Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

«ΘΡΑΚΗ», ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»


Του Γιάννη Χ. Κουριαννίδη 

Ιδρυτή και Διευθυντή του περιοδικού ''ΕΝΔΟΧΩΡΑ''

Δημοτικού σύμβουλου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική»

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω πρόσφατα (15-17 Οκτωβρίου), στην Αλεξανδρούπολη, ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο για την ιστορία της πόλης και της γύρω περιοχής, που συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και του δήμου της πόλης.

Οι εισηγήσεις, στην πλειονότητά τους, ήταν πολύ ενδιαφέρουσες, κάποιες μάλιστα συνεισέφεραν στην ιστορική έρευνα προσκομίζοντας καινούργια στοιχεία, όπως λ.χ. αναφορικά με το πολεοδομικό σχέδιο της πόλεως ή για τις σκοτεινές πτυχές των κατά καιρούς βουλγαρικών κατοχών της πόλης.

Δυστυχώς, για άλλη μία φορά, αρνητικά σχόλια προκάλεσαν οι ανακοινώσεις μερίδας αρχαιολόγων, οι οποίοι εμμένουν στη χρήση όρων που ναι μεν έχουν καθιερωθεί στον επιστημονικό κόσμο, αλλά από σχολές άλλων χωρών, κυρίως της Βουλγαρίας, οι βλέψεις της οποίας για τη Θράκη μάς έχουν αποτυπωθεί επανειλημμένως τόσο ιστορικά όσο και επιστημονικά.

Έτσι, για άλλη μία φορά ακούσαμε για την «Αιγαιακή Θράκη», για εποχές που οι αποικίες «των ελληνικών πόλεων συνάντησαν τον πολιτισμό των Θρακών», αλλά και για την «εξοικείωση των αυτοχθόνων κατοίκων με την παρουσία των Ελλήνων»!

Είναι σαφής δηλαδή στις τοποθετήσεις αυτές ο διαχωρισμός των Θρακών από τους υπόλοιπους Έλληνες. Θα έλεγε κανείς ότι γίνεται προσπάθεια προσαρμογής τους σε μία «επιστημονική ορθότητα», αντίστοιχη της λεγόμενης «πολιτικής ορθότητας», που κυριαρχεί στην πολιτική μας ζωή στρεβλώνοντας το αξιακό σύστημα του Ελληνισμού και προσπαθώντας να επιβάλει κοινωνικές αντιλήψεις ξένες με αυτό.

Για να γίνει αντιληπτό το πόσο επικίνδυνο είναι αυτό, θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε κάποιες αντιστοιχίσεις. Οι Σκοπιανοί, αναφερόμενοι στις «αλυτρωτικές» τους «επιστημονικές» τοποθετήσεις στον ενιαίο χώρο της Μακεδονίας, ομιλούν για «Μακεδονία του Αιγαίου», δηλαδή για «Αιγαιακή Μακεδονία», όπως ακριβώς κάνουν και οι Βούλγαροι για τη Θράκη μας. Ο όρος των Σκοπιανών δεν έγινε ποτέ αποδεκτός από την ελληνική επιστημονική κοινότητα, και ορθώς. Γιατί όμως έγινε δεκτός και χρησιμοποιείται ο αντίστοιχος των Βουλγάρων; Τι εμποδίζει τους αρχαιολόγους μας να χρησιμοποιούν λ.χ. τον όρο «ελληνική Θράκη», για το τμήμα της που βρίσκεται εντός των ελλαδικών ορίων;

Οι Σκοπιανοί επίσης αναφέρονται σε «κατάκτηση» της Μακεδονίας και «εξελληνισμό» των Μακεδόνων. Σε τι διαφέρουν λοιπόν οι παραπάνω αναφερθείσες τοποθετήσεις των αρχαιολόγων μας, που διαχωρίζουν τους Θράκες από τους λοιπούς Έλληνες; Θα έκαναν το ίδιο μεταξύ Μακεδόνων και λοιπών Ελλήνων; Προφανώς όχι σήμερα, που το θέμα έχει λάβει τις γνωστές πολιτικές του διαστάσεις. Γιατί λοιπόν το κάνουν αναφορικά με τη Θράκη; Δεν αντιλαμβάνονται ότι κάποια στιγμή οι τοποθετήσεις τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε βάρος της πατρίδας μας, αν αποφασίσει η Βουλγαρία να μετέλθει ανάλογων πρακτικών με τα Σκόπια;

Δυστυχώς, η αβελτηρία αυτή έχει αποτυπωθεί στο παρελθόν και σε πολιτικό επίπεδο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, αλήθεια, τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, όταν ήταν υπουργός Τουρισμού, που είχε συμφωνήσει με τη Βουλγάρα ομόλογό του να υλοποιήσουν οι δύο χώρες κοινό τουριστικό πρόγραμμα υπό τον τίτλο «Ελάτε στη Θράκη, τη γη τού Ορφέα»; Μπορεί άραγε να διανοηθεί κανείς ένα αντίστοιχο πρόγραμμα μεταξύ Ελλάδος και Σκοπίων υπό τον τίτλο «Ελάτε στη Μακεδονία, τη γη τού Μεγάλου Αλεξάνδρου»; (Αν και μετά την προδοτική Συμφωνία των Πρεσπών όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς!)

Η γειτονική και «φίλη» σήμερα χώρα, μέσω της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών, έχει καθιερώσει διεθνώς όρους όπως «Θρακολογία», έχει διοργανώσει πλήθος αρχαιολογικών εκθέσεων σε όλον τον κόσμο με τα πλούσια εκθέματα της θρακικής γης, πολλά από τα οποία φέρουν και επιγραφές σε μία γλώσσα που οι Βούλγαροι προφανώς και δεν μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν, αφού είναι η ελληνική! Η γη της Θράκης αποκαλύπτει την ιστορική αλήθεια, η οποία όχι απλώς παραποιείται από τη βουλγαρική πλευρά, αλλά δυστυχώς αυτό δείχνει να ενισχύεται από τις πρακτικές της ελλαδικής πλευράς, σε όλους τους τομείς.

Η κακώς νοούμενη «πολιτική φιλίας» δεν απέτρεψε τη Βουλγαρία να μπλοκάρει την είσοδο των Σκοπίων ως «Μακεδονία» στην Ε.Ε. προτάσσοντας το δικό της ιστορικά στρεβλό αφήγημα ότι όλοι οι Σκοπιανοί όχι μόνο δεν είναι «Μακεδόνες», αλλά είναι Βούλγαροι. Τι είναι αυτό που εμποδίζει την Ελλάδα να παρουσιάσει το δικό της αφήγημα της αδιαμφισβήτητης ιστορικής αλήθειας περί της ελληνικότητας των Θρακών, του πολιτισμού και της Ιστορίας τους;

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

    Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
    περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
    ''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

    Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

    Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

    ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















    "Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

    ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

    ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

    ''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

    ''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

    ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

    Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



    πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
    νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
    ο
    προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

    κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

    ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

    Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


    28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

    “Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
    Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
    Έλληνες
    Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


    Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

    Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
    είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
    Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
    την κουλτούρα του, την ιστορία του.
    Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
    να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
    να επινοήσει μια νέα ιστορία.
    Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
    για να αρχίσει αυτό το έθνος
    να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
    Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
    θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


    Μ. Κούντερα

    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

    ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

    free counters