Του Νικου Mπαρδουνια
Το ελληνικό παράλογο βίωσαν χθες από «πρώτο χέρι» 950 τουρίστες, οι οποίοι ήθελαν να επιβιβασθούν στο κρουαζιερόπλοιο «Zenith», με σημαία Μάλτας, το οποίο θα αναχωρούσε χθες το βράδυ, αλλά παρέμενε έως σήμερα το πρωί «δεμένο» στο λιμάνι του Πειραιά. Οι τουρίστες έμειναν εγκλωβισμένοι μέσα στα πούλμαν για ώρες, καθώς περίπου 400 μέλη και φίλοι του ΠΑΜΕ είχαν αποκλείσει τις δύο εισόδους του λιμανιού.
Μάλιστα, πολλοί τουρίστες, προφανώς σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το χάος που συνάντησαν, κατέβηκαν από τα πούλμαν και απέκλεισαν τον δρόμο (!) ενώ ομάδα πενήντα περίπου ατόμων κατευθύνθηκε προς τη μία αποκλεισμένη είσοδο απαιτώντας να ανοίξει και ήρθαν σε αντιπαράθεση με τους διαδηλωτές του ΠΑΜΕ. Οι εκπρόσωποι των διαδηλωτών διαμήνυσαν ότι θα παρέμεναν στις εισόδους του λιμανιού έως τις 6 σήμερα το πρωί, ενώ οι 950 τουρίστες μεταφέρθηκαν σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών προκειμένου να διανυκτερεύσουν.
Εν τω μεταξύ, «δεμένα» παρέμειναν χθες σε όλα τα λιμάνια της χώρας τα πλοία της ακτοπλοΐας λόγω της 24ωρης απεργίας που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αποτέλεσμα οι οικονομικές απώλειες των εταιρειών να ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην αντιπαράθεση ναυτεργατών και κυβέρνησης στράφηκε σε δύο άλλα θέματα. Πρώτον, στο μείζον θέμα της άρσης του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια που φέρουν μη κοινοτική σημαία και δεύτερον στο κατά πόσο εφαρμόζεται ο νόμος που επιτρέπει στα κοινοτικά κρουαζιερόπλοια να εκτελούν ελεύθερα πλόες στα ελληνικά νησιά, με λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά. Αιτία της αντιπαράθεσης αποτέλεσε ο κατάπλους στον Πειραιά του κρουαζιερόπλοιου «Zenith», με σημαία Μάλτας.
Οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) θεωρούν ότι τα κρουαζιερόπλοια με κοινοτική σημαία θα πρέπει πρώτα να ναυτολογούν άνεργους Ελληνες ναυτικούς, εάν υπάρχουν, και στη συνέχεια να τους επιτρέπεται να εκτελούν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά. Η θέση αυτή, από την πλευρά της κυβέρνησης και της πλοιοκτησίας θεωρείται ακραία και αντίθετη προς τους υπάρχοντες νόμους.
Υπέρ της άρσης
Εν τω μεταξύ, και χθες η διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τάχθηκε υπέρ της άρσης του καμποτάζ και για τα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτικές σημαίες, με το σκεπτικό ότι η εθνική οικονομία θα επωφεληθεί τα μέγιστα σε μια κρίσιμη περίοδο. Η έλευση των ξένων κρουαζιερόπλοιων δεν θα προκαλέσει «τσουνάμι ανέργων Ελλήνων ναυτικών» υποστήριξε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μ. Φόρος, «αφού δεν έχουν Ελληνες ναυτικούς ούτε μπορεί να τους επιβληθεί να προσλάβουν».
Στάση εργασίας στις συγκοινωνίες
Κυκλοφοριακό χάος αναμένεται σήμερα στην πρωτεύουσα, καθώς ακινητοποιημένα θα παραμείνουν όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, ο οποίος θα λειτουργήσει κανονικά. Τα προβλήματα θα ξεκινήσουν περίπου από τις 9.30 το πρωί, καθώς από εκείνη την ώρα οχήματα και συρμοί θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά, ενώ η κυκλοφορία τους δεν αναμένεται να ομαλοποιηθεί πριν από τις 6 μ. μ. Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνιακές εταιρείες (ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΜΕΤΡΟ) έχουν εξαγγείλει στάση εργασίας προκειμένου να συμμετάσχουν στη γενική συνέλευση με θέμα τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης και έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κοτζιά και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου