Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Κινεζική "απόβαση" σε ΓΕΕΘΑ και ΓΕΣ - Ανοικτά αμυντικά project στην Ελλάδα (ανανέωση)

ImageKινεζική απόβαση και στο ΓΕΣ μετά την χθεσινή συνάντηση του κάπτεν Γουέι Τζιαφού διευθύνοντος συμβούλου της COSCO με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια και την υπουργό Οικονομίας Λούκα Κατσέλη: Επίσκεψη στο Γενικό Επιτελείο Στρατού (Γ.Ε.Σ.) πραγματοποίησε σήμερα δεκαμελής αντιπροσωπεία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας (PLA). Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο επικεφαλής της κινεζικής αντιπροσωπείας, Στρατηγός Zhang Haiyang είχε συνάντηση με τον κ. Α/ΓΕΣ, αντιστράτηγο Φραγκούλη Φράγκο, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν εξοπλιστικά θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Οι Κινέζοι έχουν ανοικτά project στην Ελλάδα και Κύπρο που ξεκινάνε από ΠΒΧ στολές, αλεξίσφαιρα γιλέκα και κράνη μέχρι αυτοκινούμενα πυροβόλα και εκσυγχρονισμούς ήδη υπηρετούντων στην Ελλάδα συστημάτων.

Πάντως φαίνεται ότι υπάρχει υψηλή δυναμική για τις ελληνοκινεζικές σχέσεις οπότε δεν πρέπει να αποκλείεται η είσοδος των Κινέζων και στην ελληνική αμυντική αγορά.

Στην γειτονική Τουρκία, οι Κινέζοι έχουν επιτύχει υψηλού βαθμού διείσδυση, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια οι σχέσεις είναι "παγωμένες" λόγω τουρκικής στήριξης στους Ουιγούρους. Πάντως έχουν πουλήσει τις ρουκέτες μεγάλου βεληνενούς WS-1 που είναι εγκατεστημένες στο νησί της Ίμβρου.

Επίσης άπό το ΓΕΕΘΑ ανακοινώθηκε ότι το πλαίσιο της υλοποίησης του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας (ΠΣΣ) με την Κίνα, ο στρατηγός Zhang Haiyang συναντήθηκε με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ πτέραρχο Ιωάννη Γιάγκο παρουσία του Κινέζου Πρέσβη στην Αθήνα Luo Lin Quan, όπου συζήτησαν θέματα του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας και αμοιβαίου στρατιωτικού ενδιαφέροντος.

Οι Κινέζοι προτίθενται να επενδύσουν σε μια σειρά από μεγάλα επενδυτικά σχέδια, όπως ο εμπορευματικός σταθμός του Θριασίου Πεδίου, η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο, η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, η εκμετάλλευση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και σε άλλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Βόλου), η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, ο τουρισμός, η κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλλι στην Κρήτη και άλλα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, άνοιξαν χθες και θα βρεθούν σήμερα και αύριο στην ατζέντα των επαφών του Γουέι Τζιαφού με στελέχη και άλλους αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης.

Χθες, ο συνήθως λιτός στις δηλώσεις του πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Cosco και μια από τις ισχυρότερες προσωπικότητες του κυβερνώντος Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας (είναι πρόεδρος της πανίσχυρης Επιτροπής Δεοντολογίας του κόμματος) κάπτεν Γουέι Τζιαφού ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωρος σε ό,τι αφορά στις προθέσεις της Κίνας έναντι της Ελλάδας.

Αμέσως μετά τη συνάντησή του με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη, έκανε γνωστή την απόφαση της Cosco να μεταφέρει το ευρωπαϊκό επιχειρησιακό της κέντρο στην Ελλάδα και ταυτόχρονα να αναδείξει τον Πειραιά σε κύρια λιμενική ευρωπαϊκή βάση. Κι αυτά καθώς η Cosco έχει επιλέξει την Ελλάδα ως πύλη εισόδου στις αγορές της Ευρώπης.

Ο Κινέζος αξιωματούχος δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι «η Ελλάδα είναι ελκυστική για επενδύσεις γιατί έχει στρατηγική θέση, είναι η πύλη της Ευρώπης» και να εκφράσει ενδιαφέρον για τους τομείς του logistics, των λιμανιών της χώρας και του τουρισμού. Για το λιμάνι του Πειραιά ο κινέζος αξιωματούχος είπε ότι στόχος είναι να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ για τη φετινή χρονιά ο στόχος της Cosco είναι να «πιάσει» 800.000 ΤΕU.

Εκτίμησε δε ότι το μέλλον θα είναι λαμπρό, σημειώνοντας ότι από τον Απρίλιο έχει αρχίσει να μεταφέρει τα εμπορεύματά του και να τον χρησιμοποιεί ως βάση για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων του ο συνασπισμός CΚΥΗ Αlliance (Cosco, Κ Line, Υang Μing, and Ηanjin Shipping).


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου