την Άνω Βυρσίνη)!


Χαρακτηριστικό του κλίματος φιλοτουρκισμού του ντοκυμανταίρ και του Προγράμματος ήταν και η απαράδεκτη παρουσία σε αυτό του γιατρού Ιμπράμ Ονσούνογλου (!) ο οποίος δήλωσε ότι είναι ...Τούρκος. Παντελώς άσχετη η παρουσία του με την εκπαίδευση, αλλά σχετική με τον τουρκισμό, που όπως φαίνεται έλκει ως χρυσοφόρος μαγνήτης το δίδυμο Φραγκο-Δραγώνα. Δεν είδαμε να φιλοξενείται όμως ούτε ένας μουσουλμάνος που να δήλωνε Πομάκος ή Ρωμ.


Αν όλα αυτά συνδυαστούν με το ότι στα δημοτικά και στα γυμνάσια – λύκεια έχουν δοθεί λεξικά τουρκικής γλώσσας και ότι σε εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί υπάρχουν ως ύλη τουρκικά ποιήματα, συμπληρώνεται το παζλ και πέφτουν οι μάσκες.


(τεύχος 53, Μάιος 2011)

ΖΑΓΑΛΙΣΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters