Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2016

ΒΙΑΣΜΟΣ «ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ» ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ΦΙΛΗ


Του Δημητρίου Γκίκα
Διδάκτωρ Πολιτικής και Αισθητικής Φιλοσοφίας

Απ’ όλα τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε ο νυν Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, για μένα ξεχωρίζει το ζήτημα της εκμάθησης των αρχαίων ελληνικών στο πρωτότυπο. Σε δήλωσή του, μάλιστα αποκάλεσε «παρά φύση» τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε σύνολο 3 ωρών/εβδομάδα, έναντι – όπως ισχυρίστηκε – 2 ωρών/εβδομάδα που ισχύει για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα.
Κατά πρώτον , ο κ. Υπουργός ψεύδεται ή, τουλάχιστον, παραπληροφορεί. Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε πρωτότυπο, πράγματι λαμβάνει χώρα σε 3 διδακτικές ώρες ανά τη βδομάδα. Αλλά η Νέα Ελληνική δεν διδάσκεται μόνο 2 ώρες. 2 ώρες είναι μόνο το μάθημα της Γλώσσας. Άλλες 2 είναι το μάθημα της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας. Άλλες δύο ώρες είναι το μάθημα της Αρχαίας, αλλά από μετάφραση. Με απλά λόγια, η επαφή του μαθητή με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα ισούται με 6 ώρες ανά εβδομάδα, διπλάσια δηλαδή από αυτή με την Αρχαία Ελληνική.
Είναι, λοιπόν προφανές ότι ο κ. Φίλης, ο οποίος προφανώς δεν γνωρίζει ούτε τους σκοπούς, ούτε τους μαθησιακούς στόχους των αντίστοιχων μαθημάτων, απλώς δημιουργεί εντυπώσεις. Ιδεοληπτικές. Τραγικές. Επικίνδυνες και ολέθριες.

Κατά δεύτερον, η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής στο πρωτότυπο δεν εξαντλείται αποκλειστικά στη γλώσσα. Οποιοσδήποτε διδάσκει Αρχαία Ελληνικά ύλης Γυμνασίου το γνωρίζει. Η μία τουλάχιστον ώρα εξαντλείται κυρίως στην ερμηνεία – απόδοση του κειμένου και στην αποθησαύριση λέξεων που χρησιμοποιούνται και στη Νέα Ελληνική. 

Κατά τρίτον, είναι εμφανές σε όλες τις σύγχρονες έρευνες ότι η λεξιπενία που τυραννά τους μαθητές δεν είναι αποτέλεσμα της εκμάθησης των Αρχαίων Ελληνικών (διότι αυτό ακριβώς ισχυρίστηκε ο κ. Φίλης). Είναι φαινόμενο που οφείλεται σε πολύ μικρή επαφή με τα κείμενα, με το λόγο και τη γλώσσα γενικότερα. Τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας (Κινητά, υπολογιστές, διαδίκτυο, Μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχουν επιτείνει το πρόβλημα, γεννώντας ολόκληρες γενιές α-λεκτικές. Αυτό και όχι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών είναι το πρόβλημα. 

Κατά τέταρτον, η σωστή εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής αποδεικνύεται, ολοένα και περισσότερο, ότι βοηθά σε πολλές παθήσεις του λόγου (ρωτήστε όχι μόνο Φιλολόγους, αλλά και λογοθεραπευτές που έχουν δουλέψει σ’ αυτό και θα σας πουν). Παθήσεις, στις οποίες τα σημερινά παιδιά είναι ιδιαίτερα επιρρεπή.
Κατά πέμπτον, οποιοσδήποτε Υπουργός έλεγε τα παρόμοια σε άλλη χώρα Δυτικού Πολιτισμού, θα γινόταν περίγελος. Άνθρωποι πνευματικοί απ’ όλο τον κόσμο έχουν αναγνωρίσει την αξία και τη σημασία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Αλλά, είπαμε… ο κ. Φίλης δημιουργεί εντυπώσεις.

Γιατί όμως; Τι προσδοκά να επιτύχει με τέτοια λεγόμενα ένας Υπουργός Παιδείας σε μια χώρα σαν τη δική μας; Προφανώς να διαμορφώσει μια εικόνα που «ταιριάζει» με συγκεκριμένο ιδεολογικό προφίλ. Όπως δρομολογήθηκε η άρνηση της ιστορικότητας της γενοκτονίας των Ποντίων, όπως επιχειρήθηκε να υποβαθμιστεί η καταστροφή του Μικρασιάτικου Ελληνισμού, το ίδιο διαδραματίζεται με την απαξίωση της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας: να αποδιωχθεί κάθε έννοια Ελληνικότητας του Πολιτισμού, ξεχωριστής κουλτούρας και παράδοσης.
Αν ο κ. Φίλης ήταν έντιμος, θα παραδεχόταν ότι αυτές οι απόψεις του είναι απλώς αποτέλεσμα των ιδεολογικών του πεποιθήσεων. Όπως άλλοι παραδέχονται ότι επικροτούν τις φιλελεύθερες απόψεις στην οικονομία. Αλλά δεν το κάνει. Προφανώς ούτε θα το κάνει ποτέ. Αυτή ακριβώς η πολιτική υποκρισία είναι που πρέπει, εκτός από όλα τα άλλα, να στηλιτευτεί. 

Στον «αγώνα» του αυτό της απαξίωσης γενικότερα κάθε έννοιας Ελληνικής κουλτούρας , πολιτισμικής δύναμης και αξίας της παράδοσης(αυτά, δηλαδή που για τους ξένους Δυτικούς είναι conditio sine qua non), ο κ. Φίλης δεν είναι μόνος. Έχουμε ακούσει τα ίδια ανόητα φληναφήματα, τις ίδιες αιτιάσεις και από την κ. Ρεπούση. Το χειρότερο είναι ότι όλα αυτά διαθέτουν και «ακαδημαϊκό» μανδύα. Η κ. Ρεπούση είναι πανεπιστημιακός δάσκαλος, ο κ. Αντώνης Λιάκος (ο άνθρωπος που, κατά τα φαινόμενα, βρίσκεται πίσω από όλες αυτές τις ιδεοληπτικές ανακρίβειες και ανοησίες) επίσης…

Μπορεί να ζητάω πολλά, θεωρώ όμως ότι σαφείς απαντήσεις και διαμαρτυρίες σε τέτοιες δηλώσεις είναι πρώτιστη υποχρέωση των υπολοίπων ακαδημαϊκών διδασκάλων και μελών ΔΕΠ, επιστημονικών φορέων και μεμονωμένων ανθρώπων του πνεύματος, των γραμμάτων και των τεχνών. Διαφορετικά, η σιωπή συνιστά συνέργεια. Κι αυτό που διακυβεύεται είναι πολλά περισσότερα από μια ολιγόμηνη θητεία του κ. Φίλη (ή όποιου άλλου) στον Υπουργικό θώκο, και μάλιστα αυτόν της Παιδείας. Το διακύβευμα είναι η ολοκληρωτική καταστροφή (εδώ και πολλά χρόνια αργά – αργά συντελεσθείσα…) της Παιδείας. Εθνικής ή όχι. Διότι, όταν βιάζεις «παρά φύσιν» την Παιδεία και απαξιώνεις τον Πολιτισμό ενός λαού που προσέφερε σ’ ολόκληρο τον κόσμο και απέκτησε την οικουμενικότητα αυτή που γνωρίζουμε σήμερα, τότε καταστρέφεις και απαξιώνεις όχι μόνο την Εθνική κουλτούρα και παράδοση, αλλά και ολόκληρο τον Ανθρώπινο Πολιτισμό. Καθόλου βαρύγδουπο. Απλό, σαφές και εύλογο.

Υστερόγραφο: Οι απόψεις του κ. Υπουργού μου θυμίζουν πολύ τις απόψεις της Βουγιουκλάκη στο γνωστότατο έργο "Χτυποκάρδια στο θρανίο". "Μα γιατί", αναρωτιέται η εθνική μας σταρ, "μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά; Μήπως πρόκειται να συναναντήσουμε πουθενά τον Περικλή και την Ασπασία και να πιάσουμε ψιλοκουβέντα μαζί τους"; Τελικά, ο κ. Φίλης είναι σίγουρα "σινεφίλ"...

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.