Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

ΤΟ...ΕΝΤΕΡΟΝ ΜΟΥ ΗΜΙΣΥ!


Του Σαράντου Καργάκου

Δεν ξέρω ποιος είναι ο μυστηριώδης λόγος που με κάνει, όταν ακούω λόγους των κυβερνώντων ή σοβαρών παραγόντων της τηλοψίας, ιδίως τα «Δελ­τία της Αμαρτίας», να θυμάμαι αυτό που έκανε ο πε­ρίφημος Λιγνός, ένας πολύ σοβαρός άνθρωπος, τον όποιο επί δεκαετίες θαυμάσαμε ως κωμικό: Έδωσε εντολή να γραφτεί πάνω στην πλάκα του τάφου του: «Όποιος τολμήσει να κλάψει στον τάφο μου, δεν θα του ξαναμιλήσω ποτέ».
Θα μου πείτε τι σχέση έχει αυτό με τους λόγους πο­λιτικών και τηλεοπτικών αστέρων. Απαντώ ευθαρσώς: Καμμία. Απλώς, ο αξέχαστος Λιγνός, πλην του κωμικού ταλέντου του, είχε μεγάλη παιδεία κι ευφυΐα κι ήξερε ακόμη και με το θάνατό του να μας χαρίζει το χαμόγελο. Αντίθετα, ακούς τις λεκτικές φωτοβολίδες, κροτίδες ή «μπαλωθιές» των σήμερα κρατούντων κυβερνητικώς ή τηλεοπτικώς και σε κυριεύει ρίγος. Άκουγα προ καιρού, όταν έγινε ο πριγκιπικός γάμος στις Σπέτσες, κάποια βα­ρόνη της τηλοψίας, να ονομάζει την σύζυγο του πρίγ­κιπα, το «έντερόν του ήμισυ». Και μου γύρισαν τα έντερα, σαν όταν βλέπω ελληνική ταινία, που γυρίζεται μάλιστα με δικά μας χρήματα.
Άκουγα τέλη του καλοκαιριού «μεγαλομισθούσα» εκφω­νήτρια να με πληροφορεί ότι φέτος τα «χειμερινά θέρετρα» ήσαν πλήρη. Ευτυχώς που το υπουργείο Κακοπαιδείας έχει από χρόνια παραγγείλει τα αναγκαία ...φέρετρα. Όχι βέβαια για τα θέρετρα (από το θέρω = ζεσταίνω, θέρος κ.λπ.) αλλά για τη δύσμοιρη Ελληνική, που κάθε λόγος γι' αυτή παρα­πέμπει στο «Ἄμωμοι ἐν ὀδῷ, ἀλληλούια...».
Είναι επιζήμιο για την υγεία το να ξέρεις Ελληνικά στην Ελλάδα στον παρόντα καιρό. Ζήτησα προ πολλών μηνών από τα εκδοτήρια εισιτηρίων της Ομονοίας, μετά τον αναγκαίο ευγενή χαιρετισμό, μία δε­σμίδα εισιτηρίων για άτομα προβεβηκυΐας ηλικίας και εισέπραξα -φυσικά άνευ αντιχαιρετισμού- από το δεσποινάριον το ακόλουθον διδακτικόν: - «Δεν σου έμα­θαν να μιλάς;». Αλλά το υπέροχο είναι τούτο: Περνώντας από μια πακιστανοκρατούμενη γειτονιά, ζήτησα από κάποιους ευσταλείς νεανίας να μου δεί­ξουν ένα χώρο σταθμεύσεως. Και ο πλέον ελληνομα­θής μελαψός μου είπε με ύφος υποτιμητικό: «Αλβανό, είσαι κύριο;». Προφανώς, με πέρασε για Σκιπετάρη επειδή δεν ήξερα το ελληνικό ...πάρκινγκ!
Την ίδια φράση εισέπραξα στις αρχές του θέρους απέναντι από του «Μπαϊρακτάρη». Μόλις είχα επιστρέ­ψει από την Κίνα και δεν γνώριζα τας εν τω μεταξύ επι-συμβάσας καλλιτεχνικάς αναδιατάξεις. Ένας επίσης μελαψός «μοστράρησε» μπροστά μου εν είδει βεντά­λιας μια εικοσάδα περιέργων πλακετών. «Πάρε, κύριε, ντιβιντί με Τζούλια». Ευλόγως απόρησα και ερώτησα: -«Ποια Τζούλια;». Και πλήρης απέχθειας ο μελαψός με κατακεραύνωσε: «Κύριο, είσαι Αλβανό;».
Δεν θα είχα λόγο να γράψω όλα αυτά, αν δεν είχα την κακή συνήθεια να οδηγώ, και την πιο βλαβερή συνήθεια να ακούω δελτία ειδήσεων με κίνδυνο να σκοτωθώ εξ . αιτίας των γλωσσικών λακκουβών. Άκουγα προ μηνός κυβερνητική αρχόντισσα να μας πληροφορεί ραδιοφονικώς ότι, σχετικά με κάποιον ιό εκ του Δυτικού Νείλου ορμώμενον, «το αστικό τμήμα της πόλης» ουδένα κίν­δυνο διατρέχει. Διέτρεξα, όμως εγώ, διότι λόγω ταραχής παρά λίγο να πέσω σε γράνα διόλου άβαθη.
Κι έρχομαι τώρα στον πρωθυπουργό. Πάντα λίγο μι­λούσε και κατά το δυνατόν μετρημένα, όπως ο «Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης» του Καβάφη. Φαίνεται ότι κάποιοι του συνέστησαν, αντί να ψέλνει το requiem της οικονομίας, όπως έκανε στην αρχή της πρωθυπουργίας του, να δώσει στον λόγο του έναν αέρα αισιοδοξίας. Κι αυτός έδωσε σίφουνα, έδωσε σιμούν. Μια ακατάσχετη πομφολυγοποιία. Και θυμήθηκα μια παλαιά γελοιογρα­φία, όπου μία λογία πλύστρα, ακούγοντας κάποια νέα κυβερνητικά μέτρα, τηλεφωνούσε στο υπουργείο Οικο­νομικών και ρωτούσε:
-Παρακαλώ, ο κ. υπουργός τι σκόνη πλυσίματος χρη­σιμοποιεί και φτιάνει τόσο ωραίες σαπουνόφουσκες;

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ στις 15/10/2010


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters