Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, ξεκινώντας από το γεγονός ότι η συνοικία του Συνοικισμού δημιουργήθηκε για να στεγάσει τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής και με έναυσμα τη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και σχετικών κειμένων στο μάθημα της Γλώσσας, ασχολήθηκαν με τον πολιτισμό που έφεραν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα (ήθη και έθιμα, μουσική, συνταγές, κειμήλια), πήραν συνέντευξη από μια πρόσφυγα που τότε ήταν 3 χρονών, φωτογράφισαν τα σπίτια του Παλαιού Συνοικισμού και προβληματίστηκαν πάνω στο θέμα των μεταναστών που έχουν εγκατασταθεί τα τελευταία χρόνια στην περιοχή. Το υλικό που συνέλεξαν οι μαθητές συγκεντρώθηκε στην παραπάνω ιστοσελίδα και ελπίζουμε ότι η συμμετοχή θα κριθεί άξια κάποιου επαίνου από τους διοργανωτές.
Κι αυτό, όμως, να μη γίνει, οι μαθητές θα έχουν κερδίσει κάτι πιο πολύτιμο. Την εμπειρία της συμμετοχής και της δημιουργίας. Γιατί αυτό που μετρά είναι το ταξίδι!
Η εργασία, επίσης, έγινε η αφορμή να ασχοληθούν όλες οι τάξεις με το θέμα «Μικρασιατικός Πολιτισμός» στη γιορτή λήξης των μαθημάτων. Προετοίμασαν μικρά θεατρικά, δραματοποίησαν τραγούδια και κείμενα, έμαθαν τραγούδια και χορούς και, τέλος, έψαξαν συνταγές για να μαγειρέψουν και να κεράσουν τους γονείς την ημέρα της γιορτής. Τελικά, η εργασία ήταν η αφορμή να κινητοποιηθεί όλο το σχολείο, δάσκαλοι και μαθητές, στην πραγματοποίηση ενός κοινού στόχου και στην παραγωγή ενός έργου που θα φέρει πιο κοντά το σχολείο με την τοπική κοινωνία.
Ολόκληρη την εργασία θα τη βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://sinikismos.wikispaces.com/
http://mikrasiatis.gr/?p=9537