Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑΚΗΣ ΛΑΠΠΑΣ 1904 - 1995 : Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ '21 ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ


http://viotikoskosmos.wdfiles.com/local--files/lappas-takis/lappas-takis.jpgΣΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ και στο Rewriting History ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΗ!

Αν θέλετε να μάθουν τα παιδιά σας ΙΣΤΟΡΙΑ, με συνάμα ευκολοδιάβαστο τρόπο, υπάρχει το τεράστιο έργο του Τάκη Λάππα. ΕΥΤΥΧΩΣ, βρέθηκε εκδοτικός οίκος επανέκδοσε μέρος του έργου του, γιατί θα χάνοταν... Σας προτείνουμε να πάτε σε ένα βιβλιοπωλείο και να ξεφυλλίστε ένα από τα βιβλία του... Όποιος χρειάζεται βοήθεια γιατί δεν μπορεί να τα βρει, ας μας στείλει ένα mail στο ypotheto09@gmail.com και θα τον βοηθήσουμε δίνοντάς του διευθύνσεις από "ηλεκτρονικά βιβλιοπωλία" από τα οποία θα μπορέσει να τα προμηθευτεί. Οι τιμές είναι πάρα πολύ καλές.Ειδικά για παιδιά κάθε ηλικίας, είναι ότι καλύτερο δώρο μπορείτε να τους πάρετε για τις γιορτές.    
             Για να μη μάθουμε Ιστορία, όπως θέλουν αυτοί...

 
Τάκης Λάππας (1904-1995). Το έργο και σύντομη Βιογραφία. 

(85 βιβλία συνολικά, με ΜΠΛΕ χρώμα αυτά που αναφέρονται στο 1821 και σε ήρωες)
Εργογραφία
(πρώτες αυτοτελείς εκδόσεις)
Μελέτες

    * Αθανασίου Λιδωρίκη Απομνημονεύματα. 1956.
    * Άγνωστα Χαρτιά για την Θεσσαλική Επανάσταση του 1854-1966.
    * Αναγνώστης-Νικόλας Γιαγτζής/Γιωργάκης Παπαηλιόπουλος. 1973.
    * Ανδρέας Μιαούλης. 1966.
    * Αθηναικοί Τύποι. 1976.
    * Αθηναικά Κορφολογήματα. 1980.

    * Βασίλης Μπούσγος. 1961.
    * Βιβλιογραφικό σχεδίασμα 1835-1955. 1956.
    * Βοιωτία Αρχαιολογικό Σχεδίασμα. 1982.
    * Δύο Γενναίες Γυναίκες. 1970.
    * Ελληνικά Ιστορικά Ανέκδοτα. 1959.
    * Έρευνες για το Μαντείο Τροφωνίου. 1961.
    * Ευρωπαίοι Ταξιδιώτες στη Λιβαδειά 1830-1862. 1966
    * Η Σφαγή του Διστόμου. 1945.
    * Η χώρα της Λειβαδιάς. 1954.
    * Η Αράχωβα του Παρνασσού. 1961.
    * Η Κλεφτουριά της Ρούμελης και τα Τραγούδια της. 1978.
    * Η Κωπαίδα. 1985.
    * Η Φιλική Εταιρεία. 1966.
    * Θανάσης Διάκος. 1949.
    * Ιστορικές ρίμες για τη Ρούμελη. 1961.
    * Ιστορία της Αθήνας. 1971.
    * Καποδίστριας. 1972.
    * Κλεφτουριά. 1977.
    * Κοντά στον Καμπούρογλου. 1975.
    * Κώστας Τριανταφυλλίδης. 1980.
    * Λάμπρος Κατσώνης. 1978.
    * Λάμπρος Κατσώνης (Ομιλία Λειβαδιά). 1984.
    * Λεύκωμα Αγωνιστών. 1971.
    * Λιβαδειά και Λειβαδίτες στο Εικοσιένα. 1971.
    * Λουκάς Μπέλλος. 1981.
    * Μπαρουτοκαπνισμένα Ράσα. 1980.
    * Ο Ήρωας της Αλαμάνας. 1961.
    * Ο Λέων της Χαιρωνείας. 1939.
    * Ο Ρουμελιώτικος Τύπος 1821-1887. 1959.
    * Οι Δάσκαλοι του Γένους. 1979.
    * Παλιές Αρχόντισσες. 1978.
    * Παπαφλέσσας. 1971.
    * Πνευματική Ρούμελη. 1956.
    * Πηνελόπη Λιδωρίκη-Παπαηλιοπούλου. 1972.
    * Ρήγας Βενεστινλής. 1973.
    * Ρουμελιώτες στην Επανάσταση (Σαλώνων Ησαϊας, Γιαν. Λογοθέτης, Βασίλης Μπούσγος). 1944.
    * Ρουμελιώτες στην Επανάσταση (Δημ. Αινιάνας, Γερο-Πανουριάς). 1956.
    * Ρουμελιώτες στην Επανάσταση Γ΄. 1960.
    * Τα στερνά του ρουμελιώτη σταυραητού. 1939.
    * Τα τελευταία χρόνια του Καμπούρογλου. 1952.
    * Τα 100 Χρόνια της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος και του Μουσείου της 1882-1982.
    * Το Δίστομο στην Επανάσταση 1827. 1986.

    * Φιλέλληνες στο Εικοσιένα. 1960.
    * Χειρόγραφη Ιστορία της Οικογένειας Τράκκα. 1980.


Πεζογραφία

    * Αθάνατο Εικοσιένα. 1958.
    * Βοιωτικά μοναστήρια. 1950.
    * Γυναίκες στο Εικοσιένα. 1961.

    * Γύρω στο Εικοσιένα. 1971.
    * Δοξασμένη Έξοδος. 1968.
    * Η κατάρα της μάνας. 1962.
    * Ήρωες και ηρωίδες. 1967.
    * Ήρωες του '21 στα Παιδικά τους Χρόνια. 1973.

    * Καραϊσκάκης. 1963.
    * Καραβοκύρηδες στο Εικοσιένα. 1974.
    * Κανάρης. 1965.
    * Κολοκοτρώνης. 1968.
    * Μικροί ήρωες του Εικοσιένα. 1957.
    * Μιαούλης. 1967.
    * Ματοβαμμένες δάφνες της Ρούμελης. Αγώνες και θυσίες 1941-1944. 1982.
    * Νικηταράς. 1970.

    * Ξεχασμένοι ήρωες. 1963.
    * Ξεδιαλέγματα. 1985.
    * Ο αητός του Σουλίου (Μάρκος Μπότσαρης). 1959.

    * Ο θαλασσομάχος του Αιγαίου (Λάμπρος Κατσώνης). 1961.
    * Ο Κατσαντώνης. 1962.
    * Ο Κατάστικτος Άνθρωπος. 1979.
    * Ο Μακρυγιάννης. 1974.

    * Οι δύο Πρίγκηπες (Α. και Δ. Υψηλάντης). 1964.
    * Οι Μπουρλοτιέρηδες του Εικοσιένα. 1976
    * Οδυσσεύς Αντρούτσος. 1961.
    * Παιδιά του Εικοσιένα. 1950.
    * Πατροκοσμάς. 1969.
    * Στα ψηλώματα του Παρνασσού. 1937.
    * Φιλική Εταιρεία. 1966.

Θεατρικά

    * Η Επανάσταση του ’21 στην Αθήνα - Ο Διάκος στην Αλαμάνα. 1954.
    * Η Μεγάλη Κυρά. 1962.
    * Θεατρικές εικόνες απ’ το Εικοσιένα. 1958.
    * Καραγκιόζης. Το Θέατρο Σκιών. 1993.
    * Ο Κομπογιαννίτης. 1961.
    * Το χάνι της Γραβιάς – Ο θάνατος του Καραϊσκάκη. 1952.

Ο Τάκης Λάππας γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στράφηκε από νωρίς στη λογοτεχνία και την ιστορική μελέτη. Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος. Στο χώρο της λογοτεχνίας πρωτοεμφανίστηκε το 1931, με δημοσιεύσεις ταξιδιωτικών κειμένων στο περιοδικό Εκδρομικά και την εφημερίδα Βραδυνή. Εξέδωσε ιστορικές μελέτες και βιογραφίες, πεζογραφήματα, ταξιδιωτικά κείμενα, θεατρικά έργα, ενώ μεγάλο σε όγκο είναι και το δημοσιευμένο στον περιοδικό και ημερήσιο Τύπο έργο του. Τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (1946, για το βιβλίο του Θανάσης Διάκος), το βραβείο του ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη (1981, για το σύνολο των ιστορικών βιογραφιών του), το πρώτο βραβείο του Συνδέσμου Ελλήνων Λογοτεχνών (1944 για το έργο του Οι Ρουμελιώτες στην Επανάσταση), το βραβείο της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς (1967 για το μυθιστόρημα Δοξασμένη Έξοδος) και άλλες διακρίσεις. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Τάκη Λάππα βλ. Σταμέλος Δημήτρης, «Λάππας Τάκης», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 9. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ. και χ.σ., «Λάππας Τάκης», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό 5. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1986.
Κατά καιρούς τιμήθηκε με τα πιο κάτω μετάλλια: - Της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου (1960) - Της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος: α) Των 150 χρόνων της Επαναστάσεως (1971) β) των 150 χρόνων της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου (1977), γ) Των 100 χρόνων απ' την ίδρυση της Εταιρείας (1982), δ) Των 40 χρόνων της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (1978), ε) Της Βοιωτίας (Α. Τσούρα) (1979), ζ) Του Μορφωτικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Λεβαδείας: 1) Του Πλουτάρχου, Λεβάδεια (1979) και 2) της Έρκυνας (1981).
(Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.).   


ΕΣΤΑΛΕΙ ΑΠΟΥΠΟΘΕΤΟ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters