Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΚΛΙΠΟΝΤΑ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΔΑΡΑ : ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ, Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟΣ ΟΥΤΕ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΣ

Του Κώστα Καρδαρά

Ο Εθνικισμός δεν είναι ούτε συντηρητισμός ούτε ριζοσπαστισμός. Δεν μπορεί να ενταχθεί ούτε σε εκείνους που αρνούνται κάθε σοβαρή μεταβολή στις κοινωνικές δομές και θεσμούς ούτε και σ’ αυτούς που θέλουν να ανατρέψουν κάθε τι παλιό, θεσμούς, δομές και αξίες, οικοδομώντας σύμφωνα με άλλοτε άλλα πρότυπα.
 Αν κάποιος έμπαινε στον πειρασμό να τοποθετήσει τον Εθνικισμό στο φάσμα «συντηρητισμού» και «ριζοσπαστισμού» που είναι ένας ακόμα προσδιορισμός του διχαστικού διπόλου «Δεξιά»-Αριστερά», θα έκανε λάθος τοποθετώντας τον είτε «δεξιά», επειδή υπερασπίζεται κάποιους από τους υπάρχοντες υγιείς θεσμούς όπως της θρησκείας, της γλώσσας των παραδόσεων κ.λπ., είτε «αριστερά», λόγω του κοινωνισμού και της κοινωνικής δικαιοσύνης που περιλαμβάνουν η κοινωνική και οικονομική του πολιτική.
Αυτό γιατί ενώ ο συντηρητισμός υπερασπίζεται ουσιαστικά την μη αλλαγή των κατεστημένων αξιών, θεσμών και δομών ανεξάρτητα από την φύση τους, ο Εθνικισμός υπερασπίζεται τις παραδοσιακές αξίες (όχι πάντα τις δεδομένες και όχι μόνο αυτές)επειδή εκπορεύονται από το Έθνος ή συμπορεύονται με το εθνικό συμφέρον.


Το ίδιο συμβαίνει με το ριζοσπαστισμό της ριζικής ανατροπής των κατεστημένων δομών (με έμφαση στο κοινωνικό περιεχόμενο κυρίως) και της αντικαταστάσεώς τους με άλλες. Κοινωνιολόγοι του συστήματος ορίζουν ενίοτε τον εθνικισμό σαν «ριζοσπαστικό», οι πλέον σύγχρονοι δε, μετά το ιδεολογικό και όχι μόνο, πάντρεμα της σύγχρονης «αριστεράς» με την νέα τάξη πραγμάτων (αρχίζοντας από τον ηγέτη του Μάη του 1968, Ντανιέλ Κον  Μπεντίτ -η καταγωγή είναι απολύτως συμπτωματική- και φτάνοντας στον δικό μας ΣΥΡΙΖΑ), εντάσσουν στις ριζοσπαστικές δυνάμεις μόνο τον εθνικισμό και την κατ’ αυτούς «ακροδεξιά».
Ο Εθνικισμός όμως δεν μπορεί να ενταχθεί ούτε εδώ. Ο κοινωνισμός και το οικονομικό του σύστημα εκκινούν από την αξιακή του αφετηρία, το έθνος και στοχεύουν στην διαχρονική υπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος καθώς και των συμφερόντων του λαού και της κοινωνίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Δεν μπορεί ακόμα, να τοποθετηθεί σε κανένα σημείο της νοητής γραμμής που ενώνει τους δύο αυτούς πόλους, αφού το αξιακό του σύστημα στηρίζεται σε απολύτως διαφορετική βάση.

Στο απάνθρωπο δόγμα της κυριαρχίας των οικονομικών σχέσεων στην ζωή των ανθρωπίνων όντων και κοινωνιών, ο Εθνικισμός αντιτίθεται τοποθετώντας τις στην πραγματική τους θέση, στην υπηρεσία των ανθρώπων, της κοινωνίας και της διαχρονικής ανθρώπινης συλλογικότητος, του έθνους.
Στο δόγμα της ισότητος και του μετασχηματισμού της κοινωνίας είτε σε συναθροίσματα ατόμων και πεδίο μάχης και ανταγωνισμού των ατομικών συμφερόντων είτε σε ομογενές άθροισμα ανθρωπίνων όντων, ο Εθνικισμός αντιτάσσει την αξιοκρατική δόμηση της Οργανικής Κοινωνίας σαν συνισταμένης των διαφορετικών προσωπικοτήτων που την αποτελούν, εκτεινόμενης διαχρονικά σε παρόν και μέλλον σε διαρκή διασύνδεση και αλληλεπίδραση με την εθνική της ολοκλήρωση.

Στο δίπολο της παρακμής που οδήγησε την ανθρωπότητα στα σημερινά καταστροφικά αδιέξοδα,  η Εθνικιστική Κοσμοθεωρία προβάλλει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιών που δεν είναι εφεύρεση κάποιου δήθεν φιλοσοφούντος καλαμαρά αλλά κατανόηση, αποδοχή, ενσωμάτωση και κωδικοποίηση της φυσικής πραγματικότητος και των αναλλοίωτων αρχών της.
Τέλος επανερχόμενοι στο ζήτημα που τέθηκε από την αρχή του άρθρου, παραθέτουμε τα λόγια του μεγάλου Ισπανού επαναστάτη, Χοσέ Αντόνιο Πρίμο Ντε Ριβέρα:

«Δεν είμαστε ούτε συντηρητικοί ούτε ριζοσπάστες. Είμαστε παραδοσιακοί και επαναστάτες.».


ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.