Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

ΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ORUÇREİS ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Του Σάββα Δ. Βλάσση
To τελευταίο περιστατικό με το τουρκικό ερευνητικό ORUÇREİS και η ανταπόκριση της ελληνικής πλευράς ως προς την στρατιωτική κινητοποίηση στις 31 Ιανουαρίου, ανέδειξε ορισμένα ζητήματα που άπτονται των επιχειρησιακών δυνατοτήτων και προκλήσεων με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις εφόσον καλούνται να έχουν παρουσία ή και να επέμβουν στα συγκεκριμένα γεωγραφικά πλάτη και μήκη. Το τουρκικό ερευνητικό έπλευσε περί τα 200 ν.μ. νοτίως του νησιωτικού συμπλέγματος Μεγίστης, δηλαδή εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την εγγύτερη αεροπορική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας στην Κρήτη, σε αποστάσεις που σε πολεμικές συνθήκες θα θέτουν περιορισμούς στους χρόνους παραμονής των πολεμικών αεροσκαφών, επηρεάζοντας την διεξαγωγή επιχειρήσεων.
Για να ανταποκριθούν οι αεροναυτικές δυνάμεις σε μια κατάσταση πολεμικής αναμετρήσεως σε τέτοιες περιοχές, κρίσιμος παράγοντας διαμορφώσεως συνθηκών επιτυχίας είναι η ύπαρξη της καλύτερης δυνατής “συνθέσεως εικόνας” για την θέση και την δύναμη των μονάδων του εχθρού. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι μια πιο “σκληρή” κατάσταση διαμορφωνόταν στην περιοχή, έχει αυξημένο ενδιαφέρον να προσεγγίσουμε τα μέσα, εναέρια κυρίως, που θα επιτρέψουν σε πρώτη φάση στις ναυτικές δυνάμεις να στοχοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο τον αντίπαλο.
Όπως είδαμε, η ελληνική πλευρά απογείωσε ζεύγος μαχητικών F-16 Block 52M από την 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο, που εκτέλεσαν αποστολή τακτικής αναγνωρίσεως με την χρήση ατρακτιδίου DP-110, λαμβάνοντας αεροφωτογραφίες για τον “στόχο” και τα πλοία συνοδείας. Με αυτό το υλικό, επιβεβαιώθηκε ότι το ORUÇREİS είχε απλωμένες τις ειδικές διατάξεις καλωδίων και ενισχύθηκε η υπόθεση ότι η βορειοδυτική πορεία του σχετιζόταν με ελιγμό στην προσπάθεια να μην υποχρεωθεί να τις μαζέψει, ερχόμενο “κόντρα” με τον καιρό που παρουσίαζε σχετική επιδείνωση. Εξάλλου, η φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” (F466) που έσπευσε από την Κάρπαθο, βρισκόταν ακόμη μακριά για να εξασφαλίσει οπτική επαφή.
Διαπιστώθηκε ότι όπως και στην διάρκεια της κρίσεως των Ιμίων, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χρειάστηκε να αποστείλουν πολεμικές μονάδες (μαχητικά αεροσκάφη – πλοία) για να αποκτήσουν “σύνθεση εικόνας” ως προς την εχθρική δύναμη. Δεν υπήρχαν διαθέσιμα ειδικά μέσα αναγνωρίσεως για την εκ του ασφαλούς επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής ενδιαφέροντος και την μεταφορά δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. 
Θεωρητικώς, το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει ένα Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας Ρ-3Β Orion, το οποίο όμως αργοκίνητο όπως είναι και χωρίς κάποιον αξιόπιστο ηλεκτρονικό εξοπλισμό αποστολής, αφενός απαιτούσε πολύ χρόνο για να βρεθεί στην περιοχή, αφετέρου έπρεπε να πετάξει επάνω από τους “στόχους” για να αναφέρει. Σε περίοδο πολεμικών επιχειρήσεων, η αποστολή τέτοιου αεροσκάφους τόσο μακριά, θέτει ζήτημα επαρκούς συνοδείας του από μαχητικά αεροσκάφη, καθιστώντας την επιλογή αντι-οικονομική και εξόχως παρακινδυνευμένη.
Θεωρητικώς, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει UAV τύπου ΠΗΓΑΣΟΣ ΙΙ και ο Ελληνικός Στρατός τύπου Sperwer, που θα μπορούσαν να εξορμούν από την Ρόδο. Αμφότερα όμως υπόκεινται σε περιορισμούς αυτονομίας, ύψους πτήσεως και εμβέλειας από απόψεως αποστάσεων της ζεύξεως δεδομένων που ορίζεται σε 150 μίλια περίπου.
Οργανικά UAV επαρκών επιδόσεων, ως γνωστόν δεν διαθέτουν οι μεγάλες μονάδες επιφανείας του ελληνικού Στόλου. Από τις φρεγάτες μπορούν να επιχειρήσουν ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk και να μεταφέρουν εικόνα αλλά επί της ουσίας πρόκειται και πάλι για την περίπτωση της αξιοποιήσεως πολεμικών μονάδων για σκοπούς αναγνωρίσεως – επιτηρήσεως.
Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει το μόνο μέσο που μπορεί να προσφέρει εικόνα της καταστάσεως στον αέρα και την επιφάνεια της θαλάσσης, χάρη στα Αερομεταφερόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) ΕΜΒ-145Η Erieye. Οι επιδόσεις αποκαλύψεως του ραντάρ, ακόμη και στόχων επιφανείας, είναι πολύ αξιόλογες.
Από την πλευρά του Τουρκικού Ναυτικού, τα 6 ΑΦΝΣ τύπου CN-235MP και τα υπό παραλαβή ATR-72-600TMPA, μπορούν να επιχειρήσουν με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια, εκτελώντας και ανθυποβρυχιακές αποστολές. Αεροπορική κάλυψη αυτών, μπορεί να επιτευχθεί ευχερέστερα με περιπολίες μαχητικών F-16, που μπορούν να ανεφοδιάζονται στον αέρα από ιπτάμενα τάνκερ KC-135R.
Το Τουρκικό Ναυτικό διαθέτει επίσης ένα σύστημα UAV τύπου Anka B με 3 αεροχήματα, ένα εκ των οποίων (“032”) μέχρι σήμερα φέρει ραντάρ ναυτικής έρευνας τύπου SARPER. To τελευταίο, συνιστά σοβαρό επιχειρησιακό πλεονέκτημα, υπερέχοντας σοβαρά σε δυνατότητες αποκαλύψεως στόχων σε ευρεία περιοχή, δεδομένου ότι τα υπόλοιπα UAV περιορίζονται σε ηλεκτροπτικά σύνολα για την οπτική αποκάλυψη στόχων, εμβέλειας μερικών χιλιομέτρων. Το SARPER αναφέρεται ότι σε διαμόρφωση ναυτικής έρευνας μπορεί να αποκαλύπτει στόχους επιφανείας σε αποστάσεις της τάξεως των 70 χλμ. Επιπλέον, οι επιδόσεις του Anka B από πλευράς επιχειρησιακής οροφής και αυτονομίας, είναι σαφώς μεγαλύτερες από τα αντίστοιχα συστήματα σε ελληνική υπηρεσία. 

Το Τουρκικό Ναυτικό, διαθέτει επίσης UAV τύπου Bayraktar TB2S που μπορούν να φέρουν και οπλισμό. Το σύστημα είναι επιχειρησιακό από το 2018 και αναφέρεται ότι πρόκειται να αποκτηθούν 10 αεροχήματα. Περιορίζονται μεν από πλευράς αισθητήρων σε ηλεκτροπτικό σύνολο αλλά οι επιδόσεις τους είναι αξιόλογες ενώ επιπλέον στοιχείο είναι η ικανότητα μεταφοράς όπλων.
Η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει και αυτή ΑΣΕΠΕ, τα 4 Ε-7Τ, μεγάλων επιδόσεων από κάθε άποψη.
Από την ανωτέρω εξέταση, καθίσταται σαφές ότι η ελληνική πλευρά υστερεί στον τομέα των μέσων αναγνωρίσεως – επιτηρήσεως, ιδίως στην κατηγορία των UAV. Ακόμη και όταν τεθούν σε υπηρεσία τα αναβαθμισμένα Ρ-3ΗΝ, η εκτέλεση πολεμικών αποστολών σε αυτές τις θάλασσες θα είναι περίπου αυτοκτονική. Συνεπώς, η χρήση συστημάτων UAV για αποστολές ναυτικής επιτηρήσεως, προσφέρει μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία και μειωμένη διακινδύνευση πολύτιμου προσωπικού, με αποτέλεσμα να απαιτούνται άμεσες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Η κάλυψη της συγκεκριμένης επιχειρησιακής αδυναμίας, θα εξασφαλίσει ικανότητα “επίμονης” επιτηρήσεως.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για προμήθεια μικρού αριθμού UAV καθέτου απονηώσεως για τις φρεγάτες του. Το πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη.
Από την όλη εξίσωση, δεν θα πρέπει να λησμονείται η περίπτωση της εγκαταστάσεως συστήματος ραντάρ Πέραν του Ορίζοντος στην Ανατολική Κρήτη. Σχετική πρόταση έχει γίνει από το Ισραήλ αλλά οι διαδικασίες δεν έχουν προχωρήσει σε βάθος. Ένα τέτοιο σύστημα, θα επέτρεπε αξιόπιστη σύνθεση εικόνος σε μεγάλες αποστάσεις, μέχρι και την Κύπρο ενώ σε ευρύτερο επίπεδο, με την υφιστάμενη ιδέα τριετούς μισθώσεως δύο αεροχημάτων Heron, η επιλογή του Ισραήλ παρουσιάζεται ως ελκυστική σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο.
Σε ένα άλλο επίπεδο, είναι ενδιαφέρον να αξιολογηθεί κατά πόσο η έγκαιρη ανάπτυξη της φρεγάτας “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνος στην Κάρπαθο στις 30 Ιανουαρίου κι εν συνεχεία ο πλους της προς το ORUÇREİS την επομένη, έδωσε την ευκαιρία να επιβεβαιωθεί η βασιμότητα της επιχειρησιακής απαιτήσεως για ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων της τάξεως των 30 κόμβων από τις φρεγάτες.
Τέλος, είναι δεδομένο ότι διδάγματα προς μελέτη και εξέταση προτάσεων για κατάλληλες παρεμβάσεις, εξήχθησαν και στο επίπεδο της συνεργασίας Υπουργείου Εθνικής Αμύνης και Υπουργείου Εξωτερικών.

ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ
https://doureios.com/to-epeisodio-me-to-orucreis-kai-oi-epiheirisiakes-paratiriseis/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

http://4.bp.blogspot.com/_NuhZMDR5O28/S_qK4rCNqWI/AAAAAAAAATQ/FgeBEEMBpt0/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters