πηγή: https://www.hellenicnavy.gr
Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας, μαζί με την Φ/Γ ΕΛΛΗ, μετά από παραγγελία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Η σύμβαση για την απόκτηση του πλοίου υπογράφηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1981 και η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε στο Vlissingen την 18 η Σεπτεμβρίου 1982, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ν.Θεμελίδη ΠΝ. Η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 5 Νοεμβρίου 1982 και έκτοτε συμμετέχει ενεργά στις αποστολές του ΑΣ. Έχει συμμετάσχει σε εθνικές και συμμαχικές ασκήσεις. Επίσης έχει λάβει επιτυχώς μέρος στις ακόλουθες επιχειρήσεις :
ΙΦΙΤΟΣ στο πλαίσιο της ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων 2004.
Ocean Shield (2010).
Unified Protector (2011).
Active Endeavour (2011)
Εκτόπισμα: 3.630 τόν.
Πρόωση: COGOG , 2 Α/Σ RR Olympus (ισχύς 56.800 H P ) - 2 Α/Σ RR Tyne 10 (ισχύς 10800 ΗΡ).
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: 198
Οπλισμός: 2 πυροβόλα 76χιλ. ΟTΟ Melara, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW
Ο θυρεός της Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε και από το πρώτο πλοίο που έφερε το όνομα. Σ' αυτόν, απεικονίζονται δύο δελφίνια και επάνω απ' αυτά, η μουσική λύρα του ποιητή Αρίωνα. Ο Αρίων έζησε τον 7ο π.Χ. αιώνα και η καταγωγή του ήταν από τη Λέσβο. Επιστρέφοντας από τον Τάραντα (Ιταλία), το πλήρωμα του Κορινθιακού πλοίου, στο οποίο επέβαινε, αποφάσισε να τον φονεύσει, για να καρπωθεί τα χρήματά του. Πριν από την πραγματοποίηση του σχεδίου τους, έπαιξε με τη λύρα του ένα διθύραμβο (τον ''όρθιο νόμο'') και η γλυκύτητα της μελωδίας έθελξε τόσο τα δελφίνια, ώστε περικύκλωσαν το πλοίο, για να τον ακούσουν καλύτερα. Έτσι, όταν τον έριξαν στη θάλασσα, ένα απ΄ αυτά τον διέσωσε, μεταφέροντάς τον σε παρακείμενη ακτή, που εικάζεται ότι άνηκε στη Λήμνο.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου