Τρίτη 26 Απριλίου 2011

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΜΑΚΟΥΣ

 
του Γιάννη Κουριαννίδη
εκδότη του περιοδικού «Ενδοχώρα»

Πομάκοι γιορτάζουν στην Σμίνθη την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821.
Σε πρόσφατη δημόσια συζήτηση, όπου επιχειρείτο μία συγκριτική προσέγγιση διαφόρων περιπτώσεων όπου η ελληνική πολιτεία στρέφεται εναντίον πολιτών της, ακούστηκε από θεσμικό εκπρόσωπο του πολιτεύματος, ότι δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν οι περιπτώσεις λ.χ. των Ελλήνων κατοίκων του Αγίου Παντελεήμονα ή της Κερατέας με αυτήν των Ελλήνων Πομάκων, αφού, αν και βιώνουν όλοι τους την εχθρότητα του κράτους απέναντι στην διεκδίκηση των δικαίων τους, δεν έχει αναπτυχθεί στα πομακοχώρια ένα μαζικό κίνημα αντίστασης. Έτσι απλά! Η απαξίωση του αγώνα ενός ολόκληρου λαού με βάση τα σκληρά, όσο και απατηλά, αριθμητικά δεδομένα. Με τον ίδιο τρόπο απαξιώνονται αγώνες και πρόσωπα προς όφελος άλλων με μεγαλύτερες «επικοινωνιακές δυνατότητες» ή «προοπτικές αποτελεσματικότητας».
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, των Πομάκων, παραγνωρίστηκε μία πραγματικότητα που δεν συναντάται στις άλλες περιπτώσεις: Οι Έλληνες Πομάκοι έχουν να αντιπαλέψουν με δύο εχθρούς. Τόσο με το ελληνικό (;) κράτος, η παρουσία του οποίου είναι ορατή μόνον όταν πρόκειται να βλάψει τις όποιες προσπάθειες καλλιέργειας της αυτογνωσίας των αδελφών μας Πομάκων, όσο και με το τουρκικό κράτος, που είναι προκλητικά παρόν στην περιοχή, τόσο με τους μηχανισμούς και τους μισθοσυντήρητους πράκτορες του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής όσο και μέσω των εφημερίδων, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, τραπεζών, λαογραφικών εκδηλώσεων, ακόμη και παραρτημάτων τουρκικών ποδοσφαιρικών συλλόγων! Η κυριαρχία του Τουρκισμού στην καθημερινότητα των Ελλήνων μουσουλμάνων και ειδικότερα των Πομάκων είναι έντονη και γίνεται αντιληπτή με ιδιαίτερα σκληρό και βίαιο τρόπο σε όσους αρνούνται να υποταγούν. Η απομόνωση, ο εκβιασμός, οι απροκάλυπτες απειλές, αποτελούν μία ντροπή για μία ευνομούμενη πολιτεία, όπως υποτίθεται πως είναι η ελληνική.
Παρά ταύτα, φωνές αντίστασης υπάρχουν. Αν σκεφτεί κανείς, ότι όταν πριν από λίγα μόλις χρόνια ο αλήστου μνήμης «ανεξάρτητος» βουλευτής Ροδόπης, Αχμέτ Σαδίκ, κομπορρημονούσε λέγοντας διαρκώς «βρείτε μου έστω έναν μουσουλμάνο στην Θράκη, που να δηλώνει κάτι άλλο εκτός από Τούρκος», είχε δυστυχώς δίκιο, τότε αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Θράκη είναι μία κοσμογονία!
Και είχε δίκιο ο Σαδίκ, όχι διότι δεν υπήρχαν Έλληνες Πομάκοι να διατρανώσουν τον Ελληνισμό τους, αφού εκτός από τα όργανα του προξενείου όλοι έτσι ένοιωθαν και νοιώθουν, αλλά δεν τους άφηνε ο φόβος. Χρειάστηκε το θάρρος και η αυταπάρνηση μερικών νέων ανθρώπων, που εξέδωσαν βιβλία, μουσικούς δίσκους, κατέγραψαν την παράδοση και τον πολιτισμό τους, δημιούργησαν συλλόγους και γενικώς δεν υπολόγισαν το όποιο προσωπικό τους κόστος, αγωνιζόμενοι για το αυτονόητο δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης. Αυτοί έγιναν το ορμητικό ρυάκι που σύντομα θα γίνει ποτάμι και θα σαρώσει τα όποια εθνοδιαλυτικά σχέδια των Τούρκων στην Θράκη μας.
Γι’ αυτό ακριβώς αποτελεί ντροπή να απαξιώνεται ο αγώνας αυτών των ανθρώπων με τέτοιον ευτελή τρόπο. Μπορεί οι θαρραλέοι Πομάκοι σήμερα να μην αρκούν για να εκλέξουν έναν βουλευτή ούτε στον νομό τους ακόμη, πολύ δε περισσότερο να είναι εντελώς άχρηστη η ψήφος τους για έναν βουλευτή που εκλέγεται λ.χ. στο Λεκανοπέδιο, αλλά ο αγώνας τους αποτελεί ψηφίδα στην ιστορική μας κληρονομιά και στην σφυρηλάτηση της κοσμοθέασής μας. Και μόνον έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται και να γίνεται σεβαστός.

http://www.e-grammes.gr/article.php?id=4798


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters