Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2019

Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ''ΕΡΜΗΝΕΙΑ'' ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΥΣ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ''ΓΑΛΑΖΙΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ''

Του Σάββα Δ. Βλάσση

Παριστάμενος στην τελετή απονομής πτυχίων στους αποφοίτους όλων των Κλάδων, της Σχολής Εθνικής Αμύνης, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 31 Αυγούστου στις εγκαταστάσεις της Ναυτικής Ακαδημίας (αντίστοιχη της δικής μας Σχολής Ναυτικών Δοκίμων) στην Τούζλα, ο πρόεδρος Ερντογάν υπέγραψε στο βιβλίο επισκεπτών της δεύτερης. Ήταν φυσικό το ενδιαφέρον να επικεντρωθεί στον πίνακα – χάρτη που κοσμεί πλέον τον τοίχο της Ακαδημίας στο συγκεκριμένο σημείο, με σκοπό ασφαλώς την προβολή και διαρκή υπενθύμιση, όχι μόνο στους Τούρκους επισήμους αλλά και τους ξένους σπουδαστές (από τους 325 αποφοίτους, οι 101 ήταν ξένοι από 16 χώρες) και υψηλούς επισκέπτες.
Ο χάρτης που απεικονίζει την εκτάσεως 462.000 τ. χλμ. θαλάσσια περιοχή που κυκλώνει την Τουρκία και αποκαλείται πλέον “Γαλάζια Πατρίδα”, προβάλει μια τεράστια την οποία πλέον η Τουρκία θεωρεί περίπου ως χώρο εθνικής κυριαρχίας. Πρόκειται για την τουρκική εκδοχή της “Μεγάλης Ιδέας” εις βάρος του Ελληνισμού, που ενώ μέχρι τώρα διάφοροι χάρτες εμφάνιζαν την διεκδικούμενη ΑΟΖ στην θαλάσσια περιοχή από Κρήτη μέχρι Κύπρο, εκτάσεως 153.900 τ. χλμ., στον χάρτη που κοσμεί την Ναυτική Ακαδημία, περιλαμβάνεται και τμήμα του Αιγαίου.



Η εξέλιξη δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση, εάν ληφθεί υπ’ όψιν ότι αμέσως μετά την κρίση των Ιμίων, τον Μάιο του 1996, σε έκδοση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων καταγράφηκε για πρώτη φορά η επεξεργασμένη στρατηγική αμφισβητήσεως της ελληνικής κυριαρχίας σε συγκεκριμένα νησιωτικά εδάφη του Αιγαίου. Η στρατηγική αυτή που κατέστη επίσημο δόγμα εξωτερικής πολιτικής, αποτελεί προϊόν επεξεργασίας της τουρκικής Σχολής Εθνικής Αμύνης, βάσει εισηγήσεων ναυάρχων. Σε αυτή, περιλαμβάνεται αναλυτικός κατάλογος 156 νησιών, νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, των οποίων η κυριαρχία δεν έχει καθορισθεί (κατά την τουρκική άποψη) από διεθνείς συμφωνίες ή διμερείς συνθήκες με την Ελλάδα.



Ο νέος χάρτης της “Γαλάζιας Πατρίδας” στην Ναυτική Ακαδημία, περιλαμβάνει ακριβώς τις περιοχές εκείνες στο Αιγαίο όπου υπάρχουν οι 156 νήσοι, νησίδες και βραχονησίδες που καθόρισε η τουρκική Σχολή Εθνικής Αμύνης το 1996. Η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, δεν ταυτίζεται απολύτως με την περιοχή του FIR Αθηνών στην οποία η Τουρκία διεκδικεί έλεγχο, ούτε με την περιοχή που η ίδια υποστηρίζει ότι έχει δικαιοδοσία για Έρευνα & Διάσωση.



Μπορεί ο χάρτης να έχει συμβολική σημασία αλλά σε στρατιωτικό επίπεδο, η απλούστερη ερμηνεία που μπορεί να γίνει είναι ότι οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν καταρτίσει σχέδια ειδικώς για την περίπτωση των ζωνών στις οποίες εντοπίζονται οι 156 διεκδικούμενες νήσοι, νησίδες και βραχονησίδες. Σχέδια στα οποία προφανώς θα καταφύγει η τουρκική κυβέρνηση όταν αυτή κρίνει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να προκαλέσει μια κατάσταση εντάσεως – κρίσεως με υπολογισμένη χρήση στρατιωτικής ισχύος.
Η πρόβλεψη και αντιμετώπιση αυτών των ειδικών σχεδίων, συνιστά μείζονα πρόκληση από πλευράς επιτελικού σχεδιασμού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να μην αιφνιδιασθούν από απρόσμενες καταστάσεις, λόγω του ενισχυμένου ενδεχομένου της συλλήψεως ανορθόδοξης ιδέας ενεργείας από πλευράς εχθρού.

ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters