Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΣΧΕΔΙΟ ΙΜΠΡΑΗΜ ΚΑΙ ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Η είσοδος των λαθρομεταναστών στην πατρίδα μας αποτελεί σήμερα το κορυφαίο πρόβλημα αφού διαθέτει τεράστιες διαστάσεις τόσο κοινωνικές όσο και εθνικές. Πρόκειται για έναν εποικισμό που διενεργείται σε βάρος της εθνικής μας συνοχής και απειλεί εξίσου την κοινωνική ασφάλεια όσο και την ακεραιότητα της Ελλάδος πλήττοντας ευθέως την εθνοφυλετική μας σύνθεση.

Την ίδια στιγμή η προώθηση των λαθραίων και φτηνών εργατικών χεριών αφαιρεί ελληνικές θέσεις εργασίας και μάλιστα με ποιοτικά χαρακτηριστικά που καταδεικνύουν την καθαρή πρόθεση της δημιουργίας μιας Ελλάδος χωρίς Έλληνες.

Το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης αποτελεί εν πρώτοις μια παράνομη δραστηριότητα αφού αφορά την παράνομη μετακίνηση πληθυσμών που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη νόμιμη μετανάστευση. Δεν εξυπηρετεί δηλαδή καμία απολύτως εργασιακή ανάγκη του κράτους μας αφού οι λαθρομετανάστες δεν εισέρχονται με πρόσκληση της πολιτείας αλλά κατόπιν παραβιάσεως των εθνικών μας συνόρων.

Αυτό σημαίνει ότι το κατ’ ευφημισμόν ελληνικό κράτος από την στιγμή που αποδέχεται την παρουσία των λαθρεποίκων και τους χορηγεί μάλιστα στέγη και πολιτικά δικαιώματα, είτε μόνιμα είτε προσωρινά, προβαίνει στην συνειδητή αποδοχή παράνομης δραστηριότητας ιδιαζόντως επικίνδυνης για τον λαό και την πατρίδα. Επομένως το ελληνόφωνο καθεστώς είναι παραβάτης και συνένοχος στη δολοφονία του Ελληνικού Έθνους γιατί προχωρά στην αντικατάσταση του ελληνικού λαού δίχως να ζητήσει την οποιαδήποτε γνώμη και έγκριση αυτού.  

Η ανάλυση της φυσιογνωμίας, της ταυτότητας και της διαδρομής των λαθρομεταναστών είναι μια ακόμη ισχυρή απόδειξη της δολιότητας του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης. Οι λαθροεισβολείς είναι νεαρής ηλικίας, ισλαμικού κυρίως θρησκεύματος, προέρχονται κατά βάση από την Ασία και την Αφρική και εισέρχονται κατά ένα μεγάλο μέρος από την Τουρκία. Μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες έρχονται επιπλέον από τις βαλκανικές χώρες, με σαφές αλβανικό προβάδισμα. Χώρες που διακατέχονται από μισελληνισμό και επεκτατικές βλέψεις την στιγμή που κατέχουν άπαντες ελληνικές πατρίδες.

Η αφαίμαξη της λαθρομετανάστευσης είναι τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό. Οι καταθέσεις των λαθρομεταναστών που περνούν τα σύνορα αντιστοιχούν σε ύψος και ξεπερνούν ενίοτε τα ποσά που υφαρπάζει το ληστρικό «ελληνικό» κράτος από τους Έλληνες στο Γένος και το Αίμα προκειμένου τάχα να αντιμετωπιστούν τα χρέη που δημιούργησαν πολιτικάντηδες και νεοταξικοί τοκογλύφοι.

Το δε κοινωνικό κόστος σε εγκληματικότητα και παραεμπόριο απειλεί με διάλυση τον πληθυσμιακό ιστό και τις παραγωγικές τάξεις της Πατρίδος μας. Οι πληγές που επιφέρονται κυρίως σε βάρος της εθνικής εργατικής τάξης και της ελληνικής αγροτιάς αποτελεί ένα ευθύ χτύπημα ενάντια στον μικρομεσαία τάξη της Πατρίδος μας, δηλαδή σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Η γεωγραφική κατάτμηση της λαθρομεταναστευτικής πλημμυρίδας και ο μόνιμος χαρακτήρας της μεγαλύτερης μάζας αυτής θυμίζει έντονα τη δραστηριότητα και τη στόχευση του Ιμπραήμ Πασά τον καιρό της εθνικοαπελευθερωτικής επανάστασης του Εικοσιένα. Τότε λοιπόν ο Ιμπραήμ όταν εισέβαλλε στην Πελοπόννησο προκειμένου να καταπνίξει την επανάσταση του ελληνικού λαού είχε εκφράσει την επιθυμία να ξεκληρίσει τους Έλληνες από την γη τους και να φέρει στη θέση τους κατά πως έλεγε ισλαμιστές αραπάδες προκειμένου να ξεχαστεί και το όνομα ακόμα της φυλής μας. Η τουρκοαιγυπτιακή λαίλαπα που επρόκειτο να επιτευχθεί με τα όπλα τότε απετράπη στο Πεδίο της Στρατιωτικής Τιμής από τους Έλληνες παρά τα εσωτερικά πλήγματα των πολιτικάντηδων της εποχής.

Σήμερα το Σχέδιο Ιμπραήμ βαίνει προς υλοποίηση με πολιτικά μέσα από τους επιγόνους των κοτζαμπάσηδων που απεικονίζονται ξεκάθαρα στο πρόσωπο του πολιτικάντικου συρφετού και των συνοδοιπόρων τους κερδοσκόπων κατ’ εντολή των εξουσιαστών της παγκοσμιοποίησης. Μια μορφή αυτού του Σχεδίου ζήσαμε την περίοδο των μεγάλων πυρκαγιών που είχαν λάβει χώρα το 2007 στην Πελοπόννησο στα μονοπάτια που είχε βαδίσει ο Ιμπραήμ. Σχέδιο που είχε αντιληφθεί μόνο η εφημερίδα Στόχος και η Εθνικιστική Πατριωτική Παράταξη.

Τότε είχαν κυκλωθεί από φλόγες και είχαν χάσει τη ζωή τους Έλληνες. Τώρα με τη λαθρομετανάστευση και την οδήγηση των Ελλήνων στην ανέχεια, την ανεργία, την υπογεννητικότητα, την κατάρρευση της ντόπιας αγοράς εργασίας και τη μετανάστευση προχωρά η αντικατάσταση του ελληνικού λαού από πεινασμένους και ανθέλληνες σε πλείστες περιπτώσεις αλλοδαπούς. Με επαίσχυντες μάλιστα μεθόδους όπως την αντικατάσταση του φυσικού δικαίου του Αίματος ως προσδιοριστικό παράγοντα της ελληνικής ιθαγένειας από το καταστροφικό εφεύρημα του δικαίου του εδάφους που σκορπά ανύπαρκτη ελληνικότητα σε αλλοδαπούς που γεννιούνται σε ελληνικό έδαφος.

Βρισκόμαστε λοιπόν ενώπιον ενός σχεδίου αφελληνισμού της Πατρίδος μας. Και όποιος δεν το αντιλαμβάνεται είναι είτε βολεμένος είτε ανόητος που βοηθάει μια καλοσχεδιασμένη προδοσία του ντόπιου νεοταξικού καθεστώτος. Αλλά για τον Ελληνικό Εθνικοκοινωνισμό και την υγιή πλειοψηφία του ελληνικού λαού η αλήθεια είναι μια και το αίτημα κοινό. Έλληνας είναι μονάχα αυτός που κουβαλάει στις φλέβες του Αίμα Ελληνικό και η Ελληνική Γη έχει καμωθεί για να τρέφει και να δίνει δουλειά στην Εθνική Εργατική και Παραγωγική Τάξη. Η Ελλάς ανήκει στους Έλληνες κι όχι στους λαθρομετανάστες.

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ



ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΛΑ.Ο.Σ. κ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ 250.000 ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΔΗΛ 2 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ


Δήλωση Βελόπουλου: «Σε ένα κράτος που εφευρίσκει άγνωστη υπηκοότητα, όλα πλέον είναι πραγματικότητα. Είναι τραγελαφικό η κυβέρνηση να παραδέχεται ότι δίνει συντάξεις σε 77.718 ανθρώπους, οι οποίοι ούτε λίγο ούτε πολύ θυμίζουν ΑΤΙΑ!!!
Να λοιπόν πως κατέρρευσε το ασφαλιστικό μας σύστημα! Διότι όπως ο ίδιος ο Υπουργός επισημαίνει, η πλειοψηφία αυτών ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ ότι είναι Έλληνες! Κάτι δηλαδή σαν την Πυθία, και είναι και δεν είναι!!!»



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΛΑ.Ο.Σ. κ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ






ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ






WIKILEAKS: ΟΙ ΗΠΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ "ΤΣΑΜΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ"

Με αυτόν τον τίτλο κυκλοφόρησε σήμερα η εφημερίδα Shqip. Τα έγγραφα που βγήκαν τις τελευταίες μέρες στο φως της δημοσιότητας από το Wikileaks του Τζούλιαν Ασάντζ, και αφορούν τηλεγραφήματα του πρώην Πρέσβη των ΗΠΑ στα Τίρανα Τζον Ουίδερς, ταρακουνούν τη χώρα, ενώ το σημερινό αφορά άμεσα τις σχέσεις Ελλάδας - Αλβανίας.

Η Αλβανική κυβέρνηση δεν θέλει να συγκρουστεί με την Ελλάδα για το "Τσάμικο". Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της ανάλυσης του πρώην Πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στα Τίρανα, Τζον Γουίδερς, σε ένα τηλεγράφημα που έστειλε στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ στις 10 Νοεμβρίου 2008. 

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ



ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΛΑΘΗ (Βλ.ΓΚΑΦΕΣ) ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 1922!


Του Ιωάννη Θεοδωράτου
Δημοσιογράφου - Αμυντικού αναλυτή

Ποιος είπε ότι οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν πάσχουν από προχειρότητα, η οποία αποκαλύπτεται από ένα πιο έμπειρο μάτι; Γράφει ο δημοσιογράφος και αμυντικός αναλυτής, συνεργάτης του περιοδικού ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ, Γιάννης Θεοδωράτος.
Η αφίσα που κυκλοφόρησε στο πλαίσιο των εορτασμών για την συμπλήρωση 89 ετών από τη νίκη των κεμαλικών το 1922 και της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, φαίνεται ότι δεν είχε την πρέπουσα επιμέλεια.

Στο κάτω μέρος της αφίσας που αποτελεί σύνθεση με φωτογραφίες από όλους τους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, εικονίζεται μια φρεγάτα Meko 200. Ωστόσο, αριστερά τα δύο συνοδά πλοία δεν ανήκουν στο Τουρκικό Ναυτικό, αλλά στο Βασιλικό Ναυτικό (Royal Navy)! Συγκεκριμένα πρόκειται για φρεγάτα Type 23 γνωστή και ως κλάση «Duke».

Το ολίσθημα των Τούρκων είναι σοβαρό, καθώς αποδεικνύεται ότι στην πιο επίσημη εορτή της χώρας τους, κανείς δεν σκέφτηκε να ασχοληθεί σοβαρά με την αφίσα που εκφράζει – αλλά και εκθέτει ανεπανόρθωτα – τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις!


Defence point


ΓΡΑΜΜΟΣ - ΒΙΤΣΙ 1949 : Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΥΝΤΡΙΒΕΙ ΤΗΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ

Tου Νίκου Γιαννόπουλου

δημοσιεύθηκε στο τεύχος 19 του Patria τον Σεπτέμβριο του 2009

Αυτό τον Αύγουστο συμπληρώνονται 62 χρόνια από το τέλος των αντιανταρτικών επιχειρήσεων. Η επιχείρηση των εθνικών δυνάμεων με την κωδική ονομασία ΠΥΡΣΟΣ διεξήχθη καθ' όλο τον μήνα Αύγουστο σε τρεις διαδοχικές φάσεις με αποτέλεσμα την οριστική συντριβή των κομμουνιστών και το τέλος της αιματοβαμμένης σύγκρουσης η οποία τόσα δεινά είχε επιφέρει στην, ήδη καθημαγμένη από την κατοχή, χώρα.
Tον Αύγουστο του 1949 ο αυτοαποκαλούμενος Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας (ΔΣΕ) είχε περιέλθει σε δεινή θέση. Σε στρατιωτικό επίπεδο, μετά από απανωτές αποτυχίες είχε περιοριστεί στο λεγόμενο «Κράτος του Γράμμου» και έπασχε πολύ σοβαρά στον τομέα του ανεφοδιασμού και των εφεδρειών. Σε πολιτικό επίπεδο η επιλογή του ΚΚΕ, κατόπιν πίεσης της Μόσχας, να λάβει θέση υπέρ της Κομμουνιστικής Διεθνούς στη διαμάχη της πρώτης με τον Γιουγκοσλάβο ηγέτη Τίτο αποδείχθηκε καταστροφική.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΠΑΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ 1946-49 ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΕΦΟΝΕΥΘΗ Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ - ΔΕΙΤΕ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 28 Αυγούστου η ετήσια εκδήλωση πεσόντων εθνικού αγώνος 1946-1949 που οργάνωσε η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) στο Βίτσι.
Το Τελετουργικό ακολουθήθηκε κατά γράμμα.Μετά την λειτουργία ο Πρόεδρος της ΕΑΑΣ αντιστράτηγος ΕΑ Παντελής Μαυριδόπουλος απηύθυνε χαιρετισμό, για να τον ακολουθήσει ο επισμηναγός εα Γ. Κασσαβέτης, διευθύνων σύμβουλος της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας.
Ο 90χρονος αντιστράτηγος εα Κωνσταντίνος Κόρκας,πραγματικά μας καθήλωσε με την ομιλία του.
Ακούσαμε άγνωστες πτυχές απο τον αγώνα.Είναι αυτό που λέμε η ζωντανή ιστορία.
Στη Συνέχεια βρέθηκα στο Σπίτι που εφονεύθη το 1904 ο ήρως Παύλος Μελάς.
Η έντονη προσωπικότητα του κυρίου Γιώργου Τσάκαλου (εγγονού της κόρης του καπετάν Γιατζάκη που έκρυβε στο σπίτι τον Π.Μελά) με καθήλωσε για άλλη μια φορά με την εξιστόρηση άγνωστων γεγονότων από τη ζωή του μεγάλου μας Ήρωα Παύλου Μελά.Ο Π.Μελάς δεν είναι οποιοσδήποτε από την μεγάλη στρατιά των ηρώων μας.
Ας κατοικεί στην ψυχή σου όπως κατοικεί στην σκέψη μου.
Του χρόνου αν το θέλει ο θεός θα είμαι ξανά πάλι εκεί. να σας τιμήσω


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΔΩ


Ο ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΦΡΟΝΕΙΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΣΥΜΠΑΝ


ΡΑΔΙΟ ΣΥΜΠΑΝ 29/8/11 ΚΑΙ ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ 1.00 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ 8.00ΜΜ ΩΡΑ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ Ο ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟ









ΡΑΔΙΟ  ΣΥΜΠΑΝ




στο Ράδιο Σύμπαν στην εκπομπή του

Δημήτρη Συμεωνίδη

ΒΙΒΛΙΟ- ΤΕΧΝΗ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Την Δευτέρα 29 Αυγούστου  2011 και ώρα 8.00μμ ώρα Αυστραλίας
και 1.00 το μεσημέρι  ώρα Ελλάδος
Ο  Αντώνιος  Α. Αντωνάκος
Καθηγητής – φιλόλογος
και Β΄Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ενημερώσεως για τα Εθνικά Θέματα
Θα μας παρουσιάσει το μόλις εκδοθέν νέο βιβλίο του
Το Φρονείν Ελληνικώς
Το φρονείν Ελληνικώς
 
Ὁ καθηγητὴς Ἀντώνιος Ἀ. Ἀντωνᾶκος ἔχει ἀποδείξει τὴν ἱκανότητά του νὰ δημιουργῆ πονήματα, τὰ ὁποῖα προσφέρουν ἀναγνωστικὸ ἐνδιαφέρον, ἐπιστημονικὴ τεκμηρίωση καὶ διαχρονικὴ χρησιμότητα! Ἔχει ἐπιτύχει νὰ κάνη προσιτὰ στὸν πολὺ κόσμο δύσκολα θέματα, ἐκλαϊκεύοντάς τα, χωρὶς αὐτὰ νὰ χάνουν τίποτε ἀπὸ τὸν δυναμισμό τους καὶ τὴν ἐπιστημονική τους τεκμηρίωση. Ὁ τρόπος αὐτὸς τοῦ ἀναλύειν καὶ γράφειν, καρπὸς βαθειᾶς γνώσεως καὶ ἰδιαιτέρας ἱκανότητος κατώρθωσε νὰ ἀφυπνίση πολὺ κόσμο καὶ νὰ τὸν φέρη κοντὰ στοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες συγγραφεῖς, τὴν γραμματεία τους, τὴν διαχρονικὴ γλῶσσα τους, τὸν στοχασμὸ καὶ τὰ διδάγματά τους!
Ὁ συγγραφεὺς στὸ ἀνὰ χεῖρας σύγγραμμα κατορθώνει νὰ κάνη κοινωνοὺς τοὺς Ἕλληνες μὲ ἕναν τρόπο προσεγγίσεως διαφορετικὸ ἀπὸ τοὺς συνηθισμένους! Μεταφέρει τὶς δοκιμασμένες σκέψεις καὶ τὶς ἀπόψεις τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων στὸ σήμερα μετατρέποντάς τες σὲ συμβουλευτικὸ λόγο γιὰ τὰ μεγάλα ἐθνικά, κοινωνικὰ καὶ οἰκονομικὰ προβλήματα τῆς ἐποχῆς! Προβληματίζει γιὰ θέματα ἐθνικά, διαφωτίζει γιὰ λανθασμένες ἑρμηνεῖες, συμβουλεύει πῶς μποροῦμε νὰ διαχειριστοῦμε τὰ θέματα τοῦ Δ.Ν.Τ. τῆς λαθρομεταναστεύσεως, τῆς ὑπογεννητικότητος, τῆς παιδείας, τῆς ἀτιμωρησίας τῶν πολιτικῶν, τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς καὶ τῶν διεθνῶν σχέσεων κ.λπ.!
Ὡς γνήσιος Ἕλληνας αἰσιοδοξεῖ γιὰ τὸ μέλλον, εἶναι βέβαιος γιὰ τὶς ἱκανότητες τοῦ Ἕλληνα, πιστεύει στὴν ἐθνικὴ πνευματική, οἰκονομικὴ καὶ κοινωνικὴ ἀποτελμάτωση, ἡ ὁποία θὰ ἔλθη μέσῳ τῆς παιδείας, ὑπερασπίζεται μὲ πάθος τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα καὶ προτείνει τρόπους διασώσεώς της!
Ἕνα σύγγραμμα ἀπὸ τὰ σημαντικώτερα τοῦ ἐθνικοῦ δοκιμιακοῦ εἴδους τὸ ὁποῖο φιλοδοξεῖ νὰ μείνη ὡς βιβλίο ἀναφορᾶς στὴν ἑλληνικὴ βιβλιογραφία, συνεχίζοντας τὴν παράδοση τῶν ἤδη ἐπιτυχημένων πονημάτων τοῦ συγγραφέως!
 
Βιογραφικό, εργογραφικό σημείωμα
 
Ο Αντώνιος Α. Αντωνάκος (με καταγωγή Λακωνική εκ πατρός και Αργολική εκ μητρός) εγεννήθη το 1954 στον Πειραιά, όπου και μεγάλωσε.
Είναι Φιλόλογος και Ιστορικός, πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Από το 1980 διδάσκει στην Δευτεροβάθμια (Μέση) Εκπαίδευση.
Έχει συμμετάσχει σε διάφορα ελληνικά και διεθνή συνέδρια για την Ελληνική Γλώσσα, συνεργάζεται δε με καθηγητές Πανεπιστημίων του εξωτερικού για τις μεθόδους διδασκαλίας και εκμαθήσεως της αρχαίας Ελληνικής ως ζωντανής γλώσσας.
Αρθρογραφεί σε ποικίλες εφημερίδες και περιοδικά, της Ελλάδος και του εξωτερικού δημοσιεύοντας ειδικές μελέτες και έρευνες του, σχετικές με την κλασσική ελληνική γλώσσα, την ιστορία και την λαογραφία. Τις μελέτες του έχει παρουσιάσει με πολλές διαλέξεις καθώς "και σε διάφορες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές.
Ιδιαιτέρως γνωστός έγινε μετά την μεγάλη επιτυχία του συγγράμματος του, με τον τίτλο «ΕΙΣ ΟΙΩΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΣ, ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΗΣ» (Εκδόσεις «Νέα Θέσις» 2002), αναφερόμενο στις μοναδικές ιδιότητες της Ελληνικής, οι οποίες της δίνουν όλα τα στοιχεία υπεροχής έναντι των άλλων γλωσσών. Ένα βιβλίο, το οποίο χαρακτηρίζεται πλέον από τον πνευματικό κόσμο της Ελλάδος ως βιβλίο αναφοράς, με αξιόλογες θετικές κριτικές από σημαίνοντα πρόσωπα (όπως του π. Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Χρήστου Σαρτζετάκη, του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου, του πρώην Υφυπουργού Οικονομικών κ. Παναγιώτη Δελημήτσου, του Ιωάννη Αρβανίτη, Επιτίμου Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.λ π.) Στο εν λόγω σύγγραμμα έχουν ήδη απονεμηθεί τιμητικές πλακέτες από 15 Δήμους και πέντε πνευματικούς Συλλόγους της Ελλάδος, μεταφράζεται δε στα αγγλικά και ιταλικά.
Λόγω της επιτυχίας του εν λόγω έργου του ο συγγραφεύς ετιμήθη από την Ελληνική Γλωσσική Κληρονομιά (Σύλλογος υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ακαδημίας Αθηνών) με το να κλιθεί να ομιλήσει στην ημερίδα για την διαχρονικότητα της Ελληνικής Γλώσσης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ενώπιον 2500 ατόμων, εκδήλωση η οποία έκλεισε με γενικό σύνθημα τον τίτλο του δικού του βιβλίου.
Το σύγγραμμα του επίσης, με τίτλο «Ελευθερία λόγου και Δημοκρατία», μοναδικό στην παγκόσμια βιβλιογραφία με αυτό το θέμα, έτυχε σημαντικής ευμενούς κριτικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (καθηγητής κ. Δ. Μούκανος), όπου και προτείνεται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιηθεί ως σχολικό βιβλίο για τα Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδος.
 


ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ Α. ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ
Μεταξύ των 24 πνευματικών του πονημάτων του συγγραφέως σημειώνονται:
Ι. «ΕΙΣ ΟΙΩΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΣ, ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΗΣ»
(Εκδόσεις Νέα Θέσις 2002, β έκδοση 2003)
2. Ελευθερία λόγου και Δημοκρατία: Το θαύμα της Αρχαίας Ελλάδος [Φιλολογική και ιστορική προσέγγιση]. (Σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Σπίνο. Εκδόσεις
AMBER)
3. ΕΛΛΗΝΙΣΤΙ (Αρχαία Ελληνικά άνευ διδασκάλου για αρχαρίους) ΤΟΜΟΙ 2 - Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ
4. Η Ελληνική Γλώσσα - Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ
5. ΑΙΕΝ ΕΛΛΗΝΙΖΕΙΝ - Εκδόσεις ΚΑΔΜΟΣ
6. Προλογική εργασία στην ελληνική έκδοση του συγγράμματος του καθηγητού των Πανεπιστημίων
Berkley (ΗΠΑ) και Χαϊδελβέργης (Γερμανίας), Δόκτορος Nors S. Josephson, με τον τίτλο «ΕΝΑΣ ΑΡΧΑΪΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΝΗΣΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ».
7. Η Μεγαρική Φιλοσοφική Σχολή (Έκδοση Δημοτικής Βιβλιοθήκης Μεγάρων)
 
 
Μερικά  βιβλία του συγγραφέα

                 
 
 
                 



Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΞΩΡΑΪΖΕΙ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ

Μεγάλο λάθος θα κάνουν όσοι παραπλανηθούν και θεωρήσουν ότι η κίνηση της τουρκικής κυβέρνησης του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να επιστρέψει σε ιδρύματα της ελληνικής μειονότητας (και όχι μόνο) ακίνητα τα οποία είχαν κατασχεθεί από το τουρκικό δημόσιο και είχαν περάσει στην ιδιοκτησία τρίτων.
Για τη μεγιστοποίηση του επικοινωνιακού οφέλους από την πολιτική πρωτοβουλία, η ανακοίνωση από τον Ερντογάν έγινε ενώπιον του Οικουμενικού πατριάρχη Βαρθολομαίου… Πρόκειται για εκατοντάδες ακίνητα, νεκροταφεία και πηγές (κρήνες), υπό την προϋπόθεση να είχαν δηλωθεί ότι ανήκουν σε μέλη της ελληνικής μειονότητας, κατά το 1936.
Τα βακούφια (κοινωφελή ιδρύματα) των μειονοτήτων έχουν προθεσμία 12 μηνών για να διεκδικήσουν τις περιουσίες τους και αν το περιουσιακό στοιχείο που διεκδικούν έχει περάσει σε χέρια τρίτων, τότε το ίδρυμα θα λάβει αποζημίωση βάσει της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Να σημειωθεί επίσης ότι το ζήτημα βαίνει προς διευθέτηση ενώ εκκρεμεί – βρίσκεται υπό εξέταση ενώπιο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων η προσφυγή ελληνικού βακουφίου της Κωνσταντινούπολης.


Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


89 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΡΙΚΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Σαν σήμερα, πριν 89 χρόνια, βρήκε μαρτυρικό τέλος στα χέρια των Τούρκων και στη διάρκεια του (κατά τη Μαρία Ρεπούση και όσων τη στήριξαν) «συνωστισμού», ο εθνομάρτυρας μητροπολίτης Σμύρνης, Χρυσόστομος (Καλαφάτης). Ο ιεράρχης αρνήθηκε να εγκαταλείψει το ποίμνιό του και έμεινε στην πόλη, αν και γνώριζε ότι αυτό θα ήταν το τέλος του. Τον ιεράρχη παρέδωσε στον τουρκικό όχλο και σε έναν δήμιο εν ονόματι Αλί, ο ίδιος ο Νουρεντίν Πασάς... Οι Ευρωπαίοι ιστορικοί που ασχολήθηκαν με την αποτρόπαιη δολοφονία του Έλληνα ιεράρχη, αναδεικνύουν την τουρκική θηριωδία, αλλά και τη βιασύνη των Τούρκων να τον «ξεφορτωθούν», πριν προλάβουν οι διπλωμάτες από χώρες της Γηραιάς Ηπείρου να παρέμβουν...

«Ήμουν μ' εκείνους που τον τύφλωσαν, που του ‘βγάζαν τα μάτια και αιμόφυρτο, τον έσυραν από τα γένια και τα μαλλιά στα σοκάκια του τουρκομαχαλά, τον ξυλοκοπούσαν, τον έβριζαν και τον πετσόκοβαν... Έλεγε: Πάτερ Άγιε, άφες αυτοίς, ου γάρ οίδασι τί ποιούσι... Από καιρού σε καιρό, όταν μπορούσε, ύψωνε κάπως το δεξί του χέρι και ευλογούσε τους διώκτες του. Κάποιος πατριώτης μου αναγνωρίζει την χειρονομία της ευλογίας, μανιάζει, μανιάζει και με το τρομερό μαχαίρι του κόβει και τα δυό χέρια του Δεσπότη. Εκείνος σωριάστηκε στη ματωμένη γη με στεναγμό που φαινόταν ότι ήταν μάλλον στεναγμός ανακουφίσεως παρά πόνου... Τόσο τον λυπήθηκα τότε που με δύο σφαίρες στο κεφάλι τον αποτελείωσα... Κανείς δεν ξέρει πού έριξαν το κομματιασμένο του κορμί», ομολόγησε Τουρκοκρητικός δεσμοφύλακας σε Έλληνα κρατούμενο επανέλαβε τα ίδια και αργότερα σε Έλληνα κληρικό (Γ. Μυλωνάς)...

Ο εθνομάρτυρας ιεράρχης, αποτέλεσε βασικό εθνικό μοχλό στη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα. Τοποθετήθηκε στη Δράμα τον Ιούλιο του 1902 και κατήγγειλε αμέσως τις βουλγαρικές αγριότητες στη Μακεδονία, δίνοντας το πράσινο φως για την οργάνωση της άμυνας των Ελλήνων της περιοχής: «Απεφασίσαμεν και ημείς μετά της δημογεροντίας να μετέλθωμεν εν ανάγκη και το έσχατον μέσον της αυτοδικίας, αμυνόμενοι των δικαίων μας, άλλως κινδυνεύομεν να ίδωμεν απογυμνουμένην την μητρόπολιν εκκλησιών και τας κοινότητας σχολείων και τα χωρία κατοίκων υπό την θύελλαν του πυρός και του σιδήρου, την οποίαν εξαπέλυσε το μακεδονικόν κομιτάτον τη ανοχή των τουρκικών αρχών», έγραψε σε επιστολή του στο Πατριαρχείο. Τον Αύγουστο του 1907, ο Μεγάλος Βεζύρης τον απομακρύνει από τη μακεδονική πόλη...

Τα παραπάνω, είναι «ψιλά γράμματα» για τους πάσης φύσεως διεθνιστές και εθνομηδενιστές. Όμως, όσον αφορά στους πατριώτες και στους έχοντες εθνικές ευαισθησίες: είναι αμέτρητα τα ντοκουμέντα για την εθνικοπατριωτική δράση του Χρυσόστομου. Σωστά λοιπόν το 1992, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος (τότε δεν είχαμε Ιερώνυμους επικεφαλής εδώ...), προχώρησε στην αγιοκατάταξη του Χρυσοστόμου Σμύρνης, αλλά και των άλλων ιεραρχών που έχασαν τη ζωή τους στα χέρια των Τούρκων: του Αμβροσίου Μοσχονησίων, του Γρηγορίου Κυδωνιών, του Προκοπίου Ικονίου, του Ευθυμίου Ζήλων αλλά και γενικότερα, όσων κληρικών μαρτύρησαν. Μάλλον δεν θα ακούσετε από τη νυν ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος, τίποτε για τους προαναφερόμενους μάρτυρες του γένους...

Όχι στη λήθη και στις μεθοδεύσεις των εθνομηδενιστών
Η επέτειος από τη δολοφονία του Έλληνα ιεράρχη, εμπίπτει στην κατηγορία εκείνων που οι διάφοροι φορείς του εθνομηδενισμού (νεοφιλελεύθεροι, αριστεριστές, κομμουνιστές), δεν θέλουν οι Έλληνες να θυμούνται, ώστε να προωθηθούν η «ελληνοτουρκική φιλία» και οι επιδιώξεις της Νέας Τάξης Πραγμάτων στην ΝΑ Μεσόγειο. Φυσικά, δεν θέλουν να ξέρει ο κόσμος ότι στις 30 Αυγούστου του 1922, εμφανίστηκε η πρώτη εστία φωτιάς στην αρμενική συνοικία της Σμύρνης και μεταδόθηκε σε όλη την πόλη, με αποτέλεσμα την ολοσχερή καταστροφή της μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου... Όπως δεν θα θέλουν σε λίγες μέρες να θυμηθείτε τα Σεπτεμβριανά του 1955... Η υπόμνηση ανάλογων επετείων, χαλάει τη σούπα με τα τουρκοσίριαλ των «φτηνιάριδων» των ελληνικών media, ενώ ματαιώνει και τα σχέδια των αριστεριστών, διεθνιστών, νεοφιλελεύθερων και κοσμοπολιτών, οι οποίοι διαφεντεύουν τις τύχες του τόπου.

Τα παραπάνω λοιπόν, δεν θα δείτε στις διάφορες «σειρές» του ΣΚΑΙ, όπου οι Τατσόπουλοι δίνουν τα ρέστα τους. Εκεί, θα ακούσετε για «συνωστισμούς», ενώ κάποιοι θα βγουν πάλι να χρεώσουν την καταστροφή της Σμύρνης στους χριστιανούς της πόλης (όπως και έκανε «Έλληνας» καθηγητής), μιλώντας για... προβοκάτσια! Τα ίδια διαρρέουν εδώ και καιρό, όλως τυχαίως, οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες, χρεώνοντας την πυρκαγιά της Σμύρνης, σε... Αρμένιους, που φορούσαν στολές Τούρκων στρατιωτών! Παραμύθια της Χαλιμάς, κατασκευασμένα στα καταγώγια της ΜΙΤ...

Ε.Κ.


Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΓΑΥΔΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΟΖ

Το θέμα της ΑΟΖ δεν αναδεικνύει μόνο την σημασία του Καστελλόριζου, αλλά κάθε ακριτικού νησιού της Ελλάδας. Μια από αυτές τις σημαντικές περιπτώσεις είναι και η Γαύδος. Με τη Γαύδο εμπλέκεται, φαινομενικά, μόνο και μόνο η Λιβύη, λόγω γεωγραφίας. Μόνο που στην πραγματικότητα η υπόθεση του Καστελλόριζου με την Τουρκία επηρεάζει και την υπόθεση της Γαύδου με την Λιβύη. Η ιδέα είναι απλή. Η παθητική στάση με το πρώτο θέμα έχει επιπτώσεις και στο δεύτερο.


Αφού η αμφισβήτηση προκαλεί την αμφισβήτηση του άλλου, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε το πρόβλημα αντίστροφα και να αρχίσουμε την μελέτη του προβλήματος της Γαύδου, για να έχει επιπτώσεις σ' εκείνο του Καστελλόριζου. Διότι οι θέσεις της Τουρκίας και της Λιβύης δεν είναι απόλυτα συμμετρικές. Ενώ η Τουρκία είναι αρνητική με τα πάντα στο Αιγαίο, η Λιβύη αποδέχεται την ΑΟΖ της Κρήτης. Κατά συνέπεια, αν ακολουθήσουμε τη γενική στρατηγική μας μέσω της θεωρίας παιγνίων, δεν θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε μία διπλωματική αντιπαράθεση και να ανοιχθούμε με τις χώρες που έχουν μία πιο θετική αντιμετώπιση προς εμάς.

Συνεπώς, η υπόθεση της Γαύδου προσφέρει περισσότερες δυνατότητες εξ αρχής. Επιπλέον, με τα ίδια δεδομένα όσον αφορά στη τάξη πραγμάτων στη Λιβύη, το έδαφος είναι πιο πρόσφορο για περισσότερες κινήσεις και μάλιστα πιο ευέλικτες. Διότι ακόμα κι αν υπάρχει μία ενδιάμεση κατάσταση, αυτή δεν είναι πια τόσο μονοκόμματη de facto και δεν μπορεί πλέον να είναι τόσο κάθετη.


Για όσους πιστεύουν ότι το θέμα της Γαύδου είναι ασήμαντο, αρκεί να αναρωτηθούν γιατί είναι σημαντικό για τη Λιβύη κι η απάντηση είναι απλή, αφορά και την περιοχή και το μέγεθος της περιοχής.


Η Γαύδος μπορεί να έχει έκταση μόνο 29 τετραγωνικά χιλιόμετρα και να βρίσκεται μόνο 26 ναυτικά μίλια νότια της χώρας των Σφακίων, κι όμως το δικό της απέραντο γαλάζιο προβληματίζει. Η εξήγηση δεν είναι δύσκολη. Η ΑΟΖ δεν αφορά αποκλειστικά το μήκος, λόγω των 200 ΝΜ, όπως νομίζουν οι περισσότεροι. Η ουσία της ΑΟΖ είναι το εμβαδόν. Έτσι, η συμβολή της Γαύδου, μέσω της μέσης γραμμής, δεν είναι μόνο τα μισά από τα 26 ΝΜ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα ολόκληρο μέτωπο με αυτό το πάχος. Όταν ξέρουμε, λοιπόν, πόσο σημαντική είναι η πετρελαϊκή δραστηριότητα σε αυτήν την περιοχή, κατανοούμε απόλυτα το μέγεθος του προβλήματος. Αρκεί να υπενθυμίσουμε τη διαπραγμάτευση της Κύπρου με την Αίγυπτο, για να επινοήσουμε πρακτικά την αξία της μέσης γραμμής στον καθορισμό των συνόρων των ΑΟΖ.


Όλα αυτά τα στοιχεία αφορούν το πλαίσιο της υπόθεσης, αλλά δεν μπορούμε να εξετάσουμε το πεδίο δράσης, δίχως ν' αναφερθούμε στο πρόβλημα της οικονομικής δραστηριότητας. Όντως όλα αυτά τα στοιχεία δηλώνουν πόσο σημαντική πρέπει να είναι όχι μόνο η υποστήριξη της οικονομικής δραστηριότητας της Γαύδου, αλλά κι οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν σε αυτό το νησί.


Η συντήρηση μία φθίνουσας κατάστασης δεν επαρκεί. Για να έχει μέλλον το θέμα της ΑΟΖ και να είναι δυναμικό το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, πρέπει να επενδύσουμε στους ανθρώπους μας στη Γαύδο.

infognomonpolitics.gr
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ


Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ 1946-49 - Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΕΚΕΙ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ), στα πλαίσια του ετησίου μνημοσύνου που τελείται στο ΓΡΑΜΜΟ και ΒΙΤΣΙ υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των πεσόντων κατά την περίοδο των επιχειρήσεων 1946 – 49,

Σ α ς π ρ ο σ κ α λ ε ί
...
Όπως παρευρεθείτε στην επίσημο τελετή που θα πραγματοποιηθεί στο Βίτσι την Κυριακή 28 Αυγούστου 2011 και ώρα 10.20

Μετά τιμής
Αντγος έλα Παντελής Χ. Μαυροδόπουλος
Πρόεδρος ΔΣ/ΕΑΑΣ
-------------------------- ​-----------
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
- ΕΑΑΣ: 2103633797 FAX 210 3621410
- Παρ/τος ΕΑΑΣ Ν.Φλωρίνης: 2385022668
6946942982
- Παρ/τος ΕΑΑΣ Ν.Καστοριάς: 2467027887 και 6972084142


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΣ

• 10.20 Πέρας προσελεύσεως κοινού

• 10.25 Πέρας προσελεύσεως επισήμων

• 10.30 Έναρξη τελετής στον Ι.Ν. Αγίων Ιωάννου Προδρόμου και Γεωργίου Ελευθερωτού

• 10.32 Επιμνημόσυνος Δέηση

• 11.00 Έπαρση Σημαιών - Προσκλητήριο πεσόντων στο Μνημείο

• 11.05 Χαιρετισμός Προέδρου ΕΑΑΣ Αντγου ε.α Παντελή Χ.Μαυροδόπουλου

• 11.15 Χαιρετισμός Διευθύνοντος Συμβούλου Ενώσεως Αποστράτων Αξκών Αεροπορίας, Επισμηναγού ε.α κ. Γ. Κασσαβέτη

• 11.20 Ομιλία από τον Αντγο ε.α κ. Κόρκα Κων/νο

• 11.40 Κατάθεση στεφάνων

• 11.55 Σιγή ενός (1) λεπτού – Εθνικός Ύμνος

• 12.00 Πέρας τελετής

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ


Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΟΥ ΛΟΧΙΑ ΑΝΤΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΗΡΩΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ

Τα λείψανα ενός ήρωα της αντίστασης του κυπριακού λαού στη βάρβαρη εισβολή του ΑΤΤΙΛΑ, επιτέλους παραδόθηκαν για να ταφούν στα ελεύθερα χώματα της μαρτυρικής νήσου. Πρόκειται για τον λοχία Αντώνη Γεωργίου τον οποίο δολοφόνησαν οι υπάνθρωποι που αιματοκύλησαν το κόσμημα της Ανατολικής Μεσογείου το 1974.
Η σύσσωμη παρουσία πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας στην κηδεία του δεν μπορεί παρά να στέλνει ένα σαφές μήνυμα ενότητας του Ελληνισμού και αποφασιστικότητας ότι οι δυσκολίες δεν πρόκειται να τον κάμψουν, ενώ και όσοι επιθυμούν να προκαλέσουν τη διχόνοια ανάμεσα στους Ελλαδίτες και τους Κύπριους Έλληνες είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν.
Και ας μην ποντάρουν ορισμένοι στις όποιες αντιθέσεις υφίστανται «εντός των τειχών», όπως για παράδειγμα η δριμεία κριτική που σχεδόν οι πάντες ασκούν στη σημερινή πολιτική ηγεσία. Ματαιοπονούν. Ό,τι και να συμβεί, το πανέμορφο νησί της Αφροδίτης και ο λαός του δεν μπορούν να ξεριζωθούν από την ελληνική ψυχή. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να ανεχόμαστε ως λαός, πολιτικές οι οποίες οδηγούν σε καταστροφικά αποτελέσματα… Άλλο όμως αυτό και άλλο το να νομίζει ο αντίπαλος ότι έχει λόγο να χαίρεται…
Τόσο απλά.
 



ΤΟ ΣΑΕ ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ ΕΚΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΤΟ Γ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΤ3

Με λύπη πληροφορηθήκαμε την πρόθεση κατάργησης του Γ’ Προγράμματος (βραχέα) του Ραδιοφωνικού Σταθμού Μακεδονίας της ΕΡΤ-3, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ. Ένα πρόγραμμα που απευθύνεται στον Απόδημο Ελληνισμό από το 1952.

Η ίδρυσή του συνέπεσε με το μεγάλο μεταναστευτικό ρεύμα από το βορειοελλαδικό χώρο σε όλη την υφήλιο και αποτέλεσε, για πολλές δεκαετίες, γέφυρα επικοινωνίας με την πατρίδα, αλλά και ένα από τα ελάχιστα μέσα έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης για τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα.


Το Γ΄ Πρόγραμμα στάθηκε αρωγός στην προσπάθεια εδραίωσης του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ), από την ίδρυσή του το 1995. Με απευθείας συνδέσεις, αφιερώματα, ειδικές εκπομπές και συνεντεύξεις, έδωσε βήμα έκφρασης σε εκπροσώπους Ομογενειακών φορέων και οργανώσεων, σε διαπρεπείς Ομογενείς από όλο τον κόσμο, αλλά και στον κάθε απόδημο Έλληνα.


Όλα αυτά τα χρόνια, έχει αναπτύξει μια βαθιά σχέση εμπιστοσύνης με την Ομογένεια, όπου γης. Έδωσε, και εξακολουθεί να δίνει, τη δυνατότητα ενημέρωσης ακόμη και στους Ομογενείς πρώτης γενιάς και σε όλους όσοι δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις χρήσης της τεχνολογίας και της πληροφορικής. Είναι σαφές ότι η ανάπτυξη των νέων μορφών επικοινωνίας δεν πρέπει να οδηγήσει στον αποκλεισμό ομάδων, που δεν έχουν πρόσβαση σ΄ αυτές.


Πιστεύουμε ότι η Θεσσαλονίκη, ως πρωτεύουσα του Απόδημου Ελληνισμού, όπως διακηρύχτηκε από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις, δικαιούται να έχει τη δική της φωνή προς τον Απόδημο Ελληνισμό και τη δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης του Απανταχού Ελληνισμού για τα γεγονότα που τον αφορούν και λαμβάνουν χώρα στην πόλη.


Το ΣΑΕ απευθύνει έκκληση προς την Ελληνική κυβέρνηση να αναθεωρήσει αυτή την απόφαση, αλλά και να ενθαρρύνει την ενίσχυση και τον εμπλουτισμό όλων των προγραμμάτων της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης που απευθύνονται στον Έλληνα της Διασποράς. 

 

ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ 8.000 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΑΣΦΕΝΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Αν και οι βραχογραφίες  σύµφωνα  µε  την  A. Πετροχείλου (1992) έχουν µελετηθεί από τον Χ. Παπουτσάκη, η ερµηνεία τους παραµένει µέχρι σήµερα άγνωστη. Φαίνεται βέβαιο ότι οι βραχογραφίες ανήκουν στη νεολιθική και χρονολογούνται πριν από περίπου 7.500 έως 8.500 έτη.
 Το σπήλαιο βρίσκεται στην περιοχή Σκορδολάκια στο χωριό Ασφένδου / Σφακιά (νότια Κρήτη). Για να πάτε στο Ασφένδου (Ασφέντου, βλ. εικ. αριστερά) όπως έρχεστε από τα Χανιά (µε κατεύθυνση προς τα Σφακιά), στρίβετε αριστερά µετά το χωριό Ασκύφου µε κατεύθυνση προς
 Το σπήλαιο είναι «κλειδωµένο» και δεν µπορεί να βρεθεί χωρίς τη βοήθεια ντόπιων. Το κλειδί και τις οδηγίες για να πάτε έως την είσοδο του σπηλαίου µπορείτε όµως να τα βρείτε εκεί: στην έξοδο του Ασφένδου προσέξτε να εντοπίσετε στη δεξιά πλευρά την τελευταία κολώνα της ΕΗ και ένα σπίτι (στέγη) που βρίσκεται εκεί (περίπου 100 µέτρα από το δρόµο) [βλ. εικόνα δεξιά]. ίπλα ακριβώς στην κολώνα της ΕΗ υπάρχει ένα δροµάκι που οδηγεί σε αυτό το σπίτι (µέσα από ένα συρµατόπλεγµα). Εκεί κατοικεί ένα ζευγάρι ηλικιωµένων που είναι πολύ φιλόξενοι. Η οικοδέσποινα του σπιτιού είναι η «κλειδοκράτορας», η οποία µε χαρά πάει τους ενδιαφερόµενους µέχρι την είσοδο της σπηλιάς (είναι αυτονόητο ότι θα λάβει και κάποιο «οβολό» για αυτήν της την υπηρεσία). Όταν την επισκεφτήκαµε µας είπε και ότι τα τελευταία 10 χρόνια δεν έχει επισκεφτεί κανένας επιστήµονας τη σπηλιά αυτή. Οι τελευταίοι επισκέπτες ήταν Έλληνες αρχαιολόγοι από την Αθήνα, τα Χανιά και το Ηράκλειο.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΡΙΖΕΣ : ΤΑ 5 ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ (3)



του Μάκη Βορίδη
βουλευτή Αττικής του ΛΑ.Ο.Σ.

Πλάτων: Πολιτεία. Είναι το βιβλίο που ορθολογικά ανιχνεύει και συμπυκνώνει το ιδανικό πολίτευμα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η σύνδεση της ιδέας και του λογικού με την πολιτική, δηλαδή με την εφαρμογή της σε επίπεδο καθημερινών σχέσεων.
«Οι ιδέες στα ορθά» του Αλαίν ντε Μπενουά από τις εκδόσεις «Ελεύθερη Σκέψις».
Έντμουντ Μπερκ: Στοχασμοί για την Επανάσταση στην Γαλλία (Reflections on the Revolution in France), εκδόσεις «Καστανιώτη», «Οι ιδέες στα ορθά» του Αλαίν ντε Μπενουά από τις εκδόσεις «Ελεύθερη Σκέψις».2010. Σε αυτό το βιβλίο υπάρχει η αποδόμηση των κυρίαρχων πολιτικών αξιών του σήμερα. Ο Μπερκ εκφράζει το συντηρητικό δόγμα με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο.
Φρειδερίκος Νίτσε: Γενεαλογία της Ηθικής (Zur Genealogie der Moral). Είναι το βιβλίο που εκφράζει πραγματικά την ηθική αντεπανάσταση. Ο Νίτσε αναλαμβάνει την υπεράσπιση της ηθικής αριστοκρατίας με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.
«Η γενεαλογία της ηθικής» του Φρειδερίκου Νίτσε από τις εκδόσεις «Πανοπτικόν».
Μισέλ Φουκώ: Ιστορία της Σεξουαλικότητας (Histoire de la sexualite), εκδόσεις «Κέδρος», 1978. Ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον βιβλίο. Ο Φουκώ, ένας νιτσεϊκός φιλόσοφος, αξιοποιεί την έννοια της γενεαλογίας ως τρόπου κατανόησης των φαινομένων μέσα στην διιστορική τους προσέγγιση.
Αλαίν ντε Μπενουά: Οι ιδέες στα ορθά (Les idees a l’endroit), εκδόσεις «Ελεύθερη Σκέψις», 1980. Γραμμένο μετά τον Μάη του ’68 στην μοντερνιστική εποχή, είναι το κορυφαίο σύγγραμμα της συντηρητικής αντεπανάστασης.



ΕΛΛΗΝΕΣ : ΤΟ ΕΓΩ Η ΤΟ...ΕΜΕΙΣ;

 
Του Γιώργου Πιπερόπουλου
 
H τρέχουσα οικονομική, κοινωνική, πολιτική και μαζί πολιτιστική πραγματικότητα και η εμφανής σε απελπιστικά επίπεδα έλλειψη κάθε θετικής προοπτικής καθώς μπαίνουμε στο δεύτερο φθινόπωρο της Ελλάδας της τρόικα και μπροστά μας θα αναδυθεί απειλητικά ο δεύτερος «χειμώνας της δυστυχίας μας» κάνει επιτακτική, πλέον, την ανάγκη για μια προσεκτική ψυχοκοινωνική αξιολόγηση των δεδομένων χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς φόβο και πάθος και χωρίς υστερικές αντιδράσεις.
Μήπως, θα αναρωτηθεί ο υποψιασμένος αναγνώστης, τα παραπάνω αποτελούν πικρόχολες διαπιστώσεις πίσω από τις οποίες ενδέχεται να υποκρύπτονται κάποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες;
Κατηγορηματικά ΟΧΙ!
Είναι πλέον διάχυτη η διαπίστωση ότι Βρισκόμαστε ως κοινωνία, Λαός και Έθνος, στο μάτι ενός κυκλώνα, στη δίνη προβληματισμών, με κλυδωνισμό θεσμών και δομών, με ακύρωση παραδοσιακών προτύπων συμπεριφοράς και πλαισίων αναφοράς.
Έχουμε τελματώσει σε έναν απίστευτα βρώμικο και δύσοσμο βούρκο...
Κολλήσαμε!
Εάν με τα δεδομένα που βιώνουμε από τον Μάη του 2010 και όσα εξυφαίνονται εις βάρος μας σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο περάσει τελικά στο συλλογικό, εθνικό μας υποσυνείδητο η αίσθηση ότι ΔΕΝ υπάρχει πια ΚΑΜΙΑ ελπίδα να βρεθεί στέρεο, υγιές, ηθικό κομμάτι γης για να σταθούμε και να σπρώξουμε το Εθνικό μας όχημα, τότε το επόμενο βήμα μας θα είναι στον ΚΥΝΙΣΜΟ…
Θα ακολουθήσει, νομοτελειακά, η απώλεια της ιδεολογίας, η προσφυγή στην απάθια και την άρνηση που συνθέτουν το ικρίωμα θανάτωσης της κοινωνικής αλληλεγγύης, καθώς το δημιουργικό ΕΜΕΙΣ υποκαθίσταται από το άρρωστο, μικροπρεπές...ΕΓΩ!
Επιτρέψαμε στους επιτήδειους να μας πείσουν ότι το νόημα της επιτυχίας είναι ταυτόσημο με το ΕΓΩ και λησμονήσαμε τόσο απερίσκεπτα ότι το ΕΓΩ χρειάζεται και άλλα ΕΓΩ για να εδραιώσει την αυθεντική του ύπαρξη και ότι μέσα στο ΕΜΕΙΣ άνετα διατηρεί τη δημιουργική αυτοτέλειά του!
Καιρός να...ξυπνήσουμε, να θυμηθούμε το  ΕΜΕΙΣ…
Πράσινοι, μπλε, κόκκινοι και πολύχρωμοι πολιτικοί ηγέτες και μαζί οι ψηφοφόροι τους ας απαγκιστρωθούμε από την εκφυλιστική αντίληψη του πολιτικού κόστους και του πολιτικού οφέλους!
Να προσπαθήσουμε ΟΛΟΙ μαζί ως Έλληνες κοιτώντας μπροστά μας, να δημιουργήσουμε, έστω αμυδρά, την αίσθηση ότι ακόμη υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ…
Αλλιώς, ο τελευταίος ας φροντίσει, παρακαλώ, να ρίξει την αυλαία και να σβήσει τα φώτα και…Καληνύχτα Ελλάδα!
Αυτό θέλουμε εμείς ή σε αυτό μας έχουν σπρώξει βήμα-βήμα καθώς διαπιστώνανε την ανυπαρξία ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ οι ανθέλληνες εκτός, και μαζί οι διάφοροι μισέλληνες συνεργάτες τους, εντός Ελλάδος;



Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ - ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Του Βλάσση Αγτζίδη
διδάκτωρ σύγχρονης ιστορίας του ΑΠΘ

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα φαινόμενα στη σύγχρονη Τουρκία αποτελεί αυτό της ύπαρξης μουσουλμανικών ελληνόφωνων ομάδων. Η παραδοσιακή ελληνοτουρκική αντιπαράθεση, η αυταρχική εσωτερική δομή της Τουρκίας, η εξέγερση των Κούρδων, μαζί με την επιβίωση των στερεοτύπων για τη διαμόρφωση των νεότερων εθνών στην περιοχή μας, εμπόδισε τη μελέτη του φαινομένου αυτού. Η μετάβαση ελληνοφώνων ομάδων από το χριστιανικό θρησκευτικό σύστημα στο ισλαμικό κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατάκτησης αποτελεί μέχρι σήμερα ένα θέμα άγνωστο για τη νεοελληνική επιστήμη. Το φαινόμενο αυτό έχει εμφανιστεί σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο. Από την Κύπρο και την Πελοπόννησο έως την Ήπειρο και τον Πόντο. 

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΟΧΩΝ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ

Του Ιωάννη Θεοδωράτου 
Δημοσιογράφου - Αμυντικού Αναλυτή
 
(αναδημοσιεύεται σε τρεις συνέχειες από το περιοδικό "Στρατοί και τακτικές" αποκλειστικά στο http://www.istorikathemata.com/ με την ευγενική συγκατάθεση του συγγραφέα, αλλά και χάρις την ευγενική πρωτοβουλία  της συζύγου του, διαχειρίστριας του πετυχημένου http://perialos.blogspot.com/ )

Η μάχη στην Ιψό είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ήττα του βασιλιά Αντιγόνου, ενός εκ των διαδόχων του Μ. Αλεξάνδρου και την αποτυχία της προσπάθειας συγκρότησης ενός ενιαίου κράτους. Ουσιαστικά, ο Αντίγονος ο επικαλούμενος μονόφθαλμος, θέλησε να αποκαταστήσει την ενότητα υπό την ηγεσία του, πειθαναγκάζοντας τους παλαιούς συμπολεμιστές του και τότε διαδόχους να αποδεχθούν διά των όπλων την εξουσία του. Εκείνη την περίοδο για τους ηγέτες των τμημάτων της πάλαι ποτέ ενιαίας αυτοκρατορίας το ζητούμενο ήταν ο καθένας να διατηρήσει τα κεκτημένα του και να λάβει την αποδοχή από τους υπολοίπους ηγεμόνες. Κανένας τους δεν είχε λάβει τον τίτλο του «βασιλέως», γεγονός που θα συνιστούσε μια ηθική πρόκληση έναντι των υπολοίπων, σχεδόν δύο δεκαετίες από τον θάνατο του Αλεξάνδρου. Η επακολουθήσασα αντιπαράθεση επέφερε καθοριστικά αποτελέσματα για το μέλλον της ελληνικής κυριαρχίας σε ζωτικής σημασίας γεωγραφικές περιοχές με πρώτο και μεγαλύτερο θύμα την ενότητα της αυτοκρατορίας.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ


ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ 2.500 ΕΤΩΝ

«Ακούν» στο ίδιο όνομα και στην εμφάνιση είναι απαράλλακτα εδώ και χιλιετίες. Θα μπορούσαν με άνεση να βρίσκονται στην τσάντα ενός σημερινού γιατρού ή στον εξοπλισμό ενός σύγχρονου χειρουργείου. Κι όμως βρίσκονται εκτεθειμένα σε μια προθήκη του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά, στον όροφο του κτιρίου που πλαισιώνει στη δυτική και νότια πλευρά το ελληνιστικό θέατρο της Ζέας, στην προθήκη με τα μικροαντικείμενα δεξιά στην αίθουσα με τον αριθμό δύο.

Σπάτουλες, λαβίδες και κοχλιάρια είναι μερικά μόνο από τα εργαλεία που συνόδευσαν έναν γιατρό στον τάφο του και τα έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη και μαρτυρούν πόσο ανεπτυγμένη ήταν η Ιατρική στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως από τα χρόνια που κρατούσε το σκήπτρο ο Αγαμέμνων στις πολύχρυσες Μυκήνες οι γιατροί προχωρούσαν σε ανατρήσεις κρανίων για να απομακρύνουν θραύσματα οστών και πηγμένο αίμα αλλά και για να αφαιρέσουν όγκους που προκαλούσαν πόνο, ενώ υπάρχουν παραδείγματα που τα κρανία φέρουν πολλαπλές επεμβάσεις και φαίνεται πως οι ασθενείς είχαν επιβιώσει της επέμβασης.
Εγχείρηση στο κρανίο άλλωστε από έναν γιατρό παρουσία του Ασκληπιού απεικονίζεται και σε ένα αναθηματικό ανάγλυφο από την Αττική του 4ου αιώνα π.Χ. που φαίνεται πως αφιέρωσε ο ασθενής μετά τη θεραπεία του στον θεό της Ιατρικής - αν και, σύμφωνα με τον Ομηρο, ο Ασκληπιός δεν ήταν θεός αλλά θνητός ήρωας, ένας άριστος γιατρός, που λατρεύτηκε μετά θάνατον.
O πατέρας της Ιατρικής Ιπποκράτης, άλλωστε, αναφέρει μαχαιρίδια για την αφαίρεση αμυγδαλών και νυστέρια, λαβίδες, τανάλιες, χειρουργικά άγκιστρα, πριόνια, τρυπάνια και σμίλες για επεμβάσεις στα οστά, βελόνες για παρακεντήσεις, καθετήρες, βεντούζες για αφαίμαξη ή για θεραπεία από το κρύωμα, ακόμη και θερμοφόρες από πηλό.
Παράλογο; Καθόλου, υποστηρίζουν οι ειδικοί που έχουν παρατηρήσει πως όλων των ειδών τα εργαλεία - όχι μόνο τα ιατρικά - όταν αποκτήσουν μια μορφή που αποδεικνύεται λειτουργική σπάνια ξαναλλάζουν.
Ιατρικά εργαλεία,
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών
Τι αλλάζει λοιπόν στο διάβα των αιώνων στην εργαλειοθήκη ενός γιατρού; Κατά βάση το υλικό. Ο ορειχάλκινος καθετήρας του αρχαίου ελληνικού κόσμου σήμερα κατασκευάζεται από πλαστική ύλη. Το τρυπάνι με το οποίο γίνονταν επεμβάσεις στο κρανίο ήταν χειροκίνητο. Σήμερα λειτουργεί με ηλεκτρισμό. Οι λαβίδες και τα νυστέρια κατασκευάζονται απλώς από διαφορετικό κράμα μετάλλου.
Κι αν οι επεμβάσεις στο κρανίο εντυπωσιάζουν, μια άλλη ιδιαίτερα δημοφιλής επέμβαση από την αρχαιότητα ώς σήμερα είναι η λεγόμενη καισαρική τομή, στην οποία υποβάλλονται οι έγκυοι όταν ο τοκετός δεν μπορεί να γίνει φυσιολογικά. Ο πρώτος που γεννήθηκε με αυτόν τον τρόπο ήταν ο ίδιος ο Ασκληπιός!
Ο μύθος λέει πως ο Απόλλων ερωτεύτηκε μια νεαρή πριγκίπισσα, την Κορωνίδα, η οποία ενώ ήταν έγκυος έκανε έρωτα με έναν άλλο άνδρα. Ο Απόλλων για να την εκδικηθεί ζήτησε από την αδελφή του Αρτεμη να τη σκοτώσει με τα βέλη της. Καθώς καιγόταν το σώμα της νεκρής - λέγεται, μαζί με τις σορούς άλλων νεκρών γυναικών - ο Απόλλων δεν άντεξε στην απώλεια του γιου του, άνοιξε την κοιλιά της Κορωνίδας και άρπαξε το παιδί.
Πίσω δεν πήγαιναν ούτε οι οδοντίατροι. Υπάρχουν ευρήματα που δείχνουν πως οι αρχαίοι γιατροί που δεν αποτελούσαν διαφορετική ειδικότητα από τους οδοντιάτρους μπορούσαν να φτιάξουν γέφυρες, να αντικαταστήσουν χαλασμένα δόντια με άλλα ζώων, αλλά και να βοηθήσουν τραυματίες που είχαν σπάσει το σαγόνι τους. Ο γιατρός κατάφερε να δέσει τα δόντια με χρυσό σύρμα και να τα κρατήσει στη θέση τους.
Ανεπτυγμένη όμως ήταν και η προσθετική μελών, όπως δείχνουν τα αρχαιολογικά ευρήματα. Στον 3ο αιώνα π.Χ. ήταν γνωστή η χρήση πρόσθετων λειτουργικών μελών, και συγκεκριμένα ενός ποδιού, ενώ ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ. χρησιμοποιούνταν πρόσθετα μεγάλα δάχτυλα ποδιών στην αρχαία Αίγυπτο, ώστε να διευκολύνονται ακρωτηριασμένοι ασθενείς στο περπάτημα.
Στο αρχαίο φαρμακείο

Ο Ομηρος αναφέρει 150 όρους ανατομίας και περιγράφει 147 τραυματισμούς στην «Ιλιάδα», εκ των οποίων 114 είναι θανατηφόροι.
Στο φαρμακείο ενός αρχαίου γιατρού θα έβρισκε κάποιος κρασί, λάδι, βότανα όπως θυμάρι, παπαρούνα και αλόη, χώμα με θεραπευτικές ιδιότητες από τη Λήμνο (Λημνία Γη) και μιθριδάτιο - για επιθέσεις από άγρια ζώα και δηλητηριάσεις -, για την παρασκευή του οποίου χρειάζονταν 60 υλικά.
Πηγή: Μ. Αδαμοπούλου, Εφημερίδα "Τα Νέα 1" & "Τα Νέα 2"