Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

«ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ, ΜΠΡΕ ΠΑΙΔΙΑ!»


Του Ιωάννη Κουριαννίδη
Δημοτικού  Συμβουλου Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική»
Εκδότη περιοδικού ''ΕΝΔΟΧΩΡΑ''

«Λοιπόν, τινάξετε για μια, την τυραννίαν και σκλαβιά! Παράδειγμα μάς είναι, των προπατόρων μνήμαι, καθώς εκείνοι ζούσαν. Στη φωτιά, μπρε παιδιά!» (Ρήγας Βελεστινλής, «Ύμνος πατριωτικός»)

Η εθνεγερτήριος ποιητική ορμή του Ρήγα συνεγείρει και σήμερα ακόμη τις ψυχές των Ελλήνων και μας μεταφέρει στο κλίμα εκείνων των ημερών, όταν ο υπόδουλος Ελληνισμός, καταπονημένος επί αιώνες από την καταπίεση της εθνικής και θρησκευτικής του ταυτότητας, αποζητούσε πλέον το «ποθούμενο». Στην αναζήτησή του αυτή εύρισκε διέξοδο και στα ποιήματα του πρώιμου μάρτυρα της εθνικής μας Επανάστασης.

Η ελευθερία δεν αποτελούσε, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, ζητούμενο στην εποχή μας. Η θεσμική κατοχύρωσή της, στο πλαίσιο της λειτουργίας ενός κυρίαρχου κράτους και μιας δημοκρατικής πολιτείας, επιτρέπει στους πολίτες να ζουν έστω και με την ψευδαίσθηση ή με υποκατάστατά της. Τι γίνεται, όμως, όταν ακόμη και αυτά αμφισβητηθούν;

Η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού οδήγησε σε αυτό ακριβώς. Στην όλο και περισσότερο εδραιούμενη στη συνείδηση των ανθρώπων πεποίθηση ότι οι εθνικοί και κοινωνικοί αγώνες του λαού για την απόκτηση της πολυπόθητης ελευθερίας δείχνουν να πηγαίνουν χαμένοι. Ότι διαμορφώνονται καθημερινά συνθήκες τέτοιες που θα οδηγήσουν στην επιστροφή σε μια «κανονικότητα» όπου η μετακίνηση προσώπων αλλά και διακίνηση ιδεών δεν θα είναι κάτι αυτονόητα αποδεκτό. Κι αυτό, υποτίθεται, για τη διαφύλαξη και την προστασία της ζωής τους.

Λίγες μόλις ημέρες πριν από τη συμπλήρωση 200 ετών από την κήρυξη της εθνικής μας Επανάστασης, γίνεται αντιληπτό ότι «αι των προπατόρων μνήμαι» συνείρουν τις σκέψεις μας με τα μηνύματά τους, με αποτέλεσμα η αναζήτηση της ελευθερίας να ξαναγίνεται ζητούμενο και «ποθούμενο». Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό για ένα σύστημα εξουσίας που εστιάζει σταθερά στην καταστολή και όχι στην πρόληψη. Κλασική πρακτική, θα μπορούσε να πει κάποιος, από ανθρώπους που έχουν από καιρό χάσει την επαφή με την κοινωνία και τις αξίες της, με αποτέλεσμα μεταξύ λόγου και ράβδου να είναι μονόδρομος η επιλογή της δεύτερης.

Η υποκριτική απόφαση της κυβέρνησης να «τιμήσει» την εθνική μας επέτειο με μια «κλειστή» παρέλαση, ίσα για να βγει από την υποχρέωση, προφανώς φιλοδοξεί να αποτελέσει μια εκτόνωση της καταπίεσης των πολιτών, εργαλειοποιώντας μια ημερομηνία που δεν πρόκειται να ξανάρθει. Πάσχα και Χριστούγεννα θα έχουμε και του χρόνου, όπως και 25η Μαρτίου. Διακοσιετηρίδα, όμως, δεν θα ξαναζήσουμε ποτέ! Και επειδή γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν θα μπορέσει να ανασχέσει το πανελλήνιο κίνημα τέλεσης εκδηλώσεων τιμής που αντρειεύει σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, προσπαθεί να το υποκαταστήσει θεσμικά έστω και την τελευταία στιγμή. Μάταιος κόπος…

Οι αγωνιστές της ελευθερίας ποτέ δεν τιμήθηκαν ουσιαστικά από σφουγγοκωλάριους και χαρτογιακάδες. Ζουν και τιμούνται στη λαϊκή συνείδηση που φωλιάζει στην καρδιά του έθνους μας και που ξέρει να κρίνει λόγια και πράξεις. Αυτή είναι που διαχρονικά πραγματώνει την παρότρυνση του νέου Τυρταίου:

«Τα έθνη που δεν μας ψηφούν, Πατρίδα, Γένος ονειδούν, ας ίδωσιν ανδρείαν κι᾽ ας λάβωσι δειλίαν, να πέσουν, να σπαράξουν, στη φωτιά, μπρε παιδιά!»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΘΝΟΣ

Το ΕΘΝΟΣ σχηματιζεται απο δυο βασικους παραγοντες,την ΦΥΛΗ και την ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.Λεγοντας <φυλη>,εννοουμε την<καταγωγη>-οτι πρεπει δηλ.τα ατομα του Εθνους να εχουν κοινη καταγωγη.Δεν αρκει να εχουν αυτα<συνειδηση>
περι κοινης καταγωγης.Δεν αρκει δηλ.να πιστευουν στην κοινη τους καταγωγη,αλλα να εχουν πραγματι κοινη καταγωγη.Διοτι ΜΟΝΟΝ η κοινη καταγωγη-η κοινη<φυλετικη υπαγωγη>-συνεπαγεται ΚΟΙΝΟΥΣ κληρονομικους χαρακτηρες,αρα κοινα πνευματικα στοιχεια.Οταν υπαρχει κοινη καταγωγη,τοτε υπαρχουν κατα το μαλλον η ηττον κοινη γλωσσα,κοινος πολιτισμος,κοινη θρησκεια,κοινα ηθη,κοινη ιστορια.Αυτα τα δευτερογενη στοιχεια δεν αποτελουν,το καθενα ξεχωριστα,απαραιτητο στοιχειο συγκροτησεως Εθνους.Εν τουτοις ολα αυτα,οταν συνυπαρχουν,συντελουν στην συνοχη της κοινοτητος,στην δημιουργια δηλ.ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ-του δευτερου παραγοντος συγκροτησεως του ΕΘΝΟΥΣ.ΕΘΝΟΣ ειναι επομενως ο ομοειδης φυλετικως λαος,που εχει συνειδηση της υπαρξεως του.
''Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ''

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Αυτή η σημαία στα μάτια τα δικά μας συμβολίζει τους Αγώνες όσων πολέμησαν, εργάστηκαν,θυσιάστηκαν, δολοφονήθηκαν, σκοτώθηκαν και έζησαν με πρώτιστες αξίες εκείνες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Πατρίδας. Αυτούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην αιώνιο πανύψηλο φρούριο του Ελληνικού Πολιτισμού. Δεν είναι ικανή καμία βουλή, κανένα κράτος και κανένας πολιτικός ή κεφάλαιο να την ξεφτιλίζει και να την ξεπουλάει καθημερινά. Οι δειλοί τη βλέπουν με φόβο. Οι προδότες σαν πανί. Οι αστοί σαν ύφασμα. Οι άνανδροι την καίνε. Μα εμείς τη βλέπουμε σαν τη Μάνα που καρτερεί να μας δεί να εκπληρώνουμε τα όνειρα μας. Τα δικά μας,τα δικά της, του Γένους.

ΛΟΓΙΑ ΙΩΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗ




















"Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση του έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος." (ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 18-3-1919)

ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΙΣΜΑ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

''Δεν θελω να πεθανει το Εθνος μου,το Εθνος αυτο, που τοσα εκαμε στην ζωη του, το εξυπνο,το τοσο ανθρωπινο. Για να το φυλαξω απο τον θανατο πρεπει τωρα να το καμω πεισματαρικο στην ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ,στον ΕΘΝΙΣΜΟ, ας ειναι και υπερβολικο το αισθημα που θελω να δωσω στους Ελληνες. Μονον ετσι θα ζησει το ΕΘΝΟΣ.''

''Σε οποιους με κατηγορουν η με περιγελουν, γιατι τους κεντρω το Εθνικο τους αισθημα και τους μιλω αποκλειστικα,θα λεγω:Λοιπον θελετε να πεθανει το Εθνος σας;Αν το θελετε,πεστε το καθαρα,μην κρυβοσαστε''

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

Η ΡΗΣΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ



πισταμνους πρς εδτας τι δκαια μν ν τ
νθρωπείῳ λγ π τς σης νγκης κρνεται, δυνατ δ
ο
προχοντες πρσσουσι κα ο σθενες ξυγχωροσιν.

κατά την συζήτησιν των ανθρωπίνων πραγμάτων το επιχείρημα του δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού, ότι όμως ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του"

ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ Ε89

Μετάφραση Ελ. Βενιζέλου


28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ Ι. ΜΕΤΑΞΑ

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9AYAjQboFh1_5M3bFMvoiwdv6qY5bDyiuBuwvPV3Yjtp1ZG3BAXNnY5CWdpxeWu7FvNRIyWEpe_RHBqBZHx93XDCYKW4LJe3j_4jgmwduvaKGVqaTsCSNu7bWjJSewd6rxVoBPh5kloo/s400/%CE%99%CE%A9%CE%91%CE%9D%CE%9D%CE%97%CE%A3+%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%91%CE%A3.jpg

“Η στιγμή επέστη που θα αγωνισθώμεν διά την ανεξαρτησίαν της Ελλάδος, την ακεραιότητα και την τιμήν της.
Μολονότι ετηρήσαμεν την πλέον αυστηράν ουδετερότητα και ίσην προς όλους, η Ιταλία μη αναγνωρίζουσα εις ημάς να ζήσωμεν ως ελεύθεροι Έλληνες, μου εζήτησε σήμερον την 3ην πρωινήν ώραν την παράδοσιν τμημάτων του Εθνικού εδάφους κατά την ιδίαν αυτής βούλησιν και ότι προς κατάληψιν αυτών η κίνησις των στρατευμάτων της θα ήρχιζε την 6ην πρωινήν. Απήντησα εις τον Ιταλόν Πρεσβευτήν ότι θεωρώ και το αίτημα αυτό καθ’ εαυτό και τον τρόπον με τον οποίον γίνεται τούτο ως κήρυξιν πολέμου της Ιταλίας κατά της Ελλάδος.
Έλληνες
Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας την οποίαν μας εξησφάλισαν οι προπάτορές μας. Όλον το Έθνος θα εγερθή σύσσωμον. Αγωνισθήτε διά την Πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά μας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών.


Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΕΘΝΟΥΣ

Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα έθνος
είναι να διαγράψεις τη μνήμη του.
Να καταστρέψεις τα βιβλία του,
την κουλτούρα του, την ιστορία του.
Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία,
να κατασκευάσει μια νέα παιδεία,
να επινοήσει μια νέα ιστορία.
Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός
για να αρχίσει αυτό το έθνος
να ξεχνά ποιο είναι και ποιο ήταν.
Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του
θα το ξεχάσει ακόμα πιο γρήγορα.


Μ. Κούντερα

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΛΑΣΓΟΣ: 26 ΧΡΟΝΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

free counters