Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΜΒΡΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΜΒΡΟΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ...ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (ΕΔΑΔ)

Μεγάλο βήμα για την δικαίωση των Ελλήνων κάτοικων της Ίμβρου οι περιουσίες των οποίων λεηλατήθηκαν, κατασχέθηκαν ή καταπατήθηκαν από το τουρκικό Δημόσιο (βάσει σχεδίου...) αποτελεί φρέσκια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ( ΕΔΑΔ) 
Όπως γράφει - το Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) καταδίκασε την Τουρκία με την αιτιολογία ότι κατάσχεσε  παράνομα ιδιωτική περιουσία Ρωμιού πολίτη στην Ίμβρο.
Συγκεκριμένα η κ. Ευθαλία Πσεφτελή είχε προσφύγει στο ΕΔΑΔ επειδή η έκταση που της είχε μείνει από τον πατέρα της ( και που αγοράστηκε το 1967), είχε μεταβιβαστεί στο τουρκικό Θησαυροφυλάκιο (Γενικό Λογιστήριο) ως περιουσία  της Τουρκίας, το 1995. Το οικόπεδο ειναι 110τ.μ και μέσα σε αυτό έχει πετρόκτιστο οίκημα.Το Δικαστήριο στο Στρασβούργο επιφυλάχθηκε παράλληλα να εξετάσει την αίτηση για δίκαιη ικανοποίηση σε κατοπινό στάδιο
Η  Κ. Ευθαλία Πσεφτελή ( αλλού αναφέρεται ως κ .Eftaliya İpseftel ), κάτοικος Αθηνών με τουρκική υπηκοότητα και καταγωγή από την Ίμβρο, είχε προσφύγει στο ΕΔΑΔ, καταγγέλλοντας την παραβίαση του δικαιώματός της στο σεβασμό της περιουσίας της.Παράλληλα, η καταγγελία της στρεφόταν και κατά των τουρκικών δικαστηρίων, διότι σύμφωνα με την ενάγουσα, απέτυχαν να λάβουν επαρκή μέτρα ώστε να διασαφηνίσουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς, πριν αποφασίσουν επί της διένεξης, αλλά και διότι απέτυχαν να επεξηγήσουν επαρκώς της απόφασή τους.
Η τουρκική εφημερίδα Taraf που παρουσιάζει το θέμα με τον τίτλο: «Ιστορική απόφαση από το ΕΔΑΔ για την Ίμβρο» γράφει ότι λέγεται -ότι το θέμα μπορεί να αποτελέσει προηγούμενο για εκατοντάδες άτομα.


http://www.onalert.gr/stories/dikaiosi-gia-ellinida-tis-imvrou/42772

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ''ΤΟΠΩΝΥΜΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ''

Τη συμβολή του "Τοπωνυμικού Χάρτη της Ίμβρου" στην ανάδειξη του ιστορικού παρελθόντος, τη βαθύτερη μελέτη του γλωσσικού ιδιώματος και την καλύτερη προσέγγιση της παράδοσης και της πνευματικής κληρονομιάς των κατοίκων, επισημαίνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, τέκνο και ο ίδιος του νησιού, προλογίζοντας την έκδοση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΑΔΕΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΙΜΒΡΟΥ - ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΤΖΑΜΙ

Επιμέλεια Λ.Λιγουριώτης

Στην πραγματική του διάσταση έθεσε το θέμα με την ελληνική μειονότητα στην Ιμβρο ( και την Τένεδο) ο εκδότης της ελληνικής εφημερίδας ''Απογευματινή'' που εκδίδεται στην Κωνσταντινούπολη, κ. Μιχαήλ Βασιλειάδη, με αφορμή την απόφαση της Τουρκίας να μην δώσει άδεια και έτσι να μην λειτουργήσει ξανά μετά από 50 χρόνια το -κλειστό - Ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο της Ίμβρου!
Όπως είναι γνωστό ήδη  το (Ιδιωτικό)  Ελληνικό Λύκειο της Ίμβρου δε θα ανοίξει φέτος, καθώς το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας δεν έδωσε άδεια, με το επιχείρημα  ότι το κτίριο του σχολείου δεν ήταν έτοιμο για το ακαδημαϊκό έτος που ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου.

Το θέμα επανήλθε με δημοσιεύματα στις αγγλόφωνες εφ. Hurriyet Daily News και Today’s Zaman.

Η λύση:να καλέσουν όλους τους Έλληνες πίσω με δικαίωμα διαμονής- εργασίας
Συγκεκριμένα η Today’s Zaman παραθέτει δηλώσεις του εκδότη της εφημερίδας ''Απογευματινή'' που εκδίδεται στην Κωνσταντινούπολη, κ. Μιχαήλ Βασιλειάδη, ότι ενέργειες δίχως νόημα, όπως η συγκεκριμένη, οδηγούν την ελληνική κοινότητα σε απόγνωση: «Δεν πρόκειται απλά για ένα σχολείο. Θα πρέπει να δούμε με μια ευρύτερη προοπτική την περίπτωση αυτή. Ο καθένας που ανήκει σε μια μειονοτική ομάδα – όπως είναι οι Κούρδοι, οι Έλληνες και οι Αρμένιοι - αντιμετωπίζει προβλήματα στη χώρα αυτή. Και τα προβλήματα αυτά έχουν ανακύψει εξαιτίας της έλλειψης πλουραλισμού και της ‘αδύναμης’ δημοκρατίας στη χώρα. Είναι σημαντικό η τουρκική κυβέρνηση να δείξει ειλικρίνεια. Για παράδειγμα, πρόσθεσε, αν δεν επιτρέψουν στους νέους Ελληνικής καταγωγής, των οποίων οι οικογένειες είχαν απελαθεί στο παρελθόν, να επιστρέψουν στην Τουρκία και να οργανώσουν τη ζωή τους εδώ,  το άνοιγμα ή το κλείσιμο σχολείων δεν έχει τόση σημασία . Η τουρκική κυβέρνηση απέλασε 13.000 Έλληνες από την Τουρκία (το 1964) και κατάσχεσε τις περιουσίες τους. Υπήρξε μεγάλη καταπίεση εναντίον των Ελλήνων. Τώρα μένει να γίνει ένα πράγμα: να καλέσουν όλους τους πληγωμένους Έλληνες πίσω στην Τουρκία. Να τους δοθεί δικαίωμα διαμονής και εργασίας στην Τουρκία. Ειδάλλως το άνοιγμα ή το κλείσιμο σχολείων θα παραμένουν ‘μικρές’ κινήσεις. Όπως μια επιχείρηση που δεν μπορεί να επιβιώσει με ανεπαρκή μέσα, τα προβλήματα αναφορικά με τις μειονότητες στην Τουρκία δεν μπορούν να επιλυθούν  χωρίς συγκεκριμένα και καθορισμένα βήματα» δήλωσε στην Today’s Zaman o κ .Βασιλειάδης,( η εφημερίδα του οποίου, ειρήσθω εν παρόδω, αντιμετωπίζει και πάλι πρόβλημα επιβίωσης λόγω δημογραφικού προβλήματος ...)

Λύκειο :Τι δεν υιοθέτησε η Άγκυρα...
Εξάλλου ο εκπρόσωπος των Μη Μουσουλμανικών Βακουφίων στο Ανώτατο Συμβούλιο Βακουφίων, κ. Λάκης Βίγκας, δήλωσε ότι η κοινότητα χρειάζεται την υποστήριξη του κράτους και επεσήμανε ότι η κυβέρνηση δεν έκανε δεκτή την πρόταση για χρήση ενός δημοτικού σχολείου στο Zeytinlikoy έως ότου ολοκληρωθεί η επισκευή του κτιρίου. «Μας είπαν ότι το θέμα θα επιλυόταν με το πολυνομοσχέδιο αλλά δεν έγινε έτσι. Οι αρχές μας ζητούν να περιμένουμε ένα έτος, αλλά οι 8 μαθητές μας ήταν έτοιμοι να φοιτήσουν στο σχολείο» προσέθεσε ο κ . Βίγκας, αποκαλύπτοντας την συμπεριφορά της Τουρκίας ....



http://www.onalert.gr/stories/imvros-ta-sxoleia-einai-aspirini-i-ousia-einai-ta-dikaiomata

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ

Επιμέλεια Λ.Λιγουριώτης

Η επιμονή των ανά τον κόσμο Ελλήνων της Ίμβρου, η κρίση αλλά και το περυσινό  επιτυχημένο βήμα για την ίδρυση Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου 49 χρόνια μετά το τουρκικό ''λουκέτο'', φέρνουν τώρα...Γυμνάσιο και Λύκειο στο νησί!
Ήδη οι ετοιμασίες για το άνοιγμά του άρχισαν  καθώς εγκαθίστανται  στην Ίμβρο  και 4 νέες οικογένειες Ελλήνων Ιμβρίων από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κωνσταντινούπολη!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

ΓΡΑΦΤΗΚΕ Ο Α' ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΜΒΡΟΥ


Γράφτηκε ο Α΄μαθητής στο ελληνικό σχολείο Ιμβρου!
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος "υποδέχθηκε" στους Αγίους Θεοδώρους Ίμβρου, τον πρώτο μαθητή. 
Επιμέλεια : Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μαθητής και αυτός στην Ιμβρο πριν από δεκαετίες, "υποδέχθηκε" στην γενέτειρά του, στους Αγίους Θεοδώρους Ίμβρου, τον πρώτο μαθητή που πήγε στο νησί από την Ελλάδα για την επαναλειτουργία του ελληνικού ιδιωτικού δημοτικού σχολείου μετά από 49 χρόνια!.


Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΕ ΙΜΒΡΟ-ΤΕΝΕΔΟ ΜΕ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

 
Του Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

Τρομακτικά είναι τα στοιχεία για το πως η Άγκυρα τουρκοποίσε την Ιμβρο και την Τένεδο , τα δυο νησιά με τον ελληνικό πληθυσμό που η Συνθηκη της Λαζάνης του 1923 έδωσε στην Τουρκία με ένα καθεστώς αυτονομίας, και τα οποία  αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Taraf  μέσα κυρίως από την έρευνα ενός Ίμβριου ερευνητή, του Μάκη Μπουτάρα.
 
 


Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ

"Η Ίμβρος, δι' ημάς τα γνήσια τέκνα της, δεν είναι μόνον νησί. Είναι και ιδέα! Και την ιδέαν κανείς δεν μπορεί ούτε να μας τη στερήσει, ούτε να μας τη διαστρέψει, ούτε επ' ελάχιστον να μας την αλλάξει [...] Ζει εις τις καρδιές μας και εις τα βάθη της ψυχής μας" είχε πει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εγκαινιάζοντας, πριν από περίπου μία διετία, το οικολογικό πάρκο στους Αγίους Θεοδώρους, τη γενέτειρά του. Εκεί που, σε λίγο καιρό, θα ακουστεί και πάλι - ύστερα από 48 χρόνια - το πρώτο κουδούνι σε ελληνορθόδοξο σχολείο και η αυλή του θα γεμίσει με παιδικές φωνές που μιλούν τη γλώσσα του Ομήρου. 




Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

«TΟ ΑΔΙΑΧΩΡΗΤΟ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΜΒΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΝΕΔΟ ΣΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Το θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών στο Ψυχικό, αποδείχθηκε μικρό για τις ανάγκες της παγκόσμιας προβολής των ντοκιμαντέρ «Ιμβρος-Τένεδος της Μνήμης και της Λήθης» του ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ και σκηνοθεσία Ειρήνης Σαρίογλου & Πάνου Αγγελόπουλου.  
 
 



Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΙΜΒΡΙΩΝ

ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ. ΝΑΟΥ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΞΥΛΟΠΟΡΤΑΣ

 

Του Μανώλη Κωστίδη
 

Μια ισχυρή απάντηση έρχεται από την Ευρώπη στον Ερντογάν σε σχέση με όσα ισχυρίστηκε για τα δικαιώματα που σέβεται η Τουρκία, για τις μειονότητες σε σχέση με τη συνθήκη της Λωζάνης .
H Kοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβούλιου της Ευρώπης (PACE) καλεί την Τουρκία για άλλη μια φορά να αποκαταστήσει τα δικαιώματα της ελληνικής μειονότητας της Ιμβρου και της Τενέδου.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΑΡΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ




Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΙΜΒΡΟΥ (1952-1964), ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ

Οι έντονες συγκινήσεις, η νοσταλγία μιας ζωής που έμεινε πίσω και μια πατρίδα που δεν υπάρχει πλέον όπως οι περισσότεροι τη θυμούνταν, οι  αναμνήσεις από εκείνα τα  τρυφερά αλλά και γρανιτένια χρόνια, οι παιδικές θύμισες και προπαντός ο πόνος και η ατέλειωτη πίκρα της αδικίας που γεύτηκαν οι συμπατριώτες μας από τη στέρηση της πατρίδας ζωντάνεψαν στην εκδήλωση που οργανώθηκε με την ευκαιρία των 60-χρονων της επαναλειτουργίας της Κεντρικής Σχολής,
 
 


Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ - 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ - ΟΙ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ






Εκατό χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την απελευθέρωση της Ίμβρου κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους από τον Ελληνικό Στόλο. Εκατό χρόνια μετά οι Έλληνες του τόπου «ξεδιπλώνουν» τις αναμνήσεις και μιλούν για τα όσα υπέστησαν.
Να σημειωθεί πως οι συνεντεύξεις που θα παρακολουθήσετε στο βίντεο δόθηκαν με αφορμή την έκδοση ενός βιβλίου για την Ίμβρο, γραμμένο στα τούρκικα.
Οι Ίμβριοι αναφέρονται στην προκλητική στάση της Τουρκίας, η οποία εμφανίζεται ως «προστάτιδα δύναμη» «τουρκικών» μειονοτήτων στη Θράκη, ενώ παράλληλα κάνουν λόγο για εξάπλωση εξτρεμιστικών κύκλων, τους οποίους συντηρεί η ίδια η Άγκυρα.
Νέοι αλλά και ηλικιωμένοι περιγράφουν τις συγκλονιστικές στιγμές του παρελθόντος μέσα από ένα βίντεο ντοκουμέντο που θα συζητηθεί.
Αναμφισβήτητα, τη στιγμή που οι περισσότεροι μιλούν για «ελληνοτουρκική φιλία» και αποκατάσταση των σχέσεων τόσα χρόνια μετά, οι άνθρωποι που βίωσαν τη φρίκη του πολέμου, μεγαλώνοντας στη σκιά του, δεν μπορούν να υποστηρίξουν το ίδιο.


Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

ΠΩΣ Η ΙΜΒΡΟΣ ΕΓΙΝΕ ΓΚΙΟΚΤΣΕΑΝΤΑ

Μια ομολογία : Πως κάναμε Γκιοκτσέαντα την Ίμβρο

Φωτογραφία τραβηγμένη το 1973 σε απόκομμα παλιάς εφημερίδας. 61 οικογένειες από το χωριό Σαχινκαγιά-επαρχίας Τσαγίκαρα του νομού Τραπεζούντας, με απόφαση από το Υπουργείο Χωριών, παίρνουν τον δρόμο για την Ίμβρο. Για ποιο λόγο άραγε πάνε τόσο μακριά ; Αυτές οι 61 οικογένειες γιατί στάλθηκαν από τα βουνά της Μαύρης Θάλασσας 1400 χλμ μακριά σε ένα νησί στην μέση του Αιγαίου ;
Το χωριό Ντερέκιοϊ στην Ίμβρο όπου εγκαταστάθηκαν οι οικογένειες από την Τραπεζούντα, σύμφωνα με τις απογραφές μεταξύ 1950 και 1960 ήταν το μεγαλύτερο χωριό της Τουρκίας. Αλλά όταν έφτασαν οι Τραπεζούντιοι εκεί, από τα 1900 άτομα είχαν απομείνει στο χωριό πολύ λίγοι.
Διότι επρόκειτο για ελληνικό χωριό, το οποίο στην δεκαετία μεταξύ 1960 και 1970 βίωσε έναν εφιάλτη, Εφιάλτη τον οποίο ακόμη δεν παραδέχτηκε και για τον οποίο ακόμη δεν ζήτησε συγγνώμη το κράτος.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΔΩ


Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΔΕΝ ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΔΟΣ ΤΑΝΙΑΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ



Του Γιώργου Πισσαλίδη

Και ξαφνικά κάτι άλλαξε στο 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ήταν σαν μια σειρά από δημιουργίες να καταπιάστηκαν με εθνικά θέματα και η οθόνη απόκτησε ελληνικό χρώμα. Το καλύτερο από αυτά ήταν ο «25ος Μεσημβρινός» της Τάνιας Χατζηγεωργίου και της Χρύσας Τζελέπη για την ερήμωση της Ίμβρου που άγγιξε τις καρδιές όλων των θεατών στις δύο προβολές της στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας». Εμείς αναζητήσαμε και πήραμε μια συνέντευξη από την δημιουργό Τάνια Χατζηγεωργίου, η οποία είναι γνωστή στο κοινό από την σκηνοθεσία της στην «Διασπορά» της ΕΤ3. 




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΙΜΒΡΙΑΚΟΥ ΙΔΙΩΜΑΤΟΣ (ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΟ)


Εκδόθηκε από τον Σύλλογο Ιμβρίων το βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών (2010) «Λεξικό του Ιμβριακού Ιδιώματος (Ερμηνευτικό – Ετυμολογικό)», καρπός της 15ετούς συστηματικής ενασχόλησης του υποψήφιου διδάκτορα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφώντα Τζαβάρα, το οποίο προλογίζει ο Παναγιότατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, η Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης των Νεοελληνικών Ιδιωμάτων και Διαλέκτων καθώς και του Ιστορικού Λεξικού της Νέας Ελληνικής κ. Χριστίνα Μπασέα-Μπεζαντάκου καθώς και ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ιμβρίων κ. Πάρις Ασανάκης.
 
 



Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΪΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ (1923 - 1964)

Το 1923 η Ίμβρος και η Τένεδος, αφού κατέθεσαν στο βωμό των αγώνων του Έθνους το μερίδιό τους σε θυσίες (το 1920 πολεμούσαν στη Μικρασία 350 περίπου Ίμβριοι και 150 Τενέδιοι [1]) βρίσκονται, άμοιρες και εγκατελειμμένες, υπό τουρκική κυριαρχία, απογυμνωμένες από τις πιο εύρωστες δυνάμεις τους.
Αυτοί που έμειναν στην πατρώα γη “κατ’ επίμονον αξίωσιν και επιταγήν της Ελληνικής Κυβερνήσεως”[2] αποκόπτονται τελικά οικτρά όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από τον Ελληνισμό της Κωνσταντινουπόλεως, αφού υποτίθεται ότι υπόκεινται σε
Το τηλεγράφημα Βενιζέλου - 27 Μαρτίου
ειδικό καθεστώς (άρθρο 14 της Συνθήκης της Λωζάννης).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΕΔΩ


Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΟΛΥΤΑ ΘΡΑΣΥΣ Ο ΜΠΑΓΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ


Απόλυτα θρασύς εμφανίζεται  με δηλώσεις του ο Τούρκος υπουργός, κ. Εγκεμέν Μπαγίς, για την άδεια λειτουργίας δημοτικού σχολείου στην Ιμβρο που δόθηκε 
«Διαγράφοντας» ότι επί  48 χρόνια το σχολείο – αυτό και πάρα πολλά άλλα – είχαν τουρκικό λουκέτο, κομπορρημονεί ότι  η συγκατάθεση της Τουρκίας να ανοίξει ένα δημοτικό σχολείο στην Ίμβρο μετά από 48 χρόνια,  αποτελεί ένα καλό μάθημα που δόθηκε στην Ευρώπη για το θέμα της Δημοκρατίας. Και όπως σημειώνει η εφημερίδα  Τurkiyeπου έκανε τις δηλώσεις, ο κ. Μπαγίς έστειλε μήνυμα στην Ελλάδα για τα δικαιώματα της μουσουλμανικής «τουρκικής» μειονότητας…
 


Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

ΞΑΝΑΧΤΥΠΑ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΜΒΡΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 47 ΧΡΟΝΙΑ


Κουδούνι θα χτυπήσει σε ελληνικό σχολείο στην Ίμβρο μετά από 47 χρόνια, μετά από την σχετική έγκριση των τουρκικών Αρχών για την επαναλειτουργία ελληνικού μειονοτικού σχολείου στο νησί.
Την έγκριση του αιτήματος αδειοδότησης ελληνικού μειονοτικού σχολείου στην Ίμβρο, που είχε υποβληθεί πέρυσι από μέλη των κοινοτήτων της Ίμβρου, γνωστοποίησε ο εκπρόσωπος των Μειονοτικών Βακουφίων στην Κεντρική Διεύθυνση Βακουφίων της Τουρκίας, Λάκης Βίγκας, ο οποίος ενημερώθηκε σχετικά από το τουρκικό υπουργείο Παιδείας.  

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ



Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΟΟΡΘΟΔΟΞΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ

Την υπόθεση βανδαλισμών στο ελληνoορθόδοξο νεκροταφείο της Ίμβρου, διερευνά το Γενικό Προξενείο της Ελλάδος, στην Κωνσταντινούπολη, ύστερα από πληροφορίες για καταστροφές 78 τάφων στο κοιμητήριο της Παναγίας, στη χώρα της 'Ιμβρου.
Οι βανδαλισμοί σημειώθηκαν την 29η Οκτωβρίου, ημέρα εθνικής εορτής στην Τουρκία, επέτειο της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1923, αλλά έγιναν γνωστοί 24 περίπου ώρες αργότερα.
Μέλη της κοινότητας στη Ίμβρο ανέφεραν ότι οι τουρκικές αρχές άρχισαν έρευνα μόλις ειδοποιήθηκαν για το επεισόδιο.
Βανδαλισμοί στα νεκροταφεία της ελληνορθόδοξης μειονότητας στην Τουρκία είχαν σημειωθεί και πριν από δύο χρόνια, στο νεκροταφείο του Μπαλουκλί στην Κωνσταντινούπολη.
Δήλωση Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου
Στην επίθεση στο κοιμητήριο της Ίμβρου, αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα του Αγίου Δημητρίου της Ξηράς Κρήνης, όπου σήμερα χοροστατούσε. «Έρχονται πάλι δυσάρεστα πράγματα, όπως είχαμε εχθές την πληροφορίαν ότι έγινε εισβολή και επιδρομή σε ένα Κοιμητήριόν μας εις την Ίμβρον, εις την πρωτεύουσαν της νήσου και εβεβηλώθησαν πάρα πολλοί τάφοι, έσπασαν τους Σταυρούς «οι γνωστοί άγνωστοι», είπε ο Πατριάρχης και εξέφρασε την ελπίδα «ότι θα συλληφθούν και θα τιμωρηθούν δεόντως οι υπεύθυνοι».
«Με το αγωνιστικόν φρόνημα το οποίον διακρίνει την εδώ ομογένειαν ελπίζουμε ότι σύντομα θα φθάσουμε εις το ποθούμενον αποτέλεσμα, με την ευρωπαϊκήν προοπτικήν της Τουρκίας και με τους αγώνες και τις προσπάθειες των αρμοδίων παραγόντων και αρχών, ελπίζουμε ότι όλα θα βελτιωθούν», είπε ακόμα ο Πατριάρχης.

Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο Γ. Κουμουτσάκος
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος «με αφορμή τους βανδαλισμούς που προκλήθηκαν την Πέμπτη 29 Οκτωβρίου στο ελληνορθόδοξο Κοιμητήριο της Παναγίας στην Ίμβρο με την καταστροφή 78 τάφων και ότι παρόμοια απαράδεκτα γεγονότα βανδαλισμών στα νεκροταφεία της ελληνορθόδοξης μειονότητας στην Τουρκία έχουν συμβεί ξανά στο παρελθόν, κατέθεσε στην Ευρ. Επιτροπή γραπτή ερώτηση με τη διαδικασία προτεραιότητας».
Συγκεκριμένα, ο κ. Κουμουτσάκος ρωτάει την Επιτροπή:
-Εάν είναι ενήμερη για το απαράδεκτο αυτό γεγονός εκτεταμένων βανδαλισμών στο ελληνορθόδοξο νεκροταφείο της Παναγίας στην Ίμβρο και εάν προτίθεται να επισημάνει στις αρμόδιες τουρκικές αρχές την ανάγκη να εντοπιστούν, να συλληφθούν και να τιμωρηθούν οι ένοχοι των αποκρουστικών αυτών πράξεων;
-Εάν το καταδικαστέο αυτό γεγονός θα καταγραφεί στην επικείμενη Έκθεση Προόδου για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας;
Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών καταδικάζει το συμβάν
Με ανακοίνωσή του, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών,καταδικάζει τους βανδαλισμούς σε ελληνορθόδοξο νεκροταφείο στην Ίμβρο, Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το υπουργείο “ενημερώθηκε με λύπη σχετικά με το γεγονός ότι τη νύχτα της 28ης Οκτωβρίου, καταστράφηκαν πολλοί τάφοι σε νεκροταφείο” στην Ίμβρο.
Υπογραμμίζεται επίσης ότι “μετά από καταγγελία του Μητροπολίτη Ίμβρου προς την εισαγγελία, έχει ξεκινήσει αμέσως σχετική έρευνα για την σύλληψη και τιμωρία των δραστών” και ότι “οι αρχές έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για να αποτραπεί η επανάληψη παρόμοιων περιστατικών”.

http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=10&artid=64969


Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ : ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΝΕΔΟ


Αφιέρωμα στην Ίμβρο και την Τένεδο
"Με τα μάτια της αισιοδοξίας"

Το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μικρασιατών Ξάνθης «Αλησμόνητες πατρίδες» και τον Δικηγορικό Σύλλογο Ξάνθης διοργανώνουν την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου στην Ξάνθη ένα αφιέρωμα στην Ίμβρο και την Τένεδο «Με τα μάτια της αισιοδοξίας».
Περιλαμβάνει:
Παρουσίαση του βιβλίου του συγγραφέα Γιώργου Λεκάκη «Ίμβρος παιπαλόεσσα, το ιερό νησί του Ερμού, τ’ Ουρανού και των Δακρύων» (εκδ. «Ενδοχώρα»), με εισηγητές τον ίδιο τον συγγραφέα, τους Σ. Καρασαμπάν, Ν. Δολδούρη, έκθεση σχετικών φωτογραφιών (των Σ. Καρασμπάν, Ι. Καναργιέλη, Γ. Λεκάκη, και του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας Θράκης) και έργων ζωγραφικής (της Ά. Αυγέρη). Η εκδήλωση θα κλείσει με τραγούδια της Ίμβρου και της Τενέδου, συνοδεία παραδοσιακών οργάνων, από την χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ξάνθης.
Η εκδήλωση θα γίνει στην «Καπναποθήκη Π» (Καπνεργατών 9, στην Ξάνθη) και θα αρχίσει στις 20.00. Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή έως τις 25 Νοεμβρίου.



Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

ΙΜΒΡΟΣ ΚΑΙ ΤΕΝΕΔΟΣ

http://ellas2.files.wordpress.com/2010/08/imbros2.jpgΟι Παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάννης από την Τουρκία.

Η Ίμβρος και η Τένεδος είναι δύο μικρά νησιά στο βόρειο Αιγαίο, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας· η στρατηγικής σημασίας θέση τους εντοπίζεται έξω από τα στενά των Δαρδανελίων, που αποτελούν τη μοναδική θαλάσσια δίοδο επικοινωνίας μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Μεσογείου. Το 1923, μετά το τέλος του πολέμου που είχε ξεσπάσει μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, οι δύο χώρες υπέγραψαν τη Συνθήκη της Λωζάνης, η οποία, μεταξύ άλλων, προέβλεπε και την παράδοση των δύο αυτών νησιών στην Τουρκία, παρά το γεγονός ότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα νησιά αυτά βρίσκονταν υπό τον έλεγχο της Ελλάδας και ο πληθυσμός τους αποτελούνταν ανέκαθεν και αποκλειστικά από Έλληνες. Ο λόγος της διάταξης αυτής ήταν αμιγώς γεωπολιτικού χαρακτήρα, καθώς είχε ως στόχο την εξασφάλιση του ελέγχου των Στενών από την πλευρά της Τουρκίας.

Ως αντάλλαγμα, η Συνθήκη προέβλεπε την εφαρμογή ειδικού διοικητικού καθεστώτος για τα νησιά (άρθρο 14 και άρθρα 37-44 του 3ου τμήματος), παρέχοντας εγγυήσεις για την προστασία της ζωής και των ιδιοκτησιών, την ελεύθερη χρήση της μητρικής γλώσσας (ελληνική), τη θρησκευτική ελευθερία και γενικά για το σύνολο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τα εν λόγω άρθρα της Συνθήκης χαρακτηρίστηκαν ως «βασικοί νόμοι» τους οποίους, όπως συμφωνήθηκε, η Τουρκία δεν θα είχε κανένα δικαίωμα να καταργήσει μέσω άλλου νόμου, κανονισμού ή διοικητικής πράξης.

Πάνω από ογδόντα χρόνια έχουν περάσει από την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Επομένως, είναι καιρός να δούμε πώς η Τουρκία «τίμησε» την υπογραφή της όσον αφορά τα δύο αυτά νησιά. Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι τα ακόλουθα θα πρέπει να γίνουν γνωστά σε όλους όσοι σχετίζονται με τα ζητήματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, ως προς την κατάσταση του αυτόχθονος πληθυσμού των δύο αυτών νησιών:

• Τον Σεπτέμβριο του 1923, αμέσως μετά την παράδοση των νησιών στην Τουρκία, το άρθρο 14 παραβιάστηκε με τον διορισμό Τούρκου διοικητή αντί κάποιου που θα προερχόταν από τον τοπικό ελληνικό πληθυσμό, όπως προβλεπόταν σαφώς στη Συνθήκη. Παραβιάζοντας το ίδιο αυτό άρθρο, ο έλεγχος της αστυνομίας, των δικαστηρίων, των τελωνείων και των λιμενικών αρχών περιήλθε στους Τούρκους. Εξήντα τέσσερις δικηγόροι, γιατροί, δάσκαλοι και έμποροι χαρακτηρίστηκαν ως «συνεργάτες του (προηγούμενου) ελληνικού καθεστώτος» και κηρύχτηκαν «ανεπιθύμητοι». Επιπροσθέτως, σε 1500 άτομα ακόμα απαγορεύτηκε η επιστροφή στις κατοικίες τους, διότι είχαν εγκαταλείψει τα νησιά πριν από τον Σεπτέμβριο του 1923 (παραβίαση του 15ου πρωτοκόλλου περί αμνηστίας, προσαρτημένου στη Συνθήκη).

• Το 1927 ψηφίστηκε νέος νόμος από το τουρκικό κοινοβούλιο (Νόμος 1151), επικυρώνοντας και επισήμως τα παραπάνω διοικητικά μέτρα, παρά τις αναφορές στη Συνθήκη που προέβλεπαν ότι κανένας νόμος δεν θα μπορούσε να υπερισχύσει έναντι των διατάξεων αυτών.

• Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου επιβλήθηκε φόρος ιδιοκτησίας (ο περίφημος βαρλίκ), σύμφωνα με τον οποίο το ύψος των φόρων καθοριζόταν με τρόπο αυθαίρετο και πολλαπλάσιο της συνολικής αξίας της ιδιοκτησίας των νησιωτών, σε μια καταφανή προσπάθεια οικονομικής εξόντωσης του πληθυσμού (παραβίαση των άρθρων 39 και 40). Ταυτόχρονα, οι ακίνητες περιουσίες των χριστιανικών μοναστηριών, που προσέφεραν τα προς το ζην σε πλήθος οικογενειών, απαλλοτριώθηκαν και παραχωρήθηκαν σε Τούρκους που μεταφέρθηκαν εκεί από τις περιοχές της ανατολικής Τουρκίας· πολύ σύντομα, οι νέοι αυτοί πληθυσμοί κατεδάφισαν τις εκκλησίες και άλλα κτίρια που ανήκαν στα μοναστήρια, παραβιάζοντας τα άρθρα 38, 39, 40 και 42 της Συνθήκης.

• Την περίοδο αυτή, οι άρρενες κάτοικοι των νησιών ηλικίας 20-40 επιστρατεύθηκαν και στάλθηκαν στα διαβόητα «τάγματα εργασίας» (γνωστά ως αμελέ ταμπουρού), όπου υποχρεώθηκαν σε καταναγκαστική εργασία, κάτω από τις σφοδρές καιρικές συνθήκες του χειμώνα, στα βουνά της ανατολικής Τουρκίας και του Κουρδιστάν (παραβίαση των άρθρων 39 και 40).

• Ο επίσκοπος των νησιών και οι ηγέτες των τοπικών κοινοτήτων συνελήφθησαν και εξορίστηκαν στην Ανατολία (στην ανατολική Τουρκία), αφήνοντας με τον τρόπο αυτό ακέφαλο τον τοπικό πληθυσμό (παραβίαση των άρθρων 38, 39 και 40).

• Το 1964, οι τουρκικές αρχές κατέσχεσαν τα σχολικά κτήρια της τοπικής κοινότητας (νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο), καθώς επίσης και τα έπιπλα, τις βιβλιοθήκες και τον σχολικό εξοπλισμό τους. Οι διδάσκοντες απολύθηκαν και δεν τους επετράπη η ανάληψη θέσης ούτε στα σχολεία των μειονοτήτων στην Κωνσταντινούπολη. Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας απαγορεύτηκε ακόμη και κατ’ οίκον και τα παιδιά των Ελλήνων υποχρεώθηκαν να διδάσκονται μόνο την τουρκική (παραβίαση των άρθρων 38, 39, 40, 41 και 42).

• Το 1964, το τουρκικό κοινοβούλιο ψήφισε τον νόμο 6830 «περί απαλλοτριώσεων» που, σύμφωνα με το άρθρο 5, έδινε στην «εντολοδόχο αρχή το δικαίωμα να προβαίνει σε απαλλοτριώσεις χωρίς να δεσμεύεται από καμιά προδιαγραμμένη νομική ρύθμιση και να ορίζει την αποζημίωση κατά τη δική της υποκειμενική κρίση». Προοδευτικά, απαλλοτριώθηκε το 98% περίπου του συνόλου των γόνιμων και αροτραίων εκτάσεων με οικονομικό αντάλλαγμα που δεν ξεπερνούσε την αξία ενός καλαθιού με αυγά στην τοπική αγορά, πράγμα που στην ουσία συνιστούσε κατάσχεση. Το 1964, η έκταση της αροτραίας γης που ανήκε στους Έλληνες κατοίκους των νησιών ανερχόταν στα 25.000 στρέμματα περίπου. Το 1990, και μετά από όλες αυτές τις εικονικές απαλλοτριώσεις, η έκταση αυτή δεν ξεπερνούσε τα 0,06 στρέμματα περίπου. Επιπλέον, βοσκότοποι που παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν για τη βοσκή των προβάτων χαρακτηρίστηκαν ως «δασικές περιοχές» ή ως «αναδασωτέες» εκτάσεις κρατικής ιδιοκτησίας, στις οποίες οι ντόπιοι δεν είχαν πλέον το δικαίωμα να φέρνουν τα κοπάδια τους. Ως εκ τούτου, οι κάτοικοι που στην πλειονότητά τους ήταν γεωργοί και βοσκοί έχασαν τις καλλιέργειές τους, τους ελαιώνες, τους αμπελώνες, τα κτήματα με τα οπωροφόρα δέντρα και τους βοσκοτόπους τους. Εκτός από τα παραπάνω μέτρα, η εκμετάλλευση των λιγοστών υδάτινων πηγών που βρίσκονταν κοντά στα χωριά παραχωρήθηκε στους στρατιωτικούς καταυλισμούς ή στις καλλιέργειες κρατικής ιδιοκτησίας, στερώντας από τους ντόπιους τη δυνατότητα να καλλιεργούν ακόμη και τα περιβόλια των σπιτιών τους. Τέλος, εκτός από τη γη, οι αρχές κατέσχεσαν όλες τις αγροικίες και κάθε άλλη εγκατάσταση στις αγροτικές περιοχές και απαγόρευσαν ακόμη και τη διέλευση των πρώην ιδιοκτητών τους μέσα από αυτές (παραβίαση των άρθρων 38, 39, 40 και 42).

Με στόχο την περαιτέρω τρομοκράτηση του τοπικού πληθυσμού, έλαβαν επίσης χώρα τα ακόλουθα:

• Στην Ίμβρο δημιουργήθηκαν «ανοιχτές αγροτικές φυλακές» (agir ceza), όπου μεταφέρθηκαν μερικοί από τους πιο επικίνδυνους κατάδικους από φυλακές άλλων περιοχών της χώρας. Στους εγκληματίες αυτούς παραχωρήθηκε το ελεύθερο να κυκλοφορούν στο νησί τρομοκρατώντας, λεηλατώντας, βιάζοντας και δολοφονώντας τους κατοίκους (παραβίαση των άρθρων 38, 39, 40 και 42). Στα νησιά μεταφέρθηκε στρατιωτικό τάγμα, οι στρατιώτες του οποίου είχαν επίσης το ελεύθερο να καταστρέφουν αγροικίες και ξωκλήσια, να ληστεύουν, να χτυπούν, να βιάζουν και να δολοφονούν τους ντόπιους. Στρατιωτικά φυλάκια μεταφέρθηκαν μέσα σε κατοικημένες περιοχές, οι στρατιώτες των οποίων επιδίδονταν σε παρόμοιες πράξεις (παραβίαση των άρθρων 38, 39, 40 και 42).

• Δημιουργήθηκε ένα είδος διδασκαλείου/οικοτροφείου για 800 σπουδαστές που μεταφέρθηκαν εκεί από την ενδοχώρα της Τουρκίας, με κύριο·«αντικείμενο σπουδών» την τρομοκράτηση του τοπικού πληθυσμού και τον βιασμό των γυναικών (παραβίαση των άρθρων 38, 39 και 42).

• Από τα 262 ξωκλήσια της Ίμβρου βεβηλώθηκαν και λεηλατήθηκαν τα 248, που στο εξής χρησιμοποιήθηκαν ως στάβλοι, στρατιωτικά φυλάκια, αποθήκες και αποχωρητήρια στρατοπέδων ή καταστράφηκαν και τα οικοδομικά υλικά τους χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή στρατιωτικών καταυλισμών και φυλακών. Ο ιστορικός ναός του Κάστρου (που χρονολογείται από τον 16ο αιώνα) πυρπολήθηκε και τα ερείπιά του σήμερα χρησιμοποιούνται ως στάβλοι. Στους κατοίκους του νησιού δεν επετράπη η ανοικοδόμηση του ναού, ούτε καν με δικά τους έξοδα (παραβίαση των άρθρων 38, 40 και 42 της Συνθήκης).

• Τη νύχτα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο (Ιούλιος 1974) όλοι οι κάτοικοι του Κάστρου υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Στη συνέχεια, το νεκροταφείο του χωριού βεβηλώθηκε και τα οστά των νεκρών σκορπίστηκαν στη ρεματιά που βρίσκεται κοντά στο χωριό (παραβίαση των άρθρων 38, 39, 40 και 42).

• Οι Ίμβριοι και οι Τενέδιοι που διέμεναν στο εξωτερικό έχασαν την τουρκική υπηκοότητά τους, χάνοντας έτσι τα «πολιτικά τους δικαιώματα» και τη δυνατότητα να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη (παραβιάσεις των άρθρων 38, 39 και 40).

Σύντομα, η τρομοκρατική αυτή τακτική που υφίστατο με την ανοχή του κράτους, κατέληξε ακόμη και σε δολοφονίες Ελλήνων κατοίκων:

Τον Σεπτέμβριο του 1973 κατάδικοι που κυκλοφορούσαν ελεύθερα στο νησί δολοφόνησαν τον Στέλιο Καβαλλέρο, έμπορο από την πόλη της Παναγιάς. Το ακρωτηριασμένο σώμα του βρήκαν γείτονες στον πάτο ενός πηγαδιού.

Το καλοκαίρι του 1977 η Στυλιανή Ζούνη, μητέρα δύο μικρών παιδιών, βιάστηκε και δολοφονήθηκε από Τούρκο στρατιώτη στο χωριό των Αγίων Θεοδώρων.

Τον Ιούλιο του 1980 ο Γεώργιος Βιγλής από το Σχοινούδι βασανίστηκε και δολοφονήθηκε από κατάδικους των φυλακών μέσα στην αγροικία του.

Το 1983 δύο ακόμη Ίμβριοι, ο Ευστράτιος Στυλιανίδης και ο Νικόλας Λαδάς δολοφονήθηκαν από εποίκους από την τουρκική ενδοχώρα, ο πρώτος στο Σχοινούδι και ο δεύτερος στην Παναγιά.

Τον Νοέμβριο του 1990, ο Ζαφείρης Δεληκωνσταντής, ο πρόεδρος του χωριού Γλυκύ, δολοφονήθηκε από Τούρκο έποικο.

Κανένας από τους δολοφόνους δεν έχει συλληφθεί και καταδικαστεί έως σήμερα (παραβίαση των άρθρων 38, 39 και 40).

Η εθνολογική σύνθεση του πληθυσμού των νησιών αλλοιώθηκε δια της βίας, λόγω της υποχρεωτικής εγκατάστασης εκεί εποίκων που προέρχονταν από την τουρκική ενδοχώρα. Τα άτομα αυτά, στα οποία δόθηκαν κρατικές επιχορηγήσεις, εγκαταστάθηκαν σε οικισμούς που ανεγέρθηκαν ειδικά για εκείνους ή σε κατοικίες Ελλήνων που κατελήφθησαν δια της βίας, σε βάρος των προηγούμενων ιδιοκτητών τους. Εκτός των άλλων, στους εποίκους αυτούς παραχωρήθηκαν επίσης οι εκτάσεις και η ακίνητη περιουσία που είχαν κατασχεθεί και που άλλοτε ανήκαν στους Έλληνες κατοίκους των νησιών (παραβιάσεις των άρθρων 14, 39 και 40).

Ως συνέπεια όλων των παραπάνω και άλλων παρόμοιων συμπεριφορών, είτε ενεργειών είτε ολιγωριών, από την πλευρά της κυβέρνησης της Τουρκικής Δημοκρατίας, οι Έλληνες κάτοικοι της Ίμβρου και της Τενέδου υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, τον τόπο όπου οι πρόγονοί τους είχαν ζήσει για περισσότερο από 3.000 χρόνια, και να καταλήξουν πρόσφυγες, διασκορπισμένοι στα πέρατα του κόσμου. Το 1960, σύμφωνα με την επίσημη απογραφή, στην Ίμβρο υπήρχαν 5.487 Έλληνες και 289 Τούρκοι. Σήμερα, στο νησί υπάρχουν 200 Έλληνες και 9.000 Τούρκοι· λιγότεροι από 20 είναι και οι Έλληνες που έχουν απομείνει στην Τένεδο.

Ε Λ Λ Α Σ

ΙΜΒΡΟΣ ΤΕΝΕΔΟΣ




ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters