Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΩΝ ΤΣΙΠΡΑ-ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ

Του Αλεξανδρου Τάρκα
Εκδότη του περιοδικού «Αμυνα & Διπλωματία»
και συμβούλου ξένων εταιριών μελέτης
επιχειρηματικού ρίσκου για τη ΝΑ Ευρώπη


Το προχθεσινό ναυάγιο των συνομιλιών στο Μοντ Πελερέν της Ελβετίας αποδεικνύει και στους πλέον αφελείς ή υπεραισιόδοξους ότι σήμερα το Κυπριακό δεν είναι πλέον μια «Ιστορία Χαμένων Ευκαιριών» (το σύνηθες κλισέ που παραχαράσσει το βιβλίο του Ευάγγελου Αβέρωφ υπό τον τίτλο αυτό), αλλά ακόμη ένα ζήτημα που εκμεταλλεύεται -έντεχνα και σκληρά- ο Τούρκος πρόεδρος Ρ. Τ. Ερντογάν.
Ορθώς η Λευκωσία (ως έχουσα αποκλειστική αρμοδιότητα στις εσωτερικές πτυχές διευθέτησης) και η Αθήνα (ως εγγυήτρια δύναμη βάσει των ιδρυτικών συνθηκών της Κυπριακής Δημοκρατίας) επιμένουν στον διάλογο, αλλά στα τέλη του 2016 δεν είναι δυνατόν να υποκύπτουν στην απατηλή θεωρία ότι χάνονται «ευκαιρίες». Οσοι παραπέμπουν στο βιβλίο του αείμνηστου Αβέρωφ αγνοούν (ή υποκρίνονται ότι αγνοούν) ότι εκδόθηκε το 1982 και αφορά μόνον την περίοδο 1950-1963.
Ο μέγας πολιτικός και διανοητής δεν είχε χαρακτηρίσει «ιστορία χαμένων ευκαιριών» ούτε το (χρησιμότατο) σχέδιο Ατσεσον του 1964 ούτε τις συμφωνίες Μακαρίου - Ντενκτάς του 1977 ούτε τις διαδοχικές πρωτοβουλίες του ΟΗΕ πριν ή μετά την ανακήρυξη του ψευδοκράτους το 1983. Και, αν ζούσε, ο Αβέρωφ σίγουρα θα κατέγραφε ως ιστορική επιτυχία της Αθήνας και της Λευκωσίας (και ως πλεονέκτημα που πρέπει να αξιοποιείται διαρκώς) την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. το 2004!
Ο Πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μαζί με τους υπουργούς Εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη και Νίκο Κοτζιά βρίσκονται ενώπιον σημαντικών αποφάσεων. Κανείς δεν θα είχε αντίρρηση για την εντατικοποίηση των συνομιλιών και την ουσιαστική εμπλοκή Αθήνας και Αγκυρας ως μητέρων - πατρίδων (όπως ζητούσαν επίμονα από πέρυσι ο απερχόμενος υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζ. Κέρι και η βοηθός υπουργός Β. Νούλαντ) ή ακόμα και για τη σύγκληση πολυμερούς διάσκεψης, αν βρισκόμασταν πραγματικά στο «παρά ένα» της λύσης με άμεση και πλήρη αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων της Τουρκίας.
Ωστόσο είναι απορίας άξιον γιατί ο Ελληνας πρωθυπουργός είναι από την περασμένη Παρασκευή ο επισπεύδων μια συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο (αν και όποτε τελικά αυτή γίνει μετά το ναυάγιο στο Μοντ Πελερέν). Εκρινε αρκετή την πρόοδο στο εδαφικό, ώστε οι συνομιλίες να περάσουν στο επόμενο στάδιο; Αν ναι, η εκτίμησή του αποδείχθηκε εντός μόλις τριημέρου (!) λανθασμένη.
Μήπως ο κ. Τσίπρας παρασύρθηκε από τον κ. Αναστασιάδη, που είδε, γενικότερα, το έδαφος πρόσφορο κατά την προ εβδομάδος έλευσή του στην Αθήνα; Μάλλον κακώς, αφού ο Κύπριος Πρόεδρος (πέραν των παλαιότερων θέσεών του για το Σχέδιο Ανάν) καταγράφει πρωτοφανές ρεκόρ αποτυχημένων προβλέψεων έπειτα από συνομιλίες με ξένους ηγέτες από την αρχή της θητείας του, το 2013, ως σήμερα. Ή μήπως ο Ελληνας πρωθυπουργός, δίνοντας υπερβολική πίστη στις παροτρύνσεις του προέδρου Ομπάμα και φοβούμενος τη μεταβατική περίοδο ως την ορκωμοσία Τραμπ και τη ρευστότητα στους πρώτους μήνες της προεδρίας του, έσπευσε να προλάβει ένα δυσμενέστερο διαπραγματευτικό πλαίσιο; Πρόκειται για την ερμηνεία στην οποία συγκλίνουν οι περισσότερες ελληνικές και ξένες διπλωματικές πηγές, οι οποίες πάντως συμπληρώνουν ότι οι πιθανότητες θετικής έκβασης μιας συνάντησης με τον κ. Ερντογάν είναι ελάχιστες ως μηδενικές.

Γιατί στις συναντήσεις κορυφής των τελευταίων μηνών και στις άλλες διμερείς επικοινωνίες η Αθήνα τονίζει ότι λύση πρέπει να υπάρξει εντός του κεκτημένου της Ε.Ε., ενώ η Αγκυρα απαιτεί πλήρη παρέμβαση της Ελλάδας (από τώρα και σε όλα τα θέματα) και αξιώνει μακρά μεταβατική φάση με «προσωρινό κράτος» και χρονοβόρα διαδικασία μείωσης - αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων. Θα ανέτρεπε ο κ. Τσίπρας, σε ενδεχόμενη συνάντηση με τον κ. Ερντογάν, αυτές τις απαιτήσεις;


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.