Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΦΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Ο Ελληνοκύπριος δικηγόρος Χαράλαμπος Μιχαήλ περιγράφει με τρόπο συγκλονιστικό το χρονικό της ομηρίας του από τους Τούρκους το 1974, τα φρικτά βασανιστήρια και τη δολοφονία άμαχων συγχωριανών του

Του Νίκου Σταυρουλάκη

Τον επόμενο μήνα στην Κύπρο θα τελεστούν έξι κηδείες, ως αποτέλεσμα των εγκλημάτων πολέμου που διαπράχθηκαν στην Κύπρο το 1974. Τη χρονιά εκείνη, ανήμερα της εορτής της Παναγίας (15 Αυγούστου), έξι Ελληνες - Κύπριοι, άνδρες, άμαχοι, από τα χωριά Επτακόμη και Κόμη Κεπήρ της επαρχίας Αμμοχώστου, μεταξύ των οποίων ο ιερέας της Επτακόμης και ο κοινοτάρχης, συνελήφθησαν από τους Τούρκους στρατιώτες του Αττίλα, οι οποίοι μόλις είχαν ξεκινήσει τη δεύτερη φάση της εισβολής, και αφού κρατήθηκαν αιχμάλωτοι λίγες μέρες σε άθλιες συνθήκες, βασανίστηκαν και τελικά εκτελέστηκαν στις όχθες της κοντινής λίμνης, όπου πριν από λίγο καιρό βρέθηκαν τα οστά τους σε ένα πρόχειρο λάκκο...

Το δράμα των έξι οικογενειών των Ελληνοκυπρίων κορυφώνεται, καθώς οι συγγενείς τους δίνουν δείγμα DNA για την ταυτοποίηση, ενώ οι ένοχοι στα Κατεχόμενα, στην Αγκυρα και την Ουάσινγκτον κυκλοφορούν ελεύθεροι, ασφαλώς με απουσία συνείδησης για τις πράξεις τους...

Συνομίλησαμε με τον Ελληνοκύπριο δικηγόρο Χαράλαμπο Μιχαήλ -δικηγόρο Αθηνών σήμερα- από την Επτακόμη, που εκείνη την ημέρα (15/8/74) μαζί με τα άλλα αγόρια και άνδρες (άμαχοι, όχι στρατιώτες) του χωριού, από 15 έως 55 χρόνων, υποχρεώθηκαν να συγκεντρωθούν στην πλατεία και αφού αιχμαλωτίστηκαν, σύρθηκαν στην Τουρκία (Αδανα), όπου παρέμειναν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1974, οπότε και ανταλλάχθηκαν με Τουρκοκύπριους αιχμαλώτους, που είχαν συλληφθεί κατά την ηρωική άμυνα που προέβαλαν η διαλυμένη Κυπριακή Εθνοφρουρά και η προδομένη ΕΛΔΥΚ στα σχέδια τουρκοποίησης της Κύπρου της τότε αμερικανικής διακυβέρνησης.

Σήμερα, 43 χρόνια μετά, θυμάται εκείνες τις στιγμές, αφού ο ένας από τους έξι εκτελεσθέντες ήταν ο αδελφικός φίλος του στο χωριό.
Ηταν ο Μιχάλης Σιαλούνας, αριστούχος φοιτητής τότε της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, που αναγνωρίστηκε αρχικά σε αυτόν τον πρόχειρο ομαδικό τάφο δίπλα στη λίμνη από μια δυσπλασία στο δεξί χέρι, καθώς είχε γεννηθεί με έξι δάχτυλα (είχε δύο δείκτες, έναν κανονικό και έναν ατροφικό, συνοστεομένο με τον κανονικό).

Μαζί του, στον ίδιο δρόμο προς την αθανασία, χάθηκαν και οι Δημήτριος Βορκάς και Βασίλης Γιάννακας, ο ιερέας της Επτακόμης, ο οποίος μόλις είχε χειροτονηθεί διάκονος και μαρτύρησε, ακριβώς επειδή ήταν ιερωμένος.
«Εκείνη την ημέρα, Πέμπτη 15 Αυγούστου του 1974, μπήκαν οι Τούρκοι στο χωριό και με τη μέθοδο των ναζί, κάλεσαν να συγκεντρωθούν στην πλατεία όλα τα αγόρια και οι άνδρες του χωριού, από 15 έως 55 ετών» λέει σήμερα ο Χ. Μιχαήλ.

«Εγώ ήμουν τότε 18 χρονών και ο Μιχάλης δύο χρόνια μεγαλύτερος. Το χωριό μας είχε περίπου 1.000 κατοίκους, 800 Ελληνες και 200 Τούρκους. Εκεί ο Τούρκος αξιωματικός, αφού μάζεψε πληροφορίες για καθέναν από εμάς από τους Τουρκοκύπριους συγχωριανούς -το χωριό μας ήταν μεικτό-, διέταξε να μας φορτώσουν σε ένα λεωφορείο, που είχε το χωριό για τη συγκοινωνία με τα διπλανά χωριά και την πόλη, την Αμμόχωστο! Λίγο πριν, είχαν μπει και στο διπλανό χωριό, την Κόμη Κεπήρ, κάνοντας το ίδιο.
Μπήκαμε όλοι στο λεωφορείο του «Σιάηλου» -ήταν το παρατσούκλι του οδηγού- και μας μετέφεραν στο διπλανό κεφαλοχώρι, τη Γαλάτεια, αμιγώς τουρκικό χωριό, το οποίο και πριν από την εισβολή διέθετε στρατιωτικές υποδομές (!), στο οποίο απαγορευόταν να πάει Ελληνοκύπριος. Ηταν “απαγορευμένο” για τους Ελληνες. Είναι φανερό ότι οι Τούρκοι ετοίμαζαν την εισβολή πολλά χρόνια πριν την πραγματοποιήσουν»...



Κακουχίες
«Στη Γαλάτεια μας έβαλαν σε ένα καφενείο, μαζί με τους άνδρες από την Κώμη Κεπήρ, που επίσης είχαν φέρει εκεί. Ημασταν με αλυσίδες, κοιμόμασταν στο πάτωμα χωρίς κουβέρτες, μας έδιναν ελάχιστο φαγητό. Εγώ ήμουνα συνέχεια με τον Μιχάλη και συνέχεια κάναμε αστεία. Μόνο έλεγε “κουμπάρε Χάμπο, τέτοιαν ζωή που ζούμε εδώ, καλύτερα ζωή, παρά θάνατο”. Ολη μέρα έκανε πλάκα. Τον άκουγε ο πατέρας του και έλεγε: “Χαρά στο κουράγιο σας... Οι Τούρκοι δεν αστειεύονται”. Μείναμε εκεί στο σχολείο πέντε μέρες. Στις 21 Αυγούστου, ημέρα Τετάρτη, γύρω στις 2 τα ξημερώματα, μπήκαν Τούρκοι στρατιώτες στην αίθουσα όπου κοιμόμασταν και άναψαν τα φώτα. Μας είπαν να σταθούμε στη γραμμή και ένας κοντός “γιουρούκης” με ξυρισμένο κεφάλι, γύρω στα 35, μας κοίταξε και άρχισε να ξεχωρίζει ορισμένους, στους οποίους είπε να σταθούν στην άκρη. Μέσα σε αυτούς που διάλεξε ήταν ο φίλος μου ο Μιχάλης, ο διάκος του χωριού, και ο Βορκάς.

Τους πήρε και φύγανε... Εμείς ξανακοιμηθήκαμε. Το βράδυ ακούγαμε φωνές και ουρλιαχτά γιατί προφανώς τους βασάνιζαν για να πάρουν πληροφορίες. Την άλλη μέρα ρωτήσαμε έναν Τουρκοκύπριο γνωστό για την τύχη τους και μας είπε: “Αυτοί είναι τυχεροί, πάνε για ανταλλαγή”! Και ησυχάσαμε, χωρίς να ξέρουμε τι τους περίμενε. Αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε τι έγινε, αφού τέλειωσε η αιχμαλωσία και γυρίσαμε στο χωριό (24/9/74)».



ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters