Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Για αυτά πολεμήσαμε;

250410-greekarmyΣκηνικό γνωστό σε όλους. Δημόσια υπηρεσία, με κόσμο να περιμένει σε ουρά, με ένταση και εκνευρισμό, σε μία τυπική καθημερινή ημέρα ταλαιπωρίας και άγχους. Εκεί λοιπόν εμφανίζεται ένας ηλικιωμένος άνθρωπος, φιγούρα βγαλμένη από άλλη εποχή. Ευθυτενής, παρά την ηλικία του, με σκούρο κοστούμι, στηριζόμενος σε ένα μπαστούνι. Στο πέτο από το σακάκι του, κάποια καρφιτσωμένα, «περίεργα» σήματα. Πτέρυγες αλεξιπτωτιστού, η γνωστή «πουλάδα» και διακριτικό συμμετοχής στις πολεμικές επιχειρήσεις του Ιερού Λόχου. Ένας βετεράνος σκέφτηκα, ένας πολεμιστής, μία φυσιογνωμία ανθρώπου της διπλανής πόρτας, που όμως κρύβει τόσα πολλά. Θέλοντας να ρωτήσει κάτι, πήγαινε εδώ και εκεί, μα κανείς δεν του έδινε σημασία. Κάποια στιγμή κάποιος νωχελικός υπάλληλος ασχολήθηκε μαζί του. Του μιλούσε με ένας ύφος βαριεστημένο και ταυτόχρονα απαξιωτικό, χωρίς να σεβασθεί τίποτα, ούτε έστω τα χρόνια που τους χώριζαν. Του έδωσε κάτι χαρτιά, του τα πέταξε σχεδόν στο πρόσωπο. Ο ηλικιωμένος φεύγοντας, κοντοστάθηκε, κούνησε το κεφάλι και ξεφυσώντας είπε: «για όλα αυτά πολεμήσαμε τότε;»
Φράση γεμάτη από νοήματα και μηνύματα. Εύλογη η απορία του παλιού πολεμιστή. Πολέμησε γιατί; Πολέμησε για άλλα πράγματα από αυτά που τώρα βλέπει. Πολέμησε για ιδανικά, αξίες, πολέμησε για την ελευθερία της πατρίδας από εξωτερικούς και αργότερα από τους εσωτερικούς εχθρούς. Πολέμησε για την εθνική υπερηφάνεια. Πολέμησε για μία πατρίδα που ποθούσε να την δει πολύ πιο μεγάλη, για μια πατρίδα πολύ πιο τρανή.
Αντί για όλα αυτά, βλέπει μία μίζερη πραγματικότητα, μία Ελλάδα μέτρια, με μέτρια προβλήματα και μέτριους ανθρώπους να την οδηγούν σε περίεργους δρόμους. Βλέπει μία πατρίδα στο όριο της κοινωνικής και οικονομικής εξαθλίωσης, που πλέον είναι δέσμια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και ξένων οικονομικών κέντρων εξουσίας. Μία χώρα που πλέον δεν είναι εθνικά κυρίαρχη, μία χώρα που αλλοιώνεται ο εθνικός της ιστός με την εισβολή και πολιτογράφηση πλέον χιλιάδων μεταναστών. Μία πατρίδα στην οποία κυριαρχούν η εγκληματικότητα και η ανασφάλεια, μία χώρα που μαζεύει παιδιά με σύριγγες στους δρόμους, μία χώρα που αφήνει να της καίνε τη σημαία της μέρα μεσημέρι οι αναρχικοί στις πορείες τους.
Δύο κόσμοι. Από την μια ο κόσμος των πολεμιστών, των μύθων, των αξιών και των παραδόσεων. Οι 300 του Λεωνίδα, οι Θερμοπύλες. Η Πόλη το 1453, ο Παλαιολόγος και οι βυζαντινοί μαχητές. Τα Δερβενάκια, οι Κολοκοτρωναίοι, το Κούγκι και το Αρκάδι. Ο Παύλος Μελάς και οι μακεδονομάχοι. Η Κορυτσά, η γραμμή των Οχυρών. Το Σύνταγμα Χωροφυλακής Μακρυγιάννη, το Βίτσι. Το αεροδρόμιο της Λευκωσίας, η Αμμόχωστος. Μάχες, θυσίες, αξίες και ιδανικά.. Ο κόσμος εκείνων που έμειναν όρθιοι, εκείνων που δεν έσκυψαν το κεφάλι..
Από την άλλη η μετριότητα, ο εκφυλισμός και η αποχαύνωση. Ο κόσμος του πολιτικά ορθού, ο κόσμος του δήθεν, μία κοινωνία που αποκοιμίζει πνεύματα και συνειδήσεις.
Ο ηλικιωμένος έφυγε, στενοχωρημένος αλλά με το κεφάλι ψηλά, ευθυτενής. Δεν ξέρω τι άλλες σκέψεις μπορεί να πέρασαν από το μυαλό του. Μακάρι μόνο να μάθαινε με κάποιο τρόπο πως τα πρότυπά του και η αντίληψη ζωής του, ευτυχώς ακόμα εμπνέουν και καθοδηγούν κάποιους σε αυτό τον τόπο...

Τάσος Δημητρακόπουλος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters