Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΤΑ ΕΛΙΚΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ

Κατασκευασμένα σε λάθος τοποθεσία, εκτεθειμένα στους ανέμους και με πλημμελή συντήρηση χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα επικίνδυνα

Αμαρτίες δημάρχων παιδεύουσι... πολίτες ή, διαφορετικά, πολλές φορές η άγνοια μπορεί να κοστίσει ζωές. Κάτοικοι στην άγονη γραμμή περιμένουν το ελικόπτερο για την απαραίτητη διακομιδή σε κάποιο νοσοκομείο κι όμως αυτό δεν φτάνει ποτέ... Οχι επειδή δεν θέλουν οι πιλότοι, αλλά επειδή κανένας δεν φρόντισε να τους ρωτήσει πού θα έπρεπε να γίνει ένα ελικοδρόμιο. Οσο κι αν ακούγεται απίθανο, είναι πραγματικότητα.

Τα ελικοδρόμια είναι ιδιοκτησίες των δήμων, οι οποίοι αποφασίζουν με βάση τα δικά τους κριτήρια πού υπάρχει διαθέσιμος χώρος να φτιάξουν ελικοδρόμιο στην περιοχή τους και σχεδόν ποτέ δεν ρωτούν τους πιλότους που κάνουν τις διακομιδές για να εκμεταλλευτούν τις γνώσεις τους.

Αφού βρουν τον χώρο, απευθύνονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για να πάρουν άδεια. Ομως τότε είναι πολύ αργά. Παίρνουν άδεια υπό προϋποθέσεις. Ποτέ δεν έχουν κληθεί οι πιλότοι των ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας πριν κατασκευαστεί ένα ελικοδρόμιο να κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις με διαφορετικές καιρικές συνθήκες ή ποτέ δεν έχει συνταχθεί μετεωρολογική μελέτη για υποψήφιο σημείο κατασκευής ελικοδρομίου, ώστε να επιλεγεί η καλύτερη δυνατή τοποθεσία. Για τον λόγο αυτό πολλά ελικοδρόμια δεν προσφέρουν ασφάλεια, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να χαρακτηρίζονται επικίνδυνες και να μη γίνονται όταν υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ελικοδρόμιο στην Ανδρο, όπου ο συνδυασμός νύχτας και βοριά ακυρώνει τις μισές πτήσεις.

Ερημώνουν και δυσλειτουργούν
Ενα ακόμα σοβαρό πρόβλημα είναι η συντήρηση των ελικοδρομίων. Το γεγονός ότι δημιουργείται ένα ελικοδρόμιο δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι θα λειτουργεί μια... ζωή. Η πραγματικότητα είναι ότι τα ελικοδρόμια χρειάζονται συχνά συντήρηση του φωτισμού, των οργάνων κλπ., η οποία μετά τα εγκαίνιά τους και αφού έχουν πάρει την άδεια, γίνεται πλημμελώς από τους αρμόδιους δήμους. Η ερήμωση επιφέρει και δυσλειτουργίες και είναι πολύ πιθανό όταν τα προβλήματα πολλαπλασιαστούν με την πάροδο του χρόνου, τα ελικόπτερα να ακυρώνουν τις πτήσεις λόγω επικινδυνότητας.

Θα μπορούσε τουλάχιστον η πολιτεία να νομοθετήσει καθιστώντας υποχρεωτική την παρουσία έμπειρων πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας στη διαδικασία επιλογής του χώρου που πρόκειται να κατασκευαστεί ένα ελικοδρόμιο. Και αυτό γιατί ο κυριότερος χρήστης των ελικοδρομίων, ιδιαίτερα για διακομιδές ασθενών, είναι η 384 Μοίρα ελικοπτέρων Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας και το σμήνος ελικοπτέρων άμεσης βοήθειας Α-109.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΗΣΙ

Οθωνοί
Τελευταία... μερεμέτια

Το ελικοδρόμιο είναι σχεδόν έτοιμο. Το κλιμάκιο της ΥΠΑ βρήκε κάποιες λεπτομέρειες (καθαρισμός από χόρτα κλπ.) που πρέπει να διορθωθούν. Οι προηγούμενες επιθεωρήσεις είχαν βρει προβλήματα στην πυρόσβεση, τα οποία αποκαταστάθηκαν.

Παξοί
Το κατέστρεψε κεραυνός

Το ελικοδρόμιο ήταν σχεδόν έτοιμο όταν χτυπήθηκε το σύστημα φωτισμού του από κεραυνό. Η αντικατάστασή του στοιχίζει περίπου 15.000 ευρώ. Εκτοτε δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος.

Σέριφος
Πρέπει να αλλάξει θέση

Στη Σέριφο και πάλι λόγω θέσης του ελικοδρομίου στο κέντρο του νησιού η μία προσέγγιση εκτελείται τη νύχτα μόνο από έμπειρα πληρώματα λόγω της επικινδυνότητάς της και της εγγύτητας με ορεινούς όγκους. Και σε αυτό το νησί για να γίνονται πτήσεις τη νύχτα χωρίς προβλήματα, πρέπει να αλλάξει θέση το ελικοδρόμιο.

Αντίπαρος
Προσεχώς παίρνει έγκριση

Αναμένεται να αδειοδοτηθεί πολύ σύντομα, πιθανότατα τους επόμενους ένα με δύο μήνες. Πρόσφατα επιθεωρήθηκε από την ΥΠΑ και αναμένεται να λάβει έγκριση.

Ανδρος
Στο έλεος του... Αίολου

Στην Ανδρο ο ένας άξονας (δηλαδή η πορεία που πρέπει βάσει των κανονισμών να ακολουθήσει το ελικόπτερο για να προσγειωθεί ή να απογειωθεί από το ελικοδρόμιο) περνάει μέσα από χαράδρα. Οταν, λοιπόν, τη νύχτα φυσάει βοριάς πάνω από 15-20 μίλια, οι αναταράξεις είναι πολύ έντονες και η αποστολή ματαιώνεται. Για τον λόγο αυτό ματαιώνεται περίπου το 50% των αποστολών στην Ανδρο, όταν φυσάει βοριάς (σχεδόν μόνιμο φαινόμενο στο νησί).

Σαμοθράκη
Ζητείται οδική πρόσβαση

Το ελικοδρόμιο είναι σε καλή κατάσταση. Ομως, σύμφωνα με κατοίκους, δεν υπάρχει υποτυπώδης οδική πρόσβαση, με αποτέλεσμα τα ελικόπτερα να προσγειώνονται, αν χρειαστεί, στον περίβολο ενός στρατοπέδου. Το ελικοδρόμιο είχε προβλήματα με τον φωτισμό και την πυρόσβεση παλαιότερα.

Τήνος
Ματαιώσεις λόγω αναταράξεων

Στην Τήνο, εξαιτίας της θέσης του ελικοδρομίου, κάποιες αποστολές ματαιώνονται λόγω ισχυρών αναταράξεων.

Οινούσσες
Δεν έχει ακόμη άδεια

Στις Οινούσσες το ελικοδρόμιο δεν έχει αδειοδοτηθεί. Ο φωτισμός του λειτουργεί χωρίς προβλήματα και μάλιστα χρησιμοποιείται τακτικά από τα ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας για ασκήσεις.

Ψαρά
Αδύνατη η πρόσβαση

Το ελικοδρόμιο πήρε άδεια από την ΥΠΑ. Στη συνέχεια όμως προέκυψε πρόβλημα με το ανεμούριο. Προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα, σήκωσαν νέο ανεμούριο. Μόνο που το τοποθέτησαν ακριβώς στην ευθεία που βρίσκεται η πορεία καθόδου του ελικοπτέρου! Με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προσγειωθεί κανένα ελικόπτερο!

Τήλος
Δύσκολη η προσέγγιση

Στην Τήλο τα ελικόπτερα προσεγγίζουν μόνο από έναν άξονα και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις ανέμου (όχι πάνω από 10 μίλια ούριος). Αυτό συμβαίνει λόγω της κακής θέσης που βρίσκεται το ελικοδρόμιο.

Αγία Ρουμέλη
Οι πιλότοι ρισκάρουν

Οι πιλότοι το χαρακτηρίζουν επικίνδυνο και σε κακό σημείο. Ακόμα κι αν χρειαστεί να γίνει κάποια διακομιδή, δεν είναι πολλοί αυτοί που θα ρίσκαραν την ίδια τους τη ζωή για να εκτελέσουν μια τέτοια πτήση.

Γαύδος
Ούτε φώτα ούτε πυρόσβεση

Δεν υπάρχει φωτισμός ούτε πυρόσβεση. Για την ακρίβεια έχει καταστραφεί ο φωτισμός. Στο ελικοδρόμιο υπήρχε και πρόβλημα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Πάντως, δεν αναμένεται να δοθεί άδεια για πτήσεις σύντομα.

ΙΩΑΝΝΑ ΗΛΙΑΔΗ
ΕΘΝΟΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters