Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ

Του Γιώργου Δημητρούλια
διευθυντή των εκδόσεων «το Αντίδοτο»,
τέως δημοτικού συμβουλου Καλαμάτας 

«Η Αγιά Σοφιά είναι το αίμα μας, κάποτε θα είναι ξανά δική μας».
Ίων Δραγούμης

«Η Αγιά Σοφιά ξεχύθηκε από την ψυχή μου και πλημμύρισε το άπειρο. Η Αγιά Σοφιά με το μεγάλο, το βαθύ, το αιώνιο νόημά της».
Μ. Καραγάτσης

Τις παραπάνω φράσεις θα σκεφτείτε ότι τις αναφέρει κάποιος ακροδεξιός, οπαδός της Μεγάλης Ιδέας, αλλά κάνετε λάθος. Τις γράφει η ακαδημαϊκός Ελένη Γλυκατζή Αρβελέρ σε πρόσφατο άρθρο της, την οποία η αριστερή «Εφημερίδα των Συντακτών» που πολεμά με μένος καθετί εθνικιστικό, την τοποθετεί στους πέντε σημαντικότερους Έλληνες και Ελληνίδες επιστήμονες όλων των εποχών.

Γράφει στο ίδιο κείμενο και τα κάτωθι:

«Το 1935 ταξιδεύαμε με τη μητέρα μου, που είχα γεννηθεί στην Πόλη, ακτοπλοϊκώς για την Κωστάντζα, όπου έμεναν τα αδέλφια της. Ήμουν εννέα ετών. Το καράβι σταμάτησε στην Κωνσταντινούπολη, κοντά στον Ντολμά Μπαχτσέ. Εκεί την είδα για πρώτη φορά να κλαίει. «Γιατί κλαις, μαμά;» τη ρώτησα. «Γιατί βλέπω την Αγιά Σοφιά», απάντησε και σήκωσε το χέρι της να μου τη δείξει.  Τα δάκρυά της δεν σταμάτησαν να τρέχουν. Αυτή είναι μία από τις πιο έντονες αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας. Πολύ αργότερα, όταν μεγάλωσα, κατάλαβα και ένιωσα αυτό που λέει ο λαός: «Σώπασε, κυρά Δέσποινα, και μην πολυδακρύζεις, πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι». Ίσως γι’ αυτόν τον λόγο, με κάποιο υπόγειο, λαθραίο τρόπο, αποφάσισα να γίνω βυζαντινολόγος. Γιατί θυμόμουν τη μάνα μου να δακρύζει βλέποντας την Αγιά Σοφιά».

Η Σοφία του Θεού.

Ο πρώτος ο οποίος αποφάσισε την οικοδόμηση Εκκλησίας προς τιμήν της Σοφίας του Θεού είναι ο Μ. Κωνσταντίνος, κατά το εικοστό έτος της αυτοκρατορίας του (326-327), αλλά δεν το τελείωσε και ο γιός του Κωνστάντιος συνέχισε και βελτίωσε το έργο του και τελικά την 15 Φεβρουαρίου 360, μετά από 34 έτη ετελέσθησαν με λαμπρότητα τα επίσημα εγκαίνια. Έκτοτε κατεστράφη δύο φορές, την πρώτη το 404 από τους οπαδούς του Ιωάννη του Χρυσοστόμου και την δεύτερη στα χρόνια του Ιουστινιανού, το 532, με την Στάση του Νίκα, όταν ο αυτοκράτορας έντρομος ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει την Κωνσταντινούπολη αλλά η Θεοδώρα τον σταμάτησε και του είπε: «Βασιλεύ, μετά την πορφύρα το σάβανο»…Έτσι εκείνος αποφάσισε να μείνει και έπνιξε στο αίμα την επανάσταση. Μετά την καταστολή της εξέγερσης, ο Ιουστινιανός, με την στήριξη της Θεοδώρας, αποφάσισε να κατασκευάσει την κατεστραμμένη Μεγάλη Εκκλησία. Την 27 Δεκεμβρίου 537, ημέρα των εγκαινίων, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ύψωσε τα χέρια του στον άμβωνα και ανεφώνησε: «Δόξα τω Θεώ τω καταξιώσαντί με τοιούτον έργον επιτελέσαι. Νενίκηκά σε Σολωμών». Όπως διαβάζουμε: «Το σχήμα της Αγίας Σοφίας προέρχεται κατ΄ ευθείαν εκ των αρχαιοελληνικών βασιλικών στοών, όπου συνεδρίαζε ο λαός εν συνελεύσει, η οποία εκαλείτο «Εκκλησία του Δήμου» ή απλώς «Εκκλησία». Στο ανώτατον μέρος της, όπου είναι η κόγχη εδικάζοντο δημόσιαι υποθέσεις». «Οι Αρχιτέκτονες  της Αγίας Σοφίας αναμφιβόλως μετέφεραν εις τα σχέδιά των Ελληνικά πρότυπα». «Ο διάκοσμος της Εκκλησίας, τα γλυπτά, τα ψηφιδωτά και αι ζωγραφικαί χαρακτηρίζονται από την επικράτησιν του Ελληνικού πνεύματος υπεροχής και κυριαρχίας».

Πολλά ακόμη θα μπορούσα να μεταφέρω για την Αγία Σοφία, αλλά το πιο χαρακτηριστικό το ανέφερε σε  μια συνέντευξη που έδωσε η βραβευμένη Μπισέρα Πέντσεβα: «Στον μεσαιωνικό κόσμο δεν υπήρχε η έννοια του ‘πραγματικού’ (real). Υπήρχε η έννοια της ‘Αλήθειας’ (Truth). Ο χώρος της Αγίας Σοφίας είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να παράγει διαρκώς Αλήθεια, δηλαδή Σοφία. Και η Σοφία ταυτίζεται με το θείο. Η Αλήθεια έρχεται πιο κοντά στις αισθήσεις μας, στον υλικό κόσμο μας, μέσα από το φως και τον ήχο. Σκεφτείτε την ‘Μεγαλοφωνία’, τον λαμπερό, ευρύ ήχο που παράγεται μέσα από την ανθρώπινη συμμετοχή στην τελετή, των ψαλτών, αλλά και του χριστεπώνυμου πληρώματος που συμμετέχει στις επαναλήψεις των ψαλμών. Αυτό είναι το φαινόμενο που αποκαλούμε ‘μυσταγωγία’».

Ο ήλιος του Αλλάχ τυφλώνει την Δύση.

Αναμφίβολα έχει ισχυρό συμβολισμό η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί, δηλαδή η επιβολή του Ισλάμ στον Χριστιανισμό, αλλά και η πρώτη ισλαμική προσευχή στην Αγία Σοφία θα γίνει ανήμερα της υπογραφής της Συνθήκης της Λωζάννης, 24 Ιουλίου και δείχνει ξεκάθαρα ότι η Τουρκία δεν ξεχνά το οθωμανικό της παρελθόν και θέλει την ηγεμονία του μουσουλμανικού κόσμου. Σε μια αντιπαράθεση με την Δύση, η Τουρκία επεκτείνει διαρκώς την κυριαρχία της στο εξωτερικό με αιχμή του δόρατος την «διπλωματία των τεμενών».

Εδώ ας θυμηθούμε την υπεράσπιση από τους Αμερικάνους και τους δυτικούς συμμάχους τους στους μουσουλμάνους της Βοσνίας, μέσα σε ευρωπαϊκό έδαφος και για όσους θεωρούν ότι κινδυνολογώ γράφοντας αυτά, όταν το Ισλάμ επικρατεί ακόμη και στην Ευρώπη, αναφέρω ένα αδιάψευστο ντοκουμέντο.

Είναι ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Αλία Ιζετμπέκοβιτς, ο οποίος διετέλεσε πρώτος πρόεδρος της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης με τις πλάτες της Δύσης, με τίτλο «Ισλαμική Διακήρυξη», η οποία λέει: «Το κυριώτερο μήνυμα του Κορανίου περιέχεται στην πίστι στον Θεό και εκεί βρίσκεται όλο το Ισλάμ. (…) Το πρώτο και σπουδαιότερο από τα συμπεράσματα αυτά είναι αναμφίβολα αυτό που επιτάσσει ότι είναι δυνατόν να υπάρξη δεσμός μεταξύ του Ισλάμ και άλλων, μη ισλαμικών συστημάτων. Δεν υπάρχει ειρήνη, ούτε συνύπαρξις μεταξύ της ισλαμικής θρησκείας και των μη ισλαμικών κοινωνικών και πολιτικών θεσμών (…) Το Ισλάμ αποκλείει ξεκάθαρα το δικαίωμα και την δυνατότητα να υπάρξη μια ξένη ιδεολογία στο έδαφός του. Δεν υπάρχει λοιπόν αρχή λαϊκής κυβερνήσεως και το κράτος πρέπει να είναι η έκφρασις και η υποστήριξις των ηθικών αντιλήψεων της θρησκείας».

Και προχωρεί ακόμα περισσότερο: «Δεν υπάρχει ανεξαρτησία, ούτε ελευθερία χωρίς το Ισλάμ (…) Πρέπει πρώτα να είμαστε ιεροκήρυκες και ύστερα πολεμιστές. Τα μέσα μας είναι το παράδειγμα,  το βιβλίο (Κοράνιο) ο λόγος. Σε ποια στιγμή η βία θα συνοδεύσει τα μέσα αυτά; Η επιλογή της στιγμής είναι πάντα ένα ζήτημα ακριβείας και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (…)  Μπορεί κανείς όμως να καθορίση ένα γενικό κανόνα: το ισλαμικό κίνημα πρέπει, και μπορεί, να πάρη την εξουσία από την στιγμή που είναι κανονικά και αριθμητικά τόσο ισχυρό που να μπορή όχι μόνο να καταστρέψη την μη ισλαμική εξουσία, αλλά να είναι σε θέση να κτίση την νέα ισλαμική εξουσία».
Αυτά έχουν γραφεί σε Ευρωπαϊκό έδαφος, από έναν θεωρητικά ευρωπαίο πολιτικό, πολύ πριν την εισβολή των παρανόμων ισλαμιστών μεταναστών που έχουν πλημμυρήσει την Ελλάδα και αποτελούν τον στρατό μιας ισλαμικής Τουρκίας
Best Tv

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters