"τον τε μηδέν τώνδε μετέχοντα ουκ απράγμονα, αλλ' αχρείων νομίζομεν" - ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΑ ΚΟΙΝΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΕΙΝΟΣ ΑΘΛΙΟΣ ΑΧΡΗΣΤΟΣ .........(ΘΟΥΚΥΔΙΔΟΥ Β'40 .ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ)...................... «παρά δύναμιν τολμηταί και παρά γνώμην κινδυνευταί και εν τοις δεινοίς ευέλπιδες» (Θουκυδίδου, Ιστορίαι, Α’ 70)
Τρίτη 29 Ιουνίου 2021
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ : 70 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΗΣ ΛΑΛΙΑΣ ΜΑΣ
ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΗ Μ.ΑΝΑΤΟΛΗ
Του Αλκιβιάδη Κεφαλά
Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντή Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν μπορούν να αποστασιοποιηθούν από τις ευρύτερες γεωπολιτικές ανακατατάξεις που επιβάλλει το αμερικανικό δόγμα της «θεωρίας του χάους» των Ramsfeld/Gebronsky, βάσει του οποίου οι χώρες κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες.
Στην πρώτη ανήκουν οι τεχνολογικά προηγμένες και στη δεύτερη όλες οι «υπόλοιπες», που πρέπει να αποδυναμώνονται μέσω μιας κατάστασης «διαρκούς πολέμου», ώστε η πρώτη κατηγορία να λεηλατεί απρόσκοπτα τις πρώτες ύλες της δεύτερης («Τhe Pentagon’s New Map: War and Peace in the Twenty-first Century», Thomas P. M. Barnett, Paw Prints, 2004). Όμως ανάχωμα στη νέα αμερικανική πολιτική αποτέλεσε η οικονομική άνοδος της Κίνας, η οποία απειλεί πλέον ευθέως την κυριαρχία της πρώτης και συνεπώς είναι αναπόφευκτη η διατάραξη των γεωπολιτικών ισορροπιών.
Ωστόσο, οι Ramsfeld/Gebronsky απέτυχαν να διαγνώσουν ότι το καπιταλιστικό σύστημα και η παγκοσμιοποίηση αποτελούν το «ελιξίριο» που ανέστησε και τρέφει τον κίτρινο δράκο, καθώς η μεταφορά εργοστασίων και τεχνογνωσίας στην Κίνα έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο της αμερικανικής οικονομίας. Η αμερικανική οικονομική ανάπτυξη, βασισμένη στην προτεσταντική ηθική της θεοποίησης του κέρδους, απέτυχε να αντιληφθεί τη συνεισφορά της «κίτρινης ηθικής» στην παραγωγική διαδικασία, όπου οι εργαζόμενοι αποτελούν μέρος μιας συλλογικής παραγωγικής αλυσίδας χωρίς προσωπικές ανάγκες και υπαρξιακές σκέψεις.
Η μαζική εισβολή Κινέζων φοιτητών στα αμερικανικά πανεπιστήμια τη δεκαετία του 1990 περιέγραψε συνοπτικά την «κίτρινη συμπεριφορά» με τη φράση «δεν τρώνε, δεν πίνουν, δεν κοιμούνται, μόνο εργάζονται». Η αμερικανική πολιτική προς την Κίνα υπήρξε αφελής, όπως το ίδιο αφελής και δογματική υπήρξε και προς τη Ρωσία, επειδή κατόρθωσε να τη συνασπίσει με τον ιστορικό εχθρό της. Στο ίδιο μήκος κύματος οι αμερικανικές δεξαμενές σκέψης αδυνατούν να αντιληφθούν ότι ο τουρκικός αναθεωρητισμός είναι το αποτέλεσμα του δόγματος Ramsfeld/Gebronsky. Πράγματι, επειδή η επαναχάραξη των συνόρων της Μέσης Ανατολής αποτέλεσε την πολιτική του Πενταγώνου από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 (http://armedforcesjournal.com/blood-borders/), η θεωρία του χάους ανάγκασε τον Ερντογάν να μετατρέψει τη χώρα του σε παγκόσμιο αντιαμερικανικό ισλαμικό πόλο ώστε να εξουδετερώσει το αμερικανικό δόγμα. Η Τουρκία έχει τη δυναμική να ελέγξει πολιτιστικά και οικονομικά την Κεντρική Ασία.
Επίσης, με όχημα το Ισλάμ έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην Αφρική, μη διστάζουσα να έλθει σε ευθεία αντιπαράθεση με τη Γαλλία, ενώ κατανοεί ότι είναι αντιφατικό να «μοιραστεί» τον τεράστιο ισλαμικό γεωγραφικό χώρο με την Αμερική και τη Δύση. Εντός των γεωπολιτικών σχεδιασμών της Τουρκίας τοποθετείται και η τριμερής «εγκάρδια συνεννόηση» με την Κίνα και το Πακιστάν. Η στρατηγική συμμαχία με το Ισλάμ και την Κίνα μπορεί να εξασφαλίσει στην Τουρκία τη θέση της περιφερειακής δύναμης ώστε να ακυρώσει πιθανές σκέψεις διαμελισμού της.
Παράλληλα, η αμερικανική πολιτική σκέψη, εφόσον εξακολουθεί να παραμένει πιστή στο δόγμα Ramsfeld/Gebronsky, σύντομα θα κατανοήσει ότι η στρατηγική αποδυνάμωση της Τουρκίας είναι ο μονόδρομος για την επιτυχή εφαρμογή της πολιτικής της. Ιστορικά, η Βρετανία, η Γαλλία και η Ρωσία διέλυσαν την Οθωμανική Αυτοκρατορία με σκοπό να μοιραστούν τα πετρελαϊκά κοιτάσματα της Μέσης Ανατολής και του Καυκάσου.
Η συμφωνία διαμελισμού το 1916, γνωστή και ως Συμφωνία Σάικς-Πικό-Σαζόνωφ: 1) Μεταβίβαζε τις οθωμανικές επαρχίες Ερζερούμ, Τραπεζούντας, Βαν και Μπιτλίς στη Ρωσία. 2) Η Γαλλία αποκτούσε τον Λίβανο, την παραλιακή Συρία, τα Αδανα, την Κιλικία και τη Μοσούλη. 3) Η Βρετανία τη Βαγδάτη και τη Μεσοποταμία, καθώς και τα μεσογειακά λιμάνια Χάιφα και Ακρα. Μέσα σε αυτό το ιστορικό πλαίσιο η εύρεση νέων ενεργειακών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο δεν αποκλείει την άμεση εφαρμογή του δόγματος Ramsfeld/Gebronsky για την Τουρκία με σκοπό η Αμερική να μην αποκλειστεί εκ νέου από τη συμφωνία νομής των ενεργειακών κοιτασμάτων. Βεβαίως, η πολιτική κατάσταση σήμερα είναι συνθετότερη σε σχέση με το παρελθόν.
Σήμερα διεκδικούν ενεργειακό μερίδιο στη Μέση Ανατολή η Γερμανία και η Ιταλία και συνεπώς επιδιώκουν να ενισχύσουν τη στρατηγική τους συμμαχία με την Τουρκία. Στο παρελθόν η καταστροφή του Ελληνισμού και η μικρασιατική εκστρατεία σχεδιάστηκαν από τη Βρετανία και τη Γαλλία με σκοπό τη λεηλασία των πετρελαίων της Μέσης Ανατολής. Σήμερα μία αντίστοιχη μεθόδευση διαμελισμού της Τουρκίας και μία αντίστοιχη συμφωνία Σάικς-Πικό-Σαζόνωφ ίσως επιχειρηθεί από τους κύκλους του αμερικανικού Πενταγώνου. Οπως, όμως, έχει ήδη αρχίσει να αποδεικνύει το προσφυγικό πρόβλημα, ο επανασχεδιασμός του χάρτη της Μέσης Ανατολής είναι επικίνδυνος για τον Ελληνισμό.
Ο αμερικανικός παράγοντας και οι συνοδοιπόροι του (Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία) δεν θα διστάσουν να τοποθετήσουν ακόμη μια φορά το «ελληνικό κερασάκι πάνω στην τούρτα της αποκάλυψης».
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ : Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΙΣ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 1913
Ὅταν τό 1912 στόν Α΄ Βαλκανικό πόλεμο οἱ προηγούμενοι κατακτητές της,οἱ Τοῦρκοι, ἀποχώρησαν, κατάφεραν καί μπῆκαν πρῶτοι οἱ Βούλγαροι στίς Σέρρες.
Στήν ὀκτάμηνη περίπου κατοχή τους οἱ Βούλγαροι ἐκδικήθηκαν πολλούς Μακεδονομάχους. Προσπάθησαν μέ κάθε μέσο νά μεθοδεύσουν τήν ὁριστική προσάρτηση τῆς περιοχῆς στή Βουλγαρία. Μάλιστα ζήτησαν ἀπό τό Μητροπολίτη Ἀπόστολο νά προτρέψει τούς κατοίκους νά ὑπακούσουν γιά τό συμφέρον τους. Ἐκεῖνος ἀντίθετα ὀργάνωσε τήν ἄμυνα τῶν Σερραίων, οἱ ὁποῖοι δέν τό ἔβαλαν κάτω. Διηγοῦνται οἱ προπαπποῦδες μας τά δεινά πού πέ-ρασαν τότε, ἀρνούμενοι νά ἐκβουλγαριστοῦν: τρομοκρατία, διώξεις, καταπίεση, ἐκτελέσεις καί ἄλλα πολλά.
Ὅμως ὁ Β΄ Βαλκανικός πόλεμος ξέσπασε σύντομα.
Ἡ ἱστορική μάχη τοῦ Κιλκίς-Λαχανᾶ (12-21 Ἰουνίου 1913) ἦταν νικηφόρα γιά τούς Ἕλληνες καί σήμανε τήν ἀρχή τῆς ἀπελευθέρωσης τῆς Ἀνατολικῆς Μακεδονίας.
- Ὅσοι ζούσαμε ἐκεῖνες τίςμέρες στίς Σέρρες, ἀκούγοντας τούς κανονιοβολισμούς τῶν δύο αὐτῶν μαχῶν,αρχίσαμε νά ὅσους ἐπέζησαν. «Ἀπό ἔνστικτο βάζαμε τά αὐτιά μαςστόἔδαφος κι ἀφουγκραζόμασταν κάθε μέρα πιό εὐκρινεῖς τούς κανονιοβολισμούς. Κρυφή χαρά ἔνιωθε ἡ καρδιά μας. Προχωροῦν οἱ δικοί μας, σιγομουρμουρίζαμε. Ὅταν ἄρχισαν νά μεταφέρονται στήν πόλη μας οἱ τραυματίες ἀπό τό Λαχανᾶ, οἱ Βούλγαροι ἔγιναν θηρία. Ἄρχισαν συλλήψεις καί φόνους. Πολιόρκησαν τό οἴκημα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως μέ σκοπό νά συλλάβουν ζωντανό τό Μητροπολίτη μας. Ἀπέτυχαν ὅμως, ἀφοῦ ἔλαβαν ἐπεί γουσα διαταγή νά ἐκκενώσουν τήν πόλη μας.»
Ἡττημένος ὁ βουλγαρικός στρατός ἀναγκάστηκε νά ἀποχωρήσει ἀπό τήν περιοχή τήν Παρασκευή 28 Ἰουνίου 1913 ἀφήνοντας πίσωτου τά σημάδιατῆς ἐκδικητικῆς μανίας του. Τό πρωί ἐκείνης τῆς ἀποφράδας μέρας κανονιοβόλησαν τήν πόλη ἀπό τήν Ἀκρόπολη (Κουλᾶ). Ἔσφαξαν πολλούς καί πυρπόλησαν τό μεγαλύτερο μέρος της. Κατέστρεψανπαντελῶςτήμεγάλη ἑλληνική συνοικία καί τήν ἑλληνική ἀγορά καθώς καί ἐκκλησίες, μνημεῖα, ἀρχοντόσπιτα…
Ἡ ἐπίθεση τοῦ ταγματάρχη Μαζαράκη, πού κατέφθασε τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας μέρας, ἔτρεψε τούς Βουλγάρους σέ φυγή. Τό ἄλλο πρωί μπῆκε στίς Σέρρες ἡ 7η Μεραρχία μέ τό Μέραρχο Σωτήλη. Ἡ ὑποδοχή ἔγινε ἀνατολικά τῆς πόλης, στήν τοποθεσία τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦΚρυονερίτη, ἐκεῖ ὅπου πρίν 530 χρόνια ἔγινε ἡ συνθήκη παράδοσης τῆς πόλης στούς Τούρκους. Ἀκολούθησαν στιγμές ἀνέκφραστης συγκίνησης καί ἐθνικοῦ ἐνθουσιασμοῦ.
Μέσα ἀπό τούς θρήνους καί τούς στεναγμούς, τούς καπνούς καί τίς φλόγες πρόβαλε ἡ ἐλευθερία ἔπειτα ἀπό 530 χρόνια σκλαβιᾶς (1383-1913)!
………………………………………………………
Δυστυχῶς ἀκολούθησαν ὁ Α΄ καί ὁ Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Καί πάλι ἡ περιοχή αὐτή περιῆλθε στίς γερμανοβουλγαρικές δυνάμεις. Νέεςσυμφορές καί ἐκδικήσεις ἀπό τούς Βουλγάρους… ξυλοδαρμοί, φυλακίσεις… λεηλασίες… κατατρεγμοί…
Συγκλονιστικές μαρτυρίες για τις αγριότητες των Βουλγάρων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Ἡ κυρά Ζωή, πού ἦταν ζωντανή ἱστορία, μᾶς ἔλεγε πολλά σάν ἤμασταν παιδιά καί καθόμασταν γύρω της. Ἔπασχε ἀπό φοβερούς πονοκεφάλους καί ζαλάδες καί στά τελευταῖα της χρόνια ἔχασε τή μνήμη της.
Κι ὅλα αὐτά ἀπό τά γρονθοκοπήματα πού τῆς ἔδωσαν ἐπανειλημμένα οἱ Βούλγαροι, ἐπειδή στά μαθητικά της χρόνια δέ σταματοῦσε νά ψάλλει τόν Ἐθνικό μας Ὕμνο μέ θάρρος καί καμάρι.
Ἀλλά καί ἡ γιαγιά μουμᾶς διηγοῦνταν, πῶς ἡ μάνατης ἔκρυβε τό μικρότης γιό, μήν τῆς τόν ἁρπάξουν οἱ Βούλγαροι στούς αἰφνιδιαστικούς ἐλέγχους πο ύἔκαναν στάσπίτια. Τόν τύλιγε σέ κουβέρτες νά μοιάζει μέ μποχτσά (μποχτσάςἤμποξάς: τετράγωνο τεμάχιο ὑφάσματος πού χρησιμοποιεῖται γιά τήν περιτύλιξη διαφόρωνἀντικειμένων /μπόγος) πεταμένο στήν ἄκρη.
Μέ τόση βία καί παραζάλη τόν τύλιγε πού μιά βραδιά κόντεψε νά τόν σκάσει!
……………………………………………………………………………………………….
––––––––
ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ
Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΤΙΣ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ 1913
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ
ΑΒΕΡΩΦ
Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021
Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ Η ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Γράφει ο Γιώργος Δημητρούλιας,
«Ο Ναός της Αγίας Σοφίας όμως αποτελεί διαχρονικά τη μήτρα ολόκληρης της Χριστιανοσύνης, Ανατολής και Δύσης, και επίσης στοιχείο και παρακαταθήκη της χριστιανικής ταυτότητας και ενότητας».
Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος,
Επιθεώρηση Foreign Affairs, Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2020.
«Περιφρονώντας τις συνήθειες των Φράγκων βασιλέων, έκρινε ότι η δόξα των Ελλήνων ήταν η καλύτερη».
Κάρολος Φαλακρός στο «Χρονικά της Φούλντα», έτος 876.
«Θα ήθελα να είμαι Έλληνας»
Ηγούμενος Έκκεχαρντ Δ’ του Σαιντ Γκαλ (980-1057)
Ο Πλάτων έλεγε ότι περίπου κάθε 26.000 χρόνια η γη καταστρέφεται και αναγεννάτε. Αυτό δείχνει ότι από την αρχαιότητα οι Έλληνες πίστευαν στην εξέλιξη. Έλα όμως που συναντάμε ορισμένους που άμα τους καθίσει στο κεφάλι μια ιδέα ή ένα γεγονός δεν το αλλάζουν με τίποτα. Ειδικά όσοι έχουν περάσει από την Μαρξιστική Αριστερά, που όπως λέει ένας φίλος μου, είναι σαν την ασθένεια της ευλογιάς, μπορεί να φεύγει, αλλά αφήνει σημάδια. Έτσι λοιπόν, ο σημερινός φίλος μπορεί αύριο να γίνει εχθρός και ο χθεσινός εχθρός μπορεί να γίνει φίλος. Αυτό ισχύει και για συλλογικότητες ανθρώπων όπως τα έθνη και αυτό είναι κάτι το οποίο τεκμηρίωσα στο προηγούμενο κείμενό μου.
Σήμερα ο ελληνικός εθνικιστικός και ο πατριωτικός «χώρος» περνά, μάλλον, μια κρίση ταυτότητας. «Το να σε κακοποιούν ως παιδί είναι μια κρίση ταυτότητας. Και μετά η διασημότητα είναι μια κρίση ταυτότητας, οπότε εγώ βρέθηκα κατευθείαν από την μια κρίση στην άλλη» γράφει στο βιβλίο της με τίτλο «Αναμνήσεις», μια νεαρή αντισυμβατική skinhead τραγουδίστρια που σήμερα φοράει ισλαμική μαντίλα, η Σίνεντ Ο’ Κόννορ ή Shuhada Sadaquat (από το 2018 εφόσον ασπάστηκε το Ισλάμ) και πέρασε 6 χρόνια στο ψυχιατρείο. Το Ελληνικό Εθνικιστικό κίνημα κακοποιήθηκε μεταπολεμικά από την Δεξιά, αλλά και κατά την περίοδο της 21ης Απριλίου και στην Μεταπολίτευση γνώρισε αναπάντεχη επιτυχία με το Μακεδονικό. Κάπως έτσι εξηγούνται όλα.
Η ισλαμική Χαμάς το μακρύ χέρι του Ερντογάν.
Έτσι εξηγείτε γιατί ορισμένοι Έλληνες Εθνικιστές και Πατριώτες υπερασπίστηκαν την ισλαμική Χαμάς που σήμερα όχι μόνο τάσσεται με το πλευρό του Ερντογάν, αλλά κάνει και δηλώσεις υπέρ της ισλαμικής Τουρκίας. Μήπως έχουν ακούσει ποτέ, αυτοί οι Πατριώτες, αν οι Παλαιστίνιοι έχουν κάνει καμία εκδήλωση συμπαράστασης για τους αδελφούς μας Κυπρίους και εναντίον του Αττίλα; Τότε εμείς γιατί ρίχνουμε νερό στο μύλο της εγχώριας αριστεροφροσύνης στο θέμα αυτό; Σύμφωνα με την τούρκικη εφημερίδα Birlik: «ο τουρκικός (!!!) λαός που ζει στην περιοχή της Ξάνθης, πραγματοποίησε τεράστια συγκέντρωση για την υποστήριξη του Παλαιστινιακού λαού που διοργανώθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης» (22/5/2021).
Η ανθελληνική στάση της Χαμάς φαίνεται από διάφορα πρόσφατα συμβάντα:
α) Τον Ιούνιο του 2019 στις παράνομες τουρκικές στρατιωτικές ασκήσεις στα κατεχόμενα της Κύπρου είχε συμμετάσχει ως σύμμαχος παρατηρητής εκπρόσωπος της στρατιωτικής ηγεσίας της Παλαιστίνης.
β) Τον Ιανουάριο του 2020 το ΔΣ της Παλαιστινιακής παροικίας στην Ελλάδα είχε καταδικάσει την υπογραφή της συμφωνίας για τον αγωγό EastMed μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ.
γ) Τον Ιούνιο του 2020, Η Παλαιστινιακή Αρχή δήλωσε ότι είναι έτοιμη να υπογράψει μια συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Τουρκία για την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων στην ανατολική Μεσόγειο. Αυτό έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα όρια της Κυπριακής ΑΟΖ.
Και δ) Τον Ιούλιο του 2020 ο «μετριοπαθής» ηγέτης των Παλαιστινίων στην Δυτική Όχθη Αμπάς είχε συγχαρεί τον Ερντογάν που μετέτρεψε σε τζαμί την Αγία Σοφία.
Η Αγία Σοφία «φωλιά» των φανατικών του Ισλάμ.
Ακάθεκτος ο Ερντογάν μετατρέπει όλες τις Εκκλησίες που θυμίζουν την δόξα του Μεσαιωνικού Ελληνισμού σε τζαμιά. Μετά την Αγια Σοφιά μετέτρεψε σε τζαμί και την Μονή της Χώρας προχωρώντας στις αλαζονικές προκλήσεις απέναντι στην χριστιανική Ευρώπη.
Όπως γράφει στο άρθρο του στην επιθεώρηση Foreign Affairs ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος:
«Η μετατροπή του μνημείου της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως εκφράζει ένα τετραπλό μήνυμα:
α) Την επαναφορά της νέο-οθωμανικής ιδεολογίας,
β) Τον νέο προσανατολισμό της Τουρκίας από την Δύση και την Ευρώπη στην Ανατολή, ως κύρια έκφραση αυτής της νέο-οθωμανικής ιδεολογίας,
γ) Την συσπείρωση του Ισλαμικού κόσμου, με ενδεικτική ενέργεια, τις θερμές υποστηρικτικές τοποθετήσεις των ηγετών των Ισλαμικών Κρατών, έναντι των χλιαρών ανακοινώσεων των Δυτικών Χωρών ακόμη και του Βατικανού, και
δ) Την συσπείρωση του λαού γύρω από αυτήν την ιδεολογία, ως προς το εσωτερικό της χώρας».
Ο τούρκος ιστορικός Ορχάν Σελίμ Κοτζαχάνογλου γράφει στην εφημερίδα Cumhuriyet: «Σήμερα, το τζαμί της Αγίας Σοφίας έχει γίνει η φωλιά των εχθρών της κοσμικής δημοκρατίας της Τουρκίας, οι οποίοι παίρνουν θάρρος από την κυβέρνηση ΑΚΡ». Στην ομιλία του μέσα στην Αγία Σοφία και παρουσία του Ερντογάν, ο ιμάμης Μουσταφά Ντεμίρκαν στις 28 Μαΐου χαρακτήρισε «τύραννο» και «άπιστο» τον ιδρυτή της Τουρκίας Κεμάλ Ατατούρκ. Αλλά και ο πρώτος ιμάμης της Αγίας Σοφίας Μεχμέτ Μπογγιούκαλιν ζητούσε την κατάργηση του κοσμικού κράτους και την εφαρμογή του ισλαμικού νόμου στην Τουρκία.
Ο ίδιος ο Ερντογάν δήλωσε: «Εμείς αυτά τα εδάφη τα διατηρήσαμε και τα κάναμε πατρίδα μας με το αίμα μας, με τη σημαία μας και με τον ήχο της προσευχής που ακούγεται από τα τζαμιά. Για αυτό είναι σημαντικό και έχει νόημα το άνοιγμα της Αγίας Σοφίας κι πάλι για προσκύνημα ως τζαμί, καθώς είναι κληρονομιά κατάκτησης».
Ελληνομαθείς και Φιλέλληνες.
Ο ελληνικός πολιτισμός είναι ίσως το σημαντικότερο γεωπολιτισμικό μέγεθος που υπάρχει σήμερα. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στα εκατομμύρια των Ελλήνων της διασποράς που βρίσκονται σε όλο τον πλανήτη. Υπάρχουν εκατομμύρια ανθρώπων σε όλον τον κόσμο που αισθάνονται αναπόσπαστα δεμένοι με το ελληνικό κλασσικό πνεύμα. Χιλιάδες ελληνολάτρες και κλασικιστές όλης της υφηλίου μιλάνε απταίστως αρχαία ελληνικά. Εκατομμύρια παιδιά σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική διδάσκονται αρχαία ελληνικά κείμενα στο πρωτότυπο. Εκατοντάδες πόλεις σχεδόν σε όλη την γη έχουν Έλληνες οικιστές αι δημιουργούς. Χιλιάδες είναι οι τοποθεσίες σε όλον τον κόσμο που έχουν ελληνικές και ελληνιστικές αρχαιότητες. Χιλιάδες ελληνολάτρες παγκοσμίως θέλουν να κάνουν την ελληνική μια διεθνή γλώσσα. Τέλος αρκετά Συντάγματα, όπως αυτό των ΗΠΑ, βρίθουν κλασσικές επιρροές, ενώ έχουμε και πολλά νεότερα ελληνοπρεπή μνημεία.
Αλλά και μετέπειτα, όπως γράφει ο Δ. Κωνσταντέλος, «Η σκέψη της αρχαίας Ελλάδας υπήρξε πολύ ζωντανή στην βυζαντινή περίοδο, διότι οι Έλληνες κλασικοί – λογοτεχνία, φιλοσοφία, τέχνη, παιδεία, ακόμη και μυθολογία – αποτελούσαν την διδακτέα ύλη της εκπαίδευσης σε όλη την διάρκεια της βυζαντινής χιλιετίας». Συμπληρώνει ο Π. Τζερμιάς «Η μεγάλη αρετή του βυζαντινού πολιτισμού είναι ότι οικοδόμησε μία γέφυρα ανάμεσα στην κλασσική αρχαιότητα και στον χριστιανικό κόσμο».
Η Ελλάδα παραμένει το μοναδικό επίσημα Ορθόδοξο κράτος της γης και το Άγιον Όρος είναι η θρησκευτική και πνευματική μητρόπολη για περίπου 300 εκατομμύρια Ορθοδόξους. Ενώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης είναι το πρώτο μεταξύ των ίσων και αντιστέκεται στην σλαβική, υποτίθεται θρησκευτική, εισβολή και προπαγάνδα.
Για όσους έχουν αμφιβολίες η Αρβελέρ προσθέτει: «Δεν είναι καθόλου υπερβολικό να πούμε ότι ο βυζαντινός εθνικισμός υπήρξε ακριβώς η απάντηση στον ιερό πόλεμο του Ισλάμ. Είναι, λοιπόν, πρώτα από όλα μια ιδέα χριστιανική, περιβεβλημένη μάλιστα με μυστικιστικές αποχρώσεις».
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ