Νέα φιλελληνικά μηνύματα έστειλε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ, με αφορμή την προβολή της ταινίας του «Film Socialisme», στο 63ο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Κανών, τονίζοντας πως «όλος ο κόσμος χρωστάει χρήματα σήμερα στην Ελλάδα».
Ο Γάλλος σκηνοθέτης είναι ο μεγάλος απών από τις Κάνες, καθώς με επιστολή του προς το διευθυντή του φεστιβάλ ανακοίνωσε πως δεν θα παραστεί στην πρεμιέρα της ταινίας του, «λόγω προβλημάτων ελληνικού τύπου». |
Ο Γάλλος σκηνοθέτης είναι ο μεγάλος απών από τις Κάνες, καθώς με επιστολή του προς το διευθυντή του φεστιβάλ ανακοίνωσε πως δεν θα παραστεί στην πρεμιέρα της ταινίας του, «λόγω προβλημάτων ελληνικού τύπου».
«Θα έπρεπε να ευχαριστήσουμε την Ελλάδα. Είναι η Δύση που χρωστάει στην Ελλάδα. Η φιλοσοφία, η δημοκρατία, η τραγωδία... Πάντα ξεχνάμε τη σχέση ανάμεσα στην τραγωδία και τη δημοκρατία», δήλωσε σε συνέντευξή του, που δημοσιεύτηκε σε γαλλικό περιοδικό.
«Χωρίς Σοφοκλή δεν θα υπήρχε Περικλής. Χωρίς τον Περικλή δεν θα υπήρχε Σοφοκλής. Ο τεχνολογικός κόσμος στον οποίο ζούμε τα χρωστά όλα στην Ελλάδα. Ποιος ανακάλυψε τη λογική; Ο Αριστοτέλης... Ολος ο κόσμος χρωστάει χρήματα σήμερα στον Ελλάδα. Θα μπορούσε να ζητήσει από το σημερινό κόσμο μας χιλιάδες εκατομμύρια για τα δικαιώματα του συγγραφέα και θα ήταν λογικό να της τα δώσουμε. Πάραυτα. Κατηγορούν τους Έλληνες ότι είναι και ψεύτες... Αυτό μου θυμίζει ένα παλιό συλλογισμό που είχα μάθει στο σχολείο. Ο Επαμεινώνδας είναι ψεύτης ή όλοι οι Έλληνες είναι ψεύτες, άρα ο Επαμεινώνδας είναι Έλληνας. Δεν έχουμε προχωρήσει καθόλου», ανέφερε μεταξύ άλλων ο σκηνοθέτης.
Στην ταινία του ο Γκοντάρ, με αφορμή μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με διάφορους σταθμούς από Νάπολη και Ελλάδα μέχρι Αίγυπτο, βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει για το σύγχρονο κόσμο μας και τα πολιτικά, οικονομικά και ηθικά του προβλήματα. Μια ταινία με έναν Γκοντάρ να συνεχίζει το στιλ που γνωρίσαμε από το «Με κομμένη την ανάσα» μέχρι πιο πρόσφατες όπως «Η μουσική μας».
Με τις προσπάθειες ενός άνδρα (Χαβιέ Μπαρντέμ) να τακτοποιήσει τα πολλά προβλήματα της μπερδεμένης ζωής του (με την πρώην γυναίκα του, τα δύο παιδιά του και τους μετανάστες με τους οποίους συνεργάζεται) καταπιάνεται η δραματική ταινία «Biutiful» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου.
Από τις άλλες ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος αξίζει να αναφερθεί η γκανγκστερική περιπέτεια «Outrage» του Ιάπωνα σκηνοθέτη Τακέσι Κιτάνο, με θέμα τις βίαιες συγκρούσεις ανάμεσα σε διάφορες ομάδες Γιαπωνέζων μαφιόζων, ταινία δοσμένη με γρήγορο ρυθμό και με μερικές πολύ βίαιες σκηνές, με τον ίδιο τον Κιτάνο στο ρόλο ενός γκάνγκστερ.
Μια καλογυρισμένη ταινία εποχής μας έδωσε ο Γάλλος Μπερτράν Ταβερνιέ με την «Πριγκίπισσα του Μονπανσιέ». Το πορτρέτο μιας νεαρής επαναστατημένης για την εποχή της γυναίκας, στη Γαλλία στην περίοδο των συγκρούσεων ανάμεσα στους Καθολικούς και τους Προτεστάντες που οδήγησε στη σφαγή των Προτεσταντών τη Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου