Αποστολική Διακονία
ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ
"τον τε μηδέν τώνδε μετέχοντα ουκ απράγμονα, αλλ' αχρείων νομίζομεν" - ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΕΙΝΟΣ ΑΘΛΙΟΣ ΑΧΡΗΣΤΟΣ .........(ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ Β'40 .ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ)...................... «παρά δύναμιν τολμηταί και παρά γνώμην κινδυνευταί και εν τοις δεινοίς ευέλπιδες» (Θουκυδίδου, Ιστορίαι, Α’ 70)
Απόσπασμα κειμένου από το βιβλίο της Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη με τίτλο “ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ”
Το παρόν κείμενο δημοσιεύθηκε στα “Επίκαιρα” στις 16.12/2017
Το κείμενο που ακολουθεί δεν είναι προϊόν επιστημονικής φαντασίας, αλλά ούτε ανήκει στην κατηγορία των “θεωριών συνωμοσίας”. Όλα όσα αναφέρονται σε αυτό αποτελούν πραγματικότητα των αρχών του περασμένου αιώνα.
Δεν είμαι πεπεισμένη ότι τα όσα συμβαίνουν τώρα στην Ευρώπη με το μεταναστευτικό κύμα και τις επιπτώσεις που, με μαθηματική ακρίβεια, θα προκύψουν από αυτό, είναι αποτέλεσμα του σχετικού σχεδίου Kalergi. Ωστόσο, είναι δύσκολο για μένα, και θα έλεγα και για όποιον διαβάσει τις γραμμές αυτού του άρθρου, να μην αναρωτηθεί “για το τι ακριβώς συμβαίνει”, “τι μπορεί να κρύβεται” κάτω από το ανείπωτο δράμα αυτών των ανθρώπων, τι σχέση μπορεί να υπάρχει “ανάμεσα στο ευρωπαϊκό ιερατείο και τα βραβεία Kalergi” κ.ο.κ.
Σκέφθηκα, λοιπόν, ότι θα ενδιαφέρει τους αναγνώστες του περιοδικού “Επίκαιρα”, και ακόμη ότι ενδεχομένως θα ενθαρρύνει και συνέχιση της έρευνας, ώστε να διαφωτιστεί περισσότερο η, όντως, περίεργη αυτή υπόθεση.
Η πραγματοποίηση του σχεδίου Goudenhove-Kalergi: Η Γενοκτονία των λαών της Ευρώπης[1].
Το σχέδιο Goudenhove-Kalergi θα μπορούσε να είναι προϊόν ενός ευφάνταστου νέου, αλλά και μια συνωμοσία για τη γενοκτονία των λαών της Ευρώπης. Το 1922 ο Goudenhove-Kalergi, ένας προικισμένος νέος αριστοκρατικής καταγωγής, ίδρυσε το κίνημα «Πανευρώπη» στη Βιέννη, που φιλοδοξούσε να δημιουργήσει μια νέα διεθνή τάξη, γύρω από την ενοποίηση της Ευρώπης, και υπό την ηγεσία των Ηνωμένων Πολιτειών. Η Ευρωπαϊκή ενοποίηση θα αποτελούσε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας κυβέρνησης. Παρότι, το σχέδιο αυτό ήταν σε γνώση ολιγάριθμων ατόμων, και στη συνέχεια ξεχάστηκε για έναν περίπου αιώνα, ωστόσο για τους μυημένους ο Richard Goudenhove Kalergiθεωρείται, και ορθώς, o ιδρυτής της Ενωμένης Ευρώπης. Ακόμη μικρότερος είναι ο αριθμός αυτών που γνωρίζουν ότι το σχέδιο “Πανευρώπη” έκρυβε μια σατανική πρόβλεψη, αλλά και έναν απευκταίο στόχο, για το μέλλον της Ευρώπης: την εξαφάνισή της. Πράγματι στο εξώφυλλο του βιβλίου του «Praktischer Idealismus», ο Kalergi υποστηρίζει ότι οι κάτοικοι των μελλοντικών «Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης» δεν θα έχουν σχέση με τους παλαιούς λαούς της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά θα είναι είδος υπανθρώπων που θα προέρχονται από επιμιξία. Αναπτύσσει, χωρίς ενδοιασμούς την άποψη, ότι οι Ευρωπαίοι πρέπει να αναμιχθούν με ασιατικές και αφρικανικές φυλές, έτσι ώστε να καταλήξουν σε μια ράτσα χωρίς ποιότητα, που να ελέγχεται απολύτως από την Αμερική, με τη βοήθεια μιας ολιγάριθμης ελίτ. Ο Kalergi διευκρινίζει : «O άνθρωπος του μέλλοντος θα είναι μικτής φυλετικής καταγωγής. Οι φυλές και οι τάξεις του σήμερα θα εξαφανισθούν σταδιακά λόγω της εξάλειψης του χώρου, του χρόνου και της προκατάληψης. Η ευρωασιατική- νεγροϊδής φυλή του μέλλοντος, όμοια στην εμφάνιση της με τους αρχαίους Αιγύπτιους, θα αντικαταστήσει την διαφορετικότητα των λαών και την διαφορετικότητα των ατόμων”. Η εξάλειψη εθνών και λαών μπορεί να επιτευχθεί, κατά τονKalergi, μεταξύ άλλων και με τη μετανάστευση. Ακριβώς, η αναβίωση αυτού του σκοτεινού σχεδίου, φαίνεται να συνδέεται άμεσα με την πρόσφατη και ανεξέλεγκτη συρροή μεταναστών/ προσφύγων στην Ευρώπη, που ανήκουν στις φυλές, οι οποίες αποτελούν τις προτιμήσεις του σχεδίουKalergi. Αλλά, ορισμένοι, που απεχθάνονται την οσμή συνωμοσιών, θα είχαν ενδεχομένως την τάση να υποστηρίξουν και μάλιστα αφυψηλού, ότι πρόκειται για μια απλή σύμπτωση. Ωστόσο, το σχέδιο πλαισιώνεται από ορισμένα γεγονότα, που είναι δύσκολο πια να εξακολουθήσουν να εκλαμβάνονται ως “συμπτώσεις”. Επιλέγω, για τη συμπλήρωση αυτού του εδαφίου του ανά χείρας έργου, τα ακόλουθα:
* Πρώτον, προς τιμήν του Coudenhove- Kalergi, ιδρύθηκε το ευρωπαϊκό βραβείο, το οποίο απονέμεται κάθε δύο χρόνια, σε Ευρωπαίους οι οποίοι αναγνωρίζεται ότι συνέβαλαν στην προώθηση του σχεδίου Kalergi. Και οι μέχρι σήμερα βραβευθέντες είναι η Angela Merkel και ο Herman Van Rompuy, δύο από τα “κορυφαία πιόνια” της Λέσχης Bildemberg[2].
* Δεύτερον, όπως είναι γνωστό, οι ΗΠΑ ενθαρρύνουν συνεχώς την Ευρώπη, μέσω των Ηνωμένων Εθνών, να δεχθεί εκατομμύρια μετανάστες, για να λύσει έτσι το πρόβλημα υπογεννητικότητας και γήρανσης του πληθυσμού της. Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε έκθεση των Ηνωμένων Εθνών του Ιανουαρίου του 2000, με τίτλο «Μετανάστευση αντικατάστασης: Μία λύση για την μείωση και γήρανση του πληθυσμού», όπου αναφέρεται ότι, μέχρι το 2025 η Ευρώπη θα χρειασθεί 159 εκατομμύρια μετανάστες[3]. Εκπληκτικό πράγματι αυτό το ακριβές νούμερο, που αυτόματα παραπέμπει, σε συνδυασμό και με όλα τα προηγούμενα, στην ύπαρξη προμελετημένου σχεδίου. Εύλογα το ερώτημα του γιατί τα ΗΕ δεν συμβουλεύουν την Ευρώπη να υιοθετήσει άλλες λύσεις, όπως προγράμματα στήριξης οικογενειών, ανάλογων με αυτά που εφαρμόζουν οι Γάλλοι εδώ και πολλές δεκαετίες, αλλά αντιθέτως την προτρέπουν να υπαχθεί σε πρόγραμμα γενοκτονίας της.
* Τρίτον, η ακόλουθη δήλωση του G. Brock Chisholm, πρώην διευθυντή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (OMS), που αναφέρεται από το ανά χείρας άρθρο, ενισχύει τις υπόνοιες για την ύπαρξη σκοτεινού σχεδίου, εναντίον της βιωσιμότητας της Ευρώπης, με βάση τις απόψεις Kalergi. Η δήλωση αυτή έχει ως εξής: «Αυτό που σε όλους τους τόπους οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν είναι να εφαρμόσουν τον περιορισμό των γεννήσεων και να τελούν μικτούς γάμους (μεταξύ διαφορετικών φυλών), και αυτό με σκοπό να δημιουργηθεί μια ενιαία φυλή σε ένα κόσμο που θα κατευθύνεται από μια κεντρική αρχή» (δηλαδή, από παγκόσμια κυβέρνηση).
* Τέταρτον, τέλος, είναι δύσκολο να αποφευχθούν συνειρμοί ανάμεσα στην πιθανή πορεία εφαρμογής του σχεδίου Kalergi και στην τάση ορισμένων ευρωπαϊκών οικονομιών, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας, να καταργούν τη διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία, να υποβαθμίζουν τη διδασκαλία της εθνικής γλώσσας, ή να αλλοιώνουν την ιστορία της χώρας στα σχολικά διδακτικά βιβλία, να υποτιμούν βασικές ανθρώπινες αξίες, εθνικά σύμβολα και ιστορικές νίκες που διατηρούν την εθνική υπερηφάνεια και την εθνική ταυτότητα.
Συμπερασματικά, είναι δύσκολο ακόμη και για όσους προσπαθούν να μείνουν, κατά το δυνατόν μακριά από την όποιας μορφής σχέση με “θεωρίες συνωμοσίας”, επειδή τις θεωρούν μη σοβαρές και μη επιστημονικές[4], να αγνοήσουν την αδήριτη πραγματικότητα: ότι, δηλαδή, αυτά που συμβαίνουν στην Ευρώπη με το ανεξέλεγκτο μεταναστευτικό ρεύμα, βρίσκονται λεπτομερώς καταγραμμένα στο βιβλίο του Kalergi, από το 1922 με τη μορφή ευχών, που ήδη πραγματοποιούνται. Βεβαίως, δεν μπορεί να αποκλειστεί το επιχείρημα ότι “πρόκειται περί απλής σύμπτωσης” και όχι περί προδιαγεγραμμένου σχεδίου. Αλλά, έστω και αν γίνει σεβαστή η άποψη αυτών που αρνούνται κατηγορηματικά να αναγνωρίσουν την ύπαρξη συνωμοσιών στη διεθνή πραγματικότητα, δεν μπορεί να υπάρξει άρνηση για το ότι τελικά συμβαίνουν όλα όσα λεπτομερώς περίγραψε το 1922, και σθεναρώς υποστήριξε ο Kalergi ότι πρέπει να συμβούν στην Ευρώπη. Ο Kalergi, εξάλλου, που είναι ο πρώτος που είχε την ιδέα της ενωμένης Ευρώπης, πρότεινε ως εθνικό της ύμνο τον ύμνο του Beethoven, αλλά και οραματίστηκε την αναβίωση μιας “Νέας Ιεράς Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας”. Ο Kalergi, δεν ήταν μόνος, αλλά είχε τη συμπαράσταση σημαντικών ανθρώπων της εποχής του, που ενθουσιάστηκαν με την ιδέα της ενωμένης Ευρώπης. Αρχηγοί κρατών, πρίγκιπες και τραπεζίτες αναφέρονται ως υποστηρικτές και χρηματοδότες των ιδεών του, ενώ μετά το πέρας του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, και ο Winston Churchill, αλλά και η εφημερίδα New York Times και τελικά και η CIA συμφώνησαν και υποστήριξαν τις απόψεις του[5]. Το σχέδιο Kalergi ήταν και παρέμεινε άγνωστο στους πολλούς, όχι από έλλειψη ενδιαφέροντος, αλλά όπως φαίνεται από την επιβολή κάποιου είδους ανεπίσημης λογοκρισίας γύρω από αυτό. Αναφέρεται, σχετικά, ότι το βιβλίο Kalergi είναι δυσεύρετο. Το 1990 η γερμανική εφημερίδα Independent News δημοσίευσε περίληψη του βιβλίου Kalergi και διατύπωσε την πρόθεση αναδημοσίευσης του βιβλίου, αλλά η Αστυνομία έκανε κατάσχεση του μοναδικού αντιτύπου που κυκλοφορούσε τότε. Είναι, εξάλλου, περίεργο το ότι το βιβλίο Kalergi δεν αναφέρεται στις επίσημες βιβλιογραφικές σελίδες του Διαδικτύου, σχετικά με το κίνημα της Πανευρώπης[6].
β) Παράλληλες διαπιστώσεις και προειδοποιήσεις για το τέλος της Ευρώπης
Ο συνδυασμός γήρανσης και υπογεννητικότητας της Ευρώπης και ακατάσχετου μεταναστευτικού ρεύματος βρίσκεται στη βάση διαπιστώσεων, που δεν σχετίζονται άμεσα με το σχέδιο Kalergi, αλλά που καταλήγουν στις ίδιες συνέπειες, δηλαδή στην εξαφάνιση της Ευρώπης. Αναφέρω τα ακόλουθα, που περιλαμβάνονται στο άρθρο του Giulio Meotti[7]:
* O πληθυσμός της Ευρώπης μειώνεται περίπου κατά δύο εκατομμύρια το χρόνο, και σταθερά αναπληρώνεται από μεταναστευτικό πληθυσμό. Την υποκατάσταση αυτή ο David Coleman[8] την χαρακτηρίζει ως εξής: “Η αυτοκτονική μείωση της ευρωπαϊκής υπογεννητικότητας, σε συνδυασμό με τους μετανάστες που αυξάνονται γρήγορα, θα μεταλλάξουν την ευρωπαϊκή κουλτούρα. Η πτώση του ρυθμού γεννητικότητας από τους γηγενείς Ευρωπαίους συμπίπτει στην πραγματικότητα με τη θεσμοθέτηση του Ισλάμ στην Ευρώπη και με την ανανέωση της ισλαμοποίησης των Μουσουλμάνων της”.
* Ο Λόρδος Sacks δήλωσε πρόσφατα: “Η μείωση της γεννητικότητας μπορεί να σημάνει το τέλος της Δύσης”. Η Ευρώπη, καθώς γηράσκει, δεν ανανεώνει πια τις γενεές της, και στη θέση τους καλωσορίζει μαζική μετανάστευση, από τη Μ. Ανατολή, την Αφρική και την Ασία, που θα υποκαταστήσουν τους γηγενείς Ευρωπαίους, και που κομίζουν πολιτισμούς με ριζικά διαφορετικές αξίες, για τη σχέση των δύο φύλων, την πολιτική εξουσία, την κουλτούρα, την οικονομία και τη σχέση Θεού και ανθρώπου.
* Ο Καρδινάλιος Raymond Leo Burke προέβλεψε ότι “το Ισλάμ θα κατακυριεύσει την Ευρώπη εξαιτίας πίστης και ρυθμού γεννητικότητας”.
Οι νεοφιλελεύθεροι, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος, με την ίδια παθητική στάση αντιμετωπίζουν και το μεταναστευτικό: αναμένοντας, δηλαδή το “αόρατο χέρι” να αποκαταστήσει την τάξη. Και στο μεταξύ, με την προβολή κάποιων επιχειρημάτων, που κάτω από ομαλές συνθήκες ανταποκρίνονται στα πράγματα, όπως π.χ. ότι η Ευρώπη θα χρειασθεί, στο προσεχές μέλλον, εργατικά χέρια ή ότι οι μικτές κοινωνίες εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής, δικαιολογούν το ότι εμφανίζονται φιλικοί απέναντι στις ανεξέλεγκτες αφίξεις μεταναστών.
Έτσι, “μετά από μία γενιά από σήμερα η Ευρώπη θα είναι αγνώριστη. Οι ευρωπαϊκοί λαοί συνειδητοποιούν σε μεγάλο βαθμό ότι ο πολιτισμός τους κινδυνεύει κυρίως από μια επιπόλαια ελευθεριότητα, μια ιδεολογία που καλύπτεται κάτω από το προσωπείο της ελευθερίας, και που στοχεύει στην κατεδάφιση όλων των δεσμών που δένουν τον άνθρωπο με την οικογένειά του, τους συγγενείς του, την εργασία του, την ιστορία του, τη θρησκεία του, τη γλώσσα του, το Έθνος του, την ελευθερία του. Η στάση αυτή φαίνεται να προέρχεται από μια αδράνεια που οδηγεί στην αδιαφορία για το αν η Ευρώπη θα επιτύχει ή θα καταστραφεί, για το αν ο πολιτισμός μας θα εξαφανιστεί, πνιγμένος στο εθνικό χάος, ή θα έχει λεηλατηθεί από μια νέα θρησκεία που θα προέρχεται από την έρημο”[9].
Κάτω από το πρίσμα των όσων αναφέρονται παραπάνω, η ελεύθερη ροή των μεταναστών/προσφύγων θα πρέπει να ιδωθεί ως το τελευταίο στάδιο, μετά από την παγκοσμιοποίηση και τον ακραιφνή φιλελευθερισμό, της πορείας προς την εγκαθίδρυση παγκόσμιας διακυβέρνησης του πλανήτη μας[10].
[1] Το άρθρο μεταφράστηκε από τα Ιταλικά και επιμελήθηκε από τον Ελευθέριο Αναστασιάδη. Είχε αναρτηθεί στο site «Identità». Posted by olympiada τον Αυγούστου 8, 2015, Από το bloghttp://theodotus.blogspot.gr
[2] Leo Lio Zagami (2015) Report: EU Internationally Collapsing European Countries with Illegals-The “Kallergi Plan”Started in the 70’s, 28/8
[3] Posted by olympiada τον Αυγούστου 8, 2015, Από το blog http://theodotus.blogspot.gr, op.cit.
[4] Παρότι, φευ, ο κόσμος μας χορεύει σε καθημερινή βάση με το ρυθμό τους
[5] Το άρθρο μεταφράστηκε από τα Ιταλικά και επιμελήθηκε από τον Ελευθέριο Αναστασιάδη, op.cit.
[6] Leo Lio Zegami op.cit.
[7] “Europe:The Substitution of a Population, op.cit.
[8] Στη μελέτη του με τίτλο: “Immigration and Ethnic Change in Low -Fertility Countries:A third Demographic Transition
[9] Giulio Meotti, op.cit.
[10] Μ Νεγρεπόντη-Δελιβάνη, Η εν ψυχρώ δολοφονία της Ελλάδας, Ίδρυμα Δελιβάνη και Εκδόσεις Ιανός, Αθήνα 2014, Εισαγωγή
ΑΛΛΟΣ
ΕΝΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΝ ΣΑΡΑΝΤΟ ΚΑΡΓΑΚΟ,ΤΟΝ ΝΕΟΚΛΗ ΣΑΡΡΗ, ΤΗΝ ΑΝΝΑ
ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ. ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΒΑΡΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ
ΜΑΣ...ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ...ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΔΑΣΚΑΛΕ
Ανακηρύχθηκε διδάκτωρ με Άριστα το 1983.
Γνωρίζει ικανώς τη Λατινική, Αγγλική και Ιταλική γλώσσες. Υπηρέτησε στις ένοπλες δυνάμεις ως έφεδρος ανθυπολοχαγός πυροβολικού.
Δίδαξε ως καθηγητής σε ιδιωτικά λύκεια, στη σχολή ναυτικών δοκίμων και στη Σχολή Διοικήσεως και Οικονομίας του ΤΕΙ Πειραιώς. Είχε τη θέση ειδικού συμβούλου στο Υπουργείο Προεδρίας (1980-81) και της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο Υπ.Ε.Π.Θ. και επί πολιτικών και πολιτιστικών θεμάτων στο Υπουργείο Πολιτισμού. Έχει γράψει εκπαιδευτικά, επιστημονικά συγγράμματα και μονογραφίες (1990-93).
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
http://www.ellinon-logos.gr/Του Χαράλαμπου Β.Κατσιβαρδά
Η Ελλάδα κυβερνάται από ανθρώπους οι οποίοι δεν αγαπούν τον τόπο των προγόνων τους και ουδόλως έχουν γαλουχηθεί εκ των ναμάτων του παρελθόντος των αγίων και των ηρώων, δεδομένου ότι ουδέποτε είχαν αγνή ψυχή και πυρωμένο σθένος να τηρούν απαρεγκλίτως τις αρχές τους και να μάχονται διαπρυσίως προς την σιδηράν προάσπιση των αξιών τους, έμπλεοι αγάπης και αφοσίωσης, ως έδει
Η ως άνω φράση ονομάζεται δίψα για την ελευθερία, αρξαμένης, διά την ανεξαρτησία του έθνους, της κοινωνικής και προσωπικής ελευθερίας έως τον νόστο για την ελευθερία του ήθους, ήτοι την οντολογική αναγέννησή μας καθ’ ημέρα και καθ’ ομοίωση προς τον θυσιασθέντα Δημιουργό μας.
Σήμερον έχουμε περιέλθει εις μία μορφή τρίτου παγκοσμίου πολέμου, με ειρηνικά μέσα, όπου οι λαοί εξοντώνονται παντοιοτρόπως, τα έθνη κράτη καταρρέουν και η μετανάστευση που επιδοτείται, ωσεί ενεργούμενος υβριδικός πόλεμος, θα αποτελέσει οσονούπω γεωπολιτικό πολιορκητικό κριό διά την εθνοπολιτική ανδιάταξη της ήδη καθημαγμένης Ευρώπης.
Η Ελλάς δεν αντιλαμβάνεται ποιος είναι ο υπερεθνικός ιθύνων νους των κοσμοεξουσιαστών και των παγκοσμίως υποζυγίων του, η εξουσία του οποίου επιβάλλεται καταδήλως πραξικοπηματικά, ποδοπατώντας παν ψήγμα της συνταγματικής εννόμου τάξεως, συνθλίβοντας συνάμα τους δημοκρατικούς θεσμούς και καταλύοντας τα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες.
Εν τω πλαισίω αυτώ, της θεσμικής βίας, η Δικαιοσύνη καθίσταται κυματοθραύστης, τείνοντας εις την κλίνη του Προκρούστη, διότι καλείται αφενός να διατηρήσει τη λειτουργική της ανεξαρτησία και αφετέρου να διασφαλίσει προσηκόντως την κοινωνική ειρήνη καθώς και τη δημόσια τάξη και ασφάλεια της κοινωνίας.
Εν κατακλείδι, η διελκυστίνδα της αναλογικότητας ως ερμηνευτικό εργαλείο διαρκούς εξισορρόπησης ετερόκλητων έννομων αγαθών κατά το προσφιλές άρθρο 25 του Συντάγματος καθώς και αδιαλείπτου αξιολογικής στάθμισης, υπέρτερων και υποδεέστερων αγαθών, ανά περίσταση κάθε πτυχής και έκφανσης της ζωής μας, αποτελεί μια λειτουργική δημοκρατική βάσανο, η οποία σε παρωθεί αενάως προς την εξέλιξη, την αυτοβελτίωση και εν γένει προς το ένδοθεν εκπηγάζον, ζείδωρο, ανέσπερο και ζώπυρο, διαλάμψαν φως της ελευθερίας, διότι η δημοκρατία και η ελευθερία συνιστούν τους ακρογωνιαίους λίθους μιας θυσιαστικής ζωής, εις το διηνεκές.
Εις τον αντίποδα όμως οι σύγχρονοι Εφιάλτες προτιμούν συνειδητά και εκούσια τη δουλεία και την παθογένεια της υποτέλειας, ζώντας εν αγνοία τους τον ισόβιο επιθανάτιο ρόγχο της ανυπαρξίας τους. Συνελόντι ειπείν, η ελευθερία είναι τρόπος ζωής.
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
Η Χιμάρα κατά τις αναφορές του Θουκυδίδη, εμφανίζεται ως επαρχία της Χαονίας στην Ήπειρο, η οποία από τις αρχές της ιδρύσεώς της από τους Ηπειρώτες έχαιρε δικών της δημοκρατικών προνομίων μιας και αποτελούσε ρίζα γένους βασιλικού που με τον καιρό είχε θέσει την εξουσία του υπό την ηγεσία της φυλής.
Με τη συμμετοχή των
Χαόνων στο Μεσσηνιακό Πόλεμο τον 7ο π. Χ. αιώνα, πληθυσμοί Σπαρτιατών
μετοικούν στα Ακροκεραύνια Όρη της Χαονίας. Ηγέτες της εκστρατευτικής
αποστολής των Χαόων της Χιμάρας ήταν οι Φώτιος και Νικάνορας και όπως
συνεχίζει ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων, η παρακμή της Χαονίας είχε την
αφετηρία της στην αποτυχημένη έκβαση που είχε ο πόλεμος στο πλευρό των
Λακεδαιμονίων.
Καθώς υποχωρεί σταδιακά η φυλή των Χαόνων
στην Ήπειρο, οι Μολοσσοί εμφανίζονται στην ιστορία και επί των ημερών
του βασιλιά Νεοπτόλεμου ιδρύεται ομοσπονδία με τη συμμετοχή όλων των
ηπειρωτικών φύλων που σταδιακά ενσωματώνεται στο βασίλειο της Μακεδονίας
του Φιλίππου Β'.
Το δυναμικό πνεύμα των ηπειρωτών δεν παύει να ξεχωρίζει παρά την ένωση με τους Μακεδόνες και έτσι στο προσκήνιο εμφανίζεται ο Πύρρος της Ηπείρου, όπου μετά τη λαμπρή του πορεία, αλλά και το μοιραίο τέλος του στο Άργος, η ηπειρωτική Ομοσπονδία ορίζει ώστε ένας από τους τρεις στρατηγούς της να είναι Χάονας. Ενώ μετά από μια πολιτιστική και πολιτική αναλαμπή, στην Ήπειρο επιτίθενται οι Ρωμαίοι. Με μανιώδη ζήλο και έχοντας ως κίνητρο τη νίκη του Πύρρου στη Ρώμη, εξανδραποδίζουν, ξεθεμελιώνουν, κλέβουν και σκλαβώνουν άνω από 150 χιλιάδες Ηπειρώτες. Μετά τα φοβερά δεινά που υπέστη ο τόπος από το Λεύκιο Αιμίλιο Παύλο και το στράτευμά του, το ελληνικό πνεύμα αναγεννιέται, αλλά αυτή τη φορά μέσα από το ελληνορωμαϊκό ιδεώδες που συναντά την κορύφωσή του στο Βυζάντιο.
Ο ελληνισμός της Χιμάρας κατ' εκείνη την περίοδο, όπως και ο ελληνισμός εντός και εκτός των ορίων της άλλοτε τρανής Χαονίας, συνεχίζει να αποτελεί σημείο τριβής και πεδίο σκληρών επελάσεων. Γότθοι, Ούννοι, Οστρογότθοι, Σλάβοι και άλλοι βάρβαροι, επιτίθενται ανελέητα στην Ήπειρο.
Σύμφωνα με αναφορές του Πλίνιου, η Χιμάρα υπήρξε το ορμητήριο για επιθέσεις των βαρβαρικών φύλων της Δύσης. Ενώ ο ίδιος κάνει λόγο πως ήδη από τα ρωμαϊκά χρόνια ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Ιουστινιανός ισχυροποιεί το ήδη υπάρχον φρούριό της, ενώ χαρακτηριστικά το αποδίδει: " Ιη Ερiri ora castellum in Acrocerauniis Chimera". Επιπλέον ο γνωστός ιστοριογράφος Προκόπιος στο έργο του «Περί Κτισμάτων» αναφέρει την πόλη της Χιμάρας με το όνομα «Χίμαιρα», ενώ η μεταγενέστερή του Άννα Κομνηνή, κόρη του αυτοκράτορα Αλεξίου Κομνηνού, στο έργο της «Αλεξιάδα» που το αφιερώνει στον πατέρα της και στην αυτοκρατορική του πορεία, την αναφέρει ως «Χιμάρα». Η ακριτική Χιμάρα εκτός των προαναφερόμενων επιδρομών, γνωρίζει καταστροφή από τους Σαρακηνούς το 877 και από τους Βούλγαρους το 1034. Ενώ ακόμη ακολουθούν οι Σέρβοι υπό τον Στέφανο Κράλλη που την υποτάσσουν το 1346.
Το αντιστασιακό φρόνημα της περιοχής, το οποίο και διαχρονικά παρατηρείται, εμφανίζεται ξανά στο προσκήνιο όταν ο βασιλιάς της Νεάπολης Κάρολος, αποβιβάζεται στα παράλια της Χιμάρας κατά το 1403 και μαζί με τους Χιμαριώτες απωθεί τα αλβανικά φύλα προς το Βορρά. Ενώ ακόμη ο στενός φίλος του Γεωργίου Καστριώτη. Γεώργιος Στρέσιος, μαζί με τους Χιμαραίους, προσπαθεί να αναχαιτίσει τους Οθωμανούς. Ωστόσο η προσπάθεια δεν απέδωσε και η Χιμάρα το 1463 τελεί υπό την προστασία των Ενετών.
Μετά την εγκαθίδρυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε όλα τα Βαλκάνια, η Χιμάρα για 5 αιώνες αντιστάθηκε σθεναρά και ταυτόχρονα υπήρξε ανεξάρτητη στο φρόνημα. Συνέχιζε αδιάκοπα να οργανώνει αντιστασιακά κινήματα κατά των κουρσάρων, των Τούρκων και των Τουρκαλβανών. Κατάφερε να γνωρίσει 10 χρόνια πλήρης ελευθερίας λίγο πριν υποταχθεί στο στρατό του σουλτάνου Βαγιαζήτ κατά το 1492.
Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, οι αντιπρόσωποι της Χιμάρας δέχθηκαν την υποταγή, αλλά υπό όρους. Όροι οι οποίοι ουσιαστικά δημιούργησαν την «Αυτόνομη Συμπολιτεία των Κεραυνίων», η οποία αποτελούνταν από 33 χωριά. Τα κεκτημένα τους ανανεώθηκαν και πάλι από το Σουλεϊμάν το Μεγαλοπρεπή, καθώς οι αγώνες τους δεν έπαυαν ποτέ να έχουν ως σκοπό την πλήρη απελευθέρωση του τόπου τους, κατά τα πρότυπα των αρχαίων Χαόνων.
https://www.himara.gr/istoria/10922-himara-to-diaxroniko-adouloto-fronima-ton-ellinon
Ὦ Πικρό μου Ἔαρ! Τήν ἀπόφαση ἀνεκοίνωσε ἡ κυβερνητική ἐκπρόσωπος Ἀριστοτελία Πελώνη, ἡ ὁποία θεωρεῖ τήν Ὀρθοδοξία παρελθόν καί ὄχι μέρος τῆς ἑλληνικῆς ταυτότητος
ΤΟ ΓΝΩΜΙΚΟ «διυλίζουμε τόν κώνωπα καί καταπίνουμε τήν κάμηλο» ἀπεικονίζει τήν κυβερνητική πολιτική γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας, ἰδιαίτερα ὅσον ἀφορᾶ τήν Ἐκκλησία. Παραγνωρίζει ἐν προκειμένῳ ἡ Κυβέρνησις τό θρησκευτικό αἴσθημα τῶν Ἑλλήνων, οἱ ὁποῖοι ὑπεχρεώθησαν ἐπί ἕναν χρόνο τώρα νά ἀπέχουν τῶν ἐκκλησιαστικῶν καθηκόντων τους καί τῶν παραδόσεών τους. Γιατί εἰδικῶς τό Πάσχα ἔχει γιά τούς Ἕλληνες μίαν ἰδιαίτερη σημασία πού ξεφεύγει τῶν ὁρίων τῆς καθαρῶς θρησκευτικῆς τελετουργίας καί ἀνάγεται καί στήν σφαῖρα τῶν ἐθνικῶν ἐπιδιώξεων. Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου εἶναι συνυφασμένη μέ τήν Ἀνάσταση τῆς Ἑλλάδος, ἐκείνη τήν Ἄνοιξη τοῦ 1821 –τά 200 χρόνια ἀπό τήν ὁποία ἑορτάζουμε φέτος.
Νά θεωρήσουμε ὅτι οἱ ἱστορικές προεκτάσεις εἶναι «ψιλά γράμματα» γιά τήν Κυβέρνηση; Τήν Κυβέρνηση ἡ ὁποία ἀνέχθηκε κάθε μορφῆς παραβίαση τῶν περιοριστικῶν μέτρων ἀπό ἀριστερούς, ἀναρχικούς καί ταραξίες καί ἐξαντλεῖ τήν αὐστηρότητά της στήν Ἐκκλησία. Δηλαδή στόν μέσο Ἕλληνα. Στόν ψηφοφόρο της. Δέν ἀντιλαμβάνεται τό πολιτικό κόστος πού μπορεῖ νά ἔχει αὐτή ἡ τακτική; Ὅλα ἄρχισαν τήν ἐπαύριο τῆς ἀνακοινώσεως τῶν περιοριστικῶν μέτρων τοῦ περασμένου Νοεμβρίου. Μέ τήν ἐνεργό ἀνοχή τῆς Κυβερνήσεως ἔγινε ἡ συγκέντρωσις πρό τοῦ Ἐφετείου, στήν λεωφόρο Ἀλεξάνδρας, ἐν ἀναμονῇ τῆς ἀποφάσεως γιά τήν Χρυσή Αὐγή. Ἤδη μέ αὐτήν τήν συγκέντρωση τά μέτρα εἶχαν τιναχθεῖ στόν ἀέρα. Καί ἄς τό ἀρνοῦνται οἱ ποικιλώνυμοι ἀριστεροί, οἱ ὁποῖοι οὕτως ἤ ἄλλως οὐδέποτε τά πήγαιναν καί πολύ καλά μέ τήν ἀλήθεια. Ἠκολούθησαν καί ἄλλες. Σχεδόν καθημερινῶς γιά τόν ἕνα ἤ τόν ἄλλο λόγο εἴχαμε συγκεντρώσεις καί πορεῖες. Ἀποτέλεσμα, τά μέτρα νά μήν φέρνουν ἀποτελέσματα, ὁπότε ἡ ὅλη προσπάθεια ἀπαξιώνετο καί στά μάτια τῶν Ἑλλήνων, οἱ ὁποῖοι τά τηροῦσαν.
Καί τώρα φθάνουμε στό Πάσχα καί προαναγγέλλεται μία γενική χαλάρωσις τῶν μέτρων. Γιά μετά. Μέχρι τήν ἡμέρα τοῦ Πάσχα θά συνεχίζεται ἡ αὐστηρότης. Λίγοι πιστοί στούς περιβόλους τῶν ἐκκλησιῶν. Καί ὁ Ἐπιτάφιος σέ συμβολική περιφορά γύρω ἀπό τούς ναούς χωρίς νά συνοδεύεται ἀπό τήν καθιερωμένη πομπή τῶν πιστῶν πού μέ αὐτόν τρόπο αἰσθάνονται τήν συμμετοχή τους στό θεῖο δρᾶμα καί τήν κάθαρση, ἡ ὁποία ὁδηγεῖ στήν Ἀνάσταση. Εἶναι καί αὐτά «ψιλά γράμματα» γιά τήν Κυβέρνηση; Συμμερίζεται Πρωθυπουργός τίς ἀπόψεις τῆς ἐκπροσώπου του Ἀριστοτελίας Πελώνη, ἡ ὁποία θεωρεῖ τήν Ὀρθοδοξία παρελθόν; Ἡ ἴδια κάποτε ἐχλεύαζε τόν πρώην Πρωθυπουργό Ἀντώνη Σαμαρᾶ ὁ ὁποῖος ἐδήλωνε πώς ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἀναπόσπαστο τμῆμα τῆς ἑλληνικῆς ταυτότητος. «Καλωσήρθατε στό παρελθόν» ἐσχολίαζε! Τώρα ἡ ἴδια σπεύδει μέ στίφη αὐστηρότητας νά μᾶς πεῖ ὅτι γιά τούς πιστούς «εἶναι ὑποχρεωτική ἡ χρήση διπλῆς μάσκας, ἐνῶ γιά τούς ἱερεῖς, τούς νεωκόρους, τούς ἱεροψάλτες καί τό λοιπό προσωπικό, πού θά βρίσκεται ἐντός τοῦ ναοῦ, θά εἶναι ὑποχρεωτική ἡ διενέργεια self test». Γιά νά συμπληρώσει, ὅτι ἡ περιφορά τοῦ Ἐπιταφίου «θά γίνει μόνο στόν προαύλιο χῶρο τῶν ναῶν, χωρίς νά ἀκολουθεῖ πομπή πιστῶν». Ἐάν κάποιοι δέν θέλουν νά μετάσχουν στό ἑλληνικό Πάσχα εἶναι δικαίωμά τους. Δέν εἶναι ὅμως δικαίωμά τους νά ἀποσποῦν τούς Ἕλληνες ἀπό τίς ρίζες καί τίς παραδόσεις τους. Καί μία βασική ἀπό αὐτές εἶναι ἡ πομπή τοῦ Ἐπιταφίου.
https://www.estianews.gr/kentriko-thema/perifora-epitafioy-choris-pistoys-ma-kala-den-ntrepesthe/
Του Δημητρίου Νατσιού
Δασκάλου Κιλκίς
«Να πάρουμε πίσω τις ζωές μας». Μάλιστα. Είναι η μόνιμη επωδός των ανυστάκτων φρουρών της υγείας μας. Το ποικιλώνυμο πολιτικό κυβερνολόι, τι έχασε, εν μέσω πανδημίας και χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό πρόσωπο στην κοινότοπη φράση; Μειώθηκε ο μισθός τους ή απαγορεύονται οι μετακινήσεις τους; Τι έχασαν, ξαναρωτώ, που θα το πάρουν πίσω;
Έχασαν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι απλοί ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ζουν με τις ελεημοσύνες του κράτους, μη επιστρεπτέες… κακομοιριές, μοιρασμένες και αυτές με άδικα εν πολλοίς κριτήρια. Κόποι χρόνων κατεδαφίστηκαν. Αξιοπρέπειες τσαλακώθηκαν. Όνειρα ματαιώθηκαν. Γενοτόπια ερημώθηκαν. Γονείς γέροντες αφέθηκαν σε παγερή μοναξιά και φόβο για τα μελλούμενα, χωρίς την παρουσία των παιδιών τους, που είναι παρηγοριά τους και ελπίδα. Η κ. Μπακογιάννη μας βεβαιώνει ότι θα πάει στην Κρήτη το Πάσχα, «βρέξει-χιονίσει». Δεν είχαμε καμμία αμφιβολία περί τούτου. Νυχθημερόν παρελαύνουν από τις τηλεοπτικές οθόνες οι κολοκυθολογούντες εν πολλοίς ειδικοί και παραπολιτικοί, με εξασφαλισμένη την άνεση μετακινήσεων, και μας απειλούν για το Πάσχα, αν δεν υπακούσουμε στις οδηγίες τους. Καλά λέει η παροιμία «να φοβάσαι από καινούργιο άρχοντα και παλιό διακονιάρη». Διάφοροι που το επάγγελμά τους λήγει σε «λόγος», εν μέσω αυτών και αρκετοί μπουρδολόγοι, τιποτολόγοι, αερολόγοι, «πάσχοντες εξ ελαφρότητος και ρεκλαμομανίας», που θα έλεγε και ο Παπαδιαμάντης, «οι καινούργιοι άρχοντες», στήνονται στα κεντρικά δελτία και με ύφος χιλίων πιθήκων, ηδονιζόμενοι μικροχαιρέκακα για την πρόσκαιρη εξουσία του λόγου τους, εξαπολύουν τις ερεβώδεις, ζοφερές προβλέψεις και φοβέρες τους: φρόνιμα, γιατί το Πάσχα θα σας κλειδώσουμε.
Να επανέλθω στην προλογική σκέψη. Ο Πλάτων στον Μενέξενο γράφει: «Πολιτεία γαρ τροφή των ανθρώπων εστίν, η μεν αγαθών, η δ’ εναντία κακών», (238d) δηλαδή, η πολιτεία είναι τροφός και παιδαγωγός των ανθρώπων. Η καλή πολιτεία πλάθει ωραίους, αγαθούς πολίτες, η κακή πολιτεία εκφαυλίζει και τους πολίτες. Ο λαός διδάσκεται με το παράδειγμα και όχι με παχιά λόγια, έτσι φιλοτιμείται και είναι έτοιμος για θυσίες. Αν, αντί για τα 5 ή 6 χιλιάρικά μηνιαίως που λαμβάνουν φανερά οι βουλευτές και λοιποί υψηλόβαθμοι, μειωνόταν στο ένα τρίτο οι αποδοχές τους, στα 2 χιλιάρικα, αυτό δεν θα ήταν ένα υγιές μήνυμα; Τι απώλειες είχαν εν μέσω καραντίνας; Καμμία. Ίσα ίσα γλίτωσαν τα τραπεζώματα, τις κοπές βασιλόπιτας, τα εορταστικά κεράσματα, τις μετακινήσεις στα εκλογικά τους ποιμνιοστάσια. Αλλά, κυρίως, θα έδιναν το παράδειγμα: Συμπάσχουμε. Τι έπραττε ο Καποδίστριας;
Ο γιατρός του, βλέποντάς τον τόσον καταβεβλημένο από τους αδιάκοπους μόχθους και αγώνες, του συνέστησε αυστηρά ότι έπρεπε να βελτιώσει την τροφή του. Και ο Καποδίστριας απάντησε: “Ουδέποτε θα επιτρέψω στον εαυτό μου βελτίωση της τροφής, παρά μόνον τότε όταν θα είμαι βέβαιος ότι δεν υπάρχει ούτε ένα Ελληνόπουλο που να πεινά”.
Το Πανελλήνιο και η Γερουσία δύο φορές ψήφισαν τον μισθό που έπρεπε να δίνεται στον Κυβερνήτη. Και τις δύο φορές ο Καποδίστριας αρνήθηκε να δεχθεί μισθό. Να θυμίσω και το βίο και την πολιτεία του Πλαστήρα;
Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ – πιστός φίλος του – αναφέρει: «Ο στρατηγός είχε απαγορεύσει στους δικούς του να χρησιμοποιούν το όνομα “Πλαστήρας” όπου κι αν πήγαιναν. Ο αδελφός του ήταν άνεργος. Το εργοστάσιο ζυθοποιίας “ΦΙΞ” ζητούσε οδηγό κι εκείνος έκανε αίτηση. Ο αρμόδιος υπάλληλος τον ρώτησε πώς λέγεται: Κι επειδή αυτός δίσταζε να πει το όνομά του, ενθυμούμενος την εντολή του στρατηγού, τον ξαναρώτησε και δυο και τρεις φορές, ώσπου αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι τον λένε Πλαστήρα. Παραξενεμένος ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση, ικανοποιήθηκε, παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι αφού τον κάλεσε αμέσως στο σπίτι του τον επέπληξε και του απαγόρευσε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντάς του: «Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητό μου». Και δεν πήγε.
Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος -έπασχε από φυματίωση – κι έμενε σ’ ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι αλλά αυτός αρνήθηκε λέγοντας: «Μα τι λέτε; Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;».
Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε: «Τι κάνω; σκάβω για να καλοτρώγω;…».
Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής περιστατικό:
Κάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μια Τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;», απόρησε εκείνος. «Δεν έχει σπίτι ο κύριος πρωθυπουργός Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!».
Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση: «Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;». Έσκισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.
Ο Δημήτρης Λαμπράκης «δώρισε» κάποια στιγμή στον Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό κι αφού ο στρατηγός κάλεσε τον φίλο του Ανδρέα του λέει:
– Εγώ δεν βάζω χρυσές υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις πίσω.
– Μα θα προσβληθεί.
– Δεν πειράζει. Ας μου κόψει το νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα Ανδρέα. Γιατί τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!
Ο στρατηγός Νικόλαος Σαμψών, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει, το παρακάτω: Όταν πέθανε ο Πλαστήρας, δεν άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε τράπεζες. Η κληρονομιά που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του, ήταν 216 δρχ., ένα δεκαδόλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: «Όλα για την Ελλάδα!». (Καμμιά 20ριά ορφανά της Μικρασίας τα βοήθησε να ορθοποδήσουν, τα μεγάλωσε και τα προίκισε). Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του Διονύσιος Καρρέρ – γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον πρόσφερε διακριτικά σε άπορους και ορφανά παιδιά – ο δε γιατρός, που ήταν παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια από βλήματα.