Βασική έννοια στήν Εθνικιστική Κοσμοθεωρία είναι οί κύκλοι.
Όλα τά φαινόμενα μέσα στο εξελισσόμενο Σύμπαν επαναλαμβάνονται σέ ύπερμεγάλους
έως ελαχίστους χρονικούς κύκλους. Ό κύκλος μεγίστης, κλίμακας είναι, αυτός
τής διαστολής καί συστολής του σύμπαντος, του οποίου οί δύο άκραϊες φάσεις,
αυτή της μεγίστης εντροπίας στήν άκραία διαστολή (θερμικός «θάνατος») καί τής
ελαχίστης εντροπίας στήν ακραία συστολή - μεγίστη συγκέντρωσι (έναρξις «μεγάλης
εκρήξεως») έχουν δοθή αλληγορικά άπό τήν Ελληνική Μυθολογία σάν κατακλυσμός ή
έπικράτησις τοΰ ύδατος καί έκπύρωσις ή έπικράτησις του πυρός αντιστοίχως.
Ή
φάσις της «διαστολής» τοϋ Σύμπαντος (άπό τό «πϋρ» πρός τό «ΰδωρ») είναι εκείνη κατά τήν οποία αντιστρέφεται τό β' θερμοδυναμικό
αξίωμα καί βιώνεται άπό τόν άνθρωπο σάν «ευδαίμων ζωή» (βασιλεία τού Κρόνου)
Μετά συνεπώς τήν διά πυρός καταστροφή πού αναμένει τήν ανθρωπότητα θά επικρατήσουν
πάλι τέτοιες συνθήκες (Άποκάλυψις!). Άλλά καί στους Ινδούς ή εναλλαγή αυτή των
δύο φάσεων ονομάζεται «αναπνοή τοΰ Βrahma», ένώ στόν Χριστιανισμό προφητεύεται γιά τό μέλλον
ή διά
πυρός καταστροφή ύστερα άπό τήν καταστροφή δι' ύδατος (κατακλυσμός) πού ανήκει
πιά στό παρελθόν.
Στό άλλο άκρο τής κλίμακος, οί κινήσεις των στοιχειωδών
σωματιδίων καί οί περιοδικές μεταβολές τών ενεργειακών πεδίων λαμβάνουν χώραν
σέ τόσο μικρούς χρονικούς κύκλους, ώστε νά μιλούμε πλέον όχι γιά κυκλικότητα,
άλλά γιά δονήσεις.
Μεταξύ αυτών, σ' όλες τίς εκδηλώσεις τής ζωής υπάρχουν
κύκλοι, άπό τά ουράνια σώματα (γαλαξίες, ηλιακά συστήματα, πλανήτες,
δορυφόροι) μέχρι τά βασίλεια της γης (ορυκτό, φυτικό, ζωϊκό) μέ τούς κύκλους
τών οικοσυστημάτων καί .τούς ενεργειακούς κύκλους καί τέλος μέχρι τίς
ανθρώπινες κοινωνίες μέ τόν ψυχοσωματικό οργανισμό τοϋ άνθρωπου (οί γνωστοί
μάς βιορυθμοί). "Ολα αυτά τά συστήματα κύκλων δέν βαίνουν, βέβαια,
τυχαίως, άλλά οί μικροί κύκλοι εναρμονίζονται μέσα στους μεγαλύτερους, σύμφωνα μέ τό
γνωστό μας άπό τήν φυσική φαινόμενο του συντονισμού. Στόν εναρμονισμό, μάλιστα,
αυτόν βασίζεται καί ή επιστήμη τής αστρολογίας γιά νά μελετήση τά φαινόμενα
πού σχετίζονται μέ τόν άνθρωπο καί τήν κοινωνία, παρατηρώντας τούς κύκλους τών
πλανητών.
Στά φαινόμενα πού έχουν σχέσι μέ τόν άνθρωπο, ό μέγιστος
καί βασικός κύκλος είναι ό κύκλος τής ζωής ενός "Εθνους: είναι ό Έθνικοϊστορικός
κύκλος, πού μπορεί νά είναι βραχύς γιά ώρισμένες εθνότητες (π,χ. αρχαίοι
Φοίνικες, αρχαίοι Ιουδαίοι, Έτροϋσκοι κλπ.) ένώ γιά άλλα "Εθνη, κορυφαία
στήν ανθρώπινη Ιστορία, ό κύκλος ζωής είναι ιδιαίτερα μακρύς (Ιάπωνες, Σΐναι,
Ινδοί) γιά δέ τούς "Ελληνες ό κύκλος αυτός έχει άρχή στό απροσδιόριστο
αφανές παρελθόν καί έξ ίσου αόρατο, λόγω μακρυνής προοπτικής, μελλοντικό
κλείσιμο.
Κατά τήν διάρκεια τοϋ Έθνικοϊστορικοϋ κύκλου καί μέσα σέ
αύτό να αρχίζουν καί τελειώνουν περισσότεροι πολιτιστικοί κύκλοι, καθώς
γεννώνται καί παρακμάζουν διάφοροι πολιτισμοί. Οι κύκλοι αυτοί έχουν μέση διάρκεια
1000 έτη ένώ μέ άλλη κατάταξι διαρκούν περίπου 2000 έτη, συμφωνώντας μέ τήν
διάρκεια ενός μεγάλου αστρολογικού μηνός. Τέτοιοι κύκλοι στήν Ιστορία τοΰ
Ελληνικού "Εθνους είναι ό Μινωικό - Μυκηναϊκός, ό Κλασσικός, ό
Βυζαντινός ή Ρωμανικός καί ό Νεώτερος ή Δημοτικός πολιτιστικός κύκλος. Μέσα σέ
κάθε πολιτιστικό κύκλο διανύουν τούς μικρότερους κύκλους ζωής τους διάφορα
υποσυστήματα άξιων του γενικού αξιολογικού συστήματος του συγκεκριμένου
πολιτισμού.
Μέσα στόν πολιτιστικό κύκλο αναπτύσσονται μέ τήν σειρά τους
οί κοινωνικοί κύκλοι, οί κύκλοι δηλ. τών κοινωνικών συστημάτων πού γεννώνται,
όπως έχουμε αναπτύξει, σάν ψυχολογικά καί στήν συνέχεια κοινωνικά πλέγματα.
Σάν τελευταία βαθμίδα, οί Πολιτειακοί κύκλοι ολοκληρώνονται
κατά τήν διάρκεια ενός κοινωνικού κύκλου, καθορίζοντας τήν διάρκεια ζωής μιάς
μορφής τοϋ Κράτους καί ενός Πολιτειακού συστήματος.
Στήν Ιεραρχία, λοιπόν, τών κύκλων: Ιστορικοί, Πολιτιστικοί,
Κοινωνικοί, Πολιτειακοί, τά πολιτικά ζητήματα τοποθετούνται στήν κατώτερη
βαθμίδα. Τά πολιτικά φαινόμενα, συνεπώς, είναι μία ειδική κατηγορία κοινωνικών
φαινομένων πού έχουν σχέσι μέ τήν έννοια τοϋ Κράτους.
-Ποιος είναι, όμως, ό ορισμός του Κράτους:
Κράτος (πού ή ετυμολογική του σημασία είναι Ισχύς) είναι ή
όργάνωσις τοϋ κοινωνικού σώματος σέ νομικό πρόσωπο μέ τρία ίκανά καί αναγκαία
χαρακτηριστικά: χρονική διάρκεια, μόνιμη έγκατάστασις σέ συγκεκριμένο
γεωγραφικό χώρο καί δυνατότητα ασκήσεως αυτοδύναμου εξουσίας. Τό τελευταίο
σημαίνει ότι τό Κράτος όχι μόνο έχει τήν δυνατότητα νά λαμβάνη αποφάσεις,
άλλά καί νά τίς έπιβάλη.
Στήν έννοια τοϋ
Κράτους εντάσσονται οί πολιτικές σχέσεις
μεταξύ τών μελών τής κοινωνίας, πού είναι ύποσύνολον τοϋ πλέγματος τών
κοινωνικών σχέσεων, καί ώς έκ τούτου ή έννοια τοϋ Κράτους είναι άπρλύτως
έξηρτημένη
άπό τήν κοινωνική ζωή. Έν τούτοις οί πολιτικές σχέσεις διαφέρουν των
λοιπών κοινωνικών σχέσεων κατά τό ότι είναι νομικώς υποχρεωτικές. Ή
ύπαρξις
τών σχέσεων αυτών οφείλεται σέ τρείς παράγοντες: τήν Δύναμι, τήν
Σκοπιμότητα
καί τήν Ικανότητα Όργανώσεως.
-Πού οφείλεται ή ύπαρξις του Κράτους;
Κατά τόν Εθνικισμό, τό Κράτος δέν εμφανίσθηκε κάποτε, άλλά
είναι σύμφυτο μέ τόν άνθρωπο. Καί τούτο διότι ό άνθρωπος έχει τήν ικανότητα
μέρος τών κοινωνικών σχέσεων του νά τό θέση ύπό συνειδητό έλεγχο καί νά
έμφανίση τίς τρεις προϋποθέσεις πού προαναφέραμε. "Εχει, συνεπώς, τήν
ικανότητα νά ανάπτυξη πολιτικές σχέσεις.
Τό Κράτος δέν είναι αυτοσκοπός, άλλά τείνει νά εξυπηρέτηση
τά χαρακτηριστικά τών ευρύτερων κύκλων οί όποιοι διανύονται. Επομένως τό
Κράτος τουλάχιστον στίς φάσεις ακμής τείνει νά συμπληρώνη τήν κοινωνική ζωή, όπως
μορφώθηκε άπό τό αντίστοιχο ψυχολογικό πλέγμα, καθώς καί τίς αξίες του ακμάζοντος
πολιτιστικού κύκλου, ένώ τελικά οφείλει νά εύνοή τήν ανθρώπινη έξέλιξι.
Τό Κράτος αποτελείται άπό τήν ηγουμένη μειοψηφία καί τήν
γραφειοκρατία.
Σέ κάθε κράτος καί εποχή υπάρχει μία μειονότητα τής οποίας
οί πρωτοβουλίες είναι αποφασιστικές γιά τήν μορφή, έξέλιξι άλλά καί τούς
προσανατολισμούς του Κράτους, ή οποία δέν αποτελεί ιδιαίτερη κατ' ανάγκην ιδιαίτερη
κοινωνική τάξι, άλλά έλκει τά μέλη της άπό πλείονες κοινωνικές κατηγορίες.
Πρόκειται γιά τήν ηγουμένη μειοψηφία.
Άπό τό άλλο μέρος, τό σύνολο τών οργάνων διά τών οποίων τό
Κράτος υλοποιεί καί επιβάλλει τίς αποφάσεις του αποτελεί τήν γραφειοκρατία ή
διοικητική πυραμίδα του Κράτους.
Πώς όμως αναδεικνύονται οί ηγουμένες μειοψηφίες καί πώς
γεννώνται τά πολιτεύματα;
ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ
Είδαμε στά προηγούμενα σημειώματα μας τά σχετικά μέ τήν έννοια
του Κράτους καί τήν διαπίστωσι όχι τό Κράτος είναι έννοια σύμφυτη μέ τό
συλλογικό βιοψυχικό υπόστρωμα της κάθε φυλής καί μέρος του κοινωνικού οίκοδήματος,
εμφανίζεται δέ ταυτόχρονα μέ αυτό. Ό θεσμός του Κράτους δέν πρωτοεμφανίσθηκε σέ
κάποια ιστορική περίοδο της εξελίξεως του ανθρωπίνου είδους, άλλά υπάρχει άφότου
τό ανθρώπινο είδος κατέκτησε τόν σημερινό του βιολογικό τύπο.
Αναφέραμε επίσης τούς δύο βασικούς σχηματισμούς πού
αξιοποιούν τό Κράτος, δηλ. τήν γραφειοκρατία ή διοικητική πυραμίδα, ανά ιεραρχημένο
σύμπλεγμα συλλογικών οργάνων πού σχεδιάζει καί εφαρμόζει τίς αποφάσεις του Κράτους, επιβάλλοντας τες, και τήν ηγουμένη μειοψηφία, μία κοινωνική όμάδα πού,
ανάλογα μέ τήν μορφή του κράτους, είναι είτε άτυπη είτε θεσμοθετημένη καί ελέγχει
απολύτως τό κράτος δίδοντας τίς κατευθυντήριες γραμμές στήν γραφειοκρατία
μέσω; των κορυφαίων της πολιτειακών οργάνων μέ άλλους πλάγιους τρόπους καί
καθορίζοντας τήν δομή της.
Ή άνάδειξις μιας ηγουμένης μειοψηφίας γίνεται μέσω της
επιλεκτικής διαδικασίας,τήν οποία ό Εθνικισμός έχει άνεύρει νά λειτουργή σέ όλα
τά έπίπεδα.τής φύσεως καί τής ιστορίας καί έχει για αυτό υιοθετήσει σάν
μεθοδολογία του. Ό κύκλος της ζωής μιάς ηγουμένης μειοψηφίας καθορίζει καί τόν
κύκλο ζωής ένός πολιτεύματος.
Οι Εθνικιστές ονομάζουν τήν σημερινή ηγουμένη μειοψηφία
στήν χώρα μας, ή οποία είναι άτυπη καί παρασκηνιακή, κόμμα των πολιτικών
κομμάτων, διότι χρησιμοποιεί σάν παράρτημά της τά πολιτικά κόμματα.
Τι είναι όμως, πολίτευμα;
Πολίτευμα είναι ό τρόπος μέ τόν όποιο οργανώνεται καί
ασκείται ή κρατική εξουσία.
Διακρίνουμε συνεπώς τά πολιτεύματα ως πρός τήν μορφή καί ώς πρός τήν όργάνωσι.
Στήν Ιστορία έχουν εμφανισθεί πολιτεύματα πλείστων όσων μορφών καί τρόπων οργανώσεως.
Διακρίνουμε συνεπώς τά πολιτεύματα ως πρός τήν μορφή καί ώς πρός τήν όργάνωσι.
Στήν Ιστορία έχουν εμφανισθεί πολιτεύματα πλείστων όσων μορφών καί τρόπων οργανώσεως.
Υπάρχουν διάφορες κατατάξεις τών πολιτευμάτων μέ
διαφορετικά κριτήρια, ώς πρός τήν μορφή. "Ετσι υπάρχει τό κριτήριο του τρόπου
ασκήσεως τής εξουσίας (δίκαια - άδικα πολιτεύματα) πού δέν κρίνει, όμως τήν μορφή,
άλλά τήν πολιτική τής ηγουμένης μειοψηφίας. Επίσης τό αριθμητικό κριτήριο κατατάξεως
τών πολιτευμάτων (μονοκρατικά • όλιγοκρατικά · δημοκρατικά) είναι δευτερεύον.
Ή κατάταξις τών πολιτευμάτων πρέπει νά γίνεται βάσει του
τρόπου διακινήσεως της ηγουμένης μειοψηφίας στήν εξουσία, άφού αυτός (ό
τρόπος) καθορίζει τά χαρακτηριστικά τοϋ πολιτεύματος. Συνεπώς σάν κριτήριο
κατατάξεως των πολιτευμάτων πρέπει νά ληφθή ό τρόπος, σχηματισμοϋ τών
συλλογικών οργάνων, δηλ. ουσιαστικά ό τρόπος αναδείξεως τών φυσικών προσώπων
στά πολιτειακά όργανα και στις κρίσιμες θέσεις της γραφειοκρατίας.
Με τό κριτήριο αύτό τά πολιτέύματα, διακρίνονται σέ:
Κληρονομικά (κληρονομική μοναρχία ή όλιγαρχία).
Αυθαίρετα (προσωπική, συλλογική δικτατορία, ή κομματική
δικτατορία).
Τυχαία: Περιορισμένα (κληρωτή ολιγαρχία), άνευπεριορισμών
(κληρωτή δημοκρατία).
Διά ψηφοφορίας: (εκλογική ολιγαρχία, έκλογική
δημοκρατία). .
Αξιοκρατικά: Είναι τά ανωτέρας ποιότητος πολιτεύματα, άλλά και
τά δυσκολώτερα στήν εφαρμογή. Στά πολιτεύματα αυτά οι θέσεις στά ανώτατα όργανα
καταλαμβάνονται.άπό πρόσωπα πού πληρούν ώρισμένες αντικειμενικές προϋποθέσεις
πού έπέχουν θέσι εσωτερικού κανονισμού και πού είναι απαραίτητες γιά τήν έκπλήρωσι
τής αποστολής τοϋ όργάνου.'Ή καλή λειτουργία τών πολιτευμάτων αυτών προϋποθέτει
τήν άναγνώρισι ότι οι προϋποθέσεις αυτές συμπίπτουν μέ τά στοιχεία τής
προσώπικότητος τοϋ άτομου πού καταλαμβάνει τήν θέσι.
«Ό στρατηγός γίνεται στήν μάχη», όπως είπε ό Μ. Μπότσαρης.. .
Στά αξιοκρατικά πολιτεύματα ή.ήγουμένη μειοψηφία
καταλαμβάνει τά ανώτατα όργανα καί ποτέ δεν κυβερνά άπό τό παρασκήνιο, γι' αυτό
καί στήν πολιτική του υπάρχει τό στοιχεία της εύθύτητος καί τής είλικρινείας.
Στά αξιοκρατικά πολιτεύματα ανήκει καί τά Όργανικό Πολίτευμα
τοϋ Εθνικισμού τό οποίο ονομάζεται γι' αυτό καί Λαϊκή Αριστοκρατία.
Όσον άφορα τό τρόπο λειτουργίας τοϋ πολιτεύματος
παρατηρείται ότι υπάρχουν πάντα, ανεξάρτητα άπό
τόν. τρόπο θεσμοθετήσεώς τους, οί τρείς
βασικές πολιτειακές λειτουργίες: ή Εκτελεστική ή Νομοθετική καί ή
Δικαστική. Η Έκτελεστική πολιτειολογία διαπιστώνει, όμως τήν ύπαρξι
μιάς ακόμη, βασικής
λειτουργίας Πρόκειται για την Κυβερνητική έξουσία η όποία ελέγχει τις
ύπόλοιπες προσομοιάζοντας έτσι;
τόν Κρατικό; σχηματισμό με την Πυθαγορική τετρακτύν.
Ή κυβερνητική εξουσία είναι ή εξουσία πού ελέγχεται άμεσα άπό
τήν ηγουμένη μειοψηφία καί ώς έκ τούτου είναι άλλοτε θεσμοθετημένη καί άλλότε
όχι. .
Όι Εθνικιστές υποστηρίζουν τήν διάκρισι .τών τριών εξουσιών
άλλά όχι καί τήν διάσπασί τους. Αντίθετα, αυτές πρέπει νά εναρμονίζωνται ύπό τόν
έλεγχο τής κυβερνητικής εξουσίας.
Κλείνοντας τό αντικείμενο της Πολιτειολογίας, θά αναφερθούμε
στά κόμματα.
Σέ κάθε κοινωνία καί
καθεστώς, εμφανίζονται κοινωνικά καί πολιτικά ρεύματα πού μερικές φορές
συνδέονται μέ ώρισμένους κοινωνικούς χώρους ή φορείς (π.χ. αγροτικός κόσμος,
καλλιτεχνικοί χώροι, Εκκλησία, αθλητικοί θεσμοί κ.λ.π.), τμήματα της γραφειοκρατίας
(π.χ. στρατός, διοίκησις, στελέχη κρατικών μονάδων παραγωγής) ή τελείως
αυτόνομα. Τότε σχηματίζονται ομάδες πού εκφράζουν καί ενίοτε καθοδηγούν αυτά
τά ρεύματα. Πρόκειται γιά τίς πολιτικές πρωτοπορείες ή κόμματα, τά όποια
διεκδικούν τήν άνάδειξι αυτών ή εκπροσώπων τους μέ διαφόρους τρόπους στά
πολιτειακά όργανα Έν γένει ό κύκλος ζωής τών πρωτοπορειών αύτών όλοκληρούται μέσα στα πλαίσια εξουσίας μιάς συγκεκριμένης
ηγουμένης μειοψηφίας.
Τά κόμματα, όπως τά ώρίσαμε, είναι τριών ειδών:
Τά προσωπικά κόμματα είναι ομάδες ύπό τήν καθοδήγησι καί
πρός πολιτικήν έξυπηρέτησι ενός ατόμου.
Τά κοινωνικά κόμματα εκφράζουν κοινωνικές κατηγορίες καί
εμφανίζονται σέ περιόδους αδυναμίας τής ηγουμένης μειοψηφίας νά έμφανισθή
στό προσκήνιο καί νά άναλάβη δυναμικά τό πηδάλιο τής διακυβερνήσεως.
Τά κόμματα τών δύο αυτών κατηγοριών είναι στήν ουσία
εξαρτήματα τής ηγουμένης μειοψηφίας καί τήν εξυπηρετούν στήν λειτουργία της.
Τέλος τά κοσμοθεωρητικά κόμματα είναι όμάδες μέ συνέχεια καί μέ μία
φιλοσοφική ιδεολογική τάσι καί προοπτική
πού υπερβαίνει τόν Ιστορικό καί εθνικό τους χώρο. Πρόκειται γιά κινήσεις πού
αποσκοπούν στον παραμερισμό της ηγουμένης μειοψηφίας καί στήν ώθησι του "Έθνους,
μέσω τής Κρατικής πολιτικής σέ μία, νέα περίοδο ακμής.
Τό κίνημα τών Εθνικιστών ανήκει στήν κατηγορία αυτή καί
έχει μία παγκόσμια κοσμοθεωρητική προοπτική, άφού έχει σάν σκοπό του νά έπαναφέρη
στήν επιφάνεια τήν άποσπολή τους Ελληνισμού, όπως τήν διετύπωσε ό νεοέλλην
προφήτης Περικλής Γιαννόπουλος, «.Αποστολή τοϋ "Ελληνος - χθες, σήμερα καί
πάντοτε είναι ό έξανθρωπισμός τής οικουμένης»
ΚΟΙΝΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου