Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΑΔΡΙΤΗΣ


Στούς ὅρους της παρέπεμψαν οἱ δύο ὑπουργοί Ἐξωτερικῶν – Γιά λύσεις σύμφωνα μέ τά «ἐθνικά συμφέροντα» καί τά «ἀμοιβαῖα δικαιώματα» ἔκανε λόγο ὁ κ. Φιντάν, γιά «ἀποφυγή μονομερῶν ἐνεργειῶν» ἔκανε λόγο ὁ κ. Γεραπετρίτης – Συνεκμετάλλευση, ζητήματα προστασίας «πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς», τζαμιά σέ Βόρειο Ἑλλάδα-Δωδεκάνησα ἔθεσε ἡ τουρκική πλευρά – Ἐντατικός διάλογος στίς 18/9, 16/10, καί ἀρχές Δεκεμβρίου

ΓΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟ καί ἔναρξη μίας «νέας ἀλλά καί θετικῆς ἐποχῆς στίς διμερεῖς ἑλληνο-τουρκικές σχέσεις» ὁμίλησαν οἱ ὑπουργοί Ἐξωτερικῶν τῶν δύο χωρῶν, Γιῶργος Γεραπετρίτης καί Χακάν Φιντάν, οἱ ὁποῖοι συνηντήθησαν χθές, ἐπισήμως, στήν Ἄγκυρα. Μόνον πού αὐτή ἡ «θετική» προοπτική στηρίζεται ἀποκλειστικῶς σέ ὑποχωρήσεις τῆς Ἑλλάδος, χωρίς οἱ Τοῦρκοι νά ἔχουν ἀλλάξει τήν διεκδικητική ἀτζέντα τους οὔτε κατά κεραίαν.

Οἱ δηλώσεις τῶν δύο ὑπουργῶν παραπέμπουν στήν Συμφωνία τῆς Μαδρίτης τοῦ 1997, ἡ ὁποία προέβλεπε ἀμοιβαία δέσμευση γιά τήν εἰρήνη, τήν ἀσφάλεια καί τήν συνεχῆ ἀνάπτυξη σχέσεων καλῆς γειτονίας.

Στό πλαίσιο αὐτό προεβλέπετο «δέσμευσις ἀποφυγῆς μονομερῶν ἐνεργειῶν», κάτι πού ἐπανελήφθη καί χθές, μάλιστα, ἀπό τόν κ. Γεραπετρίτη. Ὁ κ. Φιντάν ταυτοχρόνως ὁμίλησε γιά «σεβασμό στά ἀμοιβαῖα δικαιώματα καί συμφέροντα.» Στήν Μαδρίτη εἶχε συμφωνηθεῖ «σεβασμός στά θεμιτά, ζωτικά συμφέροντα καί ἐνδιαφέροντα τῆς κάθε χώρας στό Αἰγαῖο, τά ὁποῖα ἔχουν μεγάλη σημασία γιά τήν ἀσφάλεια καί τήν ἐθνική κυριαρχία τους.»

Ἀπό τήν ἀποκωδικοποίηση πάντως τῶν δηλώσεων τῶν δύο ὑπουργῶν δημιουργοῦνται ἐρωτήματα. Ἐπί παραδείγματι, ἡ ἀναφορά στήν ἀποφυγή «μονομερῶν ἐνεργειῶν» περιλαμβάνει ἄραγε τήν προοπτική ἐπεκτάσεως τῶν χωρικῶν ὑδάτων τῆς Ἑλλάδος (πού σέ ἀντίθεση μέ τήν ὁριοθέτηση θαλασσίων ζωνῶν μπορεῖ νά γίνει μονομερῶς) ἀκόμη καί σέ περιοχές τῆς ἀνατολικῆς Μεσογείου νοτίως τῆς Κρήτης γιά τίς ὁποῖες κανονικά δέν τίθεται ζήτημα συμφωνίας μέ τήν Τουρκία. Πρέπει νά ἐπισημανθεῖ ὅμως ὅτι ἀπό τήν ἐποχή τῆς Μαδρίτης μέχρι σήμερα πολλά ἔχουν ἀλλάξει.

Ἡ Ἄγκυρα ἔχει ἤδη δημιουργήσει στήν περιοχή τετελεσμένο, διά τοῦ Τουρκο-Λιβυκοῦ Μνημονίου. Τό Μνημόνιο αὐτό χαρακτηρίζεται μέν παράνομο ἀπό τήν Ἑλλάδα, δέν προκύπτει ὅμως ἀπό τίς δηλώσεις πού ἔγιναν, ὅτι ὁ κ. Γεραπετρίτης τό ἔθεσε στόν ὁμόλογό του. Ἀπ’ ἐναντίας ἀπό τόν Ἕλληνα ὑπουργό Ἐξωτερικῶν ἐτέθη τό ζήτημα τῆς μή ἀναμείξεως τῆς μίας χώρας στά ἐσωτερικά ζητήματα τῆς ἄλλης, κάτι πού εἶναι σημαντικό ἐφ’ ὅσον ἡ Τουρκία κατανοήσει ὅτι σέ αὐτά περιλαμβάνονται καί τά ζητήματα τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητος.

Ἐν τῷ μεταξύ, ἀποκαλύπτεται ὅτι ἔχει συμφωνηθεῖ ἕνα ἐντατικό πρόγραμμα ἐπαφῶν, χωρίς νά ἔχουν δοθεῖ ἀπαντήσεις σέ μία πλειάδα ζητημάτων πού ἐτέθησαν ἀπό τόν Τοῦρκο ὑπουργό. Ἔτσι στίς 18 Σεπτεμβρίου ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης θά συναντηθεῖ μέ τόν Ταγίπ Ἐρντογάν στήν Νέα Ὑόρκη, στό περιθώριο τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τοῦ ΟΗΕ. Ἀκολούθως προγραμματίζεται ὁ πολιτικός διάλογος, ὁ ὁποῖος θά ἐκκινήσει μέ εὐθύνη τῆς ὑφυπουργοῦ Ἐξωτερικῶν κ. Ἀλεξάνδρας Παπαδοπούλου, στίς 16 Ὀκτωβρίου. Θά ἀκολουθήσει, τόν Δεκέμβριο, ἡ διοργάνωσις μετά ἑπτά χρόνια, τοῦ Ἀνωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ἑλλάδος – Τουρκίας, μέ τήν συμμετοχή τῶν ἑκατέρωθεν ἁρμόδιων σέ τομεῖς διμεροῦς συνεργασίας ὑπουργῶν.

Περαιτέρω, ὁ Χακάν Φιντάν ἐδήλωσε ὅτι ἡ Τουρκία «περιμένει ἀποτελεσματική συνεργασία ἀπό τήν γείτονά της στόν ἀγῶνα της κατά τρομοκρατικῶν ὀργανώσεων.» Καί γνωρίζουμε πολύ καλά πώς ὅταν ἡ Τουρκία ὁμιλεῖ γιά «τρομοκράτες» ἐννοεῖ τούς Κούρδους. Ἐμεῖς τί θά κάνουμε; Θά ἀρχίσουμε νά τούς διώκουμε κατά τίς ἐπιθυμίες τῆς Ἀγκύρας; Δέν σταμάτησε ὅμως ἐκεῖ ὁ Τοῦρκος ὑπουργός. Ἀνεφέρθη στό μεταναστευτικό ὑποστηρίζοντας ὅτι δέν πρέπει νά ἀποτελέσει πεδίο ἀνταγωνισμοῦ, ἀλλά συνεργασίας. Καί τοῦτο, τήν στιγμή κατά τήν ὁποία ἡ Τουρκία δημιουργεῖ τό πρόβλημα ἐξωθῶντας ἑκατοντάδες μεταναστῶν κάθε ἡμέρα νά ἔρχονται στήν Ἑλλάδα.

Ἀκόμη ὁ Χακάν Φιντάν ἀνεφέρθη στήν μουσουλμανική μειονότητα τῆς Θράκης χαρακτηρίζοντας τά μέλη της «ὁμογενεῖς». Καί ναί μέν ὁ κ. Γεραπετρίτης ἐχαρακτήρισε τά μέλη της «Ἕλληνες πολῖτες», ἀλλά ἡ θέσις τῆς Τουρκίας προεβλήθη χωρίς νά δοθεῖ εὐθέως ἀπάντησις.

Καί μπορεῖ νά εἶναι ὀξύμωρο νά ὁμιλεῖ ἡ Τουρκία γιά πολιτισμό, ἀλλά ὁ Χακάν Φιντάν ἐτόνισε ὅτι ἡ χώρα του ἀποδίδει μεγάλη σημασία στήν προστασία τῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς. Ἐννοεῖ βεβαίως τά τζαμιά καί κάποια ὀθωμανικά μνημεῖα τά ὁποῖα ὑπάρχουν στήν Βόρειο Ἑλλάδα, τά Δωδεκάνησα, ἀκόμη καί τήν Ἀττική. Ὅλα αὐτά προστετεύονται ἤδη ἐπαρκῶς ἀπό τό ἑλληνικό Κράτος. Ἀπ’ ἐναντίας, ἡ Τουρκία βεβηλώνει συστηματικῶς τά χριστιανικά μνημεῖα στήν Κωνσταντινούπολη καί τήν Μικρά Ἀσία, ἐνῷ ἀποκρύπτει τήν προέλευση τῶν ἀρχαιοελληνικῶν μνημείων πού ὑπάρχουν στήν ἐπικράτειά της, ὑποστηρίζοντας ὅτι εἶναι «ρωμαϊκά».

Ὅλο αὐτό τό πλέγμα ζητημάτων καί προβλημάτων δέν προδιαθέτει γιά θετικά βήματα προσεγγίσεως, ἐκτός ἐάν ἡ Ἑλλάς ὑποχωρήσει σέ βασικά ζητήματα πολιτικῆς. Προτίθεται πράγματι ἡ Κυβέρνησις νά προβεῖ σέ ὑποχωρήσεις;

Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά πάντως διάθεσις προσεγγίσεως δέν ὑπάρχει. Χαρακτηριστικό εἶναι τό σχόλιο τοῦ ἐπισήμου τουρκικοῦ πρακτορείου Anadolu, τό ὁποῖο μάλιστα ἀνηρτήθη στήν ἀγγλική: «Ἡ Τουρκία, ἕνα μέλος τοῦ ΝΑΤΟ γιά περισσότερα ἀπό 70 χρόνια, ἔχει ἐπανειλημμένως διαμαρτυρηθεῖ γιά τήν προκλητική στάση καί τήν ρητορική τῆς Ἑλλάδος στήν περιοχή, κατά τά τελευταῖα χρόνια. Στήν ὁποία περιλαμβάνεται ὁ ἐξοπλισμός νησιῶν πού εἶναι ἀποστρατιωτικοποιημένα ἐπί τῇ βάσει παλαιῶν συνθηκῶν, κοντά στίς τουρκικές ἀκτές. Ἡ Τουρκία τονίζει ὅτι αὐτές οἱ κινήσεις ὑπονομεύουν τίς προσπάθειες τίς ὁποῖες κάνει μέ πνεῦμα καλῆς θελήσεως πρός τήν κατεύθυνση τῆς εἰρήνης».

 

https://www.estianews.gr/kentriko-thema/symfonia-gia-to-a%e1%bc%b0ga%e1%bf%96o-me-vasi-to-keimeno-t%e1%bf%86s-madritis/ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters