Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2021

«ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» ΣΤΟ 2021 ΚΑΙ ΣΤΟ 1821 (ΜΕΡΟΣ Α΄)


Του Στέργιου Ζυγούρα 

Πώς οι Κρίσεις, η Επιστήμη, οι Ειδικοί & τα Μίντια όριζαν και ορίζουν ψευδώς την πραγματικότητα και το υπέρτατο αγαθό της Ελευθερίας

Δεν είναι πρώτη φορά στα τελευταία χρόνια που η ψευδοεπιστήμη παρουσιάζεται στην Ελλάδα ως η απόλυτη αντικειμενικότητα και αλήθεια, ζητώντας απ’ όλους να την προσκυνήσουν. Δέκα χρόνια πριν τη σημερινή, προπαγανδιστική και αυτοαναιρούμενη ιατρική των τηλεοπτικών πολιτικών ανδρείκελων είχαμε την τραγελαφική παρέλαση των ιστορικών συμβούλων του ΣΚΑΪ. Παρότι το σημερινό θέμα ξεκάθαρα υπερβαίνει την εθνική διάσταση, θα επικεντρωθούμε στο δικό μας χώρο. Σοβαρή διαφορά δεν υπάρχει άλλωστε, καθώς το ιστορικό γεγονός προς το οποίο θα αντιπαραβάλλουμε το σήμερα ήταν εγγενώς διεθνές. Ναι! αν και το ζήτημα είναι περίπλοκο, απλουστεύοντάς το, μπορούμε να πούμε ότι η ίδρυση του ελληνικού κράτους ήταν θέμα υπερεθνικό και η κατάληξη ελάχιστη σχέση είχε με την επιδίωξη. Το σύνθημα του 1821 ήταν «Ελευθερία», το ίδιο δείχνει και του 2021. Ας τα συγκρίνουμε.

Το 2011 είχαμε την κρίση των spreads και επέλαση των μνημονίων. Τότε είχε επιχειρηθεί να παρουσιαστεί ως «επιστημονική ανακάλυψη» η άποψη πως το 1821 επαναστάτησαν όσοι θέλησαν να μιμηθούν το γαλλικό παράδειγμα: να αποκοπούν από το πολιτισμικό παρελθόν και να δημιουργήσουν ένα πολιτικό έθνος.

Γι’ αυτό και η Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ι Α = δυνατότητα του ανθρώπου να παραμερίσει το ψευδές είδωλο και δει την θεϊκή αλήθεια (βλ. το σπήλαιο του Πλάτωνα) αναποδογύρισε. «Ελευθερία» βαφτίστηκε η ψευδής πολιτική δυνατότητα της «λαϊκής κυριαρχίας». Αυτής που εκφράστηκε βιαστικά στη Τροιζήνα για να ακυρώσει τον άρτι «εμφανισθέντα» Καποδίστρια. Η συγκεκριμένη λαϊκή κυριαρχία δεν θα ήταν μόνον εγγενώς περιορισμένη από το χρήμα. Από τον αόρατο θεσμό του ιδιωτικού νομίσματος και τους ορατούς θεσμούς του χρηματιστηρίου και των δανείων. Στη βάση της έκρυβε το δόγμα «ελευθερία είναι η δυνατότητα του ανθρώπου να κάνει ό,τι θέλει», δηλαδή να νομοθετεί ενάντια στη θέληση του Θεού. Ακόμα κι έτσι, μια τέτοια ελευθερία ήταν κατοχυρωμένη από το Θεό. Πού βρισκόταν λοιπόν το κακό; Βρισκόταν στον δόλο που παρέσερνε τους ανθρώπους να πιστέψουν μια σωρεία ψεμάτων και να επηρεαστούν από προπαγάνδες, έτσι ώστε να θεωρήσουν ότι με τη δική τους βούληση επέλεγαν το καλό από το κακό, την πρόοδο από τη στασιμότητα, την αλήθεια από το ψέμα. Αυτή η αυτόβουλη σκλαβιά ήταν η αντιστροφή της έννοιας «Ελευθερία».

Αθανάσιος Ψαλίδας, «Αληθής ευδαιμονία ήτοι βάσις πάσης θρησκείας», Βιέννη, 1791. Ο Κοραής έδειξε πλειστάκις δια των έργων του ότι διαφωνούσε μ’ αυτό τον ορισμό της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Το ίδιο δείχνει σήμερα και ο Κ. Μητσοτάκης. 
 

Ο επαναστατικός φορέας του 21 ήταν οι «Φίλοι του Γένους» ή «Φίλοι των Μουσών». Εμφανίζονται σε εθνική συσκευασία ως «Φιλικοί» (Φιλική Εταιρεία) όταν η πτώση του Ναπολέοντα ήταν ορατή. Ο φορέας αυτός (Εταιρεία των Φίλων των Μουσών) δεν πρωτο-δημιουργήθηκε το 1813-14 στην Αθήνα ή στη Βιέννη. Πολύ δε περισσότερο, δεν δημιουργήθηκε στην Οδησσό. Η ανάγκη της Ανάστασης προϋπήρχε και εξελισσόταν στον 18ο αιώνα. Το δείχνει ξεκάθαρα και ο πρόλογος του Ψαλίδα. Ούτε υπήρχε περίπτωση να νοηματοδοτηθεί αντισωκρατικά και αντιχριστιανικά η «Ελευθερία» λίγους μήνες μετά την παρισινή εξέγερση του 1789 κατά μίμηση αυτής όπως υπονόησε και ο Υψηλάντης. Το επιβεβαιώνει πλήρως όχι μόνον ο Δ. Σολωμός αλλά και ο Αλ. Υψηλάντης, όταν εξεταστούν όλα του τα κείμενα, οι πράξεις του και το υψηλαντικό παρελθόν. Αντίθετα! η Γαλλική Επανάσταση ήρθε βιαστικά για να ανακόψει την κατάρρευση των Οθωμανών από τον πόλεμο Ρώσων και Αυστριακών (συμμαχία ορθοδόξων-ρωμαιοκαθολικών) εναντίον τους, υποσχόμενη ψευδώς ότι θα δημιουργούσε τη Νέα Ενωμένη Χριστιανική Εκκλησία Ανατολής-Δύσης (τη «μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία»). Υπό το βάρος της πορείας προς τη γκιλοτίνα ο Ψαλίδας ξαναθυμίζει εις ώτα μη ακουόντων ότι «Ελευθερία» είναι η αποδέσμευση του ανθρώπου από την επιρροή του πονηρού και η επαναφορά του στο δρόμο του Θεού. Χαρακτηρίζει -με σημερινούς όρους- «συνωμοσιολογία» την αμφισβήτηση της ύπαρξης του Θεού και της αθανασίας της ψυχής. Αποκλείονται συνεπώς από την ευδαιμονία και την ελευθερία όσοι έχουν τέτοιες δόξες και φαντασίες.

Τέτοια ντοκουμέντα παρακάμφηκαν πλήρως από την «ανακάλυψη» του ΣΚΑΪ και το αφήγημα περί «Φιλικής» μεταφέρθηκε ουτοπικά στο Παρισινό Πάνθεον. «Θεός» της Ελληνικής Επανάστασης έγινε η αντίστοιχη «Convention Nationale». Κι ενώ ομολογήθηκε ότι η «ανακάλυψη» αυτή παρουσιάστηκε επίτηδες την ώρα της κοινωνικής κρίσης που δημιουργούσε η κατάρρευση της εθνικής οικονομίας, ταυτόχρονα έγινε τεράστια προσπάθεια να ενδυθεί τον μανδύα της αδιαμφισβήτητης επιστήμης.

Η Ιστορία δεν είναι επιστήμη. Καταχρηστικά καλείται έτσι, επειδή έχει ορισμένα προφανή εργαλεία αντικειμενικότητας που κυρίως στηρίζονται σε κανόνες ηθικής αυτοδέσμευσης. Στην ιατρική, στη βιολογία, στην φαρμακολογία η απολυτότητα των πορισμάτων είναι πολύ ισχυρότερη. Γι’ αυτό και σήμερα η φραγή προς την αλήθεια είναι ισχυρότερη. «Ειδικοί» είναι μόνον αυτοί που επιλέγει η πολιτική, δηλαδή, αυτοί που λιγότερο ή περισσότερο ντροπιάζουν την επιστήμη. Μετά από τέτοια καταιγίδα ψεμάτων, τόσες αντιφάσεις και τόσο τεράστια αποφυγή πληροφόρησης πολλοί αμφιβάλλουν αν η υγειονομική κρίση του 2020 έχει προκύψει τυχαία. Η προσχεδιασμένη κατασκευή της φαντάζει πολύ πιθανή. Αυτό είναι δύσκολο ν’ αποδειχθεί, αλλά και έχει -κατ’ αρχήν- μικρή σημασία, καθώς η πρόθεση για δημιουργία παγκόσμιας ψηφιακής ταυτότητας είναι ορατή και η πρόθεση εδράζεται σε κέντρα ή πρόσωπα που ουδεμία σχέση έχουν με την αγάπη προς τους ανθρώπους (για να χρησιμοποιήσουμε την πλέον ήπια περιγραφή). Την εικόνα συμπληρώνει η επίθεση που δέχθηκε κάθε είδους ταυτότητα την τελευταία 20ετία (εθνική, θρησκευτική, γλωσσική, φύλου). Σ’ αυτήν πατάει η πρόφαση της υγειονομικής ταυτότητας και οδηγεί στον σχηματισμό μιας υπερκρατικής κοινωνίας στην οποία ο ψηφιακός έλεγχος θα έχει ρόλο κεντρικό.

Εξαιρετική σύμπτωση αποτελεί το ότι οι αλλεπάλληλες «αλλαγές και μεταρρυθμίσεις» της τελευταίας δεκαετίας εμφανίζονται με τη μορφή του εκβιασμού. Επιχειρούνται στις κρίσεις και διαφημίζονται από εκείνους που διαπιστώνουν την κρίση ως ευκαιρία, κάτι που επιβεβαιώνει τα λεγόμενα του Milton Friedman (1982) και του David Rockefeller (1994) για τη σχέση κρίσης-αλλαγής. Αξιοπρόσεκτο είναι επίσης ότι στόχοι της κάθε κρίσης -απαγορευμένης ως προς την επαλήθευση των συνθηκών ξεσπάσματός της- είναι πάντα οι «παραδόσεις». Στην ελληνική κρίση των μνημονίων είχαμε απαγόρευση ελέγχου του ελλείμματος και στόχο να αλλάξει (π.χ.) η εθνική ταυτότητα, η τυποποίηση του «φρέσκου» γάλακτος ή του ψωμιού. Στην διεθνή κρίση του covid-19 έχουμε απαγόρευση έκφρασης γνώμης από τους γιατρούς, έντονη ψηφιοποίηση της καθημερινότητας και προσπάθεια αϋλοποίησης του χρήματος. Έχουμε όμως και ενοχοποίηση της Θείας Κοινωνίας, των μνημοσύνων, του μαζέματος της ελιάς ή της παρασκευής τσίπουρου ως προς τη διάδοση του SARS CoV-2.

Συνεχίζεται

 

https://karavaki.wordpress.com/2020/12/30/freedom_1821-2021_a/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters