Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2020

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΘΕΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠτΔ ΣΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ - ΔΙΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΤΗ ΛΕΞΗ «ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ»


Χωρίς εθνικότητα οι επανορθώσεις για την κ Σακελλαροπούλου.Παρέλειψε και την φράση 
«νομικώς ενεργές απαιτήσεις»

Η αρχηγός του Ελληνικού Κράτους δεν προσδιορίζει τις επανορθώσεις ως «γερμανικές», δεν τις θεωρεί «απαιτήσεις νομικά ενεργές» και «ελληνικές» αλλά «ενεργό αγώνα» αορίστως.

Οι λέξεις έχουν πάντοτε  την σημασία τους. Λίγο να τις αλλάξεις, λίγο να τις τροποποιήσεις, κάτι να ξεχάσεις -ηθελημένα ή αθέλητα-  είναι δυνατόν να κάνεις μεγάλη ζημιά.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου δεν είναι αφελής. Γνωρίζει άριστα τι αλλάζει στο περιεχόμενο μιας πάγιας εθνικής θέσης αν αντικαταστήσεις μια λέξη. Πολύ δε περισσότερο αν ξεχάσεις μια λέξη. Ακόμη δε περισσότερο αν τις αλλάξεις τον αριθμό και από πληθυντικό την υποβιβάσεις στον ενικό.

Πεις για παράδειγμα «επανόρθωση» αντί «επανορθώσεις». Δεν χωρούν δικαιολογίες λοιπόν γι αυτό που διέπραξε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας με το μήνυμά της την Κυριακή για την επέτειο του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων. Η, ούτως ή άλλως, μικρή σε έκταση δήλωσή της για την μαύρη επέτειο είχε μια κατάληξη σοκ. Την περίεργη αναφορά της στο ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων και επανορθώσεων.

Πιο συγκεκριμένα η κυρία Σακελλαροπούλου δήλωσε:

«Η σφαγή των Καλαβρύτων, η μεγαλύτερη ναζιστική θηριωδία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε ελληνικό έδαφος, έχει χαραχθεί ανεξίτηλα στην ιστορική και συλλογική συνείδηση του λαού μας. Ένα ειδεχθές και αποτρόπαιο γεγονός, που όχι μόνο προκαλεί βάναυσα και τραυματίζει ανεπανόρθωτα το ανθρώπινο αίσθημα, αλλά μας καλεί, κάθε χρόνο, τη μέρα της επιστροφής μας στον τόπο του μαρτυρίου, σε εγρήγορση για τη θωράκιση της δημοκρατίας μας, στην Ελλάδα και την Ευρώπη, από τους εχθρούς της, τους επιγόνους του φασισμού και του ναζισμού. Στη μνήμη της αδικοχαμένης και ηρωικής γενιάς των Καλαβρυτινών παραμένει ενεργός ο δίκαιος αγώνας της επανόρθωσης».

Ας προσέξουμε την κατάληξη της δήλωσης της: «Παραμένει ενεργός  ο δίκαιος αγώνας της επανόρθωσης». Πίσω από κάθε λέξη υπάρχει και μια παγίδα που οδηγεί στην αρχή  εγκατάλειψης της πάγιας εθνικής θέσης. Ιδού  γιατί: Είναι λάθος η διατύπωση «παραμένει ενεργός ο αγώνας».  Όλοι οι προκάτοχοι της κυρίας Σακελλαροπούλου,  Στεφανόπουλος, Παπούλιας, Παυλόπουλος διακήρυσσαν ότι «οι απαιτήσεις της Ελλάδας κατά της Γερμανίας για το κατοχικό δάνειο και τις επανορθώσεις είναι νομικώς ενεργές και δικαστικώς επιδιώξιμες».

Από τις «ενεργές απαιτήσεις» του χθες φθάσαμε στην νέα αόριστη Προεδρική διατύπωση περί «ενεργού αγώνα».  Η κυρία Σακελλαροπούλου στην δήλωση της κάνει επίσης λόγο για «επανόρθωση». Όχι για «επανορθώσεις». Αλλάζει πλήρως η νομική έννοια.

Και βεβαίως με την δήλωση της διαγράφει δύο ακόμη λέξεις που θα έκαναν τον Μανώλη Γλέζο να σηκωθεί από τον τάφο του. Διαγράφει τις λέξεις «κατοχικό δάνειο».

Και το κορυφαίο όλων! Η… ασθενούς μνήμης κυρία Σακελλαροπούλου λησμονεί να αναφέρει την εθνικότητα των επανορθώσεων -επανορθώσεως κατ αυτήν- και την εθνικότητα των διεκδικήσεων. Δεν τολμά να χρησιμοποιήσει τον όρο «γερμανικές». Τον διαγράφει. Ούτε βεβαίως αναφέρει τον όρο «απαιτήσεις ελληνικές».

Αξιολογώντας με τις καλύτερες προθέσεις την δήλωση της, θα λέγαμε ότι είναι τραγικά ελλιπής. Μένουμε σε αυτό. Στη θέση του Γερμανού πρέσβη στην Αθήνα θα ανοίγαμε σαμπάνια στο άκουσμα αυτής της διατύπωσης. Ο αρχηγός του Ελληνικού Κράτους δεν προσδιορίζει τις επανορθώσεις ως «γερμανικές», δεν τις θεωρεί «απαιτήσεις νομικά ενεργές» και «ελληνικές» αλλά «ενεργό αγώνα» αορίστως. Και βεβαίως διαγράφει το κατοχικό δάνειο. Ασήμαντος λεπτομέρεια! Ούτε στα καλύτερα όνειρα του.

Δυστυχώς η «εκτροπή» που επισημαίνουμε δεν είναι νέα. Καθ όλη την διάρκεια του πρώτου χρόνου της θητείας της η Πρόεδρος είναι πολλές φορές υπότροπη. Άλλοτε ξεχνά χώρες, άλλοτε έννοιες και σύμβολα σημαντικά για τον ελληνισμό, άλλοτε προβαίνει σε διατυπώσεις άκρως παρεξηγήσιμες.

Την μία μεταβαίνει στην Θράκη την ημέρα που ο Ερντογάν μετατρέπει την Αγία Σοφία σε τέμενος και μιλά χλιαρά για «εξ ανατολών γείτονα». Δεν τολμά  να προφέρει  την λέξη «Τουρκία». Την  άλλη μεταβαίνει στο Αγαθονήσι και λέει στους κατοίκους του ότι «είστε μακριά από την ηπειρωτική Ελλάδα». Κείται μακράν δηλαδή. Ροζάκειος αντίληψη. Την επομένη αντικαθιστά σε μήνυμα της για την 25η Μαρτίου την λέξη «οθωμανικός ζυγός» με την λέξη «δεσποτισμός» ενώ παραλείπει την λέξη «Έθνος».

Την μεθεπομένη πηγαίνει στην Κύπρο και χαρακτηρίζει το Κυπριακό απλώς «εθνικό θέμα της εξωτερικής μας πολιτικής» ενώ η πάγια θέση είναι πως αποτελεί «θέμα διεθνές και ευρωπαϊκό» (στο τέλος το κατάλαβε). Κάνει λόγο επίσης για «διζωνική-δικοινοτική ομοσπονδία» κάτι που ο Πρόεδρος Αναστασιάδης απέρριψε σε Σύνοδο Κορυφής γιατί παραπέμπει σε «συνομοσπονδία».

Να μην θυμηθούμε τέλος την αφαίρεση του Σταυρού και της Σημαίας από το γραφείο της, την παράλειψη αναφοράς στον Κωνσταντίνο Καραμανλή την ημέρα αποκατάστασης της Δημοκρατίας, την απόφαση της να μεταβεί στο Καστελλόριζο εσπευσμένα μόνον όταν έμαθε ότι προσκλήθηκε να μιλήσει σε ημερίδα των Δικηγορικών Συλλόγων ο προκάτοχος της.

Και έπειτα από όλα αυτά απορεί το επιτελείο της κυρίας Προέδρου γιατί η δημοτικότητα της βρίσκεται στα τάρταρα και ο θεσμός βρίσκεται κάτω από το όριο του 50% των προτιμήσεων των Ελλήνων στις δημοσκοπήσεις επί των ημερών της. Υπάρχει αιτία: Ο απολογισμός της είναι κάκιστος.

Δυστυχώς η Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά τον πρώτο χρόνο της θητείας της δεν κατάφερε να προσεγγίσει το κοινό αίσθημα.  Αναδιατυπώνοντας προς το χειρότερο μάλιστα εθνικές θέσεις δεκαετιών αποξενώθηκε με το καλημέρα από την πλειονότητα των Ελλήνων. Έχει όλο τον καιρό να βρεθεί στην σωστή πλευρά της ιστορίας. Δεν είναι αργά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters