Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

11 ΜΑΙΟΥ 2011 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ''ΚΙΜΩΝ ΜΠΟΛΑΝΟΣ'' ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΕΛΑΣΓΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΕΓ ΑΘΗΝΩΝ


     Ο Οργανισμός για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ Αθηνών) και η Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου (ΚΑΒΗ) παρουσίασαν το βιβλίο του συγγραφέως, Απόστολου Παπαθεοδώρου,  με τίτλο :
«Κίμων Μπολάνος –Ο Χιμαριώτης μικρός "Οδυσσέας" και "Μακρυγιάννης"»
την Τετάρτη 11 Μαΐου 2011 και ώρα 19.30
στην αίθουσα «Δαίδαλος» του Ελληνοβρετανικού Κολεγίου στην οδό Ρεθύμνου 1α, παραπλεύρως Αρχαιολογικού Μουσείου, στην Αθήνα.
Το έργο παρουσίασαν οι :
- Αθανάσιος Κόρμαλης (Δικηγόρος-Συγγραφέας),
- Σαράντος Ι. Καργάκος (Ιστορικός - Συγγραφέας)
  Την εκδήλωση  συντόνισε ο εκδότης  Ιωάννης Χρ. Γιαννάκενας, ενώ παρευρίσκετο και η κόρη του (μακαρίτη πλέον) Κίμωνος Μπολάνου, κ. Ελένη, η οποία ήρθε ειδικά από την Αμερική γι’αυτόν τον λόγο...       

       Την εισαγωγή για το βιβλίο, τον συγγραφέα του κ.Απ.Παπαθεοδώρου, τον κ.Σαράντο Καργάκο ως εκπαιδευτικούς, έκανε ο παρουσιαστής κ.Γιάννης Γιαννάκενας και κάλεσε στο βήμα τον συνδιοργανωτή της εκδήλωσης κ.Δημήτρη Περδίκη, Πρόεδρο της Κ.Α.Β.Η. και την κ.Ελένη Μπολάνου για ένα σύντομο χαιρετισμό.
Ο κ.Δ.Περδίκης εξέφρασε την χαρά του για την παρουσίαση του βιβλίου, το οποίο στηρίχθηκε στα χειρόγραφα του Κίμωνος Μπολάνου. Στον ίδιο τα έδειξε για πρώτη φορά ο συγγραφέας του βιβλίου, κ.ΑΠ. ΠΑΠ., πριν ακόμα αυτό εκδοθεί από τις Εκδόσεις ΠΕΛΑΣΓΟΣ. Ο Κ.Μπ. ήταν ο κλασικός τύπος του Έλληνα που, ενώ ξενιτεύεται, ποτέ δεν ξεχνάει την γενέτειρα. Δυστυχώς, ο Κ.Μπ. ‘έφυγε’ από κοντά μας, πριν να δει το βιβλίο του να εκδίδεται.
Η κ.Ελένη Μπολάνου , που πήρε τον λόγο στην συνέχεια, ευχαρίστησε τον κόσμο και είπε ότι το όνειρο του πατέρα της ήταν να δει την Βόρειο Ήπειρο ελεύθερη, ενώ η καρδιά του ήταν πάντοτε στην Χειμάρρα. Oι τελευταίες του λέξεις ήταν «Θα πάμε στην Χειμάρρα να δούμε το μέρος που γεννήθηκες και τους δρόμους που περπάτησες». Και η κ.Ελ.Μπ. πρόσθεσε «Εύχομαι το όνειρό του που δεν πρόλαβε να το δει, να το δούμε εμείς μαζί να γίνεται πραγματικότητα».

       Ακολούθως, ο λόγος δόθηκε στους προγραμματισμένους ομιλητές, οι οποίοι είπαν (περιληπτικά) τα εξής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΡΜΑΛΗΣ
       Η Ιστορία της Χειμάρρας χάνεται στα βάθη των αιώνων, όπως φαίνεται από τα αρχαιολογικά ευρήματα που υπάρχουν στην περιοχή. Ο Κίμων Μπολάνος διηγείται και αυτός ένα μέρος της ιστορίας της Χειμάρρας και του Ελληνισμού εντός και εκτός συνόρων [σαν μικρές Οδύσσειες], όπως την έζησε ο ίδιος: Iταλική και Γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, η Μετάβασή του στην Ελλάδα, η ένταξή του στην Στρατιωτική Αστυνομία Ε.Σ.Α., τα Ταξίδια του στο Εξωτερικό, η Μετάβασή του σε Καναδά και ΗΠΑ.
       Ο παλιός του Γυμνασιάρχης στο Γυμνάσιο Ζωγράφου [και συγγραφέας του βιβλίου] ΑΠ.ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ φρόντισε να τα καταγράψει, όπως και στα άλλα του βιβλία με Ελληνοπρεπή θέματα, κόντρα στις προσπάθειες των σημερινών πρακτικών και πολιτικών για κατάργηση της Ελληνικής Ιστορίας και την απάλειψη της Εθνικής Μνήμης. Το βιβλίο του αυτό βοηθάει στην Ιστορία του Ελληνισμού και  την καταγραφή της μετανάστευσης του Ελληνικού στοιχείου σε όλα τα μέρη της Γης.  
       Μέσα από τα γεγονότα που επιλέγει για το ημερολόγιό του και τις σημειώσεις του, ο Κ.Μπ. δείχνει ένας απλός, ηθικός και εθνικά ευαίσθητος άνθρωπος. Eχει λόγο σύντομο, στην Χειμαρριώτικη διάλεκτο, αρχαίο Ελληνικό όνομα, (όπως και πολλοί Χειμαρριώτες / Βορειοηπειρώτες) και η επιλογή των θεμάτων, των ονομάτων και  φωτογραφιών του είναι ενδιαφέρουσα. Η επιμέλεια του κειμένου έγινε από τον συγγραφέα κ.Απ.Παπαθεοδώρου. Τα βιβλία αυτού του τύπου αποτελούν βραδυφλεγείς βόμβες κατά της εκ συστήματος λήθης των ιστορικών γεγονότων και σ’αυτό έγκειται και η αξία τους, γιατί είναι ό,τι χρειάζεται αυτή την στιγμή ο τόπος μας

ΣΑΡΑΝΤΟΣ  ΚΑΡΓΑΚΟΣ
       Θα ήθελε η αίθουσα αυτή να είναι γεμάτη από νέα παιδιά, για να μπορέσει να τους πει «Παιδιά, διαβάστε αυτό το βιβλίο, δεύτε λάβετε φως». Περνάμε δύσκολες ημέρες στη πατρίδα μας. Αλλά και οι άνθρωποι που έζησαν έξω από τα όρια τα εδαφικά πέρασαν από σαράντα κύματα, αλλά δεν λύγισαν. Ειδικά, οι Ηπειρώτες μετανάστες, οι οποίοι υπήρχαν μέχρι και στις Ινδίες, όπου πρόκοψαν και εκεί.
       Ο ίδιος συνάντησε έναν Βορειοηπειρώτη ταξιτζή στην Λυόν, ο οποίος τον βοήθησε να βρει έναν φίλο του και αρνήθηκε να του πάρει χρήματα. Το επίθετο της συζύγου του Κ.Μπ. ήταν Διαμαντάκου και καταγόταν από την περιοχή της Ηπείρου, ένα από τα πολλά στοιχεία που αποδεικνύουν την στενή σχέση που είχε η Ήπειρος με την Μάνη. Υπάρχει  μία στενή σχέση ανάμεσα στην Χειμάρρα της Ηπείρου και στην Χειμάρρα της Μάνης (γλώσσα, πολεμικό ήθος), πράγμα που είχε ξαφνιάσει στα χρόνια του πολέμου τους Μανιάτες στρατιώτες που βρέθηκαν στην Χειμάρρα..
       Ο Κ.Μπ. υπήρξε τυχερός γιατί μπόρεσε να ξαναγυρίσει στην Χειμάρρα με την δική του οικογένεια  Ο λόγος του και η ζωή του έχουν την απλότητα του μεγαλείου και το μεγαλείο της απλότητας. Μέσα στο βιβλίο αυτό παρουσιάζεται ένας άνθρωπος ανεξίκακος, φιλόπατρις, τίμιος στις συναλλαγές του και εργατικός. Είχε άμεση επαφή με την εργατική ζωή ζώντας στην πατρική του οικογένεια, η οποία είχε μια σχετική ευημερία, σε σύγκριση με τα στερεότυπα της εποχής. Ζούσε και αυτός με την λαχτάρα της λευτεριάς και ήθελε να προσφέρει για την πατρίδα του. Τον βλέπουμε να συμμετέχει στην ταξιαρχία Ρίμινι, η οποία έγραψε σελίδες δόξας. Επίσης, είχε γλωσσομάθεια, πράγμα σπάνιο για την εποχή του. Εκτός από τα Ελληνικά και τα Αλβανικά, είχε μάθει τα Γαλλικά,  γνώριζε και κάποια Ιταλικά και, λόγω των σχέσεων που είχε με Αμερικανούς αξιωματικούς, είχε αρχίσει να μαθαίνει και τα Αγγλικά. Και ενώ μπορούσε να εξασφαλίσει δουλειά στην Ελλάδα, πήρε τον δρόμο της ξενιτιάς : Καναδάς πρώτα και μετά Η.Π.Α., όπου ασχολείται με ασφάλειες τόσο ευσυνείδητα, ώστε έτυχε τιμητικών διακρίσεων από την εταιρεία του. Το μήνυμα της εργατικότητας και της τιμιότητας το έδωσε και στα παιδιά του και τους άφησε ένα τίμιο όνομα, το οποίο θεωρείται ένα πολύτιμο αγαθό.. Από την αρχή, ως το τέλος της ζωής του, ο Κ.Μπ. ‘είχε πάρει το μονοπάτι του καλού ανθρώπου’, κατά μίαν έκφραση των Ινδιάνων της Αμερικής.

       Μετά το πέρας της ομιλίας του κ.Σαράντου Καργάκου, έγινε η απονομή τιμητικής πλακέτας στον κ.ΑΠΟΣΤΟΛΟ  ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ, από τον κ.ΓΕΩΡΓΙΟ  ΠΑΥΛΑΚΟ (εκ μέρους του ΟΔΕΓ), για την μέχρι τώρα προσφορά του στα Ελληνικά Γράμματα και την διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας. Επίσης, ο ΟΔΕΓ ανακήρυξε τον κ.ΑΠ. ΠΑΠ. Επίτιμο Μέλος. Ακολούθως, ο λόγος δόθηκε στο ακροατήριο, σε κάποιους που ήθελαν να σχολιάσουν. Εδώ ο κ. Σαρ. Καργ. επισήμανε ότι τα κρατικά βραβεία δίνονται ‘αβέρτα – κουβέρτα’ από τις παρεούλες, σε στυλ «Εσύ θα τιμήσεις σήμερα εμένα, εγώ αύριο εσένα». Σε μια τέτοια βράβευση που έγινε πρόσφατα, αγνοήθηκε το έργο του κ.ΑΠ. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ .Και ρώτησε
«Ποιος νομίζετε ότι θα γράψει για τον Κίμωνα Μπολάνο? Θα γράψει η ‘ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ’?, η ‘ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ’?, οι εφημερίδες του Συγκροτήματος (Λαμπράκη)? Ξεχάστε το. Ο ‘Κίμων Μπολάνος’, αν θα διακριθεί, θα διακριθεί από εσάς, αφού θα πάρετε το βιβλίο αυτό και θα το δώσετε στα παιδιά σας και στα εγγόνια σας. Εάν θέλετε να έχετε παραδείγματα σωστά, πάρτε παράδειγμα τον άνθρωπο αυτόν που, ενώ θα μπορούσε να ζει άνετα εκεί που πήγε έζησε στο εξωτερικό με την νοσταλγία της πατρίδας. Η κόρη του τον έπεισε αυτά τα οποία έλεγε να πάρουν γραπτή μορφή για να έχουμε, τηρουμένων των αναλογιών, έναν νεώτερο Μακρυγιάννη».   
       Τελευταίος ομιλητής, εκτός προγράμματος, ήταν ο Χειμαρριώτης και εξάδελφος του Κ.Μπ.,[ο παππούς του και η θεία Ελένη, η μητέρα του Κίμωνα ήταν αδέλφια] κ. ΓΙΩΡΓΟΣ  ΖΑΧΟΣ, ο οποίος αναφέρθηκε στις συγγενικές σχέσεις και στους κοινούς αγώνες Χειμαρριωτών και Μανιατών για την Ελλάδα. Μιλώντας για τον Κ.Μπ. είπε ότι ο πατέρας του Νέστορας Μπολάνος έχει εργαστεί το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Γαλλία και είχε, κατά κάποιο τρόπο, εξευρωπαϊστεί και ήταν ‘χαμηλών τόνων, το ίδιο και ο Κϊμωνας’. Αλλά στον δυναμισμό τον αντικαθιστούσε η θεία Ελένη (η σύζυγός του),  μία ηρωίδα γυναίκα, η οποία έκανε τα καθήκοντα και του άνδρα και της γυναίκαs: εργατική, κοινωνική, με τα όλα της. Το 1924, ο Αλβανικός Στρατός επιτέθηκε στις γυναίκες της Χειμάρρας. Ήτανε Σεπτέμβριος που μαζεύανε τα σταφύλια. Οι Αλβανοί ήθελαν να καταργήσουν τα προνόμια της Χειμάρρας. Τους άνδρες τους αποκλείσανε σε μία μάνδρα και οι γυναίκες επήγαν μόνες τους στα χωράφια, οργανωθήκανε μόνες τους και τις πυροβόλησε ο Αλβανικός Στρατός . Σκότωσε δύο γυναίκες και πλήγωσε σοβαρά και την θεία την Ελένη. Αργότερα, το ΄40,. πέρασε ένας Ιταλός στρατιώτης, παρενόχλησε ερωτικά δύο κορίτσια, είχε ένα ξύλο  η θεία Ελένη, του ρίχνει μερικές. Όντως η οικογένεια του Κίμωνα ήταν σχετικά εύπορη γιατί όλα τα μέλη εργάζονταν με όλες τους τις δυνάμεις, για το σπίτι τους και η θεία Ελένη φρόντιζε για τα πάντα.  
       Μεταξύ των παρευρισκομένων, εκτός από τους προαναφερθέντες ήταν επιφανείς Βορειοηπειρώτες αγωνιστές, όπως ο Πρόεδρος της Ενωσης Χειμαρριωτών και πολιτικός πρόσφυγας κ.Φρέντυ Μπελέρης και ο έτερος πολιτικός πρόσφυγας κ.Αγγελος Κοκαβέσης, οι υποσθέντες  διώξεις από το καθεστώς του Χότζα κ.κ. Κώστας Κυριακού και Ανδρέας Μαρτίνος, κ.α. Επίσης παρευρέθησαν και ο κ.Θεόδωρος Φαλτσέτας, ιδρυτικό μέλος της ΣΦΕΒΑ και στενός συνεργάτης του αείμνηστου Σεβαστιανού, ο κ. Θαλής Μυλωνάς, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Διαβαλκανικών Σχέσεων κ.α.  

                                                                  
  .                  ΘΩΜΑ’Ι’Σ   ΠΑΡΙΑΝΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters