Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ ΚΥΡΙΕ…!»

Ἐκπληκτικές δηλώσεις Ροζάκη στήν «Νέα Κρήτη» στόν Γ. Σαχίνη

ΕΙΝΑΙ Πρόεδρος τοῦ Ἐπιστημονικοῦ Συμβουλίου τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν. Διετέλεσε ὑφυπουργός Ἐξωτερικῶν. Ἐπί Σημίτη, ἀλλά διετέλεσε. Εἶναι καθηγητής πολιτικῆς ἐπιστήμης. Ὑπῆρξε ἀντιπρόεδρος τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ἀναφερόμεθα στόν Χρῆστο Ροζάκη.
Θά περίμενε κανείς ὅτι αὐτός ὁ ἄνθρωπος ἔπρεπε νά εὑρίσκεται στήν πρώτη γραμμή γιά τήν προάσπιση τῶν ἐθνικῶν δικαίων. Δυστυχῶς τόν γνωρίζουμε. Καί ἐπειδή τόν γνωρίζει καί ἡ Πολιτεία, διερωτώμεθα γιατί παραμένει ἀκόμη στό Ἐπιστημονικό Συμβούλιο τοῦ ΥΠΕΞ. Τί διδάσκει ἄραγε στούς φοιτητές του στό Πανεπιστήμιο; Ὑποχωρητικότητα. Παροχή ἐπιχειρημάτων στόν ἀντίπαλο. Οὔτε καί αὐτό τό κάνει καλά, διότι τά ἐπιχειρήματα πού προτείνει εἶναι ἕωλα.
Ἀλλά γιά νά μήν νομίζει κανείς πώς ὑπερβάλλουμε, θά παραθέσουμε τόν διάλογό του μέ τόν δημοσιογράφο Γ. Σαχίνη στό τηλεοπτικό κανάλι «Νέα Κρήτη». Θά διαπιστώσει κανείς ὅτι ἀντί ἐπιχειρημάτων, ἐπαναλάμβανε σάν χαλασμένο γραμμόφωνο τήν ἰδεοληψία του γιά τό μῆκος τῶν τουρκικῶν ἀκτῶν, προκειμένου νά αἰτιολογήσει τό γιατί πρέπει νά ὑποχωρήσουμε.
Ὑποστηρίζει λοιπόν γιά τό Καστελλόριζο: «Αὐτή τή στιγμή ἔχουμε ἀναπτύξει μιά μαξιμαλιστική θέση ἤ μιά σειρά μαξιμαλιστικῶν θέσεων πού βέβαια κάποια στιγμή εἶναι διαπραγματευτικές θέσεις αὐτές, ἕνα κράτος ξεκινάει μιά διαπραγμάτευση μέ μαξιμαλισμούς, καί ἀπό ἐκεῖ καί πέρα ὑποχωρεῖ σέ δεύτερες θέσεις. Νομίζω ὅτι τό διεθνές δίκαιο σαφῶς μᾶς προστατεύει, καί εἶναι ἡ μόνη μας ἀσπίδα ἀπέναντι στήν τουρκική προκλητικότητα. Ἀλλά δέν μᾶς προστατεύει πάντα. Τό Καστελλόριζο εἶναι μακριά ἀπό τή Ρόδο, ἀλλά εἶναι κοντά στίς ἀκτές τῆς Τουρκίας».
Παρακάτω ὁ διάλογος:
Γ. Σαχίνης: Ἐν τάξει ἡ γεωγραφία τό ἔβαλε κοντά στίς ἀκτές, αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν ἀνήκει στή συστάδα τῆς Δωδεκανήσου καί δέν περιγράφεται στίς περίφημες συνθῆκες, ἔτσι δέν εἶναι;
Χρ. Ροζάκης: Ὄχι δέν εἶναι ἔτσι. Εἶναι ἀπομονωμένο τό Καστελλόριζο.
Γ. Σαχίνης: Δέν εἶναι δηλαδή συνέχεια τοῦ ἑλλαδικοῦ νησιωτικοῦ χώρου κατ’ ἐσᾶς;
Χρ. Ροζάκης: Εἶναι συνέχεια, ἀλλά τί σημαίνει συνέχεια.
Γ. Σαχίνης: Ὁπότε πῶς εἶναι ἀπομονωμένο; Ἀπομονωμένο σημαίνει, καί ἄν κάνω λάθος θέλω νά μᾶς τό ἐξηγήσετε ἀπόψε, γιατί προξενεῖ αἴσθηση καί εἶναι καί εἴδηση, ἄν θέλετε. Θέλω νά μᾶς τό ἐξηγήσετε γιατί τό Καστελλόριζο τό περιγράφουμε ὡς μεμονωμένο ἐπειδή εἶναι κοντά στίς τουρκικές ἀκτές, ὅταν κοντά στίς τουρκικές ἀκτές εἶναι Χίος, Σάμος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Κῶς, τόσα μικρά καί μεγάλα νησιά σέ μιά συνέχεια. Αὐτή εἶναι ἡ πατρίδα μας. Γιατί ντέ καί καλά τό Καστελλόριζο τό ξεκόβουμε ἐμεῖς ὡς Ἕλληνες καί λέμε εἶναι ἀπομονωμένο καί σέ ἀπόσταση. Γιατί εἶναι σέ ἀπόσταση; Δέν εἶναι σέ συνέχεια;
Χρ. Ροζάκης: Δέν εἶναι συνέχεια, κύριε. Δέν εἶναι σέ συνέχεια. Εἶναι σέ ἀπόσταση.
Γ. Σαχίνης: Μέ τήν ἴδια λογική εἶναι σέ ἀπόσταση καί ἡ Γαῦδος ἀπό τήν Κρήτη, ξέρετε. Εἶναι καί αὐτή ἀμφισβητήσιμη;
Χρ. Ροζάκης: Σέ μιά περίπτωση ὁριοθέτησης μέ τήν Λιβύη;
Γ. Σαχίνης: Ναί.
Χρ. Ροζάκης: Ἡ Λιβύη δέν δέχεται ὅτι ἡ Γαῦδος ἔχει ὑφαλοκρηπῖδα καί…
Γ. Σαχίνης: Μέ βάση τό διεθνές δίκαιο ἔχει;
Χρ. Ροζάκης: Βεβαίως. Τό μῆκος τῶν ἀκτῶν τῆς Τουρκίας ἀπέναντι στό μῆκος τῶν ἀκτῶν τῆς Κύπρου εἶναι πολύ μεγαλύτερο. Ὡς ἐκ τούτου ἡ Τουρκία τράβηξε μιά ὁριοθετική γραμμή ἡ ὁποία εἶναι πιό κοντά στίς ἀκτές τῆς Κύπρου παρά στίς δικές της, δηλαδή πῆρε περισσότερη ὑφαλοκρηπῖδα ἤ ΑΟΖ.
Γ. Σαχίνης: Παρά ταῦτα ὁριοθέτησε ὑφαλοκρηπῖδα μέ τό ψευδοκράτος πού στά δικά μας νησιά δέν ἀναγνωρίζει καί τό διεθνές δίκαιο τῆς θαλάσσης δέν μιλάει γιά μικρό, μεγάλο ἤ μεσαῖο νησί κάνει συγκεκριμένους διαχωρισμούς. Πρῶτα-πρῶτα λέει νά εἶναι κατοικημένα. Ἔ, λοιπόν, τό Καστελλόριζο εἶναι.
Χρ. Ροζάκης: Ἔχετε μείνει στό Καστελλόριζο, φοβᾶμαι. Τό ζήτημα εἶναι ὅτι τό Καστελλόριζο βρίσκεται πολύ κοντά στίς ἀκτές τῆς Τουρκίας.
Γ. Σαχίνης: Εἶναι ἑλληνική ἐπικράτεια ὅμως, κ. Ροζάκη.
Χρ. Ροζάκης: Φυσικά καί εἶναι. Ἀπό ἐκεῖ καί πέρα τό μῆκος τῶν ἀκτῶν πού βρίσκονται ἀντικείμενα πρός τίς ἀκτές τοῦ Καστελλορίζου εἶναι πολύ μεγαλύτερες.
Γ. Σαχίνης: Ἐπικαλεῖσθε τό μῆκος τῶν ἀκτῶν, θέλω νά μᾶς τό διευκρινίσετε, ἡ Ἑλλάδα ἔχει πολύ μεγαλύτερο μῆκος ἀκτῶν, λοιπόν.
Χρ. Ροζάκης: Συνολικά,
Γ. Σαχίνης: Συνολικά. Γιατί ἡ ὁριοθέτηση θά γίνει κατά κομμάτι; Σαλάμι-σαλάμι;
Νά συμπληρώσουμε μέ τό σχόλιο τοῦ πρώην ἀρχηγοῦ τοῦ ΓΕΝ ναυάρχου ἐ.ἀ. Κοσμᾶ Χρηστίδη, ὁ ὁποῖος ἐπέμεινε ὅτι ὅποια χώρα πῆγε νά ἀναζητήσει τό δίκιο της σέ διεθνῆ δικαστήρια ὅπως τῆς Χάγης καί τοῦ Ἁμβούργου, προέβαλε τό μέγιστο τῶν ἀπαιτήσεών της (πῆγε μαξιμαλιστικά δηλαδή.) Καί χαρακτήρισε «ἡττοπάθεια» κάθε ἄλλη στάση συμπληρώνοντας εὔγλωττα ὅτι δέν θά ἤθελε νά χρησιμοποιήσει ἄλλον χαρακτηρισμό…

ΕΣΤΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters