Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

721 ΞΕΝΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΚΟΙ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΕ 14 ΚΡΑΤΗ ΥΠΌ ΤΗΝ ΑΙΓΊΔΑ ΤΟΥ ΓΕΕΘΑ

Στρατιωτικοί από 14 χώρες ζήτησαν να μάθουν Ελληνικά και αμέσως το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανταποκρίθηκε. Οι ξένοι στρατιωτικοί ζήτησαν να μάθουν ελληνικά, διότι θέλγονται από τον αρχαίο ελληνικό πολιτικό, αλλά και για πρακτικούς λόγους. Διότι θέλουν να φοιτήσουν σε ελληνικά στρατιωτικά σχολεία.
Έτσι , το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της χώρας μας, μέσω του ΓΕΕΘΑ χρηματοδοτεί την ίδρυση Σχολείων Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας σε χώρες, που εξεδήλωσαν αυτή την επιθυμία. Η ίδρυση των σχολείων, άρχισε σταδιακά από το 1997 (Ρουμανία).




Είναι σαφές ότι με την ίδρυση και λειτουργία εκμάθησης της Ελληνική γλώσσας από στελέχη των Ενόπλων δυνάμεων διαφόρων κρατών, καταρχήν διευκολύνεται η διάδοση της Ελληνικής γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού σε τρίτες χώρες, αλλά και γίνονται ελληνομαθείς στελέχη που θα επανδρώσουν στο μέλλον ανώτατες θέσεις της στρατιωτικής Ιεραρχίας σε αυτές τις χώρες.


Με στόχο την επιβράβευση των στρατιωτικών-μαθητών των Σχολείων Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας, από το έτος 2008 και μετά, αφού ολοκληρωθεί ο κύκλος των μαθημάτων, παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού ελληνομάθειας. Ο μοναδικός πιστοποιημένος φορέας στην Ελλάδα, για παροχή επίσημων Τίτλων Γλωσσομάθειας της Ελληνικής Γλώσσας, είναι το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας του Υπουργείου Παιδείας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Το ΓΕΕΘΑ/ΔΕΚΠ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας , πέτυχε την ίδρυση Εξεταστικών Κέντρων, εντός των αιθουσών των σχολείων στο Σεράγεβο, στη Λουογιάγκ, στο Κίεβο και στα Σκόπια.

Οι χώρες λειτουργία Σχολείων Ελληνικών


Σήμερα, λειτουργούν, υπό την αιγίδα του ΓΕΕΘΑ, δέκα τέσσερα (14) Σχολεία Εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας, στις εξής χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Αρμενία, Γεωργία, Κίνα, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Ιορδανία, Λιβύη, Αίγυπτος, Ουκρανία, Μαυροβούνιο και Ουγγαρία. Έχει εγκριθεί η ίδρυση Σχολείου στη Συρία (Δαμασκό), για το οποίο αναμένεται η οργάνωση και λειτουργία του μέχρι τέλους του 2010.

Και πιο συγκεκριμένα Σχολεία εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας λειτουργούν στις εξής χώρες:

α. Αλβανία

Στο στρατιωτικό πανεπιστήμιο SKEDERBEY των Τιράνων λειτουργεί 1 αίθουσα με 2 ομογενείς δασκάλους, οι οποίοι προέρχονται από την τοπική κοινωνία. Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάρτιο του 1998 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές δαπάνες.

β. Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Λειτουργούν 2 αίθουσες, 1 στην πόλη Μπάνια Λούκα σε κτίριο του ΥΠΑΜ και 1 στο Σεράγεβο σε διώροφο κτίριο στο κέντρο της πόλης. Έχουν προσληφθεί 2 δάσκαλοι, οι οποίοι προέρχονται από την τοπική κοινωνία (Σέρβοι). Τα σχολεία ιδρύθηκαν τον Αυγ 2001 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ ενώ ένα μέρος των λειτουργικών εξόδων καλύπτονταν μέχρι πρόσφατα από τη Ελληνική Πρεσβεία του Σεράγεβο.

γ. Αρμενία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στη Στρατιωτική Ακαδημία της Αρμενίας στο Ερεβάν. Έχει προσληφθεί 1 δάσκαλος, ο οποίος προέρχεται από την τοπική κοινωνία (Αρμένιος). Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάιο 2000 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές του δαπάνες.

δ. Γεωργία

Λειτουργούσε στη πόλη Πότι από το Μάρτιο του 2001 και το οποίο έπαψε προσωρινά να λειτουργεί, λόγω της μεταστέγασης των στρατιωτικών μονάδων της πόλης σε άλλη περιοχή της Γεωργίας. Στο σχολείο φοιτούσαν κατά μέσο όρο 10 σπουδαστές και είχε προσληφθεί 1 δάσκαλος Γεωργιανής καταγωγής. Αναμένεται από το Γεωργιανό ΥΠΑΜ η έγκριση στέγασης και επαναλειτουργία του στην Τιφλίδα.

ε. Κίνα

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στο πανεπιστήμιο ξένων γλωσσών στην πόλη Λουογιάνγκ. Έχει προσληφθεί 1 κινέζα δασκάλα. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Ιουνιο του 2004 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, το οποίο καλύπτει και τις λειτουργικές του δαπάνες.

στ. Σερβία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα της Στρατιωτικής Ακαδημίας του Βελιγραδίου. Έχει προσληφθεί 1 δάσκαλος σερβικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2002 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

ζ. Βουλγαρία

Λειτουργούν 2 αίθουσες, 1 στη στρατιωτική Ακαδημία G.W. RAKOVSKI στη Σόφια και 1 στο Στρατιωτικό πανεπιστήμιο «ΒΑΣΙΛ ΛΕΦΣΚΙ» στο BELIKO TERNOBO. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα βουλγαρικής καταγωγής και χρησιμοποιούνται επίσης στρατιωτικοί εκπαιδευτές που έχουν γλωσσική επάρκεια. Τα σχολεία ιδρύθηκαν το Νοέμβριο του 2003 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ, διαθέτοντας πρόσφατα δαπάνη για την ανακαίνιση και εκσυγχρονισμό της αίθουσας στο «ΒΑΣΙΛ ΛΕΦΣΚΙ» στο BELIKO TERNOBO και για βιβλία αξίας 2666 €.

η. Ρουμανία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Άμυνας στο Βουκουρέστι, όπου στεγάζεται η Σχολή Ξένων Γλωσσών. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα ρουμανικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1997 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ .

θ. Τυνησία

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα της Σχολής Ξένων Γλωσσών των Τυνησιακών ΕΔ στη ΕΙ Aouina. Έχει προσληφθεί 1 δασκάλα ελληνικής καταγωγής. Το σχολείο ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2003 με πρωτοβουλία και δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

ι. Π.Γ.Δ.Μ

Λειτουργεί σε 1 αίθουσα στα Σκόπια εντός στρατοπέδου Ειδικών Δυνάμεων από 02 Οκτωβρίου 2006, ιδρύθηκε με δαπάνη του ΓΕΕΘΑ.

ια. Ιορδανία

Έναρξη λειτουργίας την 05 Νοεμβρίου 2006.

ιβ. Λιβύη

Έναρξη λειτουργίας την 30 Οκτωβρίου 2006.

ιγ. Αίγυπτος

Έναρξη λειτουργίας Νοέμβριος 2006.

ιδ. Ουγγαρία (Βουδαπέστη)

Τελετή ίδρυσης 10 Δεκ 09. Αναμένεται η λειτουργία του εντός του 2010.

ιε. Συρία

Υπο ίδρυση.


Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται οι χώρες κατά χρονολογική σειρά ίδρυσης, στις οποίες λειτουργούν τα Σχολεία Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας, η προέλευση των εκπαιδευτικών, το έτος έναρξης λειτουργίας και ο συνολικός αριθμός απόφοιτων (έως Ιούνιο 2009)


ΧΩΡΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΙΔΡΥΣΗ
ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ (ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ)
-
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΟΚΤ. 1997
72
ΑΛΒΑΝΙΑ (ΤΙΡΑΝΑ)
8
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΜΑΡ. 1998
108

ΑΡΜΕΝΙΑ(ΕΡΕΒΑΝ)
20
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΜΑΙ. 2000
42
ΓΕΩΡΓΙΑ (ΤΙΦΛΙΔΑ)
-
1 ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ
ΑΠΡ. 2001
37
ΒΟΣΝΙΑ(ΣΕΡΑΓΕΒΟ-ΜΠΑΝΙΑ ΛΟΥΚΑ)
11-11/22
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΑΥΓ.2001
21-61/ 82
ΣΕΡΒΙΑ (ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ)
41
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΙΑΝ. 2002
127
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ(ΒΕΛΙΚΟ ΤΕΡΝΟΒΟ)
24
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΝΟΕ.2003
150
ΚΙΝΑ (ΛΟΥΟΓΙΑΓΚ)
14
1 ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ
ΙΟΥΝ . 2004
16
ΙΟΡΔΑΝΙΑ (ΑΜΜΑΝ)
9
2 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ. 2006
12
ΛΙΒΥΗ(ΤΡΙΠΟΛΗ)
29
2 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ. 2006
29
FYROM(ΣΚΟΠΙΑ)
6
1 ΕΛΛΗΝΙΔΑ
ΟΚΤ. 2006
14
ΑΙΓΥΠΤΟΣ(ΚΑΙΡΟ)
23
2 ΥΠΕΠΘ
ΔΕΚ. 2006
20
ΟΥΚΡΑΝΙΑ(ΚΙΕΒΟ)
3
2 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ
ΣΕΠ.2007
10
ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ (ΠΟΝΤΓΚΟΡΙΤΣΑ)
10
1 ΥΠΕΠΘ
ΟΚΤ .2007
-
ΣΥΝΟΛΟ
209


721




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters