Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2016

Ο ΕΥΑΓΟΡΑΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας.
Πολιτικός Επιστήμων
 
Το βράδυ της 13ης Μαρτίου 1957, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, οι Άγγλοι αποικιοκράτες απαγχόνισαν τον  νεαρό μαθητή, ποιητή και αθλητή της Κύπρου Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Ο δεκααοκτάχρονος έφηβος δεν είχε προλάβει να αποφοιτήσει από το Εξατάξιο Γυμνάσιο, διότι προτίμησε να ανέβει στο βουνό και να ενταχθεί στην Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών, την θρυλική ΕΟΚΑ. Πόθος του, όπως και όλων σχεδόν των Ελλήνων Κυπρίων, ήταν η απαλλαγή από τη Βρετανική κυριαρχία και η Ένωση με τη Μητέρα Ελλάδα. Η ελληνορθόδοξη παιδεία είχε διαπλάσει μία ηρωική γενιά.
Φεύγοντας από το σχολείο για να ενταχθεί στον Αγώνα ο Ευαγόρας άφησε στους δασκάλους και στους συμμαθητές του μία επιστολή με ένα εκτενές και λίαν συγκινητικό ποίημα. Τούς εξηγούσε ότι: «Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά»! Πόσοι άραγε σημερινοί μαθητές, πόσες μαθήτριες γνωρίζουν τα ποιήματα και το ηρωικό πνεύμα του συνομήλικού τους Ευαγόρα Παλληκαρίδη; Πόσα ελληνόπουλα γνωρίζουν ότι τα παιδιά της δικής τους ηλικίας πρωταγωνίστησαν στον επικό αγώνα του 1955-59; Πόσοι νέοι μας συνειδητοποιούν ότι η Κύπρος υπήρξε ανέκαθεν ελληνικός τόπος και οι κάτοικοί της ακολούθησαν με θυσίες αίματος την ιστορική πορεία του Ελληνισμού;
Δεν θέλω να αδικώ τους άξιους εκπαιδευτικούς μας ούτε να γενικεύω. Απλώς προβληματίζομαι για τα πρότυπα που απουσιάζουν από τους στόχους των συγχρόνων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η Παιδεία των Τριών Ιεραρχών και του Πατροκοσμά, η παιδεία που γέννησε Κολοκοτρώνηδες και Παλληκαρίδηδες, σήμερα ξέφυγε από τον αρχικό στόχο της, τη δια-μόρφωση χαρακτήρων και τη διάπλαση ανθρώπων. Κινδυνεύει να καταντήσει μία απλή επαγγελματική κατάρτιση, χωρίς αξίες, χωρίς ιδανικά.
Αυτός ο λαός, ο αγέρωχος ο ελληνικός, μπορεί να ζήσει χωρίς δανεικά, αλλά δεν μπορεί να ζήσει χωρίς ιδανικά. Όσοι αρνούνται τη Γενοκτονία των Ποντίων και Μικρασιατών, όσοι αμφισβητούν τη διαχρονική ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, όσοι συρρικνώνουν τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής, όσοι θέλουν να εκδιώξουν τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά από τα σχολεία μας, όλοι αυτοί έχουν μεγάλη ευθύνη για τα λανθασμένα μηνύματα που εκπέμπουν. Αφήνουν τους νέους μας χωρίς πρότυπα ηρώων και μαρτύρων, τους αποκόπτουν από τον Παλληκαρίδη και από τα άλλα παλληκάρια του Ελληνισμού.
Σήμερα οι Τούρκοι αμφισβητούν ευθέως την κυριαρχία μας στη Θράκη και στα Δωδεκάνησα, ενώ επιχειρούν να ελέγξουν και την υπόλοιπη Κύπρο μέσω του νέου σχεδίου λύσης- διάλυσης,  οι Αλβανοί διεκδικούν την επιστροφή των Τσάμηδων στη Θεσπρωτία και οι Σκοπιανοί εμμένουν στην κλοπή του ονόματος της Μακεδονίας.  Είναι, λοιπόν, καιρός να διδάξουμε στα παιδιά μας τους αγώνες του Έθνους για την Ελευθερία  μακριά από συμπλέγματα ψευδοπροοδευτισμού.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τον Παλληκαρίδη!

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΑΝΤΙΒΑΡΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.