Γράφει ο Νίκος Παπαγεωργίου
Πολλοί
πιστεύουν ότι το πλέον ιδανικό πολίτευμα διακυβερνήσεως ενός λαού, μιας χώρας,
είναι η Δημοκρατία, ιδιαίτερα οι κοινοβουλευτικοί πολιτικοί πιστεύουν ότι, μόνο
με Δημοκρατία μπορεί να κυβερνηθεί μία χώρα. Ο Ουίνστων Τσώρτσιλ, ο οποίος είχε
σχέσεις αγάπης με τα οινοπνευματώδη (χαρακτηριστική η δήλωση του «έχω πάρει από
το αλκοόλ περισσότερα απ’ ότι το αλκοόλ έχει πάρει από εμένα») είχε πει: « Η
Δημοκρατία είναι το χειρότερο πολίτευμα με εξαίρεση όλα τα άλλα» και προφανώς
θα ήταν σε κατάσταση ευθυμίας. Όλα τα πολιτεύματα, ή οι ιδεολογίες είναι καλά
όταν ωφελούν τους λαούς και κακά όταν τους βλάπτουν. Επομένως μία Δικτατορία η
μία Ολοκληρωτική ιδεολογία ή η Δημοκρατία, εάν ωφελούν τους λαούς είναι καλά,
σε αντίθετη περίπτωση αν βλάπτουν τους λαούς τότε είναι κακά.
Το θέμα μας τώρα είναι εάν η Μεταπολιτευτική Δημοκρατία η οποία καθιερώθηκε
στην πατρίδα μας μετά την πτώση του στρατιωτικού καθεστώτος, ωφέλησε ή έβλαψε
το λαό και τη χώρα. Εάν λοιπόν την κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, θα
διαπιστώσουμε ότι, όχι μόνο έβλαψε το λαό αλλά κατέστρεψε τα πάντα. Φυσικά σε
αυτό συνέβαλαν και οι κοινοβουλευτικοί πολιτικοί μας με την κακοδιαχείριση της
εξουσίας κλπ κλπ. Κατάφεραν να καταστρέψουν ένα υπερήφανο λαό. Το γονάτισαν και
τον υποδούλωσαν σε ξένα αποικιοκρατικά οικονομικά συμφέροντα, δημιουργώντας μία
χώρα αποικία χρέους, η οποία θα πληρώνει παράνομα τοκοχρεολύσια για πολλές
δεκαετίες. Επειδή ο κοινοβουλευτισμός θέλει να κοροϊδεύει το λαό και να τον
έχει υποχείριο του, όταν απευθύνεται σε αυτόν χρησιμοποιεί πάντα τη Δημοκρατία
και σαν κερασάκι στη τούρτα τα ανθρώπινα δικαιώματα τα οποία ο ίδιος βάναυσα
καταπατά, πάντα φυσικά με δημοκρατικές διαδικασίες....
Στην Ελλάδα η άγνοια της φύσεως των ιδεολογιών είναι σχεδόν καθολική. Δυστυχώς και μεγάλο μέρος πολιτικών και διανοουμένων – παρανοουμένων, δεν έχουν ιδέα των πολιτικών ιδεολογιών. Οι πολιτικοί προπαγανδιστές έχουν επιφέρει τη διαστρέβλωση των ιδεολογιών και ο άνθρωπος από νηπιακή ηλικία δέχεται πλύση εγκεφάλου πάνω στις αόριστες έννοιες της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αυτές είναι αυτονόητες έννοιες και η καθιέρωση τους θα πρέπει να είναι ο στόχος κάθε ανθρώπινης κοινωνίας. Εμείς πιστεύουμε πως η Δημοκρατία δεν είναι ιδεολογία αλλά ένας τρόπος εκλογής μιας κυβέρνησης, αυτή είναι μία από τις σημαντικές ιδεολογικές διαφορές του Εθνικισμού από τη Δημοκρατία. Μία ιδεολογία μία κοσμοθεωρία δίδει απάντηση στα βασικά προβλήματα του κόσμου περί υπάρξεως και ζωής.
Στην Ελλάδα η άγνοια της φύσεως των ιδεολογιών είναι σχεδόν καθολική. Δυστυχώς και μεγάλο μέρος πολιτικών και διανοουμένων – παρανοουμένων, δεν έχουν ιδέα των πολιτικών ιδεολογιών. Οι πολιτικοί προπαγανδιστές έχουν επιφέρει τη διαστρέβλωση των ιδεολογιών και ο άνθρωπος από νηπιακή ηλικία δέχεται πλύση εγκεφάλου πάνω στις αόριστες έννοιες της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αυτές είναι αυτονόητες έννοιες και η καθιέρωση τους θα πρέπει να είναι ο στόχος κάθε ανθρώπινης κοινωνίας. Εμείς πιστεύουμε πως η Δημοκρατία δεν είναι ιδεολογία αλλά ένας τρόπος εκλογής μιας κυβέρνησης, αυτή είναι μία από τις σημαντικές ιδεολογικές διαφορές του Εθνικισμού από τη Δημοκρατία. Μία ιδεολογία μία κοσμοθεωρία δίδει απάντηση στα βασικά προβλήματα του κόσμου περί υπάρξεως και ζωής.
Η δημοκρατία δεν δίδει απάντηση σε αυτά τα προβλήματα, αντίθετα ο
κομμουνισμός είναι μία κοσμοθεωρία, διότι με την δική του φιλοσοφία απαντά στα
ζωτικά θέματα σκέψεως και ζωής που απασχολούν τον κόσμο. Φυσικά ασχέτως της
αξίας που μπορεί να έχει αυτή η κοσμοθεωρία. Λόγω λοιπόν της λανθασμένης
θεώρησης της ζωής και των προβλημάτων που απασχολούν τον κόσμο, κατέρρευσε και
δεν πρόκειται να επανέλθει όσο και αν κάποιοι θέλουν να τη νεκραναστήσουν. Ο
κομμουνισμός είναι η φιλοσοφία του διαλεκτικού υλισμού. Η Δημοκρατία τι είναι
άραγε;...
Κάθε ιδεολογία όπως προαναφέραμε πρέπει να εξηγεί τα γεγονότα της ζωής. Η Δημοκρατία δεν είναι σε θέση να αναλύσει τα γεγονότα της ζωής και του κόσμου, επομένως δεν είναι ιδεοκρατία ή υλισμός αλλά ούτε και τα δύο μαζί. Στη Δημοκρατία ο κάθε άνθρωπος μπορεί να πιστεύει ότι θέλει και δεν το κατευθύνει πουθενά. Δεν πιστεύει ούτε στον Ιδεαλισμό ούτε στον υλισμό. Τίθεται και πάλι το ερώτημα τι είναι επομένως; Προφανώς είναι ένα σύστημα διακυβερνήσεως, ένα μηχανισμός εκλογής που λειτουργεί για την ανάδειξη βουλευτών που εκπροσωπούν το λαό, προκειμένου αυτός να κυβερνηθεί. Επειδή υποκριτικά εξασφαλίζει τις ατομικές ελευθερίες αυτό δεν την ανυψώνει σε κοσμοθεωρία, δεν είναι ιδεολογία και επομένως όσοι το ισχυρίζονται είτε το κάνουν από άγνοια είτε για ιδιοτελείς σκοπούς. Όσοι λέγουν ότι έχουν ως ιδεολογία τους την Δημοκρατία, ασφαλώς και το κάνουν για κάποιους λόγους που μόνο αυτοί γνωρίζουν.
Από την άλλη μεριά έχουμε τον Εθνικισμό που είναι
πολίτευμα αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ο Εθνικισμός είναι μια ολόκληρη βιοθεωρία
που δίδει πλήρεις απαντήσεις στον άνθρωπο για τη ζωή του, για τον κόσμο, αλλά
και για τον προορισμό του πάνω στη γη. Ο κομμουνισμός δια του ιστορικού
υλισμού, ασχέτως εάν είναι λάθος, δίνει μια ανάλυση για την ιστορική εξέλιξη
των εθνών, εξασκεί μια δεσποτική εξουσία στην κυριαρχία των οικονομικών μέσων
παραγωγής. Αντίθετα ο Εθνικισμός επί αυτού του θέματος έχει τις δικές του
αντιλήψεις οι οποίες εδράζονται επί φυλετικού αισθηματισμού και παρουσιάζει τη
σωστή την ορθή εξήγηση της ιστορίας, αλλά και για την οικονομία. (Περισσότερα
περί οικονομικής του Εθνικισμού στο βιβλίο, « Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΗ»
εκδόσεις «ΛΟΓΧΗ»).... Κάθε ιδεολογία όπως προαναφέραμε πρέπει να εξηγεί τα γεγονότα της ζωής. Η Δημοκρατία δεν είναι σε θέση να αναλύσει τα γεγονότα της ζωής και του κόσμου, επομένως δεν είναι ιδεοκρατία ή υλισμός αλλά ούτε και τα δύο μαζί. Στη Δημοκρατία ο κάθε άνθρωπος μπορεί να πιστεύει ότι θέλει και δεν το κατευθύνει πουθενά. Δεν πιστεύει ούτε στον Ιδεαλισμό ούτε στον υλισμό. Τίθεται και πάλι το ερώτημα τι είναι επομένως; Προφανώς είναι ένα σύστημα διακυβερνήσεως, ένα μηχανισμός εκλογής που λειτουργεί για την ανάδειξη βουλευτών που εκπροσωπούν το λαό, προκειμένου αυτός να κυβερνηθεί. Επειδή υποκριτικά εξασφαλίζει τις ατομικές ελευθερίες αυτό δεν την ανυψώνει σε κοσμοθεωρία, δεν είναι ιδεολογία και επομένως όσοι το ισχυρίζονται είτε το κάνουν από άγνοια είτε για ιδιοτελείς σκοπούς. Όσοι λέγουν ότι έχουν ως ιδεολογία τους την Δημοκρατία, ασφαλώς και το κάνουν για κάποιους λόγους που μόνο αυτοί γνωρίζουν.
Πως τα εξηγεί όλα αυτά η Δημοκρατία; Πως εξηγεί την ιστορία η οποία αποτελεί και τον παράγοντα σύγκρουσης των διαφόρων κοσμοθεωριών; Ο κομμουνισμός είναι ιδεολογία διότι πιστεύει στα υλιστικά του συμφέροντα, ο Εθνικισμός είναι ιδεολογία διότι πιστεύει στον ιστορικό προορισμό της φυλής, των εθνών και του πολιτισμού των, η Δημοκρατία σε τι πιστεύει, αφού η ιδεολογία την οποία έχει είναι «να πιστεύει ο καθένας σε ότι θέλει»; Για τη Δημοκρατία σημασία έχει μόνο το άτομο. Αντίθετα ο Εθνικισμός είναι η κυριαρχούσα ιδεολογία διότι δίδει εξηγήσεις για την εξέλιξη της ζωής, έχει θέσεις για τη φιλοσοφία του κράτους, θέσεις για την αποστολή του ανθρώπου και του παράγοντα που ρυθμίζει τη διαφοροποίηση των κοινωνιών. Η Δημοκρατία σε ποιο πρόβλημα της υπάρξεως του ανθρώπου δίνει λύσεις για να θεωρηθεί ιδεολογία; Δίχως να είμαστε υπερβολικοί σε κανένα. Ίσως να αποτελεί μέθοδο που μπορεί να εξυπηρετεί κάποια ιδεολογία… και ο νοών νοήτω. Πάντως ιδεολογία δεν είναι…...
ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου