Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Β’

Του Μάνου Χατζηδάκη

Ὁ Γεώργιος Β’ φοίτησε στήν Σχολή Εὐελπίδων ἀπ᾽ ὅπου ἐξῆλθε μέ τήν τάξι τοῦ 1909. Συνέχισε τίς στρατιωτικές σπουδές στήν Γερμανία ἐνῶ ὑπῆρξε μαθητής τοῦ Ἰωάννου Μεταξά, στήν στρατηγική.
Συμμετεῖχε ὡς Λοχαγός στό Ἐπιτελεῖο τῶν Βαλκανικῶν Πολέμων τοῦ 1912-᾽13. Συμμετεῖχε ὡς Συνταγματάρχης στό Ἐπιτελεῖο τῆς Μικρασιατικῆς Ἐκστρατείας τό 1921-᾽22.
Ὁ πρωτότοκος υἱός τοῦ Κωνσταντίνου Α’, διαδέχθηκε τό 1922 τόν ἐξόριστο πατέρα του ὑπό δραματικές συνθῆκες.
Νυμφεύτηκε τήν Ρουμανίδα πριγκίπισσα Ἐλισσάβετ, ἀλλά χώρισαν χωρίς νά ἀποκτήσουν τέκνα.
Ἐξορίστηκε τό 1924, μετά τήν ἀνακήρυξι τῆς ἀβασιλεύτου δημοκρατίας. Καί μετά ἀπό 11 ἔτη ἐξορίας, ἐπανῆλθε μέ τό Δημοψήφισμα τοῦ 1935, κάτι πού ἐξύμνησε καί ὁ ἴδιος ὁ Ἐλ. Βενιζέλος μέ ἐπιστολή.
Ἐπρόκειτο γιά ἕναν πολύ λιτό Βασιλέα. Χωρίς αὐλή καί κοινωνικές ἐκδηλώσεις. Ἀσκητικός καί ὑπέρμετρα σοβαρός, ζοῦσε σπαρτιατικά. Διέθετε τεράστια μόρφωσι καί μία ἀπό τίς πλουσιότερες βιβλιοθῆκες. Εἶχε λατρεία στό στράτευμα καί ζοῦσε ὡς στρατιώτης.
Πρίν τήν ἐξορία του εἶχε κατηγορηθῆ για “γερμανοφιλία”. Μέ τήν ἐπιστροφή του κατηγορήθηκε γιά “ἀγγλοφιλία”…
Ὁ Γεώργιος Β’ εἶχε ἀντιληφθῆ ἀπό νωρίς τούς κινδύνους ἑνός νέου πολέμου.
Στίς 2 Αὐγούστου 1935 δήλωνε:
«Πρέπει προπαντός νά κάμωμεν Στρατόν, ἀγωνιζόμενοι πρός τοῦτο ἡμέραν καί νύκταν. Σιγά - σιγά καί ἀπό τό ὑστέρημά μας ἐν ἀνάγκῃ, πρέπει νά ἀγοράσωμεν τό πολεμικόν ὑλικόν τό ὁποῖον δέν ἔχομεν… Πρέπει μέ δύο λέξεις νά ἀποκτήσωμεν τήν συνείδησιν τῆς ὑποχρεώσεως τῆς Ἑλλάδος ὅπως ἀμυνθῇ τῆς τιμῆς καί τῆς ὑπερηφανείας της…»!
Ἀπηλλάγη ἀπό τόν “ἰταλόφιλο” Γ. Κονδύλη. Προσπάθησε νά λειτουργήση ὡς ὑπερκομματικός ρυθμιστής, καλώντας τίς δυό παρατάξεις σέ συνεργασία.
Ὅταν αὐτό δέν ἐπετεύχθη, ἄρχισε νά προωθῆ τόν Ἰωάννη Μεταξά στήν ἐξουσία. Στίς 5.3.1936 τόν κάνει Ὑπουργό Στρατιωτικῶν. Στίς 12.3.1936, Ἀντιπρόεδρο τῆς Κυβερνήσεως. Καί στίς 13.4.1936, Πρωθυπουργό. Αὐτό ὀφείλεται καθαρά στόν Γεώργιο Β’. Ἀπό μόνος του ὁ Μεταξάς οὐδέποτε θά τό εἶχε ἐπιτύχει.
Στίς 4 Αὐγούστου 1936 ἔλαβε μία δύσκολη ἀπόφασι! Τήν ἔγκρισι καί στήριξι ἑνός καθεστῶτος πού θά προετοίμαζε τήν Ἑλλάδα γιά τόν ἐπερχόμενο πόλεμο καί θά ἀπέτρεπε ἕναν νέο διχασμό.
Ἔκτοτε, ἡ τριανδρία Γεώργιος Β’- Ἰωαν. Μεταξάς - Ἄλ. Παπάγος, ἀφοσιώθηκε στήν στρατιωτική προπαρασκευή. Ὁ Βασιλεύς προσωπικά παρακολουθοῦσε τίς παραγγελίες ὅπλων, ἐπισκεπτόταν τήν κατασκευή τῶν Ὀχυρῶν Μακεδονίας - Θράκης καί παρακολουθοῦσε τίς ἀσκήσεις τῶν μονάδων. (Ἐγκυκλοπαίδεια “Ἥλιος” σελ. 240).
Γιά τήν 4ην Αὐγούστου 1936 ὁ Γεώργιος Β’ κατηγορήθηκε μέ σφοδρότητα. Ἀλλά στίς 28 Ὀκτωβρίου 1940 δικαιώθηκε πλήρως!
Εἶναι βέβαιο ὅτι ἐάν ὁ Γεώργιος Β’ καί ὁ Ἰ. Μεταξάς δέν εἶχαν προχωρήσει στήν πράξι τῆς 4ης Αὐγούστου, τό Ἔπος τοῦ 1940-᾽41 δέν θά εἶχε γραφτεῖ ὅπως τό ξέρουμε. Γι᾽ αὐτό καί ἔμεινε στήν Ἱστορία ὡς ὁ Βασιλεύς τῆς Νίκης!
Μέ τήν Κατοχή μετέβη στήν Κρήτη καί κατόπιν στό Κάιρο καί ἀγωνίστηκε γιά τά ἑλληνικά δίκαια καί τήν δημιουργία ἀξιομάχου Στρατοῦ στήν Μέση Ἀνατολή. Ὁ πρέσβυς Ἀθ. Ἀγνίδης γράφει:
«Τό κύρος τοῦ Βασιλέως Γεωργίου ἦταν πολύ μεγάλο. Καί ἐγώ πού ἤμουν πολύ Βενιζελικός, ὁμολογῶ ὅτι τόν ἐθαύμασα καί ὅπως εἶπα σέ πολλούς, ὁ Βασιλεύς Γεώργιος ἠμπορεῖ νά πῆ κανείς ὅτι “c᾽ etait un grand roi”. (Μτφ. Ἦταν ἕνας Μεγάλος Βασιλιάς).Ἐργάσθηκε γιά τήν Ἑλλάδα μέ τόν Τσώρτσιλ... Καί θυμᾶμαι μία μέρα βρίσθηκαν. Μοῦ ἀφη¬γήθη ὁ ἴδιος ὅτι εἶπε στόν Τσώρτσιλ: “Εἶσαι μεγάλος βλάκας” (You᾽ re a bloody fool)…». (Σπ. Μαρκεζίνη «Σύγχρ. Πολ. Ἱστορία τῆς Ἑλλάδος» Τόμος Δεύτερος σελ. 216)
Οἱ πολιτικοί δέν τοῦ εἶχαν συγχωρέσει τό ὅτι τούς ἔθεσε στό περιθώριο τήν 4η Αὐγούστου τοῦ 1936. Ἔτσι, ὅταν ἡ Ἑλλάς ἀπελευθερώθηκε, ἐκεῖνος ὑποχρεώθηκε νά παραμείνη στό ἐξωτερικό ἀποδεχόμενος τήν Ἀντιβασιλεία Δαμασκηνοῦ.
Τά Δεκεμβριανά τοῦ 1944 ὅμως πού ἀκολούθησαν, τόν ἔκαναν σύμβολο τοῦ ἀγῶνος. Ἔτσι, στό Δημοψήφισμα τοῦ 1946 ἐξελέγη πανηγυρικά.
Ἐπέστρεψε καί ἀπεβίωσε τήν 1η Ἀπριλίου 1947.


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.