Του Ιωάννη Καργάκου
Δεν
σκόπευα να δημοσιεύσω σήμερα αυτό το άρθρο γραμμένο πριν από αρκετό
καιρό. Η επικαιρότητα όμως με πρόλαβε. Και επειδή οι καιροί ου μενετοί,
το δημοσιεύω σήμερα με κίνδυνο να σας κουράσω.
ΟΧΙ στην «Ελλάδα 2021»
Διαβάσαμε στον τύπο ότι ο υπουργός Επικρατείας άλλαξε (καλοκαίρι 2019) το άρθρο 113 του νομοσχεδίου σχετικά με τον σκοπό της επιτροπής «Ελλάδα 2021». Ιδού η νέα διατύπωση: «Η δημιουργία ενιαίας εικόνας branding της χώρας και των φορέων του ελληνικού κράτους». Η αρχική διατύπωση αναφερόταν στην «ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος» και η αλλαγή κρίθηκε αναγκαία, όπως είπε ο υπουργός, ώστε να μην υπάρχει καμία εθνική αναφορά ...
Η αλλαγή του «εθνικού αφηγήματος» σε «branding» έγινε μετά από αντιδράσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εκτός των άλλων αναφέρθηκαν και οι χώρες του Visegrad (Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία και Τσεχία. Συμμετέχουν και τα Σκόπια, ενώ στη συμμαχία φέρεται να μπαίνουν η Βουλγαρία και η Ρουμανία), που πιέζουν την Ε.Ε. ζητώντας να τεθεί η Ελλάδα εκτός Σένγκεν σε περίπτωση που Ελλάδα και Τουρκία δεν μπορέσουν να περιορίσουν τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές. Ακούστηκε επίσης ότι: «το ζητούμενο είναι να ενθαρρυνθεί η ιστορική επιστημονική κοινότητα που είναι πολυφωνική και πολυπρισματική, ώστε ανεξάρτητα από κράτος και στερεότυπα, να διαμορφώσει διάχυση της ιστορικής γνώσης, με πλήθος εκδόσεων, εκδηλώσεων, συνεδρίων, για τα οποία έχει γίνει σημαντική προετοιμασία από το Ίδρυμα της Βουλής».
Ενστάσεις:
1. Και η αλλαγή αλλά και η αρχική διατύπωση είναι προβληματικά. Και η ονομασία «Ελλάδα 2021». Γιατί όχι «Ελλάδα 1821»; Μας ενοχλεί το ότι χάρη στο 21 ελευθερωθήκαμε και φτιάξαμε το πρώτο στην ιστορία Ελληνικό Κράτος; Ή φοβόμαστε πως εορτάζοντας το 1821 -με όλα του τα μελανά σημεία- και πάλι θα φανούμε υποδεέστεροι των προγόνων μας; Μήπως η μετάθεση του εορτασμού από το 1821 στο 2021 συνάδει με ανάλογη προσπάθεια των τελευταίων ετών αντί της 28ης Οκτωβρίου 1940 (ΟΧΙ-κήρυξη πολέμου) να εορτάζουμε τη 12η Οκτωβρίου 1944 (απελευθέρωση Αθηνών);
2. Δεν φτάνει που εμείς ως κράτος δεν διεκδικούμε τίποτα, δεν φτάνει που έχουμε κάνει ιδεολογία μας το κατατρυπημένο και χιλιοξεσκισμένο «διεθνές δίκαιο»; Δεν αρκεί που παζαρεύεται ξανά η Β. Ήπειρος, το όνομα της Μακεδονίας, η ελληνική Θράκη, το Αιγαίο και η Κύπρος; Δεν φτάνει που ξεχνάμε τους νεκρούς μας (Έλληνες πιλότοι, Κατσίφας, Σολωμού, Ισαάκ, Γιαλοψός, Καραθανάσης, Βλαχάκος), τους αιχμαλώτους (οι δύο στρατιωτικοί που εκρατούντο επί 167 ημέρες στις φυλακές της Αδριανούπολης) και τους αγνοουμένους από το 1974; Όχι δεν φτάνουν όλα αυτά. Πρέπει να αλλάξουμε και τις εθνικές μας εορτές. Η προπαγάνδα είναι έξυπνη. Τις αλλάζει, τις μεταστοιχειώνει· δεν τις καταργεί, όπως ενδόμυχα θα ήθελε. Διότι τότε θα υπήρχε αντίδραση. Τώρα ποιος αντιδρά που το «εθνικό αφήγημα» έγινε «ενιαία εικόνα branding της χώρας»;
3. Η επιτροπή «Ελλάδα 2021» σύμφωνα με το νομοσχέδιο έχει σκοπό την προετοιμασία της χώρας ενόψει της συμπλήρωσης διακοσίων ετών από την Παλιγγενεσία. Δηλαδή το 21 γίναμε και πάλι γένος; Πριν τι ήμασταν; Ο όρος «Παλιγγενεσία» καθιερώθηκε -λανθασμένα- σε μια εποχή που ουδείς αμφισβητούσε πλέον τη συνέχεια του Ελληνικού Γένους. Το να χρησιμοποιούμε όμως τώρα όρους, όπως «Αλβανικό» κι όχι Ελληνικό Έπος, «κατάληψη» κι όχι απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον ελληνικό στρατό το 1912, συνιστά όχι μόνο ιστορικό ατόπημα αλλά και εθνική μυωπία. Τόσο κοντόφθαλμοι είμαστε;
4. Οι χώρες της ομάδας του Visegrad και οι (λαθρο)προσφυγομεταναστευτ ικές «ροές» καθορίζουν το περιεχόμενο και το νόημα των εθνικών μας εορτών;
5. Η ιστορική επιστημονική κοινότητα είναι πολυφωνική και πολυπρισματική; Να θυμίσουμε τη χορεία ιστορικών - ημεδαπών και αλλοδαπών - που αμφισβητούν τη συνέχεια των Ελλήνων στην ιστορία, την ελληνικότητα της Μακεδονίας, τη συνεισφορά των Ελλήνων στη νίκη των Συμμάχων στον Β΄ Παγκόσμιο, που σπιλώνουν τους ήρωες του 21; Να τους ενθαρρύνουμε κι από πάνω;
6. Στο κανάλι της Βουλής παρακολουθούμε εδώ και καιρό συζητήσεις και συνέδρια για το 2021. Το αίμα μας ξύπνησε από εθνική υπερηφάνεια: μάθαμε για το ποια η διαφορά του απομνημονεύματος από το απομνημόνευμα, της πρωτογενούς από τη δευτερογενή πηγή κι άλλα πολλά σχετικά με τον σκληρό και αιματηρό 9χρονο αγώνα των προγόνων μας κατά των Τούρκων!
7. Το Ίδρυμα της Βουλής εκπονεί 5 (!) προγράμματα για το 2021.
Το 1ο «αποβλέπει στον εντοπισμό, τη συστηματική καταγραφή και τη μελέτη των προσώπων που μετείχαν στις εθνοσυνελεύσεις των χρόνων της Επανάστασης και στο Βουλευτικό [...]».
http:// foundation.parliament.gr/ central.aspx?sId=113I472I12 59I646I467064
Το 2ο στην «καταγραφή και μελέτη της μνήμης (sic) της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από την υλικότητα (sic) των δημόσιων μνημείων, με έμφαση στην ιστορική και όχι στην καλλιτεχνική τους αξία [...].».
http:// foundation.parliament.gr/ central.aspx?sId=113I472I12 60I646I467075
To 3o στην «επεξεργασία και πλαισίωση (sic) αυστριακών αρχειακών πηγών που σχετίζονται με τη ναυτική πολιτική της Αυστρίας στην Ανατολική Μεσόγειο [...]».
http:// foundation.parliament.gr/ central.aspx?sId=113I472I12 61I646I467086
Το 4ο στην «επεξεργασία και έκδοση, σε λατινογράμματη μεταγραφή και ελληνική μετάφραση, δύο αδημοσίευτων οθωμανικών καταστίχων [...]».
http:// foundation.parliament.gr/ central.aspx?sId=113I472I12 62I646I467097
Το 5ο στην «Επιλογή, ανάθεση και έκδοση μελετών για την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και τους μηχανισμούς οργάνωσής της, με χρονικό ανάπτυγμα (sic) τις δεκαετίες 1810 και 1820 [...].».
http:// foundation.parliament.gr/ central.aspx?sId=113I472I12 63I646I467108
Όλα έχουν να κάνουν με τη σκλαβιά, τον ηρωισμό, την αυτοθυσία, τη δημοκρατικότητα των πρώτων ελληνικών Συνταγμάτων, την αγάπη για τη λευτεριά, το Φιλελληνικό Κίνημα!
Βιάζουμε το 1821, τον εορτασμό του αλλά και την ελληνική γλώσσα. Πολλά (sic)! Sic erat scriptum = έτσι ήταν γραμμένο.
8. «Ανεξάρτητα από κράτος και στερεότυπα». Για το κράτος αυτό έγινε η Επανάσταση. Χωρίς το κράτος αυτό ούτε Βο(υ)λή, ούτε Ίδρυμα της Βολής θα είχαμε, ούτε βολευτικές αποζημιώσεις. Να πούμε κι ένα στερεότυπο: «Τις μεγάλες των λαών επαναστάσεις προκαλούν οι μεγάλες των λαών καταπιέσεις».
Και οι κρατούμενοι κρατούντες έσπευσαν μετά από αυτά να προβούν στις απαραίτητες αποεθνικοποιητικές διορθώσεις. Ο υπουργός επικρατείας μάλιστα διευκρίνισε ότι: «σε καμία περίπτωση δεν γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί μια ενοποιημένη εθνική βάση...».
9. Ξεχνά ο κ. υπουργός ότι η βάση αυτή υπάρχει -παρά τις προσπάθειες που δεκαετίες γίνονται για την κατακρήμνισή της- πάνω από 2000 χρόνια; Το όμαιμον, το ομόθρησκον, το ομόγλωσσον και το ομότροπον του Ηροδότου; Και ότι χάρη σε αυτή την ενοποιημένη εθνική βάση υπάρχει ακόμα Ελληνική Επικράτεια της οποίας είναι υπουργός ( = υπηρέτης); Μάλλον τα ξεχνά και το «εθνικό αφήγημα» έγινε «branding». Μικρό το κακό...
Διότι τι σημαίνει άλλωστε αφήγημα; Κανονικά είναι η έκθεση ή εξιστόρηση πραγματικών ή φανταστικών γεγονότων. Είναι λάθος, επομένως, να χρησιμοποιείται η λέξη εκτός του πλαισίου της εξιστόρησης γεγονότων. Κρύβουμε πίσω από αυτή την ευφημιστική ακυρολεξία ό,τι άκυρο θέλουμε να εφαρμόσουμε. Προσπαθήστε να ορίσετε τι η φράση «ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος» σημαίνει. Περιττό να διασαφηνίσουμε τι το «ενιαία εικόνα branding της χώρας» σημαίνει... Εδώ δεν μπορούμε να κρατήσουμε το brand «μακεδονικός» στα προϊόντα μας.
Brand ως ρήμα σημαίνει το μαρκάρισμα του βοδιού από τον γελαδάρη με πυρωμένο σίδερο. Οι συνειρμοί πολλοί. Η χώρα μας μαρκάρεται σαν την αγελάδα. Αγελάδα, λέξη παραγόμενη από το άγω = οδηγώ, ομόρριζη της αγέλης. Μαρκαλίζω ή μαρκαλάω σημαίνει τη γονιμοποίηση των θηλυκών από τα αρσενικά για αναπαραγωγή. Κι επειδή περί βοοειδών ο λόγος θυμηθήκαμε τους στίχους του Κ. Παλαμά από τον «Ύμνο στον Παρθενώνα»:
«Εσένα δε σε χτίσανε τυραγνισμένων όχλοι,
καματερά ανθρωπόμορφα, σπρωγμένα απ’ τη βουκέντρα» ( =μακρύ ξύλινο ραβδί με αιχμή, για να κεντρίζει τα βόδια στο όργωμα)
Δυστυχώς στις μέρες μας ό,τι ο Παρθενώνας συμβολίζει γκρεμίζεται από καματερά ανθρωπόμορφα, σπρωγμένα απ’ τη βουκέντρα. Και η πατρίδα μας μαρκάρεται και μαρκαλιέται από οθνείους επιβήτορες και τους ημεδαπούς υπηρέτες τους.
Υ.Γ.
Σταχυολόγησα από την εργογραφία κάποιων μελών της επιτροπής «Ελλάδα 2021», όπως από τους ίδιους δόθηκε χθες στη δημοσιότητα (7/11/19), διάφορα ενδιαφέροντα σημεία:
• από την παρακμή του Βυζαντίου μέχρι το 1985
• να μάθουμε να ζούμε σε μια ευρωπαϊκή και παγκοσμιοποιημένη κοινωνία
• Το κρίσιμο θέμα σήμερα είναι πώς θα γίνει η ενσωμάτωση των μεταναστών και προσφύγων. [ …]
• Εμφύλια πάθη. 23+2 Ερωτήσεις και απαντήσεις για τον εμφύλιο
• Οι επιπτώσεις των φόρων στις τιμές και στη διανομή του εισοδήματος.
• ζητήματα της δημοκρατίας και του καπιταλισμού, του κράτους και της κοινωνίας πολιτών, της παγκοσμιοποίησης και της σύγχρονης πολιτικής ανάλυσης.
• ιστορία της μετανάστευσης και της διασποράς, διεθνικές σπουδές, ιστορία της υποκειμενικότητας, διαπολιτισμικές σχέσεις, φύλο, πολιτισμική ιστορία
• Χρυσή Αυγή και Εκκλησία
• Είχε την ευθύνη των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων του 2004.
ΟΧΙ στην «Ελλάδα 2021»
Διαβάσαμε στον τύπο ότι ο υπουργός Επικρατείας άλλαξε (καλοκαίρι 2019) το άρθρο 113 του νομοσχεδίου σχετικά με τον σκοπό της επιτροπής «Ελλάδα 2021». Ιδού η νέα διατύπωση: «Η δημιουργία ενιαίας εικόνας branding της χώρας και των φορέων του ελληνικού κράτους». Η αρχική διατύπωση αναφερόταν στην «ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος» και η αλλαγή κρίθηκε αναγκαία, όπως είπε ο υπουργός, ώστε να μην υπάρχει καμία εθνική αναφορά ...
Η αλλαγή του «εθνικού αφηγήματος» σε «branding» έγινε μετά από αντιδράσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εκτός των άλλων αναφέρθηκαν και οι χώρες του Visegrad (Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία και Τσεχία. Συμμετέχουν και τα Σκόπια, ενώ στη συμμαχία φέρεται να μπαίνουν η Βουλγαρία και η Ρουμανία), που πιέζουν την Ε.Ε. ζητώντας να τεθεί η Ελλάδα εκτός Σένγκεν σε περίπτωση που Ελλάδα και Τουρκία δεν μπορέσουν να περιορίσουν τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές. Ακούστηκε επίσης ότι: «το ζητούμενο είναι να ενθαρρυνθεί η ιστορική επιστημονική κοινότητα που είναι πολυφωνική και πολυπρισματική, ώστε ανεξάρτητα από κράτος και στερεότυπα, να διαμορφώσει διάχυση της ιστορικής γνώσης, με πλήθος εκδόσεων, εκδηλώσεων, συνεδρίων, για τα οποία έχει γίνει σημαντική προετοιμασία από το Ίδρυμα της Βουλής».
Ενστάσεις:
1. Και η αλλαγή αλλά και η αρχική διατύπωση είναι προβληματικά. Και η ονομασία «Ελλάδα 2021». Γιατί όχι «Ελλάδα 1821»; Μας ενοχλεί το ότι χάρη στο 21 ελευθερωθήκαμε και φτιάξαμε το πρώτο στην ιστορία Ελληνικό Κράτος; Ή φοβόμαστε πως εορτάζοντας το 1821 -με όλα του τα μελανά σημεία- και πάλι θα φανούμε υποδεέστεροι των προγόνων μας; Μήπως η μετάθεση του εορτασμού από το 1821 στο 2021 συνάδει με ανάλογη προσπάθεια των τελευταίων ετών αντί της 28ης Οκτωβρίου 1940 (ΟΧΙ-κήρυξη πολέμου) να εορτάζουμε τη 12η Οκτωβρίου 1944 (απελευθέρωση Αθηνών);
2. Δεν φτάνει που εμείς ως κράτος δεν διεκδικούμε τίποτα, δεν φτάνει που έχουμε κάνει ιδεολογία μας το κατατρυπημένο και χιλιοξεσκισμένο «διεθνές δίκαιο»; Δεν αρκεί που παζαρεύεται ξανά η Β. Ήπειρος, το όνομα της Μακεδονίας, η ελληνική Θράκη, το Αιγαίο και η Κύπρος; Δεν φτάνει που ξεχνάμε τους νεκρούς μας (Έλληνες πιλότοι, Κατσίφας, Σολωμού, Ισαάκ, Γιαλοψός, Καραθανάσης, Βλαχάκος), τους αιχμαλώτους (οι δύο στρατιωτικοί που εκρατούντο επί 167 ημέρες στις φυλακές της Αδριανούπολης) και τους αγνοουμένους από το 1974; Όχι δεν φτάνουν όλα αυτά. Πρέπει να αλλάξουμε και τις εθνικές μας εορτές. Η προπαγάνδα είναι έξυπνη. Τις αλλάζει, τις μεταστοιχειώνει· δεν τις καταργεί, όπως ενδόμυχα θα ήθελε. Διότι τότε θα υπήρχε αντίδραση. Τώρα ποιος αντιδρά που το «εθνικό αφήγημα» έγινε «ενιαία εικόνα branding της χώρας»;
3. Η επιτροπή «Ελλάδα 2021» σύμφωνα με το νομοσχέδιο έχει σκοπό την προετοιμασία της χώρας ενόψει της συμπλήρωσης διακοσίων ετών από την Παλιγγενεσία. Δηλαδή το 21 γίναμε και πάλι γένος; Πριν τι ήμασταν; Ο όρος «Παλιγγενεσία» καθιερώθηκε -λανθασμένα- σε μια εποχή που ουδείς αμφισβητούσε πλέον τη συνέχεια του Ελληνικού Γένους. Το να χρησιμοποιούμε όμως τώρα όρους, όπως «Αλβανικό» κι όχι Ελληνικό Έπος, «κατάληψη» κι όχι απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον ελληνικό στρατό το 1912, συνιστά όχι μόνο ιστορικό ατόπημα αλλά και εθνική μυωπία. Τόσο κοντόφθαλμοι είμαστε;
4. Οι χώρες της ομάδας του Visegrad και οι (λαθρο)προσφυγομεταναστευτ
5. Η ιστορική επιστημονική κοινότητα είναι πολυφωνική και πολυπρισματική; Να θυμίσουμε τη χορεία ιστορικών - ημεδαπών και αλλοδαπών - που αμφισβητούν τη συνέχεια των Ελλήνων στην ιστορία, την ελληνικότητα της Μακεδονίας, τη συνεισφορά των Ελλήνων στη νίκη των Συμμάχων στον Β΄ Παγκόσμιο, που σπιλώνουν τους ήρωες του 21; Να τους ενθαρρύνουμε κι από πάνω;
6. Στο κανάλι της Βουλής παρακολουθούμε εδώ και καιρό συζητήσεις και συνέδρια για το 2021. Το αίμα μας ξύπνησε από εθνική υπερηφάνεια: μάθαμε για το ποια η διαφορά του απομνημονεύματος από το απομνημόνευμα, της πρωτογενούς από τη δευτερογενή πηγή κι άλλα πολλά σχετικά με τον σκληρό και αιματηρό 9χρονο αγώνα των προγόνων μας κατά των Τούρκων!
7. Το Ίδρυμα της Βουλής εκπονεί 5 (!) προγράμματα για το 2021.
Το 1ο «αποβλέπει στον εντοπισμό, τη συστηματική καταγραφή και τη μελέτη των προσώπων που μετείχαν στις εθνοσυνελεύσεις των χρόνων της Επανάστασης και στο Βουλευτικό [...]».
http://
Το 2ο στην «καταγραφή και μελέτη της μνήμης (sic) της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από την υλικότητα (sic) των δημόσιων μνημείων, με έμφαση στην ιστορική και όχι στην καλλιτεχνική τους αξία [...].».
http://
To 3o στην «επεξεργασία και πλαισίωση (sic) αυστριακών αρχειακών πηγών που σχετίζονται με τη ναυτική πολιτική της Αυστρίας στην Ανατολική Μεσόγειο [...]».
http://
Το 4ο στην «επεξεργασία και έκδοση, σε λατινογράμματη μεταγραφή και ελληνική μετάφραση, δύο αδημοσίευτων οθωμανικών καταστίχων [...]».
http://
Το 5ο στην «Επιλογή, ανάθεση και έκδοση μελετών για την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και τους μηχανισμούς οργάνωσής της, με χρονικό ανάπτυγμα (sic) τις δεκαετίες 1810 και 1820 [...].».
http://
Όλα έχουν να κάνουν με τη σκλαβιά, τον ηρωισμό, την αυτοθυσία, τη δημοκρατικότητα των πρώτων ελληνικών Συνταγμάτων, την αγάπη για τη λευτεριά, το Φιλελληνικό Κίνημα!
Βιάζουμε το 1821, τον εορτασμό του αλλά και την ελληνική γλώσσα. Πολλά (sic)! Sic erat scriptum = έτσι ήταν γραμμένο.
8. «Ανεξάρτητα από κράτος και στερεότυπα». Για το κράτος αυτό έγινε η Επανάσταση. Χωρίς το κράτος αυτό ούτε Βο(υ)λή, ούτε Ίδρυμα της Βολής θα είχαμε, ούτε βολευτικές αποζημιώσεις. Να πούμε κι ένα στερεότυπο: «Τις μεγάλες των λαών επαναστάσεις προκαλούν οι μεγάλες των λαών καταπιέσεις».
Και οι κρατούμενοι κρατούντες έσπευσαν μετά από αυτά να προβούν στις απαραίτητες αποεθνικοποιητικές διορθώσεις. Ο υπουργός επικρατείας μάλιστα διευκρίνισε ότι: «σε καμία περίπτωση δεν γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί μια ενοποιημένη εθνική βάση...».
9. Ξεχνά ο κ. υπουργός ότι η βάση αυτή υπάρχει -παρά τις προσπάθειες που δεκαετίες γίνονται για την κατακρήμνισή της- πάνω από 2000 χρόνια; Το όμαιμον, το ομόθρησκον, το ομόγλωσσον και το ομότροπον του Ηροδότου; Και ότι χάρη σε αυτή την ενοποιημένη εθνική βάση υπάρχει ακόμα Ελληνική Επικράτεια της οποίας είναι υπουργός ( = υπηρέτης); Μάλλον τα ξεχνά και το «εθνικό αφήγημα» έγινε «branding». Μικρό το κακό...
Διότι τι σημαίνει άλλωστε αφήγημα; Κανονικά είναι η έκθεση ή εξιστόρηση πραγματικών ή φανταστικών γεγονότων. Είναι λάθος, επομένως, να χρησιμοποιείται η λέξη εκτός του πλαισίου της εξιστόρησης γεγονότων. Κρύβουμε πίσω από αυτή την ευφημιστική ακυρολεξία ό,τι άκυρο θέλουμε να εφαρμόσουμε. Προσπαθήστε να ορίσετε τι η φράση «ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος» σημαίνει. Περιττό να διασαφηνίσουμε τι το «ενιαία εικόνα branding της χώρας» σημαίνει... Εδώ δεν μπορούμε να κρατήσουμε το brand «μακεδονικός» στα προϊόντα μας.
Brand ως ρήμα σημαίνει το μαρκάρισμα του βοδιού από τον γελαδάρη με πυρωμένο σίδερο. Οι συνειρμοί πολλοί. Η χώρα μας μαρκάρεται σαν την αγελάδα. Αγελάδα, λέξη παραγόμενη από το άγω = οδηγώ, ομόρριζη της αγέλης. Μαρκαλίζω ή μαρκαλάω σημαίνει τη γονιμοποίηση των θηλυκών από τα αρσενικά για αναπαραγωγή. Κι επειδή περί βοοειδών ο λόγος θυμηθήκαμε τους στίχους του Κ. Παλαμά από τον «Ύμνο στον Παρθενώνα»:
«Εσένα δε σε χτίσανε τυραγνισμένων όχλοι,
καματερά ανθρωπόμορφα, σπρωγμένα απ’ τη βουκέντρα» ( =μακρύ ξύλινο ραβδί με αιχμή, για να κεντρίζει τα βόδια στο όργωμα)
Δυστυχώς στις μέρες μας ό,τι ο Παρθενώνας συμβολίζει γκρεμίζεται από καματερά ανθρωπόμορφα, σπρωγμένα απ’ τη βουκέντρα. Και η πατρίδα μας μαρκάρεται και μαρκαλιέται από οθνείους επιβήτορες και τους ημεδαπούς υπηρέτες τους.
Υ.Γ.
Σταχυολόγησα από την εργογραφία κάποιων μελών της επιτροπής «Ελλάδα 2021», όπως από τους ίδιους δόθηκε χθες στη δημοσιότητα (7/11/19), διάφορα ενδιαφέροντα σημεία:
• από την παρακμή του Βυζαντίου μέχρι το 1985
• να μάθουμε να ζούμε σε μια ευρωπαϊκή και παγκοσμιοποιημένη κοινωνία
• Το κρίσιμο θέμα σήμερα είναι πώς θα γίνει η ενσωμάτωση των μεταναστών και προσφύγων. [ …]
• Εμφύλια πάθη. 23+2 Ερωτήσεις και απαντήσεις για τον εμφύλιο
• Οι επιπτώσεις των φόρων στις τιμές και στη διανομή του εισοδήματος.
• ζητήματα της δημοκρατίας και του καπιταλισμού, του κράτους και της κοινωνίας πολιτών, της παγκοσμιοποίησης και της σύγχρονης πολιτικής ανάλυσης.
• ιστορία της μετανάστευσης και της διασποράς, διεθνικές σπουδές, ιστορία της υποκειμενικότητας, διαπολιτισμικές σχέσεις, φύλο, πολιτισμική ιστορία
• Χρυσή Αυγή και Εκκλησία
• Είχε την ευθύνη των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων του 2004.
Yiannis Kargakos
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου