Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ : ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ Vs ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

Γράφει ο Νίκος Παπαγεωργίου
΄'
Η αγάπη, η προσήλωση προς το έθνος και όσα ανήκουν ή αναφέρονται σε αυτό είναι ο Εθνικισμός. Η συνεχής και επίμονη προσπάθεια, για πραγματοποίηση του ανώτατου ορίου των ιδεωδών του έθνους, η τάση προς επιβολή της έννοιας αυτού εντός των ορίων του, καθώς η απόκρουση επιβουλής προερχομένης από άλλο έθνος και η συγχώνευση εις ένα έθνος χωρισμένων μερών αυτού είναι η ιδεολογία του εθνικισμού.

Η εθνική συνείδηση που διέπεται από την εθνική αλληλεγγύη και οφείλετε: α) εις την κοινότητα της γλώσσας, β) εις την κοινότητα του αίματος δηλαδή την καταγωγή, γ) εις την κοινότητα των αναμνήσεων των συνδεόμενων με την υπερνίκηση πολιτικών κινδύνων, δ) εις την κοινότητα των ηθών και των παραδόσεων, ε) εις την κοινότητα της θρησκευτικής επαγγελίας και καλλιεργεί τα αγαθά αυτά που έχει αποκτήσει με αποκλειστικό σκοπό την διατήρηση και ολοκλήρωση της ακεραιότητας των, είναι η κοσμοθεωρία του εθνικισμού....
Αυτοί που ακολουθούν τις Μαρξιστικές θεωρίες και κυρίως οι χαρακτηριζόμενοι ως αριστεροί ή κομμουνιστές ή οπαδοί του υπαρκτού σοσιαλισμού, αποκρούουν αυτούς τους ορισμούς του εθνικισμού διότι το θεωρούν ταυτόσημο με το σωβινισμό και κατά τον ορισμό των « ως την πολιτική της άρχουσας τάξης που αποβλέπει στην απομόνωση των λαϊκών μαζών ενός έθνους από των άλλων εθνών και στην οργάνωση εχθρικών σχέσεων μεταξύ των λαών τους». Φυσικά στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο διότι αυτοί που λέγουν αυτά είναι εκείνοι που πρωτίστως τα επιδιώκουν. Ας θυμηθούμε τι συνέβη προ ολίγων δεκαετιών στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ηπείρου. Πόση φτώχια υπέστησαν και πόσο αίμα έδωσαν οι λαοί στο όνομα του Μαρξισμού Λενινισμού, προκειμένου η νομενκλατούρα των κομμουνιστικών κομμάτων να περάσει μερικές δεκαετίες ζωή χαρισάμενη;...

Μία άλλη θέση του εθνικισμού είναι ότι είναι συνώνυμος του πατριωτισμού, της φιλοπατρίας. Υποδηλώνει τη στάση ενός ατόμου με ανεπτυγμένη εθνική συνείδηση. Δηλαδή την ιστορική διαδικασία μετατροπής ενός λαού σε Έθνος. Η εθνική συνείδηση υπάρχει όταν το σύνολο των ανθρώπων διέπετε υπό μονίμου αλληλεγγύης και μάλιστα αλληλεγγύης η οποία υπερβαίνει τα στενά όρια της οικογένειας. Η εθνική συνείδηση προσδιορίζει την υπό αυτής διεπομένη ομάδα ανθρώπων ως ενιαίο και ομοιογενές πνευματικό σύνολο και ως εκ τούτου αποτελεί βασικό κριτήριο διακρίσεως της ομάδας αυτής από κάθε άλλης αντιστοίχου ομάδας. Φυσικά η εθνική συνείδηση είναι δημιούργημα και αποτέλεσμα της κοινής καταγωγής, κοινής ιστορίας, κοινής παιδείας και πίστεως στο κοινό πεπρωμένο της φυλής. Είναι η πεποίθηση ότι οι παρελθούσες, παρούσες και μέλλουσες γενιές αποτελούν ένα ενιαίο και ζων σύνολο.

Το άτομο λοιπόν αγωνίζεται αδιάκοπα δια την προκοπή του έθνους και θεωρεί ότι, θεμελιώδης αρχή ως κοσμοθεωρία είναι ότι, το συμφέρον του έθνους προέχει κάθε άλλου συμφέροντος η επιδιώξεως ατομικής ή ομαδικής. Ο εθνικισμός διαφέρει από το σωβινισμό αλλά και τον ιμπεριαλισμό, δύο έννοιες που δεν πρέπει να συγχέουμε και που σκοπίμως συγχέουν οι εχθροί του εθνικισμού. Μπορούμε λοιπόν να διακρίνουμε:...

– Τον πολιτικό εθνικισμό ο οποίος εμφανίζεται ως αμυντικός εθνικισμός ή ως επιθετικός όταν ένα έθνος αγωνίζεται για την διατήρηση της ανεξαρτησίας του.

– Τον επαναστατικό εθνικισμό που είναι η προσπάθεια για κατάργηση ξένου ζυγού και απόκτηση ανεξαρτησίας.

– Τον απελευθερωτικό εθνικισμός που είναι η προσπάθεια απελευθέρωσης υπόδουλων ομοεθνών.

– Τον ενωτικό εθνικισμό που είναι η προσπάθεια για την ένωση ελευθέρων ομοεθνών που έχουν διαφορετικό κράτος.

– Τον αποχωριστικό εθνικισμό που είναι η προσπάθεια εθνών πολιτικώς ενωμένων με άλλο ή άλλων εθνών προς αποχώρηση και αυθύπαρκτη διαβίωση.

– Τον πνευματικό εθνικισμό που η κυρία εκδήλωσης τους είναι ο γλωσσικός εθνικισμός.

– Τον οικονομικό εθνικισμό που είναι η προτίμηση των πολιτών του κράτος, μόνο στα προϊόντα που ο ίδιος παράγει.

– Τον κοινωνικό εθνικισμό που είναι ο αποκλεισμός από τους δεσμούς της οικογένειας και των κοινωνικών σχέσεων με αλλοεθνή στοιχεία.

– Τον θρησκευτικό εθνικισμό που είναι η προσπάθεια της επιβολής σε άλλα έθνη τη θρησκεία ενός έθνους....
Ο εθνικισμός με την κύρια σημασία του άρχισε να κυριαρχεί στη δημόσια και ιδιωτική ζωή των Ευρωπαϊκών λαών, όπου γίνεται και ένας από του πλέον σπουδαιότερους παράγοντες στην πορεία της ιστορίας, περίπου στα τέλη του 19ου αιώνα. Είχε τέτοιο δυναμισμό που σύντομα έγινε, κυρίως στην Ευρώπη, το κύριο στοιχείο της κοινωνικής ζωής των λαών και της πολιτικής οργάνωσης. Σημαντικοί παράγοντες για την άνοδο του εθνικισμού ήταν αφενός το συγκεντρωτικό κράτος που κληροδότησαν στην Ευρώπη οι απόλυτες Μοναρχίες, αφετέρου η αυξημένη οικονομική αλληλεξάρτηση που προέκυψε από τη βιομηχανική επανάσταση και την εξέλιξη της σύγχρονης εκβιομηχάνισης. Υπό την επίδραση των νέων θεωρείων για λαϊκή κυριαρχία και δικαιώματα του ανθρώπου ο λαός άρχισε να γίνεται το κέντρο του κράτους αντί του Μονάρχη.

Το κράτος δεν ταυτιζόταν πλέον με τον Μονάρχη αλλά με τον λαό δηλαδή το Έθνος. Το κράτος έγινε Εθνικό Κράτος, ενώ το Έθνος ήταν το στοιχείο εκείνο που αποτέλεσε το βασικό χαρακτήρα του εθνικισμού....

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters